Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2014, 18:00   #1061
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Waarom zou ik niet op zijn minst een poging doen om de wereld te verbeteren? Moet de wereld dan echt slechter worden?
Natuurlijk niet.

Maar mocht je zelf enig 'niveau' halen, dan had je betere kansen op succes.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:08   #1062
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Onrechtstreeks wel: door het goedvinden van aankoop van legermateriaal in het buitenland draagt hij bij tot de ondermijning van de belgische economie, dus tot het verhogen van de loonkost in belgie en tot de gewilligheid van belgische ingenieurs om geld te verdienen door hun kennis door te geven aan naar china delocaliserende bedrijven.
Decrem:ik bedoel: GEWERKT ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:12   #1063
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Begin eens op uw drempel, in Borgerhout en Anderlecht. Achteraf niet komen huilen hé?


Ik dacht dat het hier ging over De Crem, enz...

Laatst gewijzigd door Boduo : 17 februari 2014 om 18:12.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:42   #1064
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
U mag mij een lafbek vinden zowel U wil, mijnheer Korvo. Ik heb echter, maar dat zal dan wel zijn omdat ik een pathologische Gutmensch ben, veel meer bewondering voor de vrijwilliger bij Artsen Zonder Grenzen dan voor de gevechtspiloot die hoopt een nieuw type gevechtsvliegtuig te krijgen betaald door zijn medeburgers zodat hij werkzekerheid heeft, plezant speelgoed tot aan de pensioenleeftijd en zekerheid van een dik pensioen.
Ik heb vooral respect voor de vrijwilliger van artsen zonder grenzen die een paar jaar geleden vast zat op een paar 100km van miljoenen hongerige Somali omdat er geen militaire capaciteit was om met de voet vooruit hun deur in te trappen.

Maar zulke verhalen zijn uiteraard niet aan jullie besteed. Moderne hulpverlening gaan hand in hand met de militairen.

De militairen in de eerste plaats hebben een lange weg afgelegd om dit te begrijpen en toe te passen, maar de NGO's evenzeer, het is echter duidelijk dat jij die stap nooit gezet hebt en door je beperkte kijk, waarschijnlijk nooit zal zetten.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:45   #1065
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En spreek liever over zeer hoog gekwalificeerde mensen die voor een relatief lage verloning hard werken in dikwijls moeilijke omstandigheden ver van huis. Dat ze hun job graag doen is een pluspunt, ze mogen van mij hun 'speeltje' hebben.
Zeer juist en terecht.
Wie levert de hulpgoederen in CAR?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:53   #1066
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht


Ik dacht dat het hier ging over De Crem, enz...
Sure. Even een side step ivm het verbeteren van de wereld. Ik zal 't nooit meer doen
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 18:55   #1067
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Ik heb vooral respect voor de vrijwilliger van artsen zonder grenzen die een paar jaar geleden vast zat op een paar 100km van miljoenen hongerige Somali omdat er geen militaire capaciteit was om met de voet vooruit hun deur in te trappen.

Maar zulke verhalen zijn uiteraard niet aan jullie besteed. Moderne hulpverlening gaan hand in hand met de militairen.

De militairen in de eerste plaats hebben een lange weg afgelegd om dit te begrijpen en toe te passen, maar de NGO's evenzeer, het is echter duidelijk dat jij die stap nooit gezet hebt en door je beperkte kijk, waarschijnlijk nooit zal zetten.
Dikke 2. Otherwise is zo naïef dat het lijkt alsof je met een kleuter discussieert...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 19:00   #1068
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

http://www.scorpionjet.com/textron-a...y-conferences/

Ik blijf dit volgen,de nieuw ontwikkelde straaljager "scorpionjet" die 1/5 a 1/4de gaat kosten van een F-35,maar wel al de taken ervan,behoudens het luchtgevecht en de aanval met zware "ordnance" aankan......(de 1ste graads-oorlogsvoering- taken vallen er uit zeg maar)

Laat hetgeen die scorpionjet moet doen nu 80% van de REELE taken zijn die de Belgische Luchtcomponent momenteel met F-16's aanpakt..... (ik wil als 20% nog steeds inschatten het dreigend tonen van de Belgische kokarde aan een Russische "Bear" en het "spelen" met Franse Rafales boven de zee )

We spreken bovendien van een toestel dat grotendeels schijnt te bestaan uit "civiele" onderdelen,hetgeen onderhoud ,eigenlijk de ganse "cost-of-ownership" indrukwekkend lager zou moeten maken dan "echte" vechtjassen.Je zou het zelfs kunnen uitbesteden aan een civiele subcontractor......

Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2014 om 19:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 19:27   #1069
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.scorpionjet.com/textron-a...y-conferences/

Ik blijf dit volgen,de nieuw ontwikkelde straaljager "scorpionjet" die 1/5 a 1/4de gaat kosten van een F-35,maar wel al de taken ervan,behoudens het luchtgevecht en de aanval met zware "ordnance" aankan......(de 1ste graads-oorlogsvoering- taken vallen er uit zeg maar)

Laat hetgeen die scorpionjet moet doen nu 80% van de REELE taken zijn die de Belgische Luchtcomponent momenteel met F-16's aanpakt..... (ik wil als 20% nog steeds inschatten het dreigend tonen van de Belgische kokarde aan een Russische "Bear" en het "spelen" met Franse Rafales boven de zee )

We spreken bovendien van een toestel dat grotendeels schijnt te bestaan uit "civiele" onderdelen,hetgeen onderhoud ,eigenlijk de ganse "cost-of-ownership" indrukwekkend lager zou moeten maken dan "echte" vechtjassen.Je zou het zelfs kunnen uitbesteden aan een civiele subcontractor......
Interessant, maar idd toegespitst op close air support. Zelf heb ik het eerder begrepen op de Koreaanse F-50 wanneer complexere (en duurdere) opties niet mogelijk zijn. Bijzonder vind ik de zeer korte ontwikkelingstijd van deze Scorpionjet. Off-the-shelf commerciële onderdelen gebruiken heeft zo zijn voordelen.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 20:04   #1070
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Interessant, maar idd toegespitst op close air support. Zelf heb ik het eerder begrepen op de Koreaanse F-50 wanneer complexere (en duurdere) opties niet mogelijk zijn. Bijzonder vind ik de zeer korte ontwikkelingstijd van deze Scorpionjet. Off-the-shelf commerciële onderdelen gebruiken heeft zo zijn voordelen.
Larie & apekool: het zijn de politiekers die BESLISSEN.
SPA & PS zijn DUIDELIJK tégen het ganse peperdure gedoe.
PS zit hoogstwaarschijnlijk in de volgende federale regering.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 21:46   #1071
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Larie & apekool: het zijn de politiekers die BESLISSEN.
SPA & PS zijn DUIDELIJK tégen het ganse peperdure gedoe.
PS zit hoogstwaarschijnlijk in de volgende federale regering.
Dus...
Huh? Ik had het over de specificaties van de Scorpionjet?
Soit. Enige posten hoger stelde ik dat er niet veel nodig is om de PS te laten keren. Nu klinkt het populair om tegen te zijn, na de verkiezingen, en zeker als di Rupo een tweede termijn forceert, zal het niet lang duren vooraleer hij op de koffie zit bij Hollande met een vertegenwoordiger van Dassault erbij. De Waalse wapen/luchtvaartindustrie weet u? Sabca, Sonaca, etc... Heel erg belangrijk voor onze rode broeders, vooral dan omdat ze er flink aan kunnen verdienen. Binnen de kortste keren is de kar, in naam van de "belgische" luchtvaartindustrie en de "jobs" gekeerd. PS-Flandre (ook wel SP-A genoemd) zal gedwee, en aan het leibandje, volgen. Ik ben er quasi zeker van dat de F-16 vervangen wordt, meer nog, dat de kans groot is dat het de Rafale wordt, zeker nu Dassault op hete kolen zit, dringend orders nodig heeft en wel eens met een aantal fikse kortingen inclusief "incentives" voor de PS-broeders over de brug zal komen. Dat het gehele arsenaal van geleide wapens en pods door Franse equivalenten zal vervangen moeten worden en een fikse meerkost betekent zal de PS worst wezen.
Leuke bak trouwens
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 21:53   #1072
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.scorpionjet.com/textron-a...y-conferences/

Ik blijf dit volgen,de nieuw ontwikkelde straaljager "scorpionjet" die 1/5 a 1/4de gaat kosten van een F-35,maar wel al de taken ervan,behoudens het luchtgevecht en de aanval met zware "ordnance" aankan......(de 1ste graads-oorlogsvoering- taken vallen er uit zeg maar)

Laat hetgeen die scorpionjet moet doen nu 80% van de REELE taken zijn die de Belgische Luchtcomponent momenteel met F-16's aanpakt..... (ik wil als 20% nog steeds inschatten het dreigend tonen van de Belgische kokarde aan een Russische "Bear" en het "spelen" met Franse Rafales boven de zee )

We spreken bovendien van een toestel dat grotendeels schijnt te bestaan uit "civiele" onderdelen,hetgeen onderhoud ,eigenlijk de ganse "cost-of-ownership" indrukwekkend lager zou moeten maken dan "echte" vechtjassen.Je zou het zelfs kunnen uitbesteden aan een civiele subcontractor......
In feite vergelijkbaar met de Rutan ARES, ook zo'n interessant concept, doch nooit verder dan een - indrukwekkend - prototype gekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=zG9LlHcX8lg
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:26   #1073
vlaanderenvrij
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.scorpionjet.com/textron-a...y-conferences/

Ik blijf dit volgen,de nieuw ontwikkelde straaljager "scorpionjet" die 1/5 a 1/4de gaat kosten van een F-35,maar wel al de taken ervan,behoudens het luchtgevecht en de aanval met zware "ordnance" aankan......(de 1ste graads-oorlogsvoering- taken vallen er uit zeg maar)

Laat hetgeen die scorpionjet moet doen nu 80% van de REELE taken zijn die de Belgische Luchtcomponent momenteel met F-16's aanpakt..... (ik wil als 20% nog steeds inschatten het dreigend tonen van de Belgische kokarde aan een Russische "Bear" en het "spelen" met Franse Rafales boven de zee )

We spreken bovendien van een toestel dat grotendeels schijnt te bestaan uit "civiele" onderdelen,hetgeen onderhoud ,eigenlijk de ganse "cost-of-ownership" indrukwekkend lager zou moeten maken dan "echte" vechtjassen.Je zou het zelfs kunnen uitbesteden aan een civiele subcontractor......
Inderdaad een interessante piste maar niet als vervanger van de f-16. In een high/low mix met een Gen 4.5 fighter heeft een dergelijk toestel zeker zijn kwaliteiten. 't zal dan wel niet met de Rafale zijn want die gebruikt een andere bewapening en dat zouden echt onnozele kosten zijn. Maar een 60-tal Gripens en deze als vervanger van de Alphajet...
vlaanderenvrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:42   #1074
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij Bekijk bericht
Inderdaad een interessante piste maar niet als vervanger van de f-16. In een high/low mix met een Gen 4.5 fighter heeft een dergelijk toestel zeker zijn kwaliteiten. 't zal dan wel niet met de Rafale zijn want die gebruikt een andere bewapening en dat zouden echt onnozele kosten zijn. Maar een 60-tal Gripens en deze als vervanger van de Alphajet...
Ook de A-jets zijn stilaan aan vervanging toe. Wellicht wordt het ook te duur om dit soort toestellen te vervangen en evolueren we beter naar een systeem waarbij de elementaire vliegopleiding lokaal gebeurt met een klein aantal turboprops (zoals de Klu dat doet met de PC-7) en wordt de voortgezette opleiding uitbesteed aan oa. NFTC (http://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Fl...ning_in_Canada) of ENJJPT (http://en.wikipedia.org/wiki/ENJJPT)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:45   #1075
vlaanderenvrij
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 247
Standaard

Wat denk jij van een Benelux-samenwerking in deze?
vlaanderenvrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:58   #1076
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij Bekijk bericht
Wat denk jij van een Benelux-samenwerking in deze?
Er zou inderdaad samengewerkt kunnen worden met de Nederlanders, voor de elementaire vliegopleiding, want voor de voortgezette opleiding leidt de Klu haar piloten op in de States (ENJJPT). Dat gebeurde reeds in het verleden, waarbij Nederlandse piloten werden opgeleid in Sint-Truiden en Nederland ook instructeurs leverde. Inderdaad een interessante denkpiste.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:00   #1077
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

staat er nix op kapaza ?
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:18   #1078
vlaanderenvrij
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Er zou inderdaad samengewerkt kunnen worden met de Nederlanders, voor de elementaire vliegopleiding, want voor de voortgezette opleiding leidt de Klu haar piloten op in de States (ENJJPT). Dat gebeurde reeds in het verleden, waarbij Nederlandse piloten werden opgeleid in Sint-Truiden en Nederland ook instructeurs leverde. Inderdaad een interessante denkpiste.
Dacht ik ook, 37 F-35's en een 60-tal Gripens en wat super tucano's voor low cost CAS? Daar kan je eender waar mee naartoe...
vlaanderenvrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 07:29   #1079
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij Bekijk bericht
Dacht ik ook, 37 F-35's en een 60-tal Gripens en wat super tucano's voor low cost CAS? Daar kan je eender waar mee naartoe...
Vergeet het.
Als de PS in de volgende regering zit, wordt het de Rafale.
Zie hoger.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 10:50   #1080
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij Bekijk bericht
Dacht ik ook, 37 F-35's en een 60-tal Gripens en wat super tucano's voor low cost CAS? Daar kan je eender waar mee naartoe...
Gezien wat de Zwitsers ongeveer zullen betalen -kale aanschafprijs- voor de Gripen E lijkt me 60 stuks een tamelijk hoog aantal.
Of er ook nog geld over zal blijven voor Super Tucano's?
Zou toe te juichen zijn als België daartoe over zou gaan en het gewicht van de luchtmacht voorop zou stellen. Vooral daar de Belgische
Luchtmacht sinds de jaren 90, in tegenstelling tot de overige onderdelen, daadwerkelijk ingezet wordt bij gevechtsoperaties.

Gripen E
Maximaal mocht de kale aanschafprijs van een eventuele jet voor de Zwitsers CHF 2,2 miljoen bedragen
Hoewel de kale aanschafprijs officieel niet wordt vrij gegeven door de Zweden zal de aanschafpriis van de Gripen E vermoedelijk rond CHF 100 miljoen per stuk bedragen (CHF100 miljoen = €81,76 mijoen = $112,07 miljoen)

Saab bietet zudem der Schweizer Industrie Gegengeschäfte im Wert von mindestens 2,2 Mrd. Franken an, was dem im November 2009 offerierten Preis für 22 Jets entspricht. Damit käme der Gripen in der ursprünglichen Offerte auf einen Stückpreis von rund 100 Mio. Franken. Nicht enthalten sind in dieser Summe aber die Waffensysteme, Ersatzteile und die Betriebskosten, die den Preis für eine Kampfflugzeugflotte in die Höhe treiben dürften.

Bij dit aanbod hoefden de Zwitsers geen ontwikkelingskosten te betalen, in tegenstelling tot het aanbod Rafale en Typhoon

Kosten per vlieguur:
Kosten per vlieguur: CHF24.242 = €19820.53 = $27.168,01
o Betriebskosten: 102 Millionen Franken pro Jahr (6 Millionen Franken für den Betrieb von Immobilien inklusive - vastgoed).

o Berücksichtigung der aufgeführten Jahreskosten für Personal (24 Millionen),

o Instandhaltung (51 Millionen) und Treibstoff (21 Millionen) deutlich mehr, als Saab in früheren *Präsentationen Journalisten vorlegte.

o Bei 22 Gripen ergibt dies Kosten von 24'242 Franken pro Flugstunde.
Der Berechnung der Betriebskosten pro Stunde legt die Schweiz eine Flug*betriebszeit von 180 Stunden pro Jahr zugrunde.


Rafale
Bij de Rafale vrij moeilijk uit te komen daar het aanbod aan Zwitserland wisselde, plus diverse aangeboden configuraties.
Voor CHF2,2 miljard konden daarentegen geen 22 Rafales (kale prijs) geleverd worden

Hoogste bedrag Rafale aangetroffen aan de Zwitsers: CHF180 miljoen = € 147,17 miljoen= $ 201,73 miljoen (geen vermelding kale prijs)

Kosten vlieguur?
De kosten per vlieguur van een Rafale wordt nauwelijks iets zinnings, enige mate betrouwbaar, over vermeld in media
Zwitserland (2012): €21.000 per vlieguur? (CHF 25.684,58 = $28.784,70)

Die Kosten einer Flugstunde wurden vom Cour des comptes im Jahr 2004 mit hohen 35.000 Euro angegeben. Das Verteidigungsministerium will diese bis ins Jahr 2012 auf 10.000 Euro je Flugstunde bei der Rafale C und 7.000 Euro je Flugstunde bei der Rafale M senken.[76] Nach Angaben von Dassault gegenüber der Armasuisse kostet 2012 eine Flugstunde 21.000 Euro (wiki)

Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 februari 2014 om 10:50.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be