Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2021, 18:31   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Oost en West Vlaanderen mag wat mij betreft (als Nederlander, geen Hollander) Zeeuws-vlaanderen terug hebben, en ook Nederlands Limburg met Belgisch Limburg, en Antwerpen, en Vlaams-Brabant met Noord-Brabant...en herenigen we gemakshalve Nederland met Vlaanderen (beter spreken we van de Zuidelijke Nederlanden, omdat Belgische Limburgers, Antwerpenaren en Vlaams-Brabant taalkundig geen Vlamingen zijn)...
Goe zot. We zijn nog niet gescheiden en je wil ons al komen opvrijen. Geen sprake van. Vlaanderen de Leeuw !!
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 18:35   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Oost en West Vlaanderen mag wat mij betreft (als Nederlander, geen Hollander) Zeeuws-vlaanderen terug hebben, en ook Nederlands Limburg met Belgisch Limburg, en Antwerpen, en Vlaams-Brabant met Noord-Brabant...en herenigen we gemakshalve Nederland met Vlaanderen (beter spreken we van de Zuidelijke Nederlanden, omdat Belgische Limburgers, Antwerpenaren en Vlaams-Brabant taalkundig geen Vlamingen zijn)...
Iemand die het door heeft....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 18:36   #43
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Nederland en de Zuidelijke Nederlanden (zonder dat Franstalige element) zouden samen een sterke economische factor kunnen vormen...Als tegenwicht aan de griotere Europese staten. Nederland is geen Wallonië, wij komen niemand opvreten, geen transfers, geen chantages. Gelijke partners in een staat waar we allemaal voordeel van zullen hebben.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 18:41   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Of de Nederlanden ver-/herenigd moeten worden is een mening waarover men kan verschillen (onze staatsculturen verschillen nu eenmaal na al die eeuwen), maar dat men de betekenis van het historische Vlaanderen vaak niet eens meer snapt noem ik armoede. Een creatie van de 19de eeuw omdat buitenlanders onze voorouders gemakshalve zo noemden, net zoals onze noorderburen collectief Hollanders genoemd worden (niet door mij).

Of hoe nationalistische mythes ook nefast kunnen zijn voor het patriotische zielen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 januari 2021 om 18:43.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:35   #45
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210122_95235655


Het groot Limburg onderzoek, waar er gezocht wordt naar de mening van 10.000 mensen, kan nu ook in het Turks, het Engels en het Arabisch ingevuld worden.

Ik vind dit niet kunnen.
Hebben we de mening nodig van mensen, die het niet nodig vinden om Nederlands te leren?

En wat met andere nationaliteiten? Of worden die wel geacht om Nederlands te kennen?

Alvast een heel slecht signaal van U Hasselt.
Er wonen evenveel Chinezen als Arabieren in belgie. Een Chinees leert Nederlands en zeurt er niet over. Een arabier brult "racisme" en rolt over de grond en stampt met handen en voeten als hij zijn zin niet krijgt.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:39   #46
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210122_95235655


Het groot Limburg onderzoek, waar er gezocht wordt naar de mening van 10.000 mensen, kan nu ook in het Turks, het Engels en het Arabisch ingevuld worden.

Ik vind dit niet kunnen.
Hebben we de mening nodig van mensen, die het niet nodig vinden om Nederlands te leren?

En wat met andere nationaliteiten? Of worden die wel geacht om Nederlands te kennen?

Alvast een heel slecht signaal van U Hasselt.
De aflevering van "reizen Waes" gisterenavond toonde m.i. aan dat de rest van het land, en zeker de rest van het Vlaamse gewest, nog veel kan leren van de Limburgse aanpak.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:41   #47
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er wonen evenveel Chinezen als Arabieren in belgie. Een Chinees leert Nederlands en zeurt er niet over. Een arabier brult "racisme" en rolt over de grond en stampt met handen en voeten als hij zijn zin niet krijgt.
Chinezen zijn gewoon harde werkers, die niet zeuren zoals moslims en negers. Dat is in Nederland ook zo.

Citaat:
De Chinezen in Nederland vormden in 2006 volgens de Grote Bosatlas 1,4% van de 3.147.615 allochtonen in Nederland, dat geeft een aantal van circa 44.000. Er zijn meer mensen van Chinese afkomst in Nederland dan dit aantal, naar schatting 80.000 tot 145.000.
Ruim 40% van de permanent in Nederland verblijvende Chinezen van boven de vijfentwintig jaar werkt in de horeca, veelal in Chinees(-Indische) restaurants, snackbars, Japanse en Koreaanse restaurants. De helft van de Chinezen woont in de Randstad. In Rotterdam-Rijnmond wonen tien- tot vijftienduizend Chinese Nederlanders. Chinese Nederlanders zijn in bijna elke stad en dorp in Nederland te vinden; in dorpen veelal werkzaam in de horeca.
De meeste Chinezen wonen in Amsterdam, Rotterdam-Rijnmond (ongeveer 16.000), Den Haag (ongeveer 10.000), Zoetermeer, Eindhoven, Tilburg, Maastricht en Venlo. De steden Delft en Deventer hebben relatief de grootste Chinese gemeenschappen van Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinezen_in_Nederland
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:42   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er wonen evenveel Chinezen als Arabieren in belgie. Een Chinees leert Nederlands en zeurt er niet over. Een arabier brult "racisme" en rolt over de grond en stampt met handen en voeten als hij zijn zin niet krijgt.
Ervaring?

Ik kom al eens regelmatig in een wijk met héél veel mensen van vreemde afkomst. Als ik die (kinderen in de tuinen rondom hoor spelen en praten stel ik vast dat zij probleemloos overschakelen van hun moedertaal (Turks, Arabische enz..) naar zeer correct Nederlands.

Beweren dat die Chinezen allemaal Nederlands leren is een leugen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 januari 2021 om 13:43.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:44   #49
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Chinezen zijn gewoon harde werkers, die niet zeuren zoals moslims en negers. Dat is in Nederland ook zo.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinezen_in_Nederland
De enige keer een neger op straat komt is als zijn wiet op is.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:45   #50
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog een nooit een productief actieve neger op het werk ben tegen gekomen. Ze zijn lui en traag.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:03   #51
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog een nooit een productief actieve neger op het werk ben tegen gekomen. Ze zijn lui en traag.
Ik heb twee kinderen die elk een 'neger' als collega hadden. In beide gevallen waren dat uiterst intelligenten, zeer bekwame en productieve personen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:14   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb twee kinderen die elk een 'neger' als collega hadden. In beide gevallen waren dat uiterst intelligenten, zeer bekwame en productieve personen.
Dat is te begrijpen, in de Limburg zijn ze van nature al een stuk trager, dan valt dat zo niet op.
Limburgers, de Vlaamse negers.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:16   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is te begrijpen, in de Limburg zijn ze van nature al een stuk trager, dan valt dat zo niet op.
Limburgers, de Vlaamse negers.
lel zegt de arbeider over de Dr. Ir's.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:20   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lel zegt de arbeider over de Dr. Ir's.....
Ja, we kennen die dokters en ingenieurs uit den vreemde...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:31   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ja, we kennen die dokters en ingenieurs uit den vreemde...
Ja, onmogelijk. Als jij als blanke vlaming het niet kan, dan kunnen een zwarte uit congo het zeker niet.

I hate to break the news to you...maar er zijn veel zwarten en allochtonen die hoger geschoold zijn als u en meer verdienen. En dat gij nooit een hoger diploma hebt gehaald is volledig te wijten aan uzelf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:40   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als je toekomt in Turkije, Tunesië, etc... Word je dan ook aangesproken in hun taal ?
Neen. Maar wel in een taal die wij begrijpen en daar valt dan te lezen wat we horen te weten.
Heeft u het nu over toerisme?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:48   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ervaring?

Ik kom al eens regelmatig in een wijk met héél veel mensen van vreemde afkomst. Als ik die (kinderen in de tuinen rondom hoor spelen en praten stel ik vast dat zij probleemloos overschakelen van hun moedertaal (Turks, Arabische enz..) naar zeer correct Nederlands.

Beweren dat die Chinezen allemaal Nederlands leren is een leugen.
Daarom dat ze die peiling in het Turks en Marokkaans uitgeven en niet in't Chinees ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:52   #58
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, onmogelijk. Als jij als blanke vlaming het niet kan, dan kunnen een zwarte uit congo het zeker niet.

I hate to break the news to you...maar er zijn veel zwarten en allochtonen die hoger geschoold zijn als u en meer verdienen. En dat gij nooit een hoger diploma hebt gehaald is volledig te wijten aan uzelf.
Zou je niet beter eerst uw Nederlands wat oppoetsen voor je gokt naar iemand zijn behaalde diploma? Of voel je je als geïmporteerde aangesproken?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:04   #59
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Nederland en de Zuidelijke Nederlanden (zonder dat Franstalige element) zouden samen een sterke economische factor kunnen vormen...Als tegenwicht aan de griotere Europese staten. Nederland is geen Wallonië, wij komen niemand opvreten, geen transfers, geen chantages. Gelijke partners in een staat waar we allemaal voordeel van zullen hebben.
Ik ben voor
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:09   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou je niet beter eerst uw Nederlands wat oppoetsen voor je gokt naar iemand zijn behaalde diploma? Of voel je je als geïmporteerde aangesproken?
Ik ben niet "geimporteerd", maar al die "Vlamingen" hier helaas wel. Ik wil ze weg.

En ik vervang ze met veel plezier met mensen met enig niveau.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be