Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2014, 18:55   #61
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en wat met uw echte grootverbruikers? Kleine tip: dat is niet de persoon met een droogkast thuis.

Slimme netten kunnen wat helpen, maar ook niet alles
dikwijls werken die grootverbruikers ook volcontinu: het zijn net de extra's die de pieken veroorzaken;
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 19:32   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.725
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als alle droogkasten tegelijk aangezet worden, geeft dat dezelfde piek als 1 middelgroot bedrijf dat opstart na een volledige stilstand.

Het verbruik van de gewone burger is zelfs in piek niet een probleem te noemen voor een stabiel niet met de juiste producenten.

Het gezeik zit puur in de onstuurbare, doch verplicht af te nemen stroom van de zonnepanelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 23:04   #63
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het verbruik van de gewone burger is zelfs in piek niet een probleem te noemen voor een stabiel niet met de juiste producenten.
1 miljoen gezinnen, piekverbruik 10 KW, dat geeft 10 GW. Dát is piekverbruik, dat gaat niet over droogkasten, uitgemiddeld over een jaar. 10 GW vermogen dat nu onmiddelijk gevraagd wordt en geleverd moet worden, is dat peanuts? Reken dat eens door aan productiekant en transportkant..., dat zijn 10 kernreactoren, type Doel 3, dat is 26 000 ampere,over een 380 KV hoogspanningslijn, geen klein bier.
Elektriciteitsproducenten hebben diensten die op basis van historische statistieken dergelijke pieken proberen voorspellen, ze nemen het blijkbaar dus toch serieus.

Citaat:
Het gezeik zit puur in de onstuurbare, doch verplicht af te nemen stroom van de zonnepanelen.
Dat is een factor, inderdaad, maar blijkbaar is het goed afhandelbaar.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juli 2014 om 23:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 02:31   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.725
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
1 miljoen gezinnen, piekverbruik 10 KW,
En dat terwijl 240V 20A de hoofdmoot van oudere woningen en appartementen betrefd. (nog geen 5Kw)
Citaat:
dat geeft 10 GW. Dát is piekverbruik, dat gaat niet over droogkasten, uitgemiddeld over een jaar.
De huizen die 10Kw trekken zonder een hoofdverwarming electrisch, da's een deftige sauna of jacuzi.
Citaat:
10 GW vermogen dat nu onmiddelijk gevraagd wordt en geleverd moet worden, is dat peanuts?
Nope, da's een berg, maar zo'n pieken trekt zelfs de industrie niet.
Citaat:
Reken dat eens door aan productiekant en transportkant..., dat zijn 10 kernreactoren, type Doel 3, dat is 26 000 ampere,over een 380 KV hoogspanningslijn, geen klein bier.
Klopt, en vandaar ook dat de grote installaties met hoogspanning werken. Het verdelen gaat via transformatoren in verdeelstations.
Citaat:
Elektriciteitsproducenten hebben diensten die op basis van historische statistieken dergelijke pieken proberen voorspellen, ze nemen het blijkbaar dus toch serieus.
En ze doen de job goed, anders hadden we al veel meer brown outs.
Citaat:
Dat is een factor, inderdaad, maar blijkbaar is het goed afhandelbaar.
Die factor is wel de reden waarom er zoveel gascentrales gesloten worden. Die snel opstartende centrales zijn gewoon te duur om meer dan een bepaalde tijd stil te liggen. Maar de pieken die het net gaat krijgen, die verminderen niet. En vergeet het nog meer kernstroom cadeau te krijgen uit Frankrijk. Die leveren liever aan Duitsland.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 07:38   #65
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Lijkt me allemaal nogal vaag.
Heb je ook concrete ideeën?
Ik heb toch een idee gegeven?
In plaats van een groepsaankoop elektriciteit bij een leverancier, een groepsaankoop voor een hele centrale.
Wanneer iedere Belg samen 10 000 euro hokt, dan kunnen we toch eigen energiecentrales zetten. Zoals windparken, zonneparken, geothermische verwarmingen, transformators, ...

Voor 10 000 euro zou ik in principe met kleinere windmolens en zonnepanelen mijn straat gratis verlichting kunnen geven. Ze zullen wel geen honderd watters moeten branden, maar LED kan dat best wel aan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 07:49   #66
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En wat met Tesla's free energie vanuit de ionensfeer?
Met een antenne (zijn beruchte toren daar) kan je energie uit de ionensfeer trekken.
Deze draadloos over de hele bevolking verspreiden. Was Tesla niet gestopt met zijn plannen uit angst dat het in verkeerde handen zou vallen of zoiets? Dat je er veel schade mee zou kunnen verrichten. Tesla was al over het aanpassen van het weer bezig met elektriciteit rond die tijden. What about Tesla mannen?
Energie hoort toch hem toe? We zouden toch meer zijn richting moeten uitgaan in plaats van te doen wat we nu doen? If we could feel what we were doing, we would stop doing it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 09:46   #67
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb toch een idee gegeven?
In plaats van een groepsaankoop elektriciteit bij een leverancier, een groepsaankoop voor een hele centrale.
Wanneer iedere Belg samen 10 000 euro hokt, dan kunnen we toch eigen energiecentrales zetten. Zoals windparken, zonneparken, geothermische verwarmingen, transformators, ...

Voor 10 000 euro zou ik in principe met kleinere windmolens en zonnepanelen mijn straat gratis verlichting kunnen geven. Ze zullen wel geen honderd watters moeten branden, maar LED kan dat best wel aan.
In Duitsland gebeurd het wel meer dat een groep (bvb gemeente) mensen zich verenigt om bvb een windmolen te plaatsen en uit te baten.
Ik sta daar bij voorbaat niet afkerig tegen, heb eigenlijk zelfs behoorlijk wat sympathie voor coöperatieve organisaties.
Je kan natuurlijk ook aan eigen energiewinning doen (is nog kleinschaliger en doorzichtiger) bvb zonnepanelen (hetgeen in feite ook een minicentrale is).
Dit heeft dan het voordeel dat je helemaal je zin doet.
In een coöperatieve moet je toch altijd wat water in de wijn doen.
Je zou energiecentrales aan de staat kunnen overlaten (in feite de grootst mogelijke coöperatieve denkbaar) (het verschil met de bestaande situatie is dan niet eens zo groot meer lijkt me - in die zin kan je pleidooi gezien worden als een verandering naar meer van hetzelfde - de zaak is dan in feite schaalgrootte begrijp ik?)
Allemaal mogelijkheden waar ik op zich geen probleem mee heb.
Hoe groter de coöperatie hoe meer noodzaak aan doorzichtigheid, goede afspraken, en controle echter.
Voorts moet je gaan bekijken welke tegenwaarde je in je handen krijgt voor die 10.000 euro (net als bij eender welke andere investering) als de balans positief is denk ik dat er voldoende interesse zal zijn.
Dus ga ervoor zou ik zeggen, werk eens iets uit.

Laatst gewijzigd door satiper : 12 juli 2014 om 09:53.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 11:55   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.725
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wat met Tesla's free energie vanuit de ionensfeer?
Met de toegang tot technologie en zelf-fabricatie mogelijkheden, is het eigenaardig dat niemand zo'n apparaat voor zichzelf heeft gebouwd, al was het maar in 1 of ander miljardairsparadijs.
Citaat:
Met een antenne (zijn beruchte toren daar) kan je energie uit de ionensfeer trekken.Deze draadloos over de hele bevolking verspreiden.
Die beruchte Wardenclyffe Toren. Tof.
Maar eens stilgestaan bij het feit dat er nu een hoop volk met zilverpapieren hoeden al aan't mekkeren is dat de 2 watt van een GSM hersentumoren zou veroorzaken, en dat 100 milliwatt WiFi signalen gehandicapte kindjes veroorzaakt, en dan zou U gaan promoten dat uw 1500 watt frietketel draadloos frietjes gaat bakken.

Citaat:
Was Tesla niet gestopt met zijn plannen uit angst dat het in verkeerde handen zou vallen of zoiets? Dat je er veel schade mee zou kunnen verrichten. Tesla was al over het aanpassen van het weer bezig met elektriciteit rond die tijden.
Tesla had geen enkel probleem met wapens en dergelijke an sich. 1 van zijn "uitvindingen" was een telegeleide torpedo...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 06:26   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Over dat strikte minimum lopen de meningen ook nogal uiteen.
Als er één persoon op aarde overblijft is dat strikte minimum gelijk aan nul.
Die hoeft dan met niemand anders rekening te houden.
Anderzijds wordt dat strikte minimum naarmate we met steeds meer zijn behoorlijk omvangrijk.
Dat strikte minimum bestaat eigenlijk logischerwijze uit twee aspecten:

- geweldloosheid afdwingen
- het nakomen van vrijwillig gemaakte afspraken afdwingen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 06:27   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
1 mens, 1 kind politiek invoeren over gans de wereld. Binnen 150 jaar zijn er hiermee al zeer veel problemen opgelost
De problemen van de mensen binnen 150 jaar zijn de mijne niet, he. Ik ga daar dan ook niet veel voor doen. Ik zou het nogal bot vinden dat ik nu belemmeringen opgelegd krijg voor problemen van mensen die nog niet eens bestaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 06:31   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
bewustmaking werkt niet in zo'n zaken. In China hebben ze het ook opgelegd en kijk hoe goed dat gewerkt heeft.

Ga jij prekers op pad sturen in zwart afrika en india e.d. om te laten preken dat ze minder kinderen mogen hebben? Veel succes.

Gewoon via de VN organiseren en iedere regering dat laten opleggen aan hun bevolking.
Ik moet van al die dwingelandij niet weten. Het is toch redelijk simpel: geen overheidsbemoeienis hiermee, niet in positieve, en ook niet in negatieve zin. Laat ouders voor ALLES opdraaien wat met kinderen te maken heeft: voeding, opvoeding,.... en geef VOORAL GEEN kindergeld of "gratis" onderwijs of zo.

Zij die het aankunnen om 7 kinderen groot te brengen, hebben daar dus de middelen voor, en de kinderen hebben dus alle kansen om ook de middelen tot bestaan te hebben. Zij die die middelen niet hebben en zo dom zijn om er toch te maken, zullen hun kinderen moeten laten omkomen van honger. Zo simpel is dat. En op die manier is er geen enkel probleem: enkel zij die de middelen hebben (en daarover gaat het "zijn er genoeg middelen") zullen opgroeien. De anderen, niet.
Dat is de manier waarop Afrika zijn bevolking geregeld heeft tot wij "de arme negerkes zijn gaan helpen". En dat werkte heel goed.

Overbevolking, zoals elk ander structureel probleem, is het gevolg van overheidsbemoeienis.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2014 om 06:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 06:54   #72
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
In Duitsland gebeurd het wel meer dat een groep (bvb gemeente) mensen zich verenigt om bvb een windmolen te plaatsen en uit te baten.
Ik sta daar bij voorbaat niet afkerig tegen, heb eigenlijk zelfs behoorlijk wat sympathie voor coöperatieve organisaties.
Je kan natuurlijk ook aan eigen energiewinning doen (is nog kleinschaliger en doorzichtiger) bvb zonnepanelen (hetgeen in feite ook een minicentrale is).
Dit heeft dan het voordeel dat je helemaal je zin doet.
In een coöperatieve moet je toch altijd wat water in de wijn doen.
Je zou energiecentrales aan de staat kunnen overlaten (in feite de grootst mogelijke coöperatieve denkbaar) (het verschil met de bestaande situatie is dan niet eens zo groot meer lijkt me - in die zin kan je pleidooi gezien worden als een verandering naar meer van hetzelfde - de zaak is dan in feite schaalgrootte begrijp ik?)
Allemaal mogelijkheden waar ik op zich geen probleem mee heb.
Hoe groter de coöperatie hoe meer noodzaak aan doorzichtigheid, goede afspraken, en controle echter.
Voorts moet je gaan bekijken welke tegenwaarde je in je handen krijgt voor die 10.000 euro (net als bij eender welke andere investering) als de balans positief is denk ik dat er voldoende interesse zal zijn.
Dus ga ervoor zou ik zeggen, werk eens iets uit.
Voor 10 000 euro kan ik mezelf al aardig helpen aan groene stroom. Een dak met panelen heb ik er zeker voor. En je kan er wel een 3tal kleine windmolens mee bouwen.
Het probleem is echter dat ik vandaag huur en mijn eigendom verkocht is.
Dus waar moet ik dat allemaal plaatsen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 07:03   #73
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met de toegang tot technologie en zelf-fabricatie mogelijkheden, is het eigenaardig dat niemand zo'n apparaat voor zichzelf heeft gebouwd, al was het maar in 1 of ander miljardairsparadijs.

Die beruchte Wardenclyffe Toren. Tof.
Maar eens stilgestaan bij het feit dat er nu een hoop volk met zilverpapieren hoeden al aan't mekkeren is dat de 2 watt van een GSM hersentumoren zou veroorzaken, en dat 100 milliwatt WiFi signalen gehandicapte kindjes veroorzaakt, en dan zou U gaan promoten dat uw 1500 watt frietketel draadloos frietjes gaat bakken.


Tesla had geen enkel probleem met wapens en dergelijke an sich. 1 van zijn "uitvindingen" was een telegeleide torpedo...
Ik heb dat eens ergens gelezen dat Tesla zich terugtrok bij een bepaalde uitvinding. Welke het was weet ik niet. Het was alleszins iets dat heel veel schade kon aanbrengen, meer dan atoombommen dacht ik. Maar je weet hoe overdreven men schrijven kan over personen als dit.
Ik ben helemaal niet tegen zulke torens Als geroosterde vogels uit de lucht beginnen vallen is het niet meer gezond natuurlijk

Maar wifi en gps etc, daar moeten we via evolutie maar resistent aan zien te worden
En energie moet gans herbekeken worden. Wagens op elektriciteit laten rijden. Blijven innoveren in technieken waar zware lasten met steeds minder energie verzet kunnen worden. Anti gravity vond ik vroeger zodanig tof, speldjes laten vliegen boven magneten, ufo'tjes bouwen met 12V batterijen. Waarom bestaat zulk speelgoed niet in het groot?
Humanerror
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 09:28   #74
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Voor 10 000 euro kan ik mezelf al aardig helpen aan groene stroom. Een dak met panelen heb ik er zeker voor. En je kan er wel een 3tal kleine windmolens mee bouwen.
Het probleem is echter dat ik vandaag huur en mijn eigendom verkocht is.
Dus waar moet ik dat allemaal plaatsen?
De meeste mensen zorgen eerst voor een woonst met een dak vooraleer ze aan zonnepanelen denken, maar het is natuurlijk niet strikt noodzakelijk.
Als je echt overtuigd bent van één of andere vorm van energiewinning kan je best de zaak eens uitrekenen en de balans opmaken wat een investering kan opbrengen.
Als die balans echt zeer positief is zou het normaal gezien geen probleem mogen zijn om aan mede-investeerders te geraken (mocht zoiets al nodig zijn).
Je hebt natuurlijk op z'n minst wat grond nodig (en die wordt onder invloed van onze toenemende aantallen steeds duurder, iets waar je sowieso rekening moet mee houden)
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 09:38   #75
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat strikte minimum bestaat eigenlijk logischerwijze uit twee aspecten:

- geweldloosheid afdwingen
- het nakomen van vrijwillig gemaakte afspraken afdwingen.
Alle wetten in een democratie kan je in zekere zin zien als vrijwillig gemaakte afspraken.
Hierin begrepen zitten alle uitgaven die door overheden gemaakt worden.
Natuurlijk voelen heel veel mensen dat anders aan, maar als je het grote plaatje bekijkt klopt het ergens wel.

Anarchie lijkt het kortst te komen bij jouw ideaal van vrijwillig gemaakte afspraken.
Anarchie leidt echter steeds tot één of andere vorm van geordend bestuur dat desnoods met geweld geweldloosheid afdwingt.
Maw het enige toegestane geweld is het geweld van de heersende partij.

Terug naar start dus.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 14:59   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Alle wetten in een democratie kan je in zekere zin zien als vrijwillig gemaakte afspraken.
Enkel als die met 100% meerderheid van de burgers werden gestemd, he.

Ik heb geen enkel uitstaans met wat mijn buur beslist. Die kan evengoed iets beslissen waar ik totaal niet mee akkoord ben. Als ik zo twee buren heb, dan is er een 2/3 meerderheid daarvoor, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar vrijwillig mee akkoord ga. Ik ben toevallig in een groep ingedeeld waar er meer individuen voor waren dan tegen. Dat maakt daarom nog niet dat ik daarmee instem.

En in een directe democratie stemmen burgers nog over wetten. In een electorale aristocratie delen de burgers enkel aristocratische mandaten uit.

Dat maakt een groot verschil. In een directe democratie kunnen geen "package deals" en "compromissen" gesloten worden. In een electorale aristocratie (een indirecte democratie dus) wel.

Citaat:
Anarchie lijkt het kortst te komen bij jouw ideaal van vrijwillig gemaakte afspraken.
Anarchie leidt echter steeds tot één of andere vorm van geordend bestuur dat desnoods met geweld geweldloosheid afdwingt.
Inderdaad. Vandaar dat anarchie dus NIET implementeert wat ik voorstel. Er kan geen vacuum ontstaan van geweldsmonopolist. Dat trekt een andere geweldmonopolist aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2014 om 15:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:22   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De meeste mensen zorgen eerst voor een woonst met een dak vooraleer ze aan zonnepanelen denken, maar het is natuurlijk niet strikt noodzakelijk.
Als je echt overtuigd bent van één of andere vorm van energiewinning kan je best de zaak eens uitrekenen en de balans opmaken wat een investering kan opbrengen.
Als die balans echt zeer positief is zou het normaal gezien geen probleem mogen zijn om aan mede-investeerders te geraken (mocht zoiets al nodig zijn).
Je hebt natuurlijk op z'n minst wat grond nodig (en die wordt onder invloed van onze toenemende aantallen steeds duurder, iets waar je sowieso rekening moet mee houden)
Ja ik zou liever een kleine som afgeven om nooit meer energie te moeten betalen. En op zich heb je al grond voor 10 000 euro. Landbouwgrond is niet zo heel duur in vergelijking. Daar mogen windmolens en zonnenpanelen op als ik me niet vergis. Maar wat kost zo'n windmolen zoals je ze langs de weg ziet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:30   #78
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja ik zou liever een kleine som afgeven om nooit meer energie te moeten betalen. En op zich heb je al grond voor 10 000 euro. Landbouwgrond is niet zo heel duur in vergelijking. Daar mogen windmolens en zonnenpanelen op als ik me niet vergis. Maar wat kost zo'n windmolen zoals je ze langs de weg ziet?
200 000 tot 300 000 euro dacht ik ooit gehoord te hebben, wel voor 1MW, en dan moet het ook nog waaien om je pizza te doen bakken, soms kan je daar een dag of 2 op wachten.

Echt Peche, uw contact met de realiteit is blijkbaar zo uitgerokken als een elastiek die een warme luchtballon met de grond verbind : een delicate situatie, maar wel grappig.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:38   #79
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
200 000 tot 300 000 euro dacht ik ooit gehoord te hebben, wel voor 1MW, en dan moet het ook nog waaien om je pizza te doen bakken, soms kan je daar een dag of 2 op wachten.

Echt Peche, uw contact met de realiteit is blijkbaar zo uitgerokken als een elastiek die een warme luchtballon met de grond verbind : een delicate situatie, maar wel grappig.
Realiteit, zondagavond na een rit van 500 km waar ik op een kort uur tijd een hele dag in te halen had.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:40   #80
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Realiteit, zondagavond na een rit van 500 km waar ik op een kort uur tijd een hele dag in te halen had.
Je bent een flinke jongen. Doe zo voort.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be