Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2018, 11:51   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard Moeder en haar twee dochtertjes van voetpad gemaaid in Sint-Niklaas

Moeder en haar twee dochtertjes van voetpad gemaaid in Sint-Niklaas, één kindje overleden.

Citaat:
Op de Antwerpse Steenweg in Sint-Niklaas is een auto rond 16.15 uur ingereden op een moeder en haar twee kinderen die op het voetpad liepen. Eén van de kinderen is daarbij overleden, bevestigen de hulpdiensten. De inzittenden van de wagen zijn opgepakt, meldt burgemeester Lieven Dehandschutter (N-VA) aan VTM NIEUWS.
Citaat:
Volgens getuigen reed de auto aan hoge snelheid in op de slachtoffers en gingen de inzittenden daarna op de loop.
Een dramatisch ongeval.

Er was ergens op het forum nog een draadje waar men de aantallen pk's die men in tegenwoordige dagen in wagens duwt in vraag stelde.

Er zijn misschien mensen die weten hoe ze die in bedwang moeten houden maar er zijn er velen die er met in de fout gaan.

Nederlandse nummerplaat ...

Ik was vannacht weer maar eens getuige van dat de Nederlanders het niet al te hoog op hebben met het verkeersreglement dat van toepassing is in ons land, want ze vlogen als gekken voorbij.

En dan ligt het gevaar dat er ongevallen van komen véél hoger.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 19:45   #2
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een dramatisch ongeval.

Er was ergens op het forum nog een draadje waar men de aantallen pk's die men in tegenwoordige dagen in wagens duwt in vraag stelde.

Er zijn misschien mensen die weten hoe ze die in bedwang moeten houden maar er zijn er velen die er met in de fout gaan.
Zonder twijfel een dramatisch ongeval, zeker voor de slachtoffers.
De daders kunnen ze niet streng genoeg straffen.

Dat u dit echter (mis)bruikt om het aantal pk's in auto's aan te klagen is wel zwaar uit de context gerukt.

Nergens vermeld het artikel dat het een voertuig betreft met veel pk's, nergens word melding gemaakt van een sportwagen, ook op de foto lijkt het mij eerder om een bescheiden wagen te gaan.

Met een auto van 50 PK kunnen ook snelheden gehaald worden die deze ongevallen veroorzaken.

Niet het aantal PK's van de wagens doch de manier waarop chauffeurs met hun wagen omgaan zorgt voor deze ongevallen!!!
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be