Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2020, 23:02   #181
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Jij bepaalt zelf dat dit voor jou geen leven is.

Je kan kopen wat je wil maar wel online. Je kan eten en drinken wat je wil, maar wel thuis. Je kan zien en spreken wie je wil maar wel online of buiten met genoeg afstand. Je kan zelfs op vakantie gaan als je dat echt wil.

Dit alles is tijdelijk. We zijn aan het aftellen.
Hopelijk trekken we veel lessen en kan het bij een volgende epidemie beter.
Als ik met een verkoper een op vrijwillige basis tot stand gekomen economische transactie finaliseer heeft niemand er iets mee te maken op welke fysieke manier de transactie volbracht wordt.

Te eisen dat deze online wordt bewerkstelligd is tiraniek, totalitair en bovendien contra-productief, zoals de gdp-cijfers van de wereld bewijzen.

Als u bol.com en amazon belangrijker vindt dan de bloemiste rond de hoek, dan bent u voor megaCorp en tegen mini-mens.

Is dat wat u bedoelt?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:04   #182
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Neen, dat is nu juist uw probleem, niet het mijne.
Een gemeenschap is een 2-richtingsweg.
Je komt het letterlijk van te posten.
Ga maar gerust op je eilandje gaan wonen. Ik hoop voor u het allerbeste, meer kan ik echt niet zeggen.
Nope, no passeran. Een gemeenschap die eisen stelt is geen gemeenschap maar een gevangenis.

U mag zich goed voelen in die constellatie, maar het is wat het is.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:04   #183
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Klopt het niet? men rekenmachine kreeg er alle nullen niet op.
Dus €70.000 is nog een koopje.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:07   #184
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Zelfs zonder maatregelen zou het aantal doden zeker niet boven 50.000 doden uitkomen en eerlijk gezegd denk ik zelfs niet boven 30.000. Maar laten we rekenen met 50.000
Er zijn nu met maatregelen al 15.000 doden dus dan hebben we er maximum 35.000 doden vermeden. Ze hebben nu al meer dan 80 miljard opgesmost en dat komt dan op 2.2miljoen euro per vermede dode.
Als je dan ziet dat ze pas nog kinderen hebben laten doodgaan omdat daarvoor de behandeling te duur was. Dus ze moeten niet zeggen dat de solidariteit voor alle zieken gelijk zijn.
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10265928.html

Coronafactuur van overheid is over de 20 miljard gegaan. Wat zit er nog in je 80 miljard dan?

De maatregelen zijn niet louter om doden te voorkomen maar ook zieken te voorkomen. Overvloed aan zieken zorgen voor overvolle zorg met als gevolg verminderde of geen zorg of ziekteverzuim in de bedrijven. Kost om een dode te voorkomen is een mooie statistiek maar er is dus meer in het spel.

Hier zie je verschil in aantal doden tussen Zweden (weinig maatregelen) en de vergelijkbare buren met iets meer maatregelen. Zweden heeft een dubbele bevolking maar met abstractie ervan zie je nog het grote verschil in doden. Maatregelen hebben effect : een 1 op 10 ratio qua doden.

https://www.statista.com/statistics/...n-the-nordics/
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:10   #185
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10265928.html

Coronafactuur van overheid is over de 20 miljard gegaan. Wat zit er nog in je 80 miljard dan?

De maatregelen zijn niet louter om doden te voorkomen maar ook zieken te voorkomen. Overvloed aan zieken zorgen voor overvolle zorg met als gevolg verminderde of geen zorg of ziekteverzuim in de bedrijven. Kost om een dode te voorkomen is een mooie statistiek maar er is dus meer in het spel.

Hier zie je verschil in aantal doden tussen Zweden (weinig maatregelen) en de vergelijkbare buren met iets meer maatregelen. Zweden heeft een dubbele bevolking maar met abstractie ervan zie je nog het grote verschil in doden. Maatregelen hebben effect : een 1 op 10 ratio qua doden.

https://www.statista.com/statistics/...n-the-nordics/
Geen kosten maken is goedkoper.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:13   #186
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als ik met een verkoper een op vrijwillige basis tot stand gekomen economische transactie finaliseer heeft niemand er iets mee te maken op welke fysieke manier de transactie volbracht wordt.

Te eisen dat deze online wordt bewerkstelligd is tiraniek, totalitair en bovendien contra-productief, zoals de gdp-cijfers van de wereld bewijzen.

Als u bol.com en amazon belangrijker vindt dan de bloemiste rond de hoek, dan bent u voor megaCorp en tegen mini-mens.

Is dat wat u bedoelt?
In functie van volksgezondheid kan de overheid maatregelen uitvaardigen.

Je kan online bij de bloemist rond de hoek bestellen. De bloemist is trouwens toegelaten open te zijn, je kan fysiek binnen.

Laatst gewijzigd door Ferre : 25 november 2020 om 23:13.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:13   #187
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
42% van de corona slachtoffers is onder de 75. Met een gemiddelde levensverwachting van 82 jaar, spreken we hier over een 10-tal jaar gemiddeld. 58% is oude dan 75. Hier kan je wss over gemiddeld 1 of 2 jaar spreken.

Zonder maatregelen 6 -10 keer meer doden. 90.000 ipv 15.000.
Hoe kom je aan die 42%, dat kan nooit aangezien het aantal onder de -65 maar 6% van het totaal uitmaakt.
Als ik de getalletjes aantal doden van sciensano optel krijg ik:
8344 85+
4691 van 75 tot 84

Dat zijn al 13.000 doden op een totaal van 15.900 oftewel 82%.
Waarvan dan nog minimaal 50% zwaar zieken uit de WZC's komen waar de levensverwachting inderdaad maar 1 of 2 jaar is.

Graag niet zomaar wat cijfers rondstrooien die je gemakkelijk op 3 minuten tijd kunt controleren.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:14   #188
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
In functie van volksgezondheid kan de overheid maatregelen uitvaardigen.

Je kan online bij de bloemist rond de hoek bestellen. De bloemist is trouwens toegelaten open te zijn, je kan fysiek binnen.
Je weet perfect wat ik bedoel, jij kapoen
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:14   #189
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
De maatregelen zijn niet louter om doden te voorkomen maar ook zieken te voorkomen. Overvloed aan zieken zorgen voor overvolle zorg met als gevolg verminderde of geen zorg of ziekteverzuim in de bedrijven. Kost om een dode te voorkomen is een mooie statistiek maar er is dus meer in het spel.
Nu hebben we beiden:
- zowel lockdowns die economie en maatschappij deels plat leggen
en
- een overdaad aan doden (hoogste ter wereld, weet je wel)
en
- een ziekenzorg die de gewone zorg uitstelt

Dus het slechtste van alle walletjes. Il faut le faire!

Citaat:
Hier zie je verschil in aantal doden tussen Zweden (weinig maatregelen) en de vergelijkbare buren met iets meer maatregelen. Zweden heeft een dubbele bevolking maar met abstractie ervan zie je nog het grote verschil in doden. Maatregelen hebben effect : een 1 op 10 ratio qua doden.
Ik kan hier statistieken boven halen van Nederland waar de maatregelen altijd veel losser geweest zijn dan in Belgie en de corona cijfers toch stukken beter zijn:
https://georank.org/covid/belgium/netherlands

Ergo, die eenduidige correlatie tussen maatregelen en slachtoffers is er niet. Het zit veel complexer in elkaar. Wat wel duidelijk is is dat ons beleid duidelijk niet werkt, op geen enkel vlak!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:18   #190
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Hoe kom je aan die 42%, dat kan nooit aangezien het aantal onder de -65 maar 6% van het totaal uitmaakt.
Als ik de getalletjes aantal doden van sciensano optel krijg ik:
8344 85+
4691 van 75 tot 84

Dat zijn al 13.000 doden op een totaal van 15.900 oftewel 82%.
Waarvan dan nog minimaal 50% zwaar zieken uit de WZC's komen waar de levensverwachting inderdaad maar 1 of 2 jaar is.

Graag niet zomaar wat cijfers rondstrooien die je gemakkelijk op 3 minuten tijd kunt controleren.

Ik heb eerder vandaag de CDC US link gegeven met deze cijfers. Was Amerika. Dit betreft een veel grotere steekproef dan den Belgische populatie.

Deze cijfers van België en de US wijken dan zeer sterk af van elkaar.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:20   #191
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10265928.html

Coronafactuur van overheid is over de 20 miljard gegaan. Wat zit er nog in je 80 miljard dan?

De maatregelen zijn niet louter om doden te voorkomen maar ook zieken te voorkomen. Overvloed aan zieken zorgen voor overvolle zorg met als gevolg verminderde of geen zorg of ziekteverzuim in de bedrijven. Kost om een dode te voorkomen is een mooie statistiek maar er is dus meer in het spel.

Hier zie je verschil in aantal doden tussen Zweden (weinig maatregelen) en de vergelijkbare buren met iets meer maatregelen. Zweden heeft een dubbele bevolking maar met abstractie ervan zie je nog het grote verschil in doden. Maatregelen hebben effect : een 1 op 10 ratio qua doden.

https://www.statista.com/statistics/...n-the-nordics/
A propos, als de huidige lockdown er is, die, wat is het, 20 miljard kost, om de ziekenhuizen de ontlasten (géén empirisch bewijs DAT ze overbelast zijn of zijn geweest sinds maart) waarom hebben ze dan voor, laat ons zeggen, 10 miljard geen nieuwe capaciteit gemaakt? Tour de force, sinds maart, zeker, maar dan had het ons allen 10 miljard minder gekost.

Met andere woorden, het is “zever in pakskes.”
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 november 2020 om 23:22.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:21   #192
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik heb eerder vandaag de CDC US link gegeven met deze cijfers. Was Amerika. Dit betreft een veel grotere steekproef dan den Belgische populatie.

Deze cijfers van België en de US wijken dan zeer sterk af van elkaar.
Allez, we zijn weer vertrokken met nietszeggende propaganda-statistiekjes.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:23   #193
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik heb eerder vandaag de CDC US link gegeven met deze cijfers. Was Amerika. Dit betreft een veel grotere steekproef dan den Belgische populatie.

Deze cijfers van België en de US wijken dan zeer sterk af van elkaar.
Ja dat komt omdat ze hier in Belgie met de maatregelen de jong beletten besmet te worden en zodanig zijn ze stillekes de ouderen aan het uitmoorden. Snappen jullie dan niet dat we eigenlijk nog aan jullie kant staan.
Wat wij willen is goed voor iedereen of willen jullie net dat er veel ouderen dood gaan?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:23   #194
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Nu hebben we beiden:
- zowel lockdowns die economie en maatschappij deels plat leggen
en
- een overdaad aan doden (hoogste ter wereld, weet je wel)
en
- een ziekenzorg die de gewone zorg uitstelt

Dus het slechtste van alle walletjes. Il faut le faire!


Ik kan hier statistieken boven halen van Nederland waar de maatregelen altijd veel losser geweest zijn dan in Belgie en de corona cijfers toch stukken beter zijn:
https://georank.org/covid/belgium/netherlands

Ergo, die eenduidige correlatie tussen maatregelen en slachtoffers is er niet. Het zit veel complexer in elkaar. Wat wel duidelijk is is dat ons beleid duidelijk niet werkt, op geen enkel vlak!
België heeft 2 keer relatief veel later dan Nederland maatregelen ingevoerd (aantal besmettingen was reeds groter in België voor gelijkaardige maatregelen werden opgelegd). Dit neem je dan alle volgende weken mee. Bij het opheffen van de maatregelen zaten we nog met hogere besmettingsgraad.

Je hebt gelijk, het is complexer en timing van maatregelen is even belangrijk als de maatregel zelf.

Laatst gewijzigd door Ferre : 25 november 2020 om 23:24.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:25   #195
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
België heeft 2 keer relatief veel later dan Nederland maatregelen ingevoerd (aantal besmettingen was reeds groter in België voor gelijkaardige maatregelen werden opgelegd). Dit neem je dan alle volgende weken mee. Bij het opheffen van de maatregelen zaten we nog met hogere besmettingsgraad.

Je hebt gelijk, het is complexer en timing van maatregelen is even belangrijk als de maatregel zelf.
Hier kwamen de maatregelen al na het hoogtepunt van de besmettingen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:25   #196
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Als het voor een echte Belg is die gans zijn leven heeft bijgedragen kan het mij geen kloten schelen wat het heeft gekost, als het voor een ingevoerde is is elke cent er een te veel. Dus eer ge zo iets post denk even goed na hoe je je vraag stelt.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:27   #197
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
België heeft 2 keer relatief veel later dan Nederland maatregelen ingevoerd (aantal besmettingen was reeds groter in België voor gelijkaardige maatregelen werden opgelegd). Dit neem je dan alle volgende weken mee. Bij het opheffen van de maatregelen zaten we nog met hogere besmettingsgraad.

Je hebt gelijk, het is complexer en timing van maatregelen is even belangrijk als de maatregel zelf.
We hebben het over de kostprijs van een corona-dode in deze draad.

Als u het over de onzin van de “maatregelen” wil hebben, dan zijn daar andere draden voor.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:29   #198
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Als het voor een echte Belg is die gans zijn leven heeft bijgedragen kan het mij geen kloten schelen wat het heeft gekost, als het voor een ingevoerde is is elke cent er een te veel. Dus eer ge zo iets post denk even goed na hoe je je vraag stelt.
Kan begrijpen vanwaar dat standpunt, maar dan moet je de sociale zekerheid privatiseren, en dat willen de autochtone profiteurs ook niet.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:32   #199
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
A propos, als de huidige lockdown er is, die, wat is het, 80 miljard kost, om de ziekenhuizen de ontlasten (géén empirisch bewijs DAT ze overbelast zijn of zijn geweest sinds maart) waarom hebben ze dan voor, laat ons zeggen, 40 miljard geen nieuwe capaciteit gemaakt? Tour de force, sinds maart, zeker, maar dan had het ons allen 40 miljard minder gekost.

Met andere woorden, het is “zever in pakskes.”
Stel je eerst de vraag of het zinvol is om 40 miljard te investeren in capaciteit tegen een probleem dat zich enkel om de x jaren stelt.
Daarbij, die capaciteit creëer je niet binnen een tijdsbestek van 6 maanden.
Vergeet ook niet dat materiaal moet worden onderhouden, ook al wordt het niet gebruikt.
Bepaalde locaties moeten polyvalent zijn.
En personeel. Wel ja. Investeren in zorgopleidingen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 23:40   #200
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel je eerst de vraag of het zinvol is om 40 miljard te investeren in capaciteit tegen een probleem dat zich enkel om de x jaren stelt.
Daarbij, die capaciteit creëer je niet binnen een tijdsbestek van 6 maanden.
Vergeet ook niet dat materiaal moet worden onderhouden, ook al wordt het niet gebruikt.
Bepaalde locaties moeten polyvalent zijn.
En personeel. Wel ja. Investeren in zorgopleidingen.
is het zinvol de gehele wereldeconomie te fnuiken door lockdowns te organiseren die empirisch gezien geen enkele sanitair nut hebben?

In de New England Journal of medicine, is afgelopen maand een studie gepresenteerd die stelt dat een groep mensen ZONDER restricties een besmettingsgraad hadden van 1,7%, terwijl de controle-groep onder strenge lockdown een besmettingsgraad hadden van 2,0%, en dan spreek ik nog niet over het feit dat de pcr test die gebruikt wordt, wetenschappelijk totaal nutteloos is
In china kon men toch x-duizend bedden maken op 14 dagen. En ze terug afbreken ook, wegens niet nodig.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be