Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2014, 23:53   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Dus jouw bijdrage is werk geven aan VDAB en RVA? Is dat wat je doet voor de wereld? En wie betaalt daarvoor denk je? Juist ja, de belastingbetaler! De werkende!
maw die van de Vdab en de Rva zijn werkenden en betalen dus voor mij die hen werk geeft .. waar zit het probleem? het is toch een mooie cirkel, zonder de één niet de ander
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:55   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Waarom werken sommigen dubbele shiften voor een laag loon om gehandicapten en bejaarden te verzorgen terwijl anderen vinden dat ze het recht hebben om niks te doen?
waarom dat moet je hen vragen .. dat tweede is een beetje uit zijn verband getrokken -> ik vind gewoon dat ik heb recht van te kiezen om niet uitgebuit te worden ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:00   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Jij danst mooi rond de kwestie. Waarom zou iemand je geld moeten geven terwijl je gewoon niks doet?
uit solidariteit?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:07   #64
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Als wij straatverlichting vervangen door olielampen krijgt men meer jobs! Zo komen er lampenaanstekers bij als vacature. De mijnen in Limburg kunnen wij ook heropenen! Meer jobs!
En als wij nu vrachtverkeer vervangen door paard en kar, nog meer jobs! Iedereen jobs!
Maar dat soort van jobcreatie gebeurt constant in deze onlogische samenleving. 2 ambtenaren die het werk van 1 doen, bomen planten in woongebieden(!) die dan moeten gesnoeid worden, 5 managers die het werk van 2 doen, enz... Totaal onlogische jobcreatie die eigenlijk geld kost, want er is geen efficiëntie.
Als er vijf mensen deeltijds zouden werken in een nuttige job en aan volle capaciteit is dat gewoon beter dan 3 fulltime werkenden in een 'gecreëerde' job.
Maar wanneer jij als fulltime werkende toevallig zo een job beoefent, dan is het allemaal normaal, dan is er uiteraard niets aan de hand. Daar schamen jullie je ook niet voor.

Laat het me zo zeggen: het is evenzeer verspilling nutteloze jobs te creëren waar geen natuurlijke vraag naar is dan een werkloze met voldoende talenten een uitkering te geven om te leven. Allebei: gebrek aan efficiëntie oftewel (hier komt mijn magische woord weer): VERSPILLING.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:07   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
En heb ik als werkende recht om niet door jou uitgebuit te worden?
het is een mythe van te denken dat als men morgen de uitkeringen schrapt, de lonen plots fors gaan stijgen, nee man we zitten in een laag-conjunctuur, alles wordt bepaald door de koers van de dollar, de situatie in het M-O en de China-economie .. concurrentie op wereldvlak gaat heus niet teniet gedaan worden door het schrappen van wat dopjes, keep on dreaming ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:11   #66
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Waarom zou iemand solidair zijn met je? Ben jij solidair met verpleegkundigen die dubbele shifts draaien en die jou gaan verzorgen als jij morgen ziek wordt en in het ziekenhuis moet liggen? En die keihard werken om mensen als jou te verzorgen en dan nog eens via belastingen jou onderhouden?
hum had ik niet reeds eerder in een post hierboven toegelicht dat zelfs werklozen een radartje zijn in het systeem ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:13   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Solidariteit omdat je jezelf vet gevreten hebt en dit nu als excuus gebruikt?
wees blij, dan sterf ik wellicht vlugger aan diabetes ofzo ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:14   #68
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het is een mythe van te denken dat als men morgen de uitkeringen schrapt, de lonen plots fors gaan stijgen, nee man we zitten in een laag-conjunctuur, alles wordt bepaald door de koers van de dollar, de situatie in het M-O en de China-economie .. concurrentie op wereldvlak gaat heus niet teniet gedaan worden door het schrappen van wat dopjes, keep on dreaming ..
Als de uitkeringen worden geschrapt gaat in elk geval de koopkracht omhoog. Want de werkenden zullen alles twee keer moeten kopen omdat de nieuwe armen hen zullen bestelen. Geen goed plan.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:21   #69
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Als de uitkeringen worden geschrapt gaat in elk geval de koopkracht omhoog. Want de werkenden zullen alles twee keer moeten kopen omdat de nieuwe armen hen zullen bestelen. Geen goed plan.
Gewoon de wet van de natuur. Jij pleegt nu toch ook geen overvallen? Pleeg jij nu geen overvallen omdat de staat je onderhoud of omdat je er te lomp voor bent?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:30   #70
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Gewoon de wet van de natuur. Jij pleegt nu toch ook geen overvallen? Pleeg jij nu geen overvallen omdat de staat je onderhoud of omdat je er te lomp voor bent?
Laat ons een toneelstukje opvoeren. We zitten in de Middeleeuwen. Jij bent een edelman. Je moet tien ridders te paard inhuren om je te beschermen tegen struikrovers. Die struikrover kon nochtans een job gaan zoeken als hulp bij een bakker of (mits wat Middeleeuwse bodybuilding) zelfs als ridder? De struikrover had honger en deed het toch niet. Hij wilde liever struikrover worden. Waarom?
Omdat sommige mensen niet in een bepaald patroon kunnen geduwd worden. Sommigen zijn geboren als struikrover (= de moderne dopper) ;-p, anderen als ridder en nog anderen hebben het geluk als edelman geboren te worden.

Om een lang verhaal kort te maken: maak je geen illusie: struikrovers zullen er altijd zijn. Yin en yang.

Laatst gewijzigd door Lance : 31 juli 2014 om 00:35.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:40   #71
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Laat ons een toneelstukje opvoeren. We zitten in de Middeleeuwen. Jij bent een edelman. Je moet tien ridders te paard inhuren om je te beschermen tegen struikrovers. Die struikrover kon nochtans een job gaan zoeken als hulp bij een bakker of (mits wat Middeleeuwse bodybuilding) zelfs als ridder? De struikrover had honger en deed het toch niet. Hij wilde liever struikrover worden. Waarom?
Omdat sommige mensen niet in een bepaald patroon kunnen geduwd worden. Sommigen zijn geboren als struikrover (= de moderne dopper) ;-p, anderen als ridder en nog anderen hebben het geluk als edelman geboren te worden.
Zoek het zo ver niet, ik ben een arbeider en ik word afgedreigd door een parasiet,waarop ik een pistool trek en schiet. Resultaat, één parasiet minder.
Ridders, bakkershulpje, waar haal je het?
Een beetje minder stripverhalen lezen terwijl je stoned bent gaat je gedachtegang goeddoen.
Alhoewel ik je vergelijkingen met "Kwak en Boemel" wel leuk vind. De "Rode ridder" is duidelijk te moeilijk voor je.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:41   #72
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zoek het zo ver niet, ik ben een arbeider en ik word afgedreigd door een parasiet,waarop ik een pistool trek en schiet. Resultaat, één parasiet minder.
Ridders, bakkershulpje, waar haal je het?
Een beetje minder stripverhalen lezen terwijl je stoned bent gaat je gedachtegang goeddoen.
Alhoewel ik je vergelijkingen met "Kwak en Boemel" wel leuk vind. De "Rode ridder" is duidelijk te moeilijk voor je.
Om een lang verhaal kort te maken: maak je geen illusie: struikrovers zullen er altijd zijn. In de middeleeuwen, nu en in de toekomst. Yin en yang.
Jij schiet 1 parasiet dood. De parasieten worden voorzichtiger en schieten eerst. Weer een edelman minder. Knipoog!
Het is allemaal zo simpel niet.

Laatst gewijzigd door Lance : 31 juli 2014 om 00:43.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 00:55   #73
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Om een lang verhaal kort te maken: maak je geen illusie: struikrovers zullen er altijd zijn. In de middeleeuwen, nu en in de toekomst. Yin en yang.
Jij schiet 1 parasiet dood. De parasieten worden voorzichtiger en schieten eerst. Weer een edelman minder. Knipoog!
Het is allemaal zo simpel niet.
Maar hier hoeven de parasieten helemaal niet te schieten, ze houden het van je loon af voor je het hebt ontvangen. Zo word het toch te gemakkelijk hé. Dan liever struikrovers, je moet een beetje beroepsernst hebben hé.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 01:45   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
vrijwilligerswerk is goed als je volkomen achter het idee staat, ik zie het als een vorm van uitbuiting, wat het tenslotte in verkapte vorm is, waarom zou de één wel beloont worden voor arbeid en de ander slechts een habbekrats?


Dit is echt te belachelijk voor woorden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:31   #75
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Ik observeer :
Je kan geen bruine of kopvod zien zonder minstens 1 in de voiture en ene in broed.
Het betaald goed hé
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:34   #76
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oh, van mij hoef je niet te werken hoor.

Maar heb niet het gore lef om te vinden dat andere je maar van basis/levensbehoeftes moeten voorzien.
In Spanje zit het wel wat anders in elkaar daar zeer korte tijd een uitkering dan gedaan .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:45   #77
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In Wallonië zijn er echt wel genoeg mensen die bewust kiezen voor een leven als steuntrekker, van generatie op generatie als het moet. In Vlaanderen zijn er natuurlijk ook dergelijke mensen.

Het hangt natuurlijk vooral van jezelf af of je dit zonder schaamte doet of niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:47   #78
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Wallonië zijn er echt wel genoeg mensen die bewust kiezen voor een leven als steuntrekker, van generatie op generatie als het moet. In Vlaanderen zijn er natuurlijk ook dergelijke mensen.

Het hangt natuurlijk vooral van jezelf af of je dit zonder schaamte doet of niet.
Ja van vader op zoon
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:47   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er is niks mis mee met een uitkering ontvangen zij het dop, OCMW, mutualiteit ...

Vaak wordt er de pejoratieve term steuntrekkers voor gebruikt, precies alsof het gros van deze mensen - waaronder ikzelf, hier voor kiezen als ultieme levensdoel.

Ik denk dat niemand vroeger toen men in de klas de vraag stelde "wat wil je worden?" zou geantwoord hebben: dopper! of OCMW'er! of zieke/gehandicapte!

Nee, het is een illusie dat men daar vrijwillig voor 'kiest'. Men ondergaat het veelal, want voor velen is het enige (tijdelijke) manier van niet onder de brug te geraken en simpelweg te overleven.

Zonder dit sociale vangnet zou de criminaliteit hoogtij vieren en mensen in opstand komen.

Wees blij dat mensen hier niet zomaar op straat belanden in plaats van op hen neer te kijken en hen te minachten.

En wat betreft de zogenaamde profiteurs, die zouden er minder zijn indien de minimumlonen naar omhoog zouden gaan evenals de plafonds voor sociale voordelen. En niet de uitkeringen verminderen of in tijd verkorten, want zo straft men enkel de zwakkeren van de samenleving. Ik noem het trouwens geen profiteurs want niemand kiest ervoor om van een uitkering te leven indien er betere opties bestaan. Zo denk ik dat iedereen wel een zinvolle wending aan z'n bestaan wenst te geven met voldoende plaats voor ontplooiing en persoonlijke ontwikkeling.

Wat denken jullie?
Solliciteren zou moeten kunnen zonder schaamte.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 06:49   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
toevallig gisteren .. en er waren 2 blanken in de wachtruimte die allebei 'Belgisch' klonken .. I kid you not ..
Ze klonken Belgisch, waren het walen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be