Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2020, 18:59   #3481
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zit er niet mee omdat er niets mis is met de carrosserie van mijn wagen.
Forumreglement:

Voor een goede discussie is het aangeraden te lezen wat er staat.

Ook dat is beleefdheid.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2020 om 19:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:03   #3482
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Pontifex is actief hier ??????
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:45   #3483
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pontifex is actief hier ??????
Wel iemand die de lijn van het fatsoen aan het ....is.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:53   #3484
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Mijn model 3 ervaring, 12 december 2018, showroom Hasselt.

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2674

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen fotos genomen.

Was 11h45 daar, na registratie had men al de tijd de auto grondig te bekijken en plaats te nemen en wat te spelen met het touchscreen. Alle tips gekregen en laatste infos. VIN nr. was ruim boven 133.xxx US model met Tesla-laadplug.
Mooi rode metallic kleur, vond ook mijn vrouw.

Was een long range AWD normale versie met 19" velgen, ik dacht eerst dat het 20" waren, maar die zijn voor de Performance.

Wagen beter afgewerkt dan ik dacht, panel gaps niets op aan te merken.
Wagen wordt alvast nog beter tegen 2020.


Verkoper zei nog dat het meeste volk 's avonds gaat komen en zaterdag zal het niet te doen zijn.

We moesten maar 5 minuten wachten en na ons is niemand meer gekomen voor het model 3 toch niet dat halfuur dat we daar waren.
(2 klanten waren er voor het Model X)

De dame aan de pc vroeg ons eerst of we een auto gereserveerd hadden, maar dat hoefde niet.
Er staan 3 Teslas een donkergrijze Model X, een witte Tesla S en een rode M3.
- - -
Dat is 22 maand geleden

Het verwondert me niet dat deze wagen anno 2020 overal prijzen binnenhaalt.

Dit is de recentste:
Citaat:
https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...-the-year-2020

Tesla Model 3 Is Auto Express' 2020 Compact Executive Car of the Year

by Eva Fox October 13, 2020

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2020 om 20:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 20:37   #3485
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als je keuken koopt en de kasten passen niet goed ...dan maak je daar hopelijk een opmerking over
Uiteraard doe ik dat. Ik zou dat ook doen moest mijn wagen niet ok zijn, maar er is nu eenmaal niets mis met mijn wagen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 21:52   #3486
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard doe ik dat. Ik zou dat ook doen moest mijn wagen niet ok zijn, maar er is nu eenmaal niets mis met mijn wagen.
Ik heb paswerk gedaan bij vorige werkgever 2 jaar ...meer dan 0,05 mm ( totaal) mocht niet ....op den duur zie je elke fout en niet alleen op auto's .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 08:22   #3487
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik heb paswerk gedaan bij vorige werkgever 2 jaar ...meer dan 0,05 mm ( totaal) mocht niet ....op den duur zie je elke fout en niet alleen op auto's .
Erg goed. Het feit blijft echter dat er niets mis is met de carrosserie van mijn wagen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 09:47   #3488
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla Model S P85 haalt deze week alvast > 1,2 miljoen km.

https://twitter.com/gem8mingen



Deze is ook leuk 30 mei 2020.

Misschien het volledige verhaal vertellen:

Citaat:
As we previously stated, these miles are not all on the original motor and battery. In fact, by November 2019, Gemmingen had gone through three motors and four battery packs.
bron: https://insideevs.com/news/449156/te...million-miles/
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 10:25   #3489
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Misschien het volledige verhaal vertellen:

bron: https://insideevs.com/news/449156/te...million-miles/
Uiteraard, en dat had ik al eerder verteld.

Blijkbaar ook het meeste (~de helft) op garantie. De vierde motor zit er nog altijd in, en had toen bij 1 milj. km 680.000 km, die heeft dus nu 880.000 km.

Want uw link is ook niet het volledige verhaal:

Citaat:
https://thedriven.io/2019/11/29/tesl...metres-driven/

Tesla Model S busts EV myths with historic 1 million kilometres driven

NOVEMBER 29, 2019

Tesla Model S owner Hansjörg Gemmingen has achieved what detractors of electric vehicles would say is impossible, breaking the one million kilometre mark in his P85 Model S electric sedan overnight (Australian time).

Gemmingen is, by his own account, not just an electric vehicle enthusiast: he wants to bust electric vehicle myths, such as the claim that they are not built to last or cannot cover vast distances.

“There is so much bashing, which I want to counteract,” the self-funded Gemmingen said to German automobile news site Automobile Woch.

And bust myths he has now done, crossing the 1 million kilometre mark under the watchful eyes of a representative from the Guinness Book of Records to ascertain if the milestone moment does in fact constitute a first by one electric vehicle.

On average, Gemmingen has driven around 600km a day over the 5 year period from when he acquired the Model S, which was previously a demo car, in 2014 with 30,000km on the clock.

It has not been all smooth driving, however. Built in 2013, the Model S is now onto its second battery and fourth motor.

It has been the fourth motor that has held up to the pressure of what at times has been 1,000 kilometre drives for days at a time, covering 680,000km – more than two-thirds of the total 1 million kilometres.

It’s second battery – for which Gemmingen says in a Youtube video prior to the historic moment (shared below) he had to wait six months, driving with a loan battery until Tesla could replace it with a replacement battery – has covered half of the distance at 500,000km, Gemmingen says.

While not quite a third of the distance that Tesla CEO and co-founder Elon Musk says its new battery technology (that it intends to put into production in 2020) will be able to handle, it is still impressive.

But neither did Gemmingen’s incredible feat break the bank. As one of the original Model S vehicles it is still valid for free Supercharging, and at home Gemmingen charges using energy generated by rooftop solar panels on his home.

“You do not have to be a millionaire to afford it,” he said in an interview with German Manager Magazin which covered details of his drive.

Repairs only cost him around 13,000 euros (around $A21,000), as the motors were swapped under warranty twice. The battery was also swapped once under warranty, while a replacement CPU and touchscreen display had to be replaced at a cost of 3,100 euros ($A5,044).

The longevity of the battery (which we note Gemmingen tells Manager Magazin was replaced under warranty at 290,000km) he attributes to meticulously keeping the battery’s state of charge between 20-80% except in the case of a long trip where he would charge it up to 90%.

“If you drop below 20 percent charge level, the first cells can come under low voltage with cold battery, and that reduces the life,” he was quoted as saying.

On the highway, he also looked after battery health by keeping between 110-120km/hr and was careful when accelerating: “…you should not exaggerate the change between acceleration and recuperation, because it generates a lot of waste heat, and this promotes the degeneration of the cells,” he was quoted as saying.

Gemmingen is also a stickler for using DC rapid charging only when necessary, further ensuring the eco-friendliness of his driving.
Probeer het maar met een ander merk, en dit met een EV-model wat toen maar quasi 1 jaar op de markt was.

Batterijpack (85 kWh) en management was quasi het allereerste van Tesla model S. Maar wel met de krachtigste E-motor van toen (Performance P85 ~ 469hp), eentje maar, enkel achtertractie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications

Laatst gewijzigd door Micele : 16 oktober 2020 om 10:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 11:21   #3490
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Misschien het volledige verhaal vertellen:

bron: https://insideevs.com/news/449156/te...million-miles/
Als je maar beseft dat uw bron en uw quote verkeerd is. Er zat 1 geleend (gebruikt) accupack bij om 6 maand te overbruggen. Het origineel pack + 2 nieuwe maakt in het totaal 3 batterijpacks.

Hoe die link van jou aan 4 komt, ze telden het geleende pack gewoon mee. Mijn vorige post maakt het duidelijk.

Citaat:
It has not been all smooth driving, however. Built in 2013, the Model S is now onto its second battery and fourth motor.

It has been the fourth motor that has held up to the pressure of what at times has been 1,000 kilometre drives for days at a time, covering 680,000km – more than two-thirds of the total 1 million kilometres.

It’s second battery – for which Gemmingen says in a Youtube video prior to the historic moment (shared below) he had to wait six months, driving with a loan battery until Tesla could replace it with a replacement battery – has covered half of the distance at 500,000km, Gemmingen says.

Repairs only cost him around 13,000 euros (around $A21,000), as the motors were swapped under warranty twice. The battery was also swapped once under warranty, while a replacement CPU and touchscreen display had to be replaced at a cost of 3,100 euros ($A5,044).
Als je twitter van de eigenaar doorleest moet die 2e nieuwe batterie (op garantie) nu bijna 700.000 km hebben (de eerste originele 500.000 km, de leenbatterij ook nog xx.000 km)

Want de 28 maart twitterde Von Gemmingen
Citaat:
https://twitter.com/gem8mingen/statu...02356040568834

@gem8mingen· 28 mrt.
Ich träumte von 500.000 km mit einem Akku. Nun hat er die 530.000 km überschritten...verrückt
En de 10 maart had de Tesla 1.060.000 km: foto 10 maart: # https://twitter.com/gem8mingen?ref_s...llion-miles%2F
Hij rijdt ca 600 km per dag, dus 10.800 km erbij maakt 1.070.800 km

Laatste en tweede (nieuw) batterijpack heeft nu minstens 660.000 km.
Laatste en vierde motor heeft nu ~ 800.000 km.

De 2e maart # twitterde von Gemmingen:
Citaat:
@gem8mingen· 2 mrt.

In august my Akku will hit the 600.000 km
Dubbelcheck autobild.de
Citaat:
https://www.autobild.de/artikel/tesl...-16130445.html 04.12.2019

Ein Tesla Model S fuhr eine Million Kilometer – mit drei Batterien und vier Motoren. Und der E-Auto-Besitzer hat schon das nächste Ziel vor Augen.

Der jetzige Akku ist der zweite neue und hielt bisher 476.000 Kilometer.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 oktober 2020 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 12:03   #3491
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Derde check Nederlands nog een batterij minder...?

Citaat:
https://www.autointernationaal.nl/20...oen-kilometer/

Record: Tesla Model S doet 1 miljoen kilometer
25 NOVEMBER 2019

Een Duitser klokte zo maar eventjes 1 miljoen kilometer met zijn Tesla Model S. Dat is voldoende voor een vermelding in het Guinness Book of Records. Maar het is niet zo dat die kilometers probleemloos werden afgelegd.

Hansjörg Von Gemmingen kocht zijn Tesla Model S in 2014 als occasion. De auto was toen 1 jaar oud en had circa 30.000 kilometer op de teller staan. Een schijntje van wat de man, die tot wel 600 km per dag aflegt, er bij zou gaan doen. Onlangs passeerde hij de mijlpaal van 1 miljoen kilometers. Dat is meer dan er ooit in het verleden met een Tesla gereden is. En een kilometerstand die je eerder met een Toyota of Volvo associeert.

Helemaal probleemloos werden die kilometers niet gehaald. De Tesla Model S P85 van Von Gemmingen is inmiddels toe aan zijn derde accu, al spreekt de eigenaar van 2 exemplaren. Hij kreeg met de eerste accu problemen toen de teller op 290.000 kilometer stond. Tesla had een half jaar nodig om de batterijen set te vervangen (zoveel tijd had de autofabrikant nodig om de problemen met het kapotte pakket op te sporen), maar gaf hem wel een wisselaccu waarmee Von Gemmingen meer dan 150.000 kilometer reed. Die telt hij zelf niet mee.


De tweede accu, een gereviseerd tweedehands exemplaar, werd bij 470.000 km gemonteerd en heeft nog 62 kWh van zijn capaciteit over. Het recept voor de lange levensduur? Volgens Von Gemmingen is het raadzaam om zo weinig mogelijk snel te laden. Hij laadt voornamelijk langzaam (AC) gedurende de nacht bij hotels en bij hem thuis. Superchargers vermijdt Von Gemmingen dus liever, tenzij hij echt een lange reis voor de boeg heeft.

De Model S P85 (met louter achterwielaandrijving dus) versleet in dezelfde periode 4 elektromotoren. De eerste 3 sneuvelden relatief snel. Maar de elektromotor is inmiddels verbeterd. De jongste houdt het al sinds kilometerstand 680.000 vol. Echt veel maalt Von Gemmingen er trouwens niet om. Alle vervangingen werden gedaan onder garantie. Er was natuurlijk ook nog normaal onderhoud. Remmen gaan lang mee bij de Tesla. Banden gemiddeld 50.000 km.

Opmerkelijk aan dit verhaal is dat de recordbrekende Duitser eigenlijk niets te klagen heeft over zijn Model S. De auto heeft hem één keer in de steek gelaten, maar dat bleek achteraf zijn eigen schuld. Daarnaast heeft hij niets slechts te vertellen over de bouwkwaliteit of de duurzaamheid van de Tesla, eerder het tegenovergestelde. Von Gemmingen wil met dit record juist laten zien dat een elektrische auto een uitstekend alternatief is voor milieuvervuilend vervoer zoals normale auto’s en vliegtuigen (hij vliegt zelf niet).

Von Gemmingen is nog niet van plan om te stoppen met rijden. Hij wil nu de eerste zijn die met zijn Tesla Model S de 1 miljoen mijlen haalt (1,6 miljoen kilometer). En daarna 2 miljoen kilometer. Von Gemmingen zegt een zuinige rijstijl te hebben. Zijn Tesla verbruikt gemiddeld slechts 16,6 kWh per 100km. Op 1 miljoen kilometer spaarde hij liefst 100.000 liter fossiele brandstof uit en circa 237 ton aan CO2. Of de totale milieubalans ook positief uitvalt, is minder eenvoudig te berekenen. Duitsland heeft één van de vuilste energiemixen van de Europese Unie (vanwege de vele bruinkoolcentrales) en de impact van de productie van accu’s is een vaak terugkomend discussiepunt onder experts.

Voor Tesla komt het nieuws over het kilometerrecord van Von Gemmingen als geroepen, want onlangs vertelden enkele Amsterdamse taxichauffeurs een compleet ander verhaal. Zij klaagden dat zij om de havenklap naar de dealer moesten wegens gebreken aan hun Model S. Wellicht ligt dat aan hun ruwe omgangsvormen waar Amsterdamse taxichauffeurs berucht om zijn (inclusief hun rijstijl). Von Gemmingen is een man met liefde voor het milieu en voor zijn tweedehands Tesla. Daarmee win je het uiteindelijk inderdaad altijd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 12:13   #3492
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik heb paswerk gedaan bij vorige werkgever 2 jaar ...meer dan 0,05 mm ( totaal) mocht niet ....op den duur zie je elke fout en niet alleen op auto's .
50 micron.

lol

Dat zie je met het blote oog nooit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 12:39   #3493
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
50 micron.

lol

Dat zie je met het blote oog nooit.
Probeer eerst maar eens zo nauwkeurig te werken (als het je lukt ).

Maar zien doe je het na verloop van tijd zeker.

Als de auto in verkeer is zie je het veel duidelijker en zeker als ze te diep of niet diep genoeg zit ...het andere is moeilijker .....bij een ongewassen auto zie je het zeker .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 12:56   #3494
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Probeer eerst maar eens zo nauwkeurig te werken (als het je lukt ).

Maar zien doe je het na verloop van tijd zeker.

Als de auto in verkeer is zie je het veel duidelijker en zeker als ze te diep of niet diep genoeg zit ...het andere is moeilijker .....bij een ongewassen auto zie je het zeker .
"Als het mij lukt"

Ik maak zaken op submicrometerniveau.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 13:00   #3495
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Als het mij lukt"

Ik maak zaken op submicrometerniveau.
Met de losse hand ?

Wij vroeger met de vijl en krijt en Pruisisch Blauw .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 13:12   #3496
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Met de losse hand ?

Wij vroeger met de vijl en krijt en Pruisisch Blauw .
Met Machines.

Die robotten die Tesla gebruikt gaan ook op pakweg een paar honderdsten nauwkeurig die panelen kunnen plaatsen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 13:24   #3497
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met Machines.

Die robotten die Tesla gebruikt gaan ook op pakweg een paar honderdsten nauwkeurig die panelen kunnen plaatsen hoor.
Wij maakten de raakvlakken van de klemmen met de hand ....handenarbeid .

De Tesla's die ik gezien heb zaten de deuren er niet goed in gepositioneerd ...dat moet kwaliteitscontrole zien en aanpassen.

Het is nog altijd zoals een vroegere baas zei .

Ooit draaien autofabrieken zonder volk ....geen verlichting aan -> bij een defect gaat er verlichting aan in de afdeling waar het defect is .

En met zo goed als geen werkvolk meer ....wij daarop dan hebben we zoveel bazen meer nodig en toen was het ineens stil
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 10:59   #3498
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

We zijn nu oktober 2020.Eeen eenvoudige blik op de openbare weg leert ons dat er ,eigenlijk,nog steeds maar 1 merk van electrische wagens is dat enige "penetratie" heeft in het wagenpark...Het begint ùmet een "T"....De anderen zijn.....wel.......amper waarneembaar.

Bon....
Ondertussen is er het reele gevaar van een Chinese invasie van electrische wagen,s die misschien wat minder presteren dan zo een tesla,maar VEEL goedkoper kunnen zijn en mogelijk afdoende voor de typische klant.Vooral een wijzigende fiscaliteit aangaande ICE's zou wel eens de markt kunnen openbreken...


Maar opnieuw is de "Regie Renault" als "redder in nood" in beeld.Via hun Roemeense dochtermerk Dacia hebben ze indertijd de Aziatische kandidaat "goedkope markveroveraars" de pas afgesneden,alweer meer dan een decennium geleden met de niet-beconcurreerbare Dacia Logan....(die het importeren van goedkope Aziaatjes op slag onrendabel maakte) en kijk,Dacia stelt de "Dacia Spring" voor.EEn "normaal" uitziend CSUV-achtig ding met "redelijke karakteristieken"voor een dagdagelijks wagentje.Maar dan electrisch.

https://www.autonieuws.be/nieuws/588...o-van-het-merk

Prijzen zijn nog niet medegedeeld,maar de "Regie Renault" bestudeert ongetwijfeld een prijspunt om tenminste de onderkant van de EV markt voor zich te winnen en de Aziaten buiten te houden..

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2020 om 11:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 11:12   #3499
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

https://www.automobielmanagement.nl/...d/?gdpr=accept

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/tesla/
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 12:10   #3500
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

https://www.auto55.be/nieuws/33109-e...VoNNbLXdmeOElg
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be