Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2018, 07:45   #41
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat moet ik uitleggen?


Leedvermaak is een verschijnsel waarbij men het leed van een ander als humoristisch ervaart. Het kan hierbij gaan om fysiek leed, waarbij iemand zich naar het gevoel van de ander op min of meer komische wijze bezeert, of om een vorm van mentaal vermaak, waarbij men zich verkneukelt over het verlies van een andere persoon of partij. Het algemeen voorkomen van dit verschijnsel is van alle tijden en blijkt onder meer uit de uitdrukking het mooiste vermaak is leedvermaak.

(zegt dikwijls meer dan veel woorden)
Gij vindt de dood van dat kind niet tragisch maar grappig. Mooi

Wie zei dat weer... “het zal uw kind maar zijn”?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:36   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Gij vindt de dood van dat kind niet tragisch maar grappig. Mooi

Wie zei dat weer... “het zal uw kind maar zijn”?
Hoe tragisch dit ook is, er is geen reden om voortaan een migratie- en asielpolitiek te voeren op basis van emoties ("o, die arme kindjes").
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 09:07   #43
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe tragisch dit ook is, er is geen reden om voortaan een migratie- en asielpolitiek te voeren op basis van emoties ("o, die arme kindjes").
Niemand die dat vraagt.

Weer zo’n handige deflectie van De Wever. Hij doet dat goed
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 09:18   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Niemand die dat vraagt.

Weer zo’n handige deflectie van De Wever. Hij doet dat goed
Natuurlijk wordt het wel gedaan: in de linkse hoek is het heel gebruikelijk om de gevoelens op te kloppen als het om migranten gaat. "Och, die arme mensen", "kijk, die kleine kindjes", "zielig toch, die mensen zonder eten". Heel de "Welcome refuges"-beweging in Duitsland wordt daardoor gekenmerkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 10:15   #45
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk wordt het wel gedaan: in de linkse hoek is het heel gebruikelijk om de gevoelens op te kloppen als het om migranten gaat. "Och, die arme mensen", "kijk, die kleine kindjes", "zielig toch, die mensen zonder eten". Heel de "Welcome refuges"-beweging in Duitsland wordt daardoor gekenmerkt.
“Het zal je kind maar zijn”

Wie zei dat weer?

Juist ja
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:50   #46
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ontsnapt mij wat daar "erg" aan is. Eens ge over die hypocriete "ik-moet-het-erg-vinden-dat-een-snotter-waar-ik-niks-mee-te-maken-heb-iets-is-overkomen-want-anders-word-ik-sociaal-scheef-bekeken-dus-zet-ik-maar-mijn-beste-beentje-doen-alsof-ik-het-erg-vind-voor" dwangmatigheid zijt, kunt ge de waarheid in de ogen zien: dat kan ons eigenlijk geen ballen schelen: het is uw eigen kind niet, het is het kind niet van een naaste of een vriend.
Moet ge u “inspannen” om het erg te vinden dat een 2j meisje (die je weliswaar niet kent) op deze wijze sterft? Of kunt ge dat alleen maar voelen onder sociale druk?

Bij uitbreiding, genocides links en rechts, pogroms allerhanden, ja pak zelfs de holocaust raakt u eigenlijk niet want ge had geen band met die mensen?

Gewoon nieuwsgierig...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:02   #47
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ontsnapt mij wat daar "erg" aan is. Eens ge over die hypocriete "ik-moet-het-erg-vinden-dat-een-snotter-waar-ik-niks-mee-te-maken-heb-iets-is-overkomen-want-anders-word-ik-sociaal-scheef-bekeken-dus-zet-ik-maar-mijn-beste-beentje-doen-alsof-ik-het-erg-vind-voor" dwangmatigheid zijt, kunt ge de waarheid in de ogen zien: dat kan ons eigenlijk geen ballen schelen: het is uw eigen kind niet, het is het kind niet van een naaste of een vriend. Indien die omgekomen was zonder dat ge het wist ergens anders, zoals zoveel anderen, dan zou je er geen ballen om geven. Dus waarom nu wel ? "En als het U zou overkomen ?" Welja, ik zou dat dan wel erg vinden dat ze mijne kleine afgeschoten hebben, ja. Maar ik zou niet op medeleven rekenen van zij bij wie ik mij stiekem wilde infiltreren, net zoals ik niet op medeleven zou rekenen van leeuwen mocht ik bij de leeuwen gaan met mijne kleine, en die leeuwen peuzelen hem op.

Het voordeel van een signaal van "hier lappen wij illegalen en hun snotters af" is voor ons veel voordeliger dan het nadeel van ocharme een schepsel dat ge niet kent te weten sterven - dat dus geen nadeel is. Als wij het imago zouden hebben van "gevaarlijke roofdieren waar ge beter niet gaat" dan zouden we minder ambras hebben dan als we het imago hebben van zachtgekookte eieren die alles aan iedereen afstaan.

Jaja, ik weet het "dat is niet menselijk" en dergelijke zever meer die ons naar onze eigen afgrond brengt. Er zijn er zelfs die gesuggereerd hebben om mij psychiatrisch laten te verzorgen omdat ik geen empathie heb voor mensen die ik niet ken en waar ik niks aan heb - wat mij nogal evident lijkt. Ik heb ook geen empathie voor gevaarlijke bacterien of voor een of andere Zuid-Vietnamese slangensoort die ik niet ken. Ik heb enkel maar empathie voor mensen waar ik een band mee heb. Lijkt mij nogal wiedes.
Ik snap volledig dat men u naar de psychiatrie wil verwijzen. En dat is dus het probleem. Want je hebt overschot van gelijk.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:07   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Moet ge u “inspannen” om het erg te vinden dat een 2j meisje (die je weliswaar niet kent) op deze wijze sterft? Of kunt ge dat alleen maar voelen onder sociale druk?

Bij uitbreiding, genocides links en rechts, pogroms allerhanden, ja pak zelfs de holocaust raakt u eigenlijk niet want ge had geen band met die mensen?

Gewoon nieuwsgierig...
Och man, kijk naar de dodentol van WOII. Okay, je spreekt nu veelal over "onschuldige" burgerslachtoffers. Maar het is om een bepaalde agenda van massa-immigratie te gebruiken in je voordeel. Nu speelt links gewoon de calimero. Vroeger was dat rechts meer. Het mag ophouden om dat te gebruiken uit pure politieke doeleinden.

Want ja, we moeten ook nog denken aan al die arme diertjes die we opeten en plantjes die gevoelens hebben en ooh. Ja, we moeten allemaal in dezelfde houding blijven slapen want anders kunnen we wel eens een insect pletten. Er zijn ook grenzen, he.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:13   #49
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik snap volledig dat men u naar de psychiatrie wil verwijzen. En dat is dus het probleem. Want je hebt overschot van gelijk.
Ja, de natuur is wreed. Je moet zien te overleven en je eigen zelfbehoud garanderen of je vecht voor een nobele zaak in jouw ogen als je daarvoor moet vechten en anderen mensen afmaken, so be it.

Het afmaken uit puur eigenbelang lijkt me funest omdat je dan minder en minder gevoelig wordt en uiteindelijk een soort van "robot". Zaak is dat empathie wordt overschat. Gevoeligheid is goed; empathie is iets bijkomend dat eigenlijk niemand echt oprecht heeft. Iedereen leeft voor zichzelf en als je voor anderen leeft doe je dat nog uit egoïstische motieven.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:20   #50
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Och man, kijk naar de dodentol van WOII. Okay, je spreekt nu veelal over "onschuldige" burgerslachtoffers. Maar het is om een bepaalde agenda van massa-immigratie te gebruiken in je voordeel. Nu speelt links gewoon de calimero. Vroeger was dat rechts meer. Het mag ophouden om dat te gebruiken uit pure politieke doeleinden.

Want ja, we moeten ook nog denken aan al die arme diertjes die we opeten en plantjes die gevoelens hebben en ooh. Ja, we moeten allemaal in dezelfde houding blijven slapen want anders kunnen we wel eens een insect pletten. Er zijn ook grenzen, he.
Kuch...

Mja

Die politieke recuperatie van Maeda’s dood van links zogezegd; kunt ge een voorbeeld geven? Ik zag daar vooral sereniteit en “onderzoek afwachten”. Welke straffe quote van links heb ik gemist?

Hoe concludeert de wever dat Mawda’s dood door de “opengrenzenlobby” wordt gebruikt. Wie doet dat? Hoe? Wie is er trouwens voor open grenzen?

En toch gaat het als zoete broodjes binnen. Een sherpe geest die de wever; hij voelt de tijdsgeest en sentiment van het volk goed aan
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:20   #51
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, de natuur is wreed. Je moet zien te overleven en je eigen zelfbehoud garanderen of je vecht voor een nobele zaak in jouw ogen als je daarvoor moet vechten en anderen mensen afmaken, so be it.

Het afmaken uit puur eigenbelang lijkt me funest omdat je dan minder en minder gevoelig wordt en uiteindelijk een soort van "robot". Zaak is dat empathie wordt overschat. Gevoeligheid is goed; empathie is iets bijkomend dat eigenlijk niemand echt oprecht heeft. Iedereen leeft voor zichzelf en als je voor anderen leeft doe je dat nog uit egoïstische motieven.
Nog een paar stapjes en wij zijn de grootste oorlogmisdaden aan het rationaliseren.

Alles kan
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:25   #52
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kuch...

Mja

Die politieke recuperatie van Maeda’s dood van links zogezegd; kunt ge een voorbeeld geven? Ik zag daar vooral sereniteit en “onderzoek afwachten”. Welke straffe quote van links heb ik gemist?

Hoe concludeert de wever dat Mawda’s dood door de “opengrenzenlobby” wordt gebruikt. Wie doet dat? Hoe? Wie is er trouwens voor open grenzen?

En toch gaat het als zoete broodjes binnen. Een sherpe geest die de wever; hij voelt de tijdsgeest en sentiment van het volk goed aan
Het wordt gebruikt om een soort van beleid te voeren dat de politie haar werk niet fatsoenlijk kan doen. Zodat al die getto's in Molenbeek blijven bestaan.

Je kent die moslims, hé. Die blokkeren altijd de politie als ze afkomen en maken ze altijd belachelijk. Whaha. Op dat vlak werken die samen.

Autochtonen niet, dus makkelijker te pakken. Wilt u nu zeggen dat de autochtonen ook een soort van guerilla moeten stichten en de politie het leven zuur maken?! Dan stopt dat gezever ook gelijk en gaat de politie harder optreden.

Je weet allemaal hoe dat werkt, hé.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:30   #53
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nog een paar stapjes en wij zijn de grootste oorlogmisdaden aan het rationaliseren.

Alles kan
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat er ook gevoelige "krijgers" zijn die vechten voor nobele zaken omdat anders hun familie en vrienden worden afgemaakt. Als dat gebeurt moet je optreden, niet omver rollen en sterven.

Daar is totaal niets mis mee.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 14:45   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Moet ge u “inspannen” om het erg te vinden dat een 2j meisje (die je weliswaar niet kent) op deze wijze sterft? Of kunt ge dat alleen maar voelen onder sociale druk?
Ik kan mij niet "inspannen om iets te voelen". Ik voel daar niks voor. Een gevoelen is een extern gegeven, op dezelfde manier dat ik brusselse spruiten niet lekker vind: ik kan mij niet "inspannen om dat lekker te vinden". Ik weet wel dat ik sociaal MOET DOEN ALSOF ik dat erg vind, maar dat is enkel maar een masker natuurlijk. Ik heb empathie voor, wat, misschien een honderdtal mensen (nooit geteld) met wie ik een band heb. Het is toch normaal dat de rest mij niks kan schelen (of, zoals ik al uiteenzette, ik een heel lichte voorkeur voor hun verdwijnen heb). Let wel, ik ben geen sadist, ik schep geen plezier in het *lijden* van anderen: daar ook, is het lijstje van mensen waar het mij plezier doet als ik ze zie lijden, heel klein, veel minder dan 100 denk ik (ook nooit geteld). Noem het "een negatieve empathie coëfficiënt". Er zijn er een paar waar het mij zou plezier doen, maar dat is ook omdat ik daar "een band" mee heb.

Citaat:
Bij uitbreiding, genocides links en rechts, pogroms allerhanden, ja pak zelfs de holocaust raakt u eigenlijk niet want ge had geen band met die mensen?

Gewoon nieuwsgierig...
Ik weet zelfs niet of ik wettelijk toegelaten ben om die eerlijke opvatting zelfs maar openbaar te zeggen. Want ik dacht dat het daar bij wet vastgelegd was dat men openbaar de sociale houding moet aannemen om dat erg te vinden.

Nog eens: ik vind enkel maar erg wat mijn naasten en vrienden overkomt, met verschillende wegingscoëfficiënten. Dat lijkt mij perfect normaal. Als ik ergens een ongeluk zie gebeuren waarbij mij onbekenden betrokken zijn, dan doet mij dat niks, maar ik heb gemerkt dat de ganse omgeving staat te roepen van dat dat erg is, en ik doe dat dan ook maar, ik ga dan ook huilen dat het niet schoon is, om niet uit de toon te vallen. Ik vraag mij af hoeveel van die huichelaars zoals ik daar tussen zitten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2018 om 14:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 14:46   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nog een paar stapjes en wij zijn de grootste oorlogmisdaden aan het rationaliseren.

Alles kan
Oorlogsmisdaden worden enkel maar door verliezers begaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 15:34   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Moet ge u “inspannen” om het erg te vinden dat een 2j meisje (die je weliswaar niet kent) op deze wijze sterft? Of kunt ge dat alleen maar voelen onder sociale druk?

Bij uitbreiding, genocides links en rechts, pogroms allerhanden, ja pak zelfs de holocaust raakt u eigenlijk niet want ge had geen band met die mensen?

Gewoon nieuwsgierig...
Eigenlijk moet ik mij zelfs heel hard inspannen om dit erg te vinden.
Niet de zinloze dood van het kind, want dat kind heeft niets misdaad.
Maar dat kind voelt niets meer en is uit de hel die haar ouders hier voor haar creërden weggerukt.
Door de handswijze van de ouders had dat kind ook geen toekomst.
Het kon niet naar school, het kon geen vriendjes maken, het had geen thuis.
Hoe erg iedereen haar dood vindt, eigenlijk is het een verlossing voor Mawda.
En het is erg hoe haar ouders haar dood nu misbruiken om aan papieren te geraken.
Papieren die ze nodig hebben om naar het VK te geraken.

En laten we eerlijk zijn, nu is er slechts 1 dode gevallen, maar het hadden er veel meer kunnen zijn.
Bij de achtervolging had het overladen busje een ongeluk kunnen hebben.
Dergelijke busjes halen zonder problemen meer dan 140km/u.
Beeld je eens in dat het busje met die snelheid tegen een boom of tegenligger was gereden.
Dat met 30 mensen in het busje, een kind op de schoot vooraan in het busje.
Niet enkel Mawda zou dan het leven hebben gelaten, maar er zouden meerdere doden en gewonden zijn gevallen.
De ouders zouden dan nu niet via in de media hun beklaag over de politie moeten doen, maar bij haar in het mortuarium liggen.
Trouwens al eens bij stil gestaan, dat als Mawda niet op de schoot had gezeten, zijn niet geraakt zou zijn geweest door die kogel?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 15:57   #57
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik kan mij niet "inspannen om iets te voelen". Ik voel daar niks voor. Een gevoelen is een extern gegeven, op dezelfde manier dat ik brusselse spruiten niet lekker vind: ik kan mij niet "inspannen om dat lekker te vinden". Ik weet wel dat ik sociaal MOET DOEN ALSOF ik dat erg vind, maar dat is enkel maar een masker natuurlijk. Ik heb empathie voor, wat, misschien een honderdtal mensen (nooit geteld) met wie ik een band heb. Het is toch normaal dat de rest mij niks kan schelen (of, zoals ik al uiteenzette, ik een heel lichte voorkeur voor hun verdwijnen heb). Let wel, ik ben geen sadist, ik schep geen plezier in het *lijden* van anderen: daar ook, is het lijstje van mensen waar het mij plezier doet als ik ze zie lijden, heel klein, veel minder dan 100 denk ik (ook nooit geteld). Noem het "een negatieve empathie coëfficiënt". Er zijn er een paar waar het mij zou plezier doen, maar dat is ook omdat ik daar "een band" mee heb.



Ik weet zelfs niet of ik wettelijk toegelaten ben om die eerlijke opvatting zelfs maar openbaar te zeggen. Want ik dacht dat het daar bij wet vastgelegd was dat men openbaar de sociale houding moet aannemen om dat erg te vinden.

Nog eens: ik vind enkel maar erg wat mijn naasten en vrienden overkomt, met verschillende wegingscoëfficiënten. Dat lijkt mij perfect normaal. Als ik ergens een ongeluk zie gebeuren waarbij mij onbekenden betrokken zijn, dan doet mij dat niks, maar ik heb gemerkt dat de ganse omgeving staat te roepen van dat dat erg is, en ik doe dat dan ook maar, ik ga dan ook huilen dat het niet schoon is, om niet uit de toon te vallen. Ik vraag mij af hoeveel van die huichelaars zoals ik daar tussen zitten.
Remarkable.

Kunt ge inbeelden dat ik wel geraakt ben of ben ik een huichelaar (of een softie misschien )
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:16   #58
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch niet...wanneer u iemand per ongeluk dood slaat, wordt u ook voor onvrijwillige doodslag wel gestraft.
Wanneer die agent zijn wapen heeft gebruikt zonder noodzaak, is hij in de fout. Even het onderzoek afwachten?
Is het niet zo dat die camionette zo gevaarlijk aan het rijden was tussen andere mensen dat de bestuurder ervan neerschieten de oplossing was? Heb ergens gelezen dat op het ogenblik dat de agent schoot hij door het andere voertuig een duw kreeg en daardoor zijn doel heeft gemist?
Na een dollemansrit van 70 km was er wellicht echt noodzaak om te schieten...
Indien de politie bij elk ongelukkig schot gestraft moet worden wegens onvrijwillige doodslag, dan kunnen ze beter al hun wapens inleveren...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:23   #59
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kuch...

Mja

Die politieke recuperatie van Maeda’s dood van links zogezegd; kunt ge een voorbeeld geven? Ik zag daar vooral sereniteit en “onderzoek afwachten”. Welke straffe quote van links heb ik gemist?

Hoe concludeert de wever dat Mawda’s dood door de “opengrenzenlobby” wordt gebruikt. Wie doet dat? Hoe? Wie is er trouwens voor open grenzen?

En toch gaat het als zoete broodjes binnen. Een sherpe geest die de wever; hij voelt de tijdsgeest en sentiment van het volk goed aan
Als dat de manier is waarop je tegen dit drama aankijkt, dan snappen we het...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:30   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Remarkable.

Kunt ge inbeelden dat ik wel geraakt ben of ben ik een huichelaar (of een softie misschien )
Ten eerste kan ik mij dat perfect inbeelden dat gij daar wel door geraakt zijt, net zoals ik mij kan inbeelden dat er mensen zijn die graag brusselse spruitjes eten.

Aan de andere kant is het natuurlijk voor mij onmogelijk om te weten in welke mate gij meer zwicht dan ik onder sociale druk om toch maar een huichelaar te blijven terwijl ik "kaarten op tafel" gooi.

Maar ik heb van kinds been af "geleerd om mij te gedragen", en voor mij is dat vaak geweest "geleerd om te doen alsof". Ik nam aan dat dat ook zo voor de anderen was, dat het nu eenmaal de "regels zijn om U zo te gedragen en dat ge ambras krijgt als ge U zo niet gedraagt". Trouwens het gros van sociale codes is niks anders dan het wegmoffelen van eigen indrukken, en ik kan best de sociale functie begrijpen van 'doen alsof ge het erg vindt'. Het is een beetje zoals een glimlach: het kost de ene niet veel moeite, en het doet plezier aan de andere. Maar daar is niks "echts" achter, het is gewoon een sociale geplogenheid die maakt dat wij beter in de illusie kunnen leven dat de anderen sympatiek zijn. En goed opgevoede mensen zoals ik spelen volgens de regels, op dezelfde manier dat ik niet op het gezicht van mijn buurman klop, ook al heb ik daar misschien zin in, omdat ik de afspraak met hem heb dat hij ook niet op mijn gezicht klopt, en in de grond hebben wij alletwee een voordeel daaraan, daarom houden we ons eraan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be