Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 24 juli 2014, 23:27   #41
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik. Maar ik mag het niet openbaar maken. En daar hou ik me aan. Ik weet het van een OVLD-er. Een goede kennis van op de schoolbanken van vroeger. Hij belde me vandaag.En hij kan het weten. Het was nog niet helemaal zeker, dat is waar, maar zo goed als. Zoals u ziet, kan men dingen te weten komen ook zonder partijlidkaart.
Sven Gatz?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:29   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Schiltz op Begroting en Financiën? Dat zou ik nogal een vreemde keuze vinden. (Schiltz is geen Brusselaar, en zal dus sowieso geen minister van Media, Cultuur, Jeugd en Brussel worden.)
Het zou nochtans geen slechte keuze zijn. Het wordt eens wat tijd voor de man. Maar ja het is een zware post.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juli 2014 om 23:31.
Het Oosten is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:34   #43
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Ik gok op Gatz (Cultuur, Media, Jeugd en Brussel) en Turtelboom (Energie, Begroting en Financiën).
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:38   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik gok op Gatz (Cultuur, Media, Jeugd en Brussel) en Turtelboom (Energie, Begroting en Financiën).
Gatz is wel verkikkerd op bier en de business die daar rond hangt. Maar goed, wie weet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juli 2014 om 23:39.
Het Oosten is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:39   #45
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gatz is wel verkikkerd op bier en de business die daar rondhangt. Maar goed, wie weet.
Het staat net op De Tijd. Die zullen dat wel niet publiceren voor ze zeker zijn.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:41   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het staat net op De Tijd. Die zullen dat wel niet publiceren voor ze zeker zijn.
Als u het zegt.
Het Oosten is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:45   #47
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u het zegt.
Gwendolyn zegt het. Niet dat ge een Vld'er ooit op zijn woord kunt vertrouwen natuurlijk.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 24 juli 2014, 23:46   #48
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Gwendolyn zegt het. Niet dat ge een Vld'er ooit op zijn woord kunt vertrouwen natuurlijk.
Ook dat laat ik voor uw rekening.
Het Oosten is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:06   #49
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Is dit een degradatie voor Turtelboom?
OMGClayAiken is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:20   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Is dit een degradatie voor Turtelboom?
Waarom? Turtelboom heeft toch lang geturteld. De ene gaat, de andere komt. Dat is het leven. Ook het politieke.
Het Oosten is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:31   #51
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom? Turtelboom heeft toch lang geturteld. De ene gaat, de andere komt. Dat is het leven. Ook het politieke.
Weet niet maar toch 2 belangrijke federale posten gehad en nu opeens naar Vlaams.
OMGClayAiken is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:39   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gatz is wel verkikkerd op bier en de business die daar rond hangt. Maar goed, wie weet.
Je hebt hier gezegd dat jij het weet, en ook waarom je het weet. Je werd getipt door een "goede kennis" van op de schoolbanken. Iemand die allicht in dezelfde periode op de schoolbanken zat als jij, waar je verder geen banden mee hebt, van wiens partij je niet eens een lidkaart beweert te hebben, maar die je wél getipt zou hebben.

Gatz zei in april 2011 de "nationale" politiek officieel vaarwel. Iemand die de nationale politiek vaarwel zei stelt zich niet meer verkiesbaar. Dacht ik toch, maar we weten uit ervaring dat dit ook niet nodig is om tot minister in de Vlaamse regering te worden.....verkozen.

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...onale-politiek

Gatz wordt dus wel degelijk als minister naar de Vlaamse regering 'gestuurd' door zijn partij. De man notabene die niet alleen verkikkerd is op bier en business, maar die ook een notoire overloper is.....uit de VU.

Citaat:
Open Vld stuurt Annemie Turtelboom en Sven Gatz naar de Vlaamse regering. Dat laat partijvoorzitster Gwendolyn Rutten weten aan Belga. Turtelboom, nu ontslagnemend minister van Justitie, wordt viceminister-president, en minister van Financiën, Begroting en Energie. Sven Gatz, momenteel directeur van de Unie van de Belgische Brouwers, wordt Vlaams minister van Cultuur, Media, Jeugd en Brussel.


Sven Gatz (°1967) is een Vlaamse Brusselaar, die zijn carrière begon bij de Volksunie en later Spirit, waarna hij bij Open Vld terecht kwam. Hij zetelde tien jaar in het Brussels parlement en twaalf jaar in het Vlaams Parlement, waar hij fractieleider was van 2007 tot 2011. Daarna stapte hij over naar de Unie van de Belgische Brouwers, waarmee hij afscheid van de politiek leek te hebben genomen.
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Reger...regering.dhtml

Het lijkt er dus op dat de info van je tipgever niet klopte. Maar ja, het was dan ook nog niet zeker.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2014 om 00:55.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:53   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Is dit een degradatie voor Turtelboom?
Het zal meer zijn van "met twee handen grijpen wat haar aangeboden wordt" denk ik.

Op federaal niveau heeft de blauwe familie (volgens de geldende regels) recht op zeven ministersposten. De VLD zal er daar max. drie van krijgen. De stekkertrekker en mislukte VLD-voorzitter zal zeker bij de gelukkigen zijn.

Vanmorgen op radioI was het Quicky er als de kippen bij om zich achter de voorzitster van zijn partij te scharen. Hij noemde haar een wondervrouw. Zo'n compliment zal Rutten beslist in dank aanvaarden.

Ik vermoed dat in Kortijk binnenkort een plaatsvervangend burgemeester zal aangesteld worden....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2014, 01:24   #54
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op federaal niveau heeft de blauwe familie (volgens de geldende regels) recht op zeven ministersposten. De VLD zal er daar max. drie van krijgen.
Welke onzin er eigenlijk uitgekraamd wordt op dit forum...

Ministerposten worden in ieder geval niet verdeeld zoals gij het hier poneert. Het zit namelijk zo:

Er moeten evenveel Vlamingen als Franstaligen aangesteld worden in de ministerraad, de premier eventueel uitgezonderd. Dus 6 ministers voor de Vlamingen en 6 voor de Franstaligen, met nog de premier erbij voor de Vlamingen (dus 7-6 in totaal). Daar komen waarschijnlijk nog wat staatssecretarissen bij, vooral Vlamingen (om de oververtegenwoordiging van MR in de regering in verhouding met hun aantal parlementsleden wat te compenseren).

MR heeft - als enige Franstalige partij in de regering - dan recht op die 6 posten. De andere 7 worden verdeeld over N-VA, CD&V en Open Vld. 3-2-2 lijkt me een logische verdeling.

Dat zijn dus 8 liberale ministers (op 13). Waarvan Open Vld er 2 krijgt:

- MR: 6 ministers
- N-VA: 3 ministers
- CD&V: 1 minister + premier
- Open Vld: 2 ministers
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2014, 01:32   #55
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vanmorgen op radioI was het Quicky er als de kippen bij om zich achter de voorzitster van zijn partij te scharen. Hij noemde haar een wondervrouw. Zo'n compliment zal Rutten beslist in dank aanvaarden.

Ik vermoed dat in Kortijk binnenkort een plaatsvervangend burgemeester zal aangesteld worden....
Een ministerpost opgeven om burgemeester te worden om dan terug minister te worden? Lijkt me sterk maarja met politici schrik ik van niets.
OMGClayAiken is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:57   #56
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et alors? Het VB vertegenwoordigde ooit meer dan 15 %. Wie noemde het VB "in die zin" relevant?
VB wie is dat?
speurneus is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:59   #57
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Allemaal geen ramp want ze kunnen dat budget niet zomaar besteden naar goeddunken en bovendien komt veel van dat geld sowieso in Vlaanderen terecht dus daar is de NVA niet bepaald tegen hé!!
Nieuw in de politiek zekers?

Laatst gewijzigd door speurneus : 25 juli 2014 om 07:00.
speurneus is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:09   #58
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Gatz zei in april 2011 de "nationale" politiek officieel vaarwel. Iemand die de nationale politiek vaarwel zei stelt zich niet meer verkiesbaar. Dacht ik toch, maar we weten uit ervaring dat dit ook niet nodig is om tot minister in de Vlaamse regering te worden.....verkozen.
Zou hij zijn afscheidspremie alsnog willen claimen wanneer hij nog eens afscheid neemt?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:10   #59
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zal meer zijn van "met twee handen grijpen wat haar aangeboden wordt" denk ik.

Op federaal niveau heeft de blauwe familie (volgens de geldende regels) recht op zeven ministersposten. De VLD zal er daar max. drie van krijgen. De stekkertrekker en mislukte VLD-voorzitter zal zeker bij de gelukkigen zijn.

Vanmorgen op radioI was het Quicky er als de kippen bij om zich achter de voorzitster van zijn partij te scharen. Hij noemde haar een wondervrouw. Zo'n compliment zal Rutten beslist in dank aanvaarden.

Ik vermoed dat in Kortijk binnenkort een plaatsvervangend burgemeester zal aangesteld worden....
Als er op federaal vlak een akkoord komt heeft de blauwe famillie recht op 8 of 9 zetels en is hierdoor de grootste fractie.
speurneus is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:14   #60
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Een ministerpost opgeven om burgemeester te worden om dan terug minister te worden? Lijkt me sterk maarja met politici schrik ik van niets.
Het is dan ook een historische ploeg hé.
Daar wil toch iedereen bij zijn?

Zou het enthousiasme ook zo groot geweest zijn bij een tripartite?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be