Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2013, 12:11   #1
tinker
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 juni 2013
Berichten: 2
Standaard Dit is een geloofssite die mijn relatie kapot gemaakt heeft ...

Mijn ex heeft deze site ontworpen en heeft ook onze relatie kapot gemaakt.
Graag had ik jullie mening over deze site gehad.

www.general-freedom.com
tinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:15   #2
tinker
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 juni 2013
Berichten: 2
Standaard Dit is een zelf ontworpen geloofssite die mijn relatie kapot heeft gemaakt ...

Mijn ex vriend heeft deze site ontworpen en graag had ik uw mening erover gehad...
Deze site en geloof heeft mijn relatie ook kapot gemaakt ...

Graag had ik uw mening over de site gehad ...

www.general-freedom.com

dit is geen spam
tinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 12:27   #3
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Hij gelooft blijkbaar alleen maar dat iedereen vrij is en eeuwig zal leven
& dat helemaal gratis en voor niets. Nu ja, een relatie veronderstelt een engagement:
zijn "geloof" houdt eigenlijk het verwerpen van ieder engagement in - dus de moeilijkheden in uw relatie zijn duidelijk - zoals het voor mij duidelijk is dat hij op zijn forum nog geen aanhangers gevonden heeft ....
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 22:14   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinker Bekijk bericht
Mijn ex heeft deze site ontworpen en heeft ook onze relatie kapot gemaakt.
Kan je iets gedetailleerder uitleggen hoe en waarom die site je relatie naar de haaien heeft geholpen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 11:04   #5
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Gebruikt die ex van jou Google Translate voor z'n Engelse teksten of zo? Mijn God, wat 'n gedrocht van een tekst op die openingspagina...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 11:52   #6
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinker Bekijk bericht
Mijn ex heeft deze site ontworpen en heeft ook onze relatie kapot gemaakt.
Graag had ik jullie mening over deze site gehad.

www.general-freedom.com
Als die site je relatie kapot heeft gemaakt dan was het geen sterke relatie, heel die site is rond 1 song tekst gebouwd. Er staat niets in, algemene vrijheid, wat is dat nu weer voor religie?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 16:24   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinker Bekijk bericht
dit is geen spam
Zeker weten?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 16:49   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

@ ts.. of dit nu wel of geen spam is het boeit niet.

Het is hier geen psychologie-forum of iets degelijks. Dus ga lekker ergens aandacht zoeken.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

Nietzsche.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 19:24   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinker Bekijk bericht
Mijn ex heeft deze site ontworpen en heeft ook onze relatie kapot gemaakt.
Graag had ik jullie mening over deze site gehad.

www.general-freedom.com
Het staat in het Engels en het moet in het Nederlands.

Dat is het probleem.

Voor de rest zou ik het eens bij de engelen proberen.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 21:30   #10
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.677
Standaard

hahahaha, bekeer je tot islam en je hebt zo een leuke moslimman met of zonder doekje, zijn er 500 miljoen van. ze bidden wel tot allah hele dag maar ze geven braaf pootjes en eten uit je hand.

koop nou eens een echte man in de winkels meid, past in je handtasje als je mij begrijpt. je zeurt gewoon teveel met je scheur.

dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 12:45   #11
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard Waarom dwalen mensen als de Qur'an en Sunnah er zijn?

Sinds Adam (as) tot en met de laatste profeet (sas) is de basis van de islam altijd hetzelfde geweest.

Alle boodschappers in de geschiedenis van de mensheid, hebben dezelfde boodschap gebracht, nl. tawhied. Sinds Allah, de Majestueuze en de Sublieme, het universum in zijn perfectie heeft geschapen, zal Zijn boodschap over Zijn Eenheid doorgegeven aan de mensen altijd dezelfde blijven, tot en met de Laatste Dag.

De verschillen die in de loop der profeten tevoorschijn kwamen, waren onder andere zaken van aanbidding, zoals het gebed, de liefdadigheid, de jurisprudentie enz. bij de verschillende gemeenschappen.


Tijdens de periode tussen Adam (as) en de profeet Noeh (as) waren de mensen conform aan de waarheid, gehoorzaamden zij Allah en erkenden Zijn Eenheid.

Boechaarie overleverde in zijn sahih, van Ibn ‘Abbas dat de mensen de eenheid van Allah praktiseerden gedurende 10 eeuwen. Nadien verdween de kennis en werd het vervangen door de aanbidding van beelden. Toen stuurde Allah, de Allerhoogste, Noeh (as) om zijn volk op te roepen om alleen Allah te aanbidden. Zijn oproep duurden 950 jaar. Allah Soebhana wa ta‘ala zegt ons:

« En voorzeker. Wij hebben aan iedere gemeenschap een Boodschapper gezonden (die zei "Aanbid Allah en houd afstand van de Taghoet." En er zijn er onder hen die Allah leidde en er zijn er die Hij tot de dwaling veroordeelde. Reis dus op de aarde rond en zie hoe het einde was van de loochenaars. » (Soera al – ‘Isra 16: 36)


De mensen dwalen door 3 grote oorzaken:


1) De duivel, moge Allah hem vervloeken, en zijn nakomelingen


« Voorwaar, satan is een vijand van u, behandel hem daarom als vijand. Hij roept zijn volgelingen slechts op dat zij bewoners van het brandende Vuur mogen worden. » (Soera 35 : 6)

« Gelastte Ik u niet, o u kinderen van Adam, dat u satan niet zult dienen, aangezien hij een openlijke vijand van u is. » (Soera Yasin 36 : 60)

Het doel van sjaytan, moge Allah hem vervloeken, is de kinderen van Adam (as) te laten vallen in sjirk al akbar. Het is daarom dat hij begint met de mensen aan te trekken in de kleine zonden, daarna de grotere zonden om dan zo te eindigen in koefr en sjirk.


2) Het volgen van de verlangens/ lusten (al hawa)


« En Allah wilt jullie berouw aanvaarden, terwijl degenen die hun begeerten volgen, (willen) dat jullie je geweldig (van de Waarheid) afwenden. » (Soera an-Nisa’ 4 : 27)

« Zeg: "Voorwaar, ik ben verboden degenen te dienen die jullie buiten Allah aanbidden." Zeg: "Ik zal jullie begeerten niet volgen; ik zou dan dwalen en ik zou niet tot de rechtgeleiden behoren." » (Soera 6 : 56)

« En wees zelf geduldig met degenen die hun Heer in de morgen en de avond aanroepen, zij wensen Zijn Aangezicht. En wend uw ogen niet af van hen omdat u de versierselen van het wereldse leven wenst. En luister niet naar degene wiens hart Wij Onze gedachtenis hebben doen verwaarlozen en (die) zijn begeerten volgt: en hij is in overtreding in zijn zaak. » (Soera al-Kahf 18 : 28)

« Heb jij degene gezien, die zijn begeerten als zijn god neemt? Zou jij een beschermer voor hem zijn? » (Soerate al-Foerqân 25 : 43)

De mensen denken dat ze grotendeels goed bezig zijn, intussen laten ze zich leiden en gemotiveerd zijn door hun passies en laten zij het recht van Allah (= het recht om aanbeden te worden) achterwege om zichzelf tevreden te stellen.


3) Het blindelings volgen van de geleerden

De meerderheid van de mensen volgen hun geleerden blindelings. Zij leggen hun totale vertrouwen in hen op zo’n manier dat ze zelf het verschil niet meer kunnen maken tussen het juiste en het foute. Over het algemeen volgen zij hun geleerden en denken ze dat ze iets goed doen, maar ondanks dit, zijn sommigen onder hun heel ver afgedwaald.

Allah zal de geleerden dubbel straffen, omdat zij de verkeerde weg die leidt naar dwaling hebben getoond en de volgelingen, omdat zij hen gevolgd hebben in hun sjirk en ongeloof en voor hun sjirk in de gehoorzaamheid, vergetende om te zoeken naar de tevredenheid van Allah.

Allah zegt :

« En wanneer zij met elkaar in het Vuur zullen twisten, zullen de zwakken tot de trotsen zeggen: "Voorzeker, wij waren uw volgelingen; wilt u dan nu een gedeelte van het Vuur van ons wegnemen?" Zij die trots waren zullen zeggen: "Wij zijn er allen in. Allah heeft nu over Zijn dienaren recht gesproken. » (Soera al-Moemin 40: 47-48)

« En de ongelovigen zeggen: "Wij zullen absoluut in deze verkondiging niet geloven, noch in hetgeen er aan voorafging." En kon u slechts zien wanneer de onrechtvaardigen voor hun Heer zullen worden gebracht, terwijl zij de schuld op elkaar zullen werpen. De zwakken zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Was u er niet geweest dan zouden wij zeker tot de gelovigen behoren." De hoogmoedigen zullen tot de zwakkelingen zeggen: "Waren wij het die u van de leiding afwendden, nadat zij tot u was gekomen? Nee, u draagt zelf de schuld hiervan." En de zwakkelingen zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Maar het kwam door uw listige plannen, bij dag en nacht beraamd, waarbij u ons gebood niet in Allah te geloven en gelijken aan Hem op te werpen." En zij zullen berouw tonen wanneer zij de straf zullen zien. En Wij zullen zware kettingen leggen om de halzen van de ongelovigen. Zij zullen slechts worden gestraft voor hetgeen zij deden. » (Soera 34 : 31-33)

« Wanneer degenen die gevolgd werden zich los verklaren van degenen die hen volgden: en zij zagen de bestraffing en (dat) de banden met hen verbroken waren. En degenen die volgden zeiden: "Was er voor ons nog maar één keer (de gelegenheid om naar de aarde terug te keren), dan zouden wij ons onschuldig verklaren aan hen, zoals zij zich aan ons onschuldig verklaarden". Zo laat Allah hen hun daden zien, als (een bron) van spijt voor hen. En zij zullen de Hel niet verlaten. » (Soera al-Baqarah 2: 166-167)

Mohammad Ibn ‘Abdal-Wahhâb (rahimahoe Allah) heeft gezegd over het vers:

« Zij hebben hun rabbijnen en hun monniken tot heren naast Allah genomen en (ook) de Messias de zoon van Mariam, terwijl hun niets is bevolen dan dat zij één God aanbidden: er is geen god dan Hij. Heilig is Hij boven de deelgenoten die zij naast Hem toekennen. » (Soera at-Tawbah 9: 31)


Iedereen volgen omwille van zijn titel van geleerde of vrome leidt tot een fatale dwaling, wanneer zij de Koran en de Soennah tegenspreken, want men gehoorzaamt hen in de ongehoorzaamheid aan Allah, de Almachtige.

Het gedrag van deze volgers is een duidelijke gelijkenis met de joden en de christenen die zich voordeden het goede te doen door te weigeren om hun geleerden ongehoorzaam te zijn, zelfs als zij De Boeken tegenspraken.

Allah waarschuwt ons in verschillende delen van de Koran, waarvan Soera al-Fatiha waarin Allah ons zegt: « Leid ons op het Rechte Pad. Het Pad van degenen aan wie U gunsten hebt geschonken, niet van degenen op wie de toorn rust (joden) en niet dat van de dwalenden (christenen). »


Dit waren dus de 3 grote oorzaken van dwaling.

Weet dus, dat er maar één weg is die leidt tot Allah. De waarheid is uniek en alle andere wegen die leiden tot de duisternis zijn talrijk, zoals Allah ons in volgende koranvers bewijst:

« Allah is de Helper van degenen die geloven. Hij voert hen van de duisternis naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun helpers zijn de Taghoet, zij voeren hen van het licht naar de duisternis. Diegenen zijn de gezellen van de Hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn. » (Soera al-Baqarah 2 : 257)

In dit vers is het licht enkelvoud, want er is slechts maar één Rechte weg en de duisternissen zijn meervoud, want deze wegen zijn talrijk. En dit merk je op door de aanwezigheid van een enorm aantal valse geloofsleren en sektes die tegenstrijdig zijn met de Koran en de Soennah van de profeet (sas).

Allah (Soebhana wa Ta‘ala) zegt:

Deze dag heb Ik jullie religie vervolmaakt voor jullie, Mijn gunst op jullie volledig gemaakt…” (Soera al-Maa-idah 5 : 3).

En wie een andere religie dan de Islam zoekt, het zal nooit van hem worden aanvaard... (Soera 3 : 85)

« En dat dit Mijn Pad is, een recht Pad, volg het dan, en volg geen (andere) paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen. » (Soera 6: 153)
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 15:40   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.943
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Amay, die laatste posting, is dat geen bloemlezing Koran A la carte?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 16:58   #13
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
De mensen dwalen door 3 grote oorzaken:
Was het ook niet zo dat je je ballen niet mag aanraken terwijl je je gat afveegt?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 13:31   #14
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Amay, die laatste posting, is dat geen bloemlezing Koran A la carte?
Inderdaad.
Wat ik nog wou zeggen is dat tinker haar of zijn ex best de Koran cadeau doet om die te normaliseren. Want één ding is duidelijk: de maker van de website has lost it...
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 13:37   #15
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Inderdaad.
Wat ik nog wou zeggen is dat tinker haar of zijn ex best de Koran cadeau doet om die te normaliseren. Want één ding is duidelijk: de maker van de website has lost it...
Iedereen die Mohammedaan is has lost it...

Korte samenvatting van dit geloof zoals blijkt uit de koran.

Allah: fantasie van Mohammed.
Mohammed: leugenaar, massamoordenaar, terrorist avant la lettre en pedofiele verkrachter.

Wie dit geloof in 2013 nog volgt is of een idioot of voelt zich aangetrokken tot het geweld en de verkrachtingen die in de naam van dit 'geloof' plaatsvinden...
Van lost it gesproken...

__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 14:19   #16
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Iedereen die Mohammedaan is has lost it...

Korte samenvatting van dit geloof zoals blijkt uit de koran.

Allah: fantasie van Mohammed.
Mohammed: leugenaar, massamoordenaar, terrorist avant la lettre en pedofiele verkrachter.

Wie dit geloof in 2013 nog volgt is of een idioot of voelt zich aangetrokken tot het geweld en de verkrachtingen die in de naam van dit 'geloof' plaatsvinden...
Van lost it gesproken...

Liever moslim dan scheldorgel.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 14:32   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.943
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Liever moslim dan scheldorgel.
Moslims kunnen niet moslims niet beledigen.
Hoe beledig je nu een mindere diersoort nietwaar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 20:49   #18
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Liever moslim dan scheldorgel.
Ja hoor, moslims behandelen niet-moslims perfect, schelden ze niet uit, geven ze geen dierennamen, beschouwen ze niet als minderwaardig. Het is zelfs geen probleem als een moslim wil overstappen naar een ander geloof of ongelovig wil worden, moslims vinden het allemaal goed en gelijkwaardig.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 15:41   #19
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
3) Het blindelings volgen van de geleerden

De meerderheid van de mensen volgen hun geleerden blindelings. Zij leggen hun totale vertrouwen in hen op zo’n manier dat ze zelf het verschil niet meer kunnen maken tussen het juiste en het foute. Over het algemeen volgen zij hun geleerden en denken ze dat ze iets goed doen, maar ondanks dit, zijn sommigen onder hun heel ver afgedwaald.
Hoe verzoen je dit met het concept van taqleed? Of is dit juist een verwerping hiervan?
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be