Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2019, 19:10   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard Duits dierenproeflabo

Niet voor gevoelige lezers!!!

Duits dierenproeflabo

Ander dierenleed:

Dierproeven verboden in België maar KU Leuven gebruikt achterpoortje: “horrorpraktijken”

Europees Parlement wil wereldwijd verbod op dierproeven voor cosmetica

“Onze wetenschappelijke methode was fout”

Volkswagen liet apen uitlaatgassen inademen tijdens experiment en verontschuldigt zich nu

Verjaardag Rik Torfs lokt nieuw protest uit tegen dierproeven

Zou men die proeven niet beter op terroristen en moordenaars doen?

Of klinkt dat te Dr. Mengele achtig?

Naast dat kan je u ook de vraag stellen: 'hebben die dieren iets mis gedaan om zo een straf te krijgen?'

Moordenaars en terroristen daarentegen die hun daden zijn duidelijk en bewezen in de meeste gevallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:21   #2
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Heb heb net het artikel gelezen in Het Nieuwsblad en mijn eetlust was meteen verdwenen als sneeuw voor de zon.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191015_04664885
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2019 om 19:22.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:24   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Heb heb net het artikel gelezen in Het Nieuwsblad en mijn eetlust was meteen verdwenen als sneeuw voor de zon.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191015_04664885
Ik had ook niet echt veel honger meer na het lezen van de tekst en het zien van bepaalde beelden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:26   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...Zou men die proeven niet beter op terroristen en moordenaars doen? ....
Dat nu ook niet, toch niet als we onszelf een 'beschaafd wezen' wensen te noemen.
Het is niet omdat er onbeschaafde wezens rondlopen dat wij ons dat (on)recht ook mogen toeëigenen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:33   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat nu ook niet, toch niet als we onszelf een 'beschaafd wezen' wensen te noemen.
Het is niet omdat er onbeschaafde wezens rondlopen dat wij ons dat (on)recht ook mogen toeëigenen.
Na het nieuws van vandaag op tv gezien te hebben dacht ik, een echte horrorshow is er niets tegen.

Overal opstanden, overal moorden, overal drugs ...

Dat heeft ooit wel eens anders geweest maar dat soort van toestanden gaat echt wel zwaar in stijgende lijn.

De jongere generatie, ik beklaag ze, zij die het nog allemaal goed menen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 23:53   #6
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Typisch voor politiestaten.
Klimaatbetogers: "Politie deed ons uitlaatgassen inademen"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191015_04665541


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of klinkt dat te Dr. Mengele achtig?
Zelfs al had Dr. Mengele gewild, dan had hij het niet gemogen.

Blijkbaar is de van 24/11/1933 daterende Tierschutzgesetz betreffende dierenwelzijn en vivisectie afgeschaft.

__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 16 oktober 2019 om 23:54.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 00:10   #7
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Na het nieuws van vandaag op tv gezien te hebben dacht ik, een echte horrorshow is er niets tegen.

Overal opstanden, overal moorden, overal drugs ...

Dat heeft ooit wel eens anders geweest maar dat soort van toestanden gaat echt wel zwaar in stijgende lijn.

De jongere generatie, ik beklaag ze, zij die het nog allemaal goed menen.
Is al een geruime tijd bezig.
We hebben tegenwoordig alleen nog maar uitersten.
De middenvleugel, die is er overal ver uit.
Men was de middenvleugel blijkbaar beu, maar nu zijn we van kwaad naar erger aan het gaan.
En dat is bijna overal zo in onze Westerse wereld.
De VS, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, UK, ook België ... om er maar een paar te noemen.
Waar politiek eigenlijk een dialoog hoort te zijn waar er compromissen kunnen worden gesloten wordt nu de afstand tussen extremen groter met de dag...
En dan wordt onderhandelen heel moeilijk.
Kijk maar naar onze regeringsvorming.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 oktober 2019 om 00:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 05:00   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Naam: gandhi3-300x141.jpg
Bekeken: 95
Grootte: 10,7 KB

Walgelijke Duitsers.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 07:50   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Waarom zijn dierproeven noodzakelijk?

Valt dat soort van proeven te verschonen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 08:13   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waarom zijn dierproeven noodzakelijk?

Valt dat soort van proeven te verschonen?
ja, waarom niet? is iedereen die daarover op zijn achterste poten staat bereid te aanvaarden dat de geneeskunde geen enkele vooruitgang meer boekt?
of gaan we gewoon hypocriet doen?


Citaat:
Dierproeven zijn onvermijdelijk voor het boeken van de noodzakelijke vooruitgang in het medisch-wetenschappelijk onderzoek
Het medisch-wetenschappelijk onderzoek wil bijdragen tot het verminderen van menselijk lijden als gevolg van ziekte door het verbeteren van de gezondheidszorg. Het wil bijdragen tot de ontwikkeling van nieuwe methodes om ziekten te voorkomen, te diagnostiseren en te behandelen. Om dat te realiseren moet het functioneren van het menselijk lichaam in ziekte en gezondheid eerst beter doorgrond worden. De verschillende moleculaire mechanismen die aan de basis liggen van ziekte moeten ontrafeld worden. Dit kan vandaag niet zonder voor een deel gebruik te maken van dieren. In veel ziekten is immers sprake van een complexe interactie tussen verschillende componenten, cellen en weefsels, in een driedimensionele structuur.

Die interactie en communicatie is niet altijd na te bootsen in celculturen en dat maakt dat dieren voor een stuk nodig blijven om die complexe interacties te doorgronden. In veel gevallen worden zogenoemde diermodellen gebruikt: dieren waarin bepaalde ziektebeelden genetisch, chemisch of op een andere manier worden opgeroepen. De menselijke ziekte wordt nagebootst. Wereldwijd zijn er vele duizenden van dergelijke ziektemodellen gemaakt, vooral in muizen. Een zebravis, muis of rat is echter geen mens en dergelijke diermodellen kennen daarom ook hun beperkingen. Maar ondanks hun beperkingen leveren dergelijke experimenten veel relevante informatie op. Veel van de nieuwe geneesmiddelen die vandaag op de markt worden gebracht zijn mede daardoor tot stand gekomen. Toegenomen kennis in combinatie met nieuwe genetische technieken maken het ook mogelijk om de menselijke conditie met steeds grotere precisie in dieren na te bootsen.

Dierproeven mogen in medisch onderzoek alleen worden uitgevoerd als ze correct te verantwoorden zijn. Het gaat om het vinden van een ethische balans tussen het aan de ene kant willen verminderen van menselijk leed als gevolg van ziekte en het aan de andere kant willen voorkomen van dierenleed.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:29   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.289
Standaard

Dierproeven zijn en blijven noodzakelijk, maar moeten beperkt worden tot de uiterste noodzaak en enkel bestaan uit het strikt noodzakelijke dierenleed; alle mogelijke alternatieven moeten eerst uitgeput worden.

Dierenartsen moeten dat Duitse geval maar onderzoeken; mij komt het over dat ze daar gekozen hebben voor een louter economisch model, en plaats van een model dat overeenkomt met de actuele West-Europese cultuur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:56   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

De manier waarop de "onderzoekers" in dit labo met dieren omgaan zou Mengele nog te kakken zetten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:58   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dierproeven zijn en blijven noodzakelijk, maar moeten beperkt worden tot de uiterste noodzaak en enkel bestaan uit het strikt noodzakelijke dierenleed; alle mogelijke alternatieven moeten eerst uitgeput worden.

Dierenartsen moeten dat Duitse geval maar onderzoeken; mij komt het over dat ze daar gekozen hebben voor een louter economisch model, en plaats van een model dat overeenkomt met de actuele West-Europese cultuur.
je bedoelt dat het mag, als de firma die het doet maar verlieslatend is?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 10:56   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De manier waarop de "onderzoekers" in dit labo met dieren omgaan zou Mengele nog te kakken zetten.
Of de IS-strijders met mensen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 10:58   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Of de IS-strijders met mensen...
Ook, al raakt me dat minder.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 11:02   #16
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Ik mis de context rond die beelden om een oordeel te kunnen vellen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 13:23   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je bedoelt dat het mag, als de firma die het doet maar verlieslatend is?
Jij interpreteert mijn tekst aan 180 graden in de verkeerde richting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be