Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2010, 14:20   #1
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard Dodelijk ongeval E40

Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:22   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.
Wat is er mis mee ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:24   #3
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Juist ja, je moet er zo'n pop met zwaaiende armen en de broek op de enkels bij zetten, dan vertraagt iedereen wel !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:37   #4
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat is er mis mee ?
Onduidelijk. We zijn dat misschien gewoon, maar in NL, als er een rijstrook wegvalt, staan daar op voorhand genoeg borden. Hier staan er twee. Een km ervoor en... op het moment zelf. That's it.

Bij de werkzaamheden op de E314 had men op een zeker ogenblik de oprit verkort. Je kwam bijna dwars meteen op de autosnelweg, geen invoegstrook meer. Signalisatie? Noppes.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:50   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Onduidelijk. We zijn dat misschien gewoon, maar in NL, als er een rijstrook wegvalt, staan daar op voorhand genoeg borden. Hier staan er twee. Een km ervoor en... op het moment zelf. That's it.

Bij de werkzaamheden op de E314 had men op een zeker ogenblik de oprit verkort. Je kwam bijna dwars meteen op de autosnelweg, geen invoegstrook meer. Signalisatie? Noppes.
Ik stoor mij er meestal meer aan dat er teveel borden staan waar blijkbaar toch niemand rekening mee houdt..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 23:29   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.
Weet jij hoe dat ongeval dan is gebeurd?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 01:43   #7
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik stoor mij er meestal meer aan dat er teveel borden staan waar blijkbaar toch niemand rekening mee houdt..
Tja.. dat is net de ironie vaak:
Agent: Meneer u wist toch dat u hier maar 70km/u mag rijden?
Bekeurde: Nee meneer de agent, dat wist ik niet "ik had de borden niet gezien"
NVDR: Bekeurde zeurt wel constant in cafe en op forums dat er teveel regeltjes zijn, teveel verkeersborden en wat nog allemaal...
Voorbeeld toepasbaar op elke overtreding van het verkeersreglement - ooit opgesteld om het voor iedereen, incluus jezelf, veilig te maken op de openbare weg wegens een stijgende toename aan gemotoriseerd vervoer.

Niet tegenstaande moet het inderdaad gezegd dat de signalisatie soms of vaak stukken beter kan. Alhoewel meestal de zaken wel duidelijk genoeg zijn hoor; aangekondigd op nieuws of radio; regelmatig afgeroepen of op internet vindbaar...
Ondanks een niet toereikende signalisatie mogen we niet vergeten dat elke bestuurder van een voertuig geacht wordt om niet enkel de verkeersregels te kennen maar boven alles defensief te rijden (defensief rijden; rijgedrag waarbij je rekening houdt dat er onverwachte situaties kunnen ontstaan zodat daar adequaat hoofd aan kan bieden EN zelf geen fouten trachten te maken).
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 08:24   #8
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Of de signalisatie al dan niet goed is, dat laat ik in het midden, maar ik weet wel dat die overdreven trage snelheden bij werken voor files zorgen, en veel kop-staart aanrijdingen gebeuren achteraan een file.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 09:44   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Of de signalisatie al dan niet goed is, dat laat ik in het midden, maar ik weet wel dat die overdreven trage snelheden bij werken voor files zorgen, en veel kop-staart aanrijdingen gebeuren achteraan een file.
ja, als daar 1 vrachtwagen 30km/u doet op een bepaald moment, zit gans de boel vast...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be