Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Ik stem...
.. Vlaams Belang en ben vóor samenwerking met anderen 22 39,29%
.. NVA en ben vóor samenwerking 8 14,29%
.. CD&V en ben vóor samenwerking 2 3,57%
.. Coveliers/L.A./.. en ben vóor samenwerking 3 5,36%
.. VLD en ben vóor samenwerking 1 1,79%
.. SP.A-Spirit en ben vóor samenwerking 0 0%
.. B.U.B. en ben vóor samenwerking 0 0%
.. Groen en ben vóor samenwerking 1 1,79%
TEGEN samenwerking met het VB 19 33,93%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 30 maart 2005, 21:11   #81
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein


De Belgische regimepers heeft ons dat imago aangemeten en u loopt daar in.
Het VB is veroordeeld voor racisme en de partij doet er �*lles aan om duidelijk te maken dat "er niks veranderd is". Tja, wat wil je dan?

Enkele recente uitspraken:

- hoofddoek = terugkeercontract
- moslim = geen democraat

(allemaal opgedrongen door de pers?)

En in zo'n klimaat ontstaan dan situaties zoals die bij Remmery. Dat is het Vlaanderen dat het VB heeft gecreëerd. Ik moet ervan kotsen.
Zeno! is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:23   #82
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Aandacht, aandacht. Bericht aan robert t. Ik herhaal: bericht aan robert t

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Een uitspraak van jou : domme Schiltz heeft het eerst om federalisme gevraagd...
Allez, ge zijt weer mijn woorden aan het verdraaien. Vriend, ik zal ne keer zeggen wat ik gezegd heb: "Domme Schiltz liep hier in en de Vlamingen moesten een prijs betalen"

Citaat:
Niet volledig correct, het federalisme stond in het beginselprogramma van de VU
dat geschreven werd in de 50er jaren door Vanderelst en anderen in de bovenzaal van een Brussels café.
Fijn zo, maar ge ging wel uit van een verkeerde uitspraak. Zo kan ik ook fouten verbeteren

Citaat:
Jouw bewering dat de N-VA een éénthema-partij zou zijn slaat me eerlijk gezegd met verstomming en bewijst dat je het N-VAprogramma helemaal niet kent.
Dan hebt ge weer niet gelezen wat er staat. Zo moeilijk is het toch niet, lezen? Ik zal het nog ne keer citeren, speciaal voor u. Ik heb wel voor uw verziendheid onderlijningen aangebracht, zodat ge er deze keer niet over leest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
De N-VA heeft een goed programma, maar is te veel een eenthemapartij. Dat merk je ook aan de militanten. Vlaanderen onafhankelijk, maar als je vraagt achter een sociaal beleid, weten ze van toeten noch blazen. Vraag je achter een oplossing voor het vreemdelingenvraagstuk, zie je ze aarzelen. Gezinsbeleid? Nog nooit van gehoord. Die dingen staan wel in het programma, maar niemand kent ze en daar wordt ook niet mee uitgepakt.
Wat ik dus zeg, is dat het N-VA een goed programma heeft. Maar dit is te weinig bekend, zowel bij de militanten (en geloof me vrij: ik ken hopen N-VA'ers persoonlijk) als bij het grote publiek. Waarom? Omdat men te veel uitpakt met Vlaanderen Onafhankelijk en dat dat een beetje het bindmiddel is van de N-VA. Het Vlaams Belang bespeelt andere themata: Vlaamse onafhankelijkheid, traditionele waarden, vreemdelingen, sociale materies. Als ge een ding het Vlaams Belang kunt verwijten, is het hun economische programma. Maar daar wordt druk aan gewerkt, in november brengen we er zelfs een manifest over uit, waar propaganda zal rond gevoerd worden.

Zo trekt het Vlaams Belang ook stemmen van mensen die een goed gezinsbeleid willen, die een degelijk sociaal beleid willen, die zot zijn van het multiculturele gelul, die Vlaanderen onafhankelijk willen, die een gezonde economie wensen. Wij drukken ook op die punten, N-VA niet.

Dat heb ik gezegd, want dat is de waarheid. En ge zou er beter naar luisteren als ge N-VA'er zijt.

Wilt ge vanaf nu eens goed lezen wat ik schrijf? Want een excuusken zou er wel van afkunnen.

Citaat:
Jouw bewering dat het Belang moreel een trapje hoger staat dan alle andere partijen slaat vermoedelijk op de uiterst conservatieve standpunten van de partij
betreffende het gebruik van drugs, de euthanasie-wet enz... Ik kan daar gedeeltelijk inkomen maar vind je opmerking toch een tikkeltje arrogant.
Ge hebt weer niet goed gelezen! Ik wil daar mee zeggen dat wij wel democraten zijn en de democratische logica van de meerderheid respecteren. Wij willen wel met iedereen samen werken als de kiezers ons hiertoe dwingen. D�*t bedoelde ik er mee. Maar als ge al zelf zegt wat ge gezegd hebt: dank u voor het compliment.
__________________
Iwein is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:25   #83
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Iemand zou eens terwille van zijn lichaamtaal moeten kunnen veroordeeld worden als fascist.
Knuppelke

Het cordon tegen het Blok is er wel gekomen met o.a.
het 70-punten-rogramma.
[SIZE=3] Vreemdelingen buiten[/SIZE]
1ste, 2de en 3de generatie.

En schijnbaar denken vele Blokkers en sommige Blok-kopstukken
nog altijd zo.

Het Blok/belang heeft spijtig genoeg haar tanker NIET gedraaid.

Laatst gewijzigd door Clemens : 30 maart 2005 om 21:27.
Clemens is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:35   #84
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het VB is veroordeeld voor racisme en de partij doet er �*lles aan om duidelijk te maken dat "er niks veranderd is". Tja, wat wil je dan?
Er is wel iets veranderd: de wet. Men heeft de wet moeten veranderen eer men het Vlaams Blok veroordeeld kreeg. Ik zeg het u: wacht maar ventje tot de N-VA groot is. Ik hoop voor u en Vlaanderen dat ge ooit groot wordt, dan zult ge zien wat ze verstaan onder "racisme".


Citaat:
- hoofddoek = terugkeercontract
Een symbolische uitspraak, die wijst op het niet-integreren van bepaalde allochtonen.

Citaat:
- moslim = geen democraat
Noem mij 1 democratische moslimstaat.

Citaat:
(allemaal opgedrongen door de pers?)
Ik zie het probleem niet met deze uitspraken. Men probeert daar een zweem van racisme aan te hangen, maar dat pakt alleen bij de sukkelaars.

Citaat:
En in zo'n klimaat ontstaan dan situaties zoals die bij Remmery. Dat is het Vlaanderen dat het VB heeft gecreëerd. Ik moet ervan kotsen.
Kotst gij dan maar. Ik hoop dat ze die smeerlap oppakken, want volgens mij is er daar ene serieus aan het vervalsen. Ik zou niet verbaasd zijn moest dat iemand zijn die Vlaanderen in een slecht daglicht willen stellen. Maar gij loopt daar weer meteen in!
__________________
Iwein is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:46   #85
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Er is wel iets veranderd: de wet. Men heeft de wet moeten veranderen eer men het Vlaams Blok veroordeeld kreeg. Ik zeg het u: wacht maar ventje tot de N-VA groot is. Ik hoop voor u en Vlaanderen dat ge ooit groot wordt, dan zult ge zien wat ze verstaan onder "racisme".
Zonder het 70-punten-programma was er nooit een
wet gekomen tegen het racisme.

Het Blok heeft een cordon rond zichzelf gelegd.
Clemens is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:50   #86
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Fieseler (p.41)

Waar beweer ik dat je mijn steun en toestemming nodig hebt om te ijveren voor een onafhankelijk Vlaanderen? Denk jij misschien dat je hier alléén het Belang vertegenwoordigt? Voor de rest heb ik van jou ook geen lessen te ontvangen omtrent mijn republikeinse overtuiging. Als mijn poging tot samenwerking tussen de verschillende nationalistische stromingen je stoort is dat jouw probleem.
Beste Robert:

A/Als jij de aktie van de NVA die achter de rug van haar leden om (= dus: zonder ze te consulteren dus niet democratisch) overnacht een kartel aangaat met de (Belgicistische) vijand voor het geld (heeft BDW letterlijk gezegd) en één van de protagonisten van uw partij (ook BDW) verkondigt publiekelijk dat hij het helemaal ziet zitten binnen de "christendemocratie" en ter verdediging ga jij frontaal in de aanval door anderen te betichten van dingen die in tegenstelling met de akties van de NVA NIET openlijk verkondigd of bewezen zijn dan heb ik dat soort mensen inderdaad niet nodig om mijn republikeinse gevoelens te ontwikkelen.

B/ Ja hoor ik ben héél alleen om mijn Belang te vertegenwoordigen net zoals alle andere Belangers op dit forum en ver daarbuiten hun Belang vertegenwoordigen. Wij hoeven echt elkaars handje niet vast te houden om te geloven in de meest democratische volkspartij van België en om hierover een oprecht/leerrijk/polemisch debat te houden.

C/ Zoals ik reeds eerder heb medegedeeld op dit forum ben ik een enorme voorstander van een breed Vlaams front. Dit echter is alleen mogelijk als we (zoals de Walen) een onderscheid kunnen maken tussen terechte en legitieme oppositiekritiek en het frontaal afkraken van de ziel van elkanders partij.

Dus: ik heb er helemaal geen moeite mee dat je ijvert voor een breed Vlaams front maar ik waarschuw je dat je geen al te lange tenen mag hebben als je enige vorm van succes nastreeft.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 30 maart 2005, 21:57   #87
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Zonder het 70-punten-programma was er nooit een
wet gekomen tegen het racisme.

Het Blok heeft een cordon rond zichzelf gelegd.
Allez jongen toch. Hoe stom kunt ge zijn? Dat cordon sanitaire was er al VOOR het 70-puntenplan er was. Het cordon dateert van 1989, toen het Vlaams Blok een verkiezingsoverwinning had geboekt in 1988 in de gemeenteraadsverkiezingen en dan ook nog een zetel behaald in 1989 in het Europees Parlement.

Het 70-puntenplan is van 1992!!! Daar zit 3 jaar tussen! De zaken een beetje antidateren?

Ge zijt zo beïnvloed door de media, beseft dat toch eens!
__________________
Iwein is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:10   #88
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Allez jongen toch. Hoe stom kunt ge zijn? Dat cordon sanitaire was er al VOOR het 70-puntenplan er was. Het cordon dateert van 1989, toen het Vlaams Blok een verkiezingsoverwinning had geboekt in 1988 in de gemeenteraadsverkiezingen en dan ook nog een zetel behaald in 1989 in het Europees Parlement.

Het 70-puntenplan is van 1992!!! Daar zit 3 jaar tussen! De zaken een beetje antidateren?

Ge zijt zo beïnvloed door de media, beseft dat toch eens!
De racistische Blok-priet-praat
was er ook al voor het 70-punten-programma.

De algemeen secretaris , rechterhand van Karel Dillen
heeft ook om deze reden destijds ontslag genomen
en het Blok verlaten.
Clemens is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:14   #89
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Iwein.

Je deed mij schrikken met de aanhef van je posting. Ik voelde me precies in de hall van één of ander station. Wat je bewering over Schiltz betreft heb je gelijk, ik
bied je daarvoor mijn nederige excuses aan, maar ik blijf er toch bij dat de beginslogan van de VU "sociaal en federaal - werk in eigen streek" is.

Wat de programmapunten van de huidige N-VA betreft is een feit dat we nu éénmaal door de media volledig doodgezwegen worden. Dat ze niet door de partijmilitanten gekend zijn durf ik te betwijfelen, maar dit geldt evengoed voor de militanten van het Belang.

Je beschuldigt mij ook van het feit dat ik je woorden steeds verdraai. Als dat zo overkomt kan ik je zeggen dat dit absoluut niet mijn bedoeling is, maar ik heb mijn overtuiging en jij de jouwe, dus de standpunten botsen nu en dan. Ik heb ook het recht niet alles beaat te beamen wat je post. Mag ik a.u.b. mijn vrije mening hier verkondigen? Met dank voor je begrip of heb ik het weer verkeerd voor?
robert t is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:32   #90
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Voor mijn gemeente zou ik liever als N-VA'er niet samen willen werken, gewoon om de reden dat de mensen hier in mijn gemeente van zulk bedenkelijk niveau zijn (iemand die bekend staat als Nazi, ook een alcoholicus, een lid van een zware motorbende oa) dat ik er hier liever geen zaken mee doe. Maar volgens mij moet dat op andere plaatsen wel mogelijk zijn omdat men in elke gemeente andere figuren heeft op lokaal vlak.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:35   #91
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Beste Fieseler.

Dat het kartel CD&V-N-VA tot stand kwam buiten de partijleden om is juist. Maar je conclusie dat het alleen een vulgaire centenkwestie was deel ik niet, zou het niet kunnen dat het een kwestie was van een gegarandeerde vertegenwoordiging in het Vlaams parlement. Door de onzalige kiesdrempel goed te keuren, waarbij het Belang zich onthouden heeft, waren we wel verplicht een kartel te sluiten.

Dat jullie mekaars handje niet hoeven vast te houden, fijn. Maar is het je nog niet opgevallen dat ik hier standpunten inneem die regelrecht ingaan tegen sommige vertolkt door mijn partijgenoten.

Wat punt C betreft, volledig akkoord. Zo denk ik er ook over.

Wat je laatste punt betreft : ach, ik doe gewoon mijn best als bescheiden partijmilitantje.
robert t is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:47   #92
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De racistische Blok-priet-praat
was er ook al voor het 70-punten-programma.

De algemeen secretaris , rechterhand van Karel Dillen
heeft ook om deze reden destijds ontslag genomen
en het Blok verlaten.
Zit die nu niet bij de N-VA, Jaak Peeters?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 31 maart 2005, 08:22   #93
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Het Vlaams Belang bespeelt andere themata: Vlaamse onafhankelijkheid, traditionele waarden, vreemdelingen, sociale materies.
? - louter informatief
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 31 maart 2005, 08:24   #94
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Allez jongen toch. Hoe stom kunt ge zijn? Dat cordon sanitaire was er al VOOR het 70-puntenplan er was. Het cordon dateert van 1989, toen het Vlaams Blok een verkiezingsoverwinning had geboekt in 1988 in de gemeenteraadsverkiezingen en dan ook nog een zetel behaald in 1989 in het Europees Parlement.
volgens uw collega-belanger hier boven is het pas vanaf 1991.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 31 maart 2005, 08:28   #95
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Was u maar zo vlotjes om dat principe universeel toe te passen en niet alleen bij de partijen die door de regimepers als "zülassig" gebrandmerkt staan.
bij het Belang en zijn militanten is het net iets te veel om de uitzondering op de regel te zijn.

en voor de duidelijkheid: ik heb daar de media niet voor nodig, al is dat natuurlijk een gemakkelijk excuus voor jullie.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 31 maart 2005, 08:57   #96
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
bij het Belang en zijn militanten is het net iets te veel om de uitzondering op de regel te zijn.
Die informatie heeft u dan wel voornamelijk van de regimepers, nietwaar?

Citaat:
en voor de duidelijkheid: ik heb daar de media niet voor nodig, al is dat natuurlijk een gemakkelijk excuus voor jullie.
Nee? Als u wat Vlaams Belang militanten in het echt zou kennen, zou u zo'n onzin niet uitslaan.
__________________
Iwein is offline  
Oud 31 maart 2005, 09:13   #97
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Die informatie heeft u dan wel voornamelijk van de regimepers, nietwaar?


Nee? Als u wat Vlaams Belang militanten in het echt zou kennen, zou u zo'n onzin niet uitslaan.
toch een typische Belanger precies... oordelen voor anderen.

Denk je dat ik nooit op een Vlaamse betoging of meeting kom?
en dan nog, als ik pakweg een dewinter bezig zie op televisie dan zal uw regimepers daar wel nie veel aan veranderen zeker?
of als ik een debat zie irl waar ook mindere bekende belangers aan deelnemen.

sjonge jonge, iemand heeft een andere mening over een partij en het wordt 'onzin' of de schuld van de regimepers. qua ruimdenkendheid kan dat tellen.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 31 maart 2005, 09:31   #98
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
toch een typische Belanger precies... oordelen voor anderen.
Wie oordeelt over wie? Ik citeer enkel (en onderlijn):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
jongen toch. het programma is bijgeschaafd en wettelijk natuurlijk, en in heel wat standpunten mbt migranten kan ik me niet vinden, maar niet in alle.

de manier waarop er over migranten wordt gesproken zegt echter even veel of meer dan het officiele programma. en dat is niet alleen een kwestie uit het verleden: cf Deman; cf. Vanhecke die zegt dat er 'in borgerhout veel vliegende apen zitten (maki's)'...
Dat zegt al genoeg voor mij. verder zijn ze zodanig sloganesk en flou dat men niet altijd weet wat het VB exact bedoelt met een slogan als 'aanpassen of opkrassen'. dat wordt nooit gedefinieerd. want dan moet men mensen tegen het hoofd stoten (radicalen of gematigden)

als u dat niet stoort is dat des te beter voor u, want ik heb de indruk dat u verder wel weet waarover u spreekt
en verder heb ik de regimepers niet nodig om mijn oordeel te vormen over het Belang, wees gerust. zelfs inhoudelijk over hún thema - migranten - vind ik ze soms zwak.
Een beetje minder schijnheiligheid zou u sieren.

Citaat:
sjonge jonge, iemand heeft een andere mening over een partij en het wordt 'onzin' of de schuld van de regimepers. qua ruimdenkendheid kan dat tellen.
De vraag is HOE u uw mening heeft gevormd. Als je de grandioze hersenspoeling die de Duitse jeugd ten tijde van het naziregime heeft ondergaan beschouwd, vind je de mening van die jeugd toch ook niet valabel?

Als u uw oordeel heeft gevormd op basis van feiten dan heb ik daar niets tegen in te brengen. Ik betwijfel dat ten zeerste, omdat AL de voorbeelden die u aanhaalt die ons zogezegd racistische karakter moeten bewijzen, uit de pers komen. Toch blijft u bij hoog en bij laag zweren dat u uw mening niet vormt op basis van de "informatie" van de regimepers. U ben gebrainwashed en u beseft het niet. Arme jongen.

Met een beetje fantasie kun je IEDERE partij als racistisch afschilderen. Ik geef maar een voorbeeld, de sp.a. Na wat zoeken kun je ook genoeg citaten -die iets te veel lijken om uitzondering te zijn- vinden van socialisten. Omkleed die met programmapunten uit het heden en verleden (zoals de quota), dramatiseer dat geheel een beetje, voeg er een snuifje nationaal-SOCIALISME aan toe en een volbloed racistische partij is klaar. Het komt allemaal neer op perceptie, en enkel mensen die vrij kunnen denken ontsnappen daar aan.

Neem nu een figuur als Mark Grammens. Die omschrijft zichzelf als links, maar heeft toch geen rabiate haat tegen het Vlaams Belang. Die vindt het maar normaal dat zo'n partij bestaat.

D�*t zijn de echte vrijdenkers, die zich niet laten leiden door de massamedia zonder dat ze het beseffen. Zuig d�*�*r maar eens een puntje aan!
__________________
Iwein is offline  
Oud 31 maart 2005, 09:42   #99
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
volgens uw collega-belanger hier boven is het pas vanaf 1991.
Hij moet zijn materie beter kennen. Op 10 mei 1989 werd een protocol afgesloten op voorstel van Jos Geysels door CVP, PVV, SP, Agalev en de VU. Dat was nog niet absoluut want vele zagen nog niet in dat het Vlaams Blok nog kon groeien. Het is pas na de overwinning van 1991 dat men met die zever als Charta91 is afgekomen (februari 1992), nog VOOR het 70 puntenplan (6 juni 1992, uit een voor u betrouwbare bron: blokwatch.be).

Dat hele Charta91 gedoe is niet alleen tegen het zogezegde racisme, maar ook tegen Vlaanderen.

http://www.charta91.be/VlaanderenZelfBeterNiet.htm

Onze politieke tegenstanders kunnen het dus niet nalaten telkens weer hun ware bedoelingen te openbaren. Dan vallen even de maskers.
__________________
Iwein is offline  
Oud 31 maart 2005, 09:43   #100
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Wie oordeelt over wie? Ik citeer enkel (en onderlijn):


Een beetje minder schijnheiligheid zou u sieren.


De vraag is HOE u uw mening heeft gevormd. Als je de grandioze hersenspoeling die de Duitse jeugd ten tijde van het naziregime heeft ondergaan beschouwd, vind je de mening van die jeugd toch ook niet valabel?

Als u uw oordeel heeft gevormd op basis van feiten dan heb ik daar niets tegen in te brengen. Ik betwijfel dat ten zeerste, omdat AL de voorbeelden die u aanhaalt die ons zogezegd racistische karakter moeten bewijzen, uit de pers komen. Toch blijft u bij hoog en bij laag zweren dat u uw mening niet vormt op basis van de "informatie" van de regimepers. U ben gebrainwashed en u beseft het niet. Arme jongen.

Met een beetje fantasie kun je IEDERE partij als racistisch afschilderen. Ik geef maar een voorbeeld, de sp.a. Na wat zoeken kun je ook genoeg citaten -die iets te veel lijken om uitzondering te zijn- vinden van socialisten. Omkleed die met programmapunten uit het heden en verleden (zoals de quota), dramatiseer dat geheel een beetje, voeg er een snuifje nationaal-SOCIALISME aan toe en een volbloed racistische partij is klaar. Het komt allemaal neer op perceptie, en enkel mensen die vrij kunnen denken ontsnappen daar aan.

Neem nu een figuur als Mark Grammens. Die omschrijft zichzelf als links, maar heeft toch geen rabiate haat tegen het Vlaams Belang. Die vindt het maar normaal dat zo'n partij bestaat.

D�*t zijn de echte vrijdenkers, die zich niet laten leiden door de massamedia zonder dat ze het beseffen. Zuig d�*�*r maar eens een puntje aan!
Ik heb niet gezegd dat ik tegen elke samenwerking ben of dat het VB er niet mag zijn. maar om de vermelde redenen zal ik me nooit een lidkaart kopen. ik heb dus zelfs geen 'rabiate haat'.
raar eigenlijk, ik haal een krantenartikel aan over een racistische uitspraak van ee n Belanger in houthalen, en volgens u zal het wel zeker niét waar zijn want het kwam in de media. tja. hoe zouden 'feiten' een mens anders bereiken dan via media (in brede zin).

Dan moeten we niet verder discussiëren he.
__________________
www.beneliga.tk

Laatst gewijzigd door lievendr : 31 maart 2005 om 09:46.
lievendr is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be