Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2020, 15:20   #881
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Beter dan in Wallonië en Brussel, nietwaar?

Volop kritiek op Jambon, maar men vergeet dat men in Wallonië en Brussel pas maatregelen is beginnen nemen toen de cijfers er veel slechter voor stonden dan in VL.

VL grijpt dus sneller in.
Men moest Jambon eerst de pols omwringen. En nu krijgt hij nog altijd kritiek van de VOKA vleugel van de NVA.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 oktober 2020 om 15:22.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:21   #882
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik verontschuldig mij alleen als ik in fout ga.
Het willen uitschakelen van politieke tegenstanders is een praktijk van links en is een voorbeeld van fascisme.
Wat is dan wel een fout volgens u, als iemand onterecht woorden in de mond leggen dat niet is?

Die tweede zin is absolute bullshit, iedere politieke partij wil politieke tegenstanders uitschakelen. Dus allemaal fascisten?
Aangezien ik geen politieker ben en zelfs niet tot een partij behoor is uw uitspraak dat ik een fascist ben des te gratuiter.

Verontschuldigingen van uw kant dringen zich op.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:24   #883
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Beter dan in Wallonië en Brussel, nietwaar?

Volop kritiek op Jambon, maar men vergeet dat men in Wallonië en Brussel pas maatregelen is beginnen nemen toen de cijfers er veel slechter voor stonden dan in VL.


VL grijpt dus sneller in.
De kritiek is net dat Jambon, ondanks het slechte voorbeeld van Wallonië en Brussel, toch te laat wil ingrijpen. Dat Vlaanderen nu sneller ingrijpt is te danken aan diegenen die kritiek leverden op het beleid van Jambon. Jambon had anders in Antwerpen toch gezien dat snel en accuraat ingrijpen doeltreffender is.

Om enkelen de pas af te snijden: De Limburgse roots van Jan Jambon zal er wel voor iets tussen zitten ......veel te langzaaaam.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:25   #884
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De kritiek is net dat Jambon, ondanks het slechte voorbeeld van Wallonië en Brussel, toch te laat wil ingrijpen. Dat Vlaanderen nu sneller ingrijpt is te danken aan diegenen die kritiek leverden op het beleid van Jambon. Jambon had anders in Antwerpen toch gezien dat snel en accuraat ingrijpen doeltreffender is.

Om enkelen de pas af te snijden: De Limburgse roots van Jan Jambon zal er wel voor iets tussen zitten ......veel te langzaaaam.
Tja en Wallonië en Brussel hebben op hun beurt dan het slechte voorbeeld van Antwerpen niet gevolgd... zo kan men blijven teruggaan in de tijd natuurlijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:26   #885
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Beter dan in Wallonië en Brussel, nietwaar?

Volop kritiek op Jambon, maar men vergeet dat men in Wallonië en Brussel pas maatregelen is beginnen nemen toen de cijfers er veel slechter voor stonden dan in VL.

VL grijpt dus sneller in.
Wat voor de ene te traag is,is voor de andere weerom te snel.
De ideale oplossing zal dan wel in't midden liggen.

Alleen het gezeur van sommigen hier heeft niets met ernstige bekommernissen omtrent de volksgezondheid te maken, maar enkel met hun behoefte tot eeuwige gesar van Vlaamse politici die tot hun vijandsbeeld behoren.
Kan bij aanvang eventueel therapeutisch werken, maar langzaam is het enkel verworden tot vervelend tijdverdrijf en ik vermoed dat de plegers er ondertussen nu ook zo over denken.
Daar direct op reageren is in feite dus puur tijdverlies.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:27   #886
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat is dan wel een fout volgens u, als iemand onterecht woorden in de mond leggen dat niet is?

Die tweede zin is absolute bullshit, iedere politieke partij wil politieke tegenstanders uitschakelen. Dus allemaal fascisten?
Aangezien ik geen politieker ben en zelfs niet tot een partij behoor is uw uitspraak dat ik een fascist ben des te gratuiter.

Verontschuldigingen van uw kant dringen zich op.
Mooi maatschappijbeeld dat u daar heeft.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:27   #887
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wat voor de ene te traag is,is voor de andere weerom te snel.
De ideale oplossing zal dan wel in't midden liggen.

Alleen het gezeur van sommigen hier heeft niets met ernstige bekommernissen omtrent de volksgezondheid te maken, maar enkel met hun behoefte tot eeuwige gesar van Vlaamse politici die tot hun vijandsbeeld behoren.
Kan bij aanvang eventueel therapeutisch werken, maar langzaam is het enkel verworden tot vervelend tijdverdrijf en ik vermoed dat de plegers er ondertussen nu ook zo over denken.
Daar direct op reageren is in feite dus puur tijdverlies.
Inderdaad.

De enige reden waarom er door sommigen zo heftig wordt gereageerd is omdat Jan Jambon aan het hoofd staat van de Vlaamse regering.

Moest het iemand anders geweest zijn, juichten ze toe dat we sneller (sneller als in: bij minder besmettingen) en verder zijn gegaan dan Wallonië en Brussel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:30   #888
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De lockdown-strategie van midden maart werkte zeer goed.
Willems heeft het verkloot door te snel en te veel te versoepelen.

Ikzelf ben voorstander om de grenzen opnieuw te sluiten en op vakantie gaan verbieden.
Natuurlijk werkt de lockdown strategie zeer goed. Alleen is de vraag wie er bereid is om zo de rest van zijn dagen door te brengen. Ik heb hopelijk nog een 40 tal goeie jaren op mijn teller en ik zie dat alleszins niet zitten. Ik ben vermoedelijk niet de enige.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:38   #889
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad.

De enige reden waarom er door sommigen zo heftig wordt gereageerd is omdat Jan Jambon aan het hoofd staat van de Vlaamse regering.

Moest het iemand anders geweest zijn, juichten ze toe dat we sneller (sneller als in: bij minder besmettingen) en verder zijn gegaan dan Wallonië en Brussel.
Het rare is dat je vanuit de Vlaamse regering buiten van de NVA ministers weinig hoort. En het is vrij duidelijk volgens mij dat het die zijn die (al dan niet in opdracht van De Wever) op de rem gaan staan. Zowel Jambon als Weyts met de scholen.

En het is niet alleen ik die dat merk:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201028_93864086?

Citaat:
“Het Overlegcomité beslist in consensus”, zegt politicoloog Carl Devos (UGent). “Jambon kan dus niet zeggen dat hij niet mee heeft beslist. Maar bij de sluiting van de horeca kwam er onmiddellijk kritiek van de eigen partij. Zijn eigen minister Zuhal Demir zei dat ze dat niet uitgelegd kreeg. Voorzitter Bart De Wever liet optekenen dat hij dat liever niet had gehad. Dan wordt het lastig hé.”

Vorige week was het weer van dat. Vlaanderen stond op de rem, Brussel en Wallonië gingen wel verder. Dat de Vlaamse regering, waar N-VA de leidende rol heeft, hen toch moet volgen, versterkt het beeld van een zwalpende ploeg alleen maar. “N-VA wilde niet, maar moet het nu toch met slepende voetjes doen”, zegt Devos. “CD&V en vooral Open VLD zijn veel duidelijker in hun lijn. Die gaan zo streng mogelijk.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:38   #890
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Want van de NVA mag niks slecht gezegd worden.
Niemand houdt je toch tegen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:25   #891
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het rare is dat je vanuit de Vlaamse regering buiten van de NVA ministers weinig hoort. En het is vrij duidelijk volgens mij dat het die zijn die (al dan niet in opdracht van De Wever) op de rem gaan staan. Zowel Jambon als Weyts met de scholen.

En het is niet alleen ik die dat merk:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201028_93864086?
Ze moeten niet praten, ze moeten DOEN wat nodig is.
Dat is meer dan genoeg.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:25   #892
Atrology
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2019
Berichten: 26
Standaard

https://twitter.com/Halkmund/status/...403487744?s=09
Atrology is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:34   #893
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Ik heb maar 1 sterke Jan geweten en dat was Jan (Caje) Ceulemans.

(En dat als niet voetbalfan)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 oktober 2020 om 16:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:20   #894
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb maar 1 sterke Jan geweten en dat was Jan (Caje) Ceulemans.

(En dat als niet voetbalfan)
U dwaalt. De enige sterke Jan is Jan Spier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:23   #895
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het rare is dat je vanuit de Vlaamse regering buiten van de NVA ministers weinig hoort. En het is vrij duidelijk volgens mij dat het die zijn die (al dan niet in opdracht van De Wever) op de rem gaan staan. Zowel Jambon als Weyts met de scholen.

En het is niet alleen ik die dat merk:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201028_93864086?
Dat denk ik ook.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:25   #896
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Echt bewezen is het voordeel van een mondmasker niet. Maar men vermoedt dat het wel degelijk helpt. En het zou kunnen dat sommige virologen een eventueel voordeel van een mondmasker geminimaliseerd hebben omdat er toen niet voldoende mondmaskers waren voor iedereen.
Het is niet de taak van virologen/wetenschappers met leugens falende politici uit de wind te zetten.
Ze moeten de waarheid zeggen als wetenschapper.

In een draaiboek dat opgemaakt werd (in 2003 dacht ik) door wetenschappers wat er moet gebeuren bij een volgende pandemie staat duidelijk in dat mondmaskers dragen sterk aanbevolen wordt bij een uitbraak.
Ene Van Ranst die maandenlang zei dat mondmaskers totaal geen bescherming bieden was een van die wetenschappers.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2020 om 18:28.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:27   #897
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet de taak van virologen/wetenschappers met leugens falende politici uit de wind te zetten.
Ze moeten de waarheid zeggen als wetenschapper.

In een draaiboek dat opgemaakt werd in 2003 dacht ik door wetenschappers wat er moet gebeuren bij een volgende pandemie staat duidelijk in dat mondmaskers dragen sterk aanbevolen wordt bij een uitbraak.
Ene Van Ranst die maandenlang zei dat mondmaskers totaal geen bescherming bieden was een van die wetenschappers.
klopt.
En toch wil ook hij zijn fout niet toegeven.
Het lijkt wel een politicus.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 oktober 2020 om 18:28.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:33   #898
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U dwaalt. De enige sterke Jan is Jan Spier.
En Diamant-Jan. Diamant is het hardste materiaal dat er bestaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:34   #899
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Wanneer een post de Vlaams-nationalistische kornuiten niet aanstaat dan noemen ze de poster maar een troll. Dat is het gemakkelijkste.

Ieder kind kan zien dat de aanpak van Jambon en zijn volgers volledig verkeerd is uitgedraaid. Hij was nochtans verwittigd. En meer dan één keer.
Ik wist niet dat Jambon bevoegd was in Brussel en in Wallonië
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:36   #900
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet de taak van virologen/wetenschappers met leugens falende politici uit de wind te zetten.
Ze moeten de waarheid zeggen als wetenschapper.

In een draaiboek dat opgemaakt werd (in 2003 dacht ik) door wetenschappers wat er moet gebeuren bij een volgende pandemie staat duidelijk in dat mondmaskers dragen sterk aanbevolen wordt bij een uitbraak.
Ene Van Ranst die maandenlang zei dat mondmaskers totaal geen bescherming bieden was een van die wetenschappers.
Nu zijn er mondmaskers, we zijn verplicht ze te dragen en toch hebben we slechtere cijfers dan toen.
Dus die mondmaskers beschermen minder als men toen dacht. De feiten zijn de feiten

Bent u er zeker van dat heel die hetze over mondmaskers niet politiek geïnspireerd was, omdat er niet voldoende waren, de strategische voorraad vernietigd was, er geen aangekocht konden worden, ....

Er waren er zelfs die beweerden dat het door de asielzoekers kwam

Een droomkans voor de oppositie om de regering aan te vallen. Of ze daarmee de volksgezondheid dienden durf ik te betwijfelen, nu blijkt uit de huidige cijfers dat mondmaskers eigenlijk de pandemie niet stoppen.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be