Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2007, 08:39   #1
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen

Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen ...bron het volk


BRUSSEL - Van alle vrouwen die een abortus ondergaan in ons land is 40 procent van allochtone afkomst. Dat leert een bevraging van de KU Leuven. ,,Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika'', zegt Vlaams parlementslid Vera Jans (CD&V) in Het Belang Van Limburg.

Volgens de Nationale Evaluatiecommissie voor Zwangerschapsonderbreking werden in 2005 in ons land 17.314 abortussen uitgevoerd. Daarvan gebeurden er 6.200 bij meisjes jonger dan 24.

,,Een opvallende trend is het aandeel allochtone meisjes en vrouwen dat bijzonder hoog ligt'', zegt Jans. ,,Een licentiaatsverhandeling aan de KU Leuven leert immers dat 40 procent van alle vrouwen die tussen 15 september 2003 en 15 februari 2004 een abortus ondergingen van allochtone afkomst waren''.

Van hen is 27,5 procent een eerste generatie allochtoon die minder dan vijf jaar in ons land woont. Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika. ,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
avb (belga)16/02/2007
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 09:36   #2
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen ...bron het volk


BRUSSEL - Van alle vrouwen die een abortus ondergaan in ons land is 40 procent van allochtone afkomst. Dat leert een bevraging van de KU Leuven. ,,Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika'', zegt Vlaams parlementslid Vera Jans (CD&V) in Het Belang Van Limburg.

Volgens de Nationale Evaluatiecommissie voor Zwangerschapsonderbreking werden in 2005 in ons land 17.314 abortussen uitgevoerd. Daarvan gebeurden er 6.200 bij meisjes jonger dan 24.

,,Een opvallende trend is het aandeel allochtone meisjes en vrouwen dat bijzonder hoog ligt'', zegt Jans. ,,Een licentiaatsverhandeling aan de KU Leuven leert immers dat 40 procent van alle vrouwen die tussen 15 september 2003 en 15 februari 2004 een abortus ondergingen van allochtone afkomst waren''.

Van hen is 27,5 procent een eerste generatie allochtoon die minder dan vijf jaar in ons land woont. Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika. ,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
avb (belga)16/02/2007
Dat is dan zoals de cijfers van de gevangenissen, daar pakken de allochtonen ook bijna de helft van het totaal in.

Op school scoren ze niet zo goed, maar ze halen hun schade toch in met criminaliteit en abortussen.
Lang leve de integratie en de oneindige immigratie!
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 09:57   #3
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Dat is dan zoals de cijfers van de gevangenissen, daar pakken de allochtonen ook bijna de helft van het totaal in.

Op school scoren ze niet zo goed, maar ze halen hun schade toch in met criminaliteit en abortussen.
Lang leve de integratie en de oneindige immigratie!
Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ?
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 09:59   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ?
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.
als je dan hoort zeggen dat er "zogenaamd" bijna geen vreemdelingen in dit land wonen en dan toch 40 % van de abortussen veroorzaken.......

Wie mag dat betalen.....
wie heeft zoveel geld...
wie heeft zoveel ping ping ping
en wie heeft dat besteld....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 10:07   #5
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
als je dan hoort zeggen dat er "zogenaamd" bijna geen vreemdelingen in dit land wonen en dan toch 40 % van de abortussen veroorzaken.......

Wie mag dat betalen.....
wie heeft zoveel geld...
wie heeft zoveel ping ping ping
en wie heeft dat besteld....
Wie mag dat betalen ? Degene die het ondergaat. Ik weet niet of je het weet, maar abortussen worden niet echt terugbetaald, hoor...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 10:11   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

die gaan toch gewoon naar een ocmw ziekenhuis en velen betalen hun rekeningen dan niet... dus wie betaalt.... juist...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 11:57   #7
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ?
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.
Hoeveel belgen zijn er en hoeveel allochtonen?lol.

Uw vergelijking houd weeral eens geen steek.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:03   #8
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hoeveel belgen zijn er en hoeveel allochtonen?lol.

Uw vergelijking houd weeral eens geen steek.
Mjah, toch wel rare cijfers.
Maar ergens begrijpelijk, heb een paar moslim collega's op het werk en die hun vrouwkes willen of mogen de pil niet nemen.
Het betreft dan nog vrij diepgelovige moslims...resultaat : veelwijverij met Vlaamse meiskes/vrouwen en thuis zit het vrouwke met de kinderen.

Jaja, ze zijn zo lief mijnheer
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:05   #9
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Wie mag dat betalen ? Degene die het ondergaat. Ik weet niet of je het weet, maar abortussen worden niet echt terugbetaald, hoor...

Citaat:
,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
Ergo, de aboriginal belastingbetaler betaalt de faktuur ... nog maar eens.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:29   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.
Ammaai, wat kan jij goed tellen.

Allee, ik zal het eens uitleggen. Goed volgen, hé?

Er zijn in België officieel 1.448.093 allochtonen (jongste cijfers). Dit is de som van de buitenlanders geboren in België, de ingeweken buitenlanders, de als vreemdeling geboren in België en intussen Belg geworden en ten laatste als vreemdeling geboren in het Buitenland en intussen Belg geworden. (bron)

De totale bevolking van België (jongste cijfers): 10.511.382. (bron)

Dus : de allochtonen zoals hierboven beschreven vertegenwoordigen precies 13.77% van de totale bevolking.

40% van de abortussen (6.925 abortussen - bron ) wordt gepleegd door 13.77% van de bevolking (de allochtonen). Dat is 1 op 209

60% van de abortussen (10.389 abortussen - bron ) wordt gepleegd door 86.23% van de bevolking (de autochtonen). Dat is 1 op 1012

De allochtonen plegen dus bijna 5 keer meer abortussen dan de autochtonen.

Wie is er "moreler"?
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 16 februari 2007 om 12:30.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:53   #11
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Wie mag dat betalen ? Degene die het ondergaat. Ik weet niet of je het weet, maar abortussen worden niet echt terugbetaald, hoor...
HALLO, abortussen worden wel degelijk terugbetaald!
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:22   #12
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Deze morgen op de radio wist men te vertellen dat het merendeel illegalen waren...

Maar er is hoop : als ze hun normen en waarden ook hier gaan toepassen :

Moslimleider pleit voor kuisheidsgordel vrouwen

Een invloedrijke moslimgeestelijke in Maleisië vindt dat vrouwen een kuisheidsgordel moeten dragen. De gordel moet de draagsters tegen verkrachtingen en incest beschermen.

De mohammedaan Abu Hassan al-Hafiz uit de deelstaat Terengganu pleitte voor de maatregel in een preek. Hij benadrukte dat hij vrouwen niet wil beledigen, maar dat hij ze uitsluitend wil beschermen tegen mannelijke moslims. (anp/hln)
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:33   #13
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wie is er "moreler"?
Dat heeft geen bal met moraliteit te maken, maar alles met gebrekkige voorlichting, de kosten van voorbehoedsmiddelen en het taboe op het gebruik van voorbehoedsmiddelen bij sommigen.

Er zijn bij allochtone vrouwen gewoon meer ongewenste zwangerschappen. Het percentage allochtone vrouwen dat een kind afstaat voor adoptie ligt ook veel hoger.

Laatst gewijzigd door Edina : 16 februari 2007 om 13:37.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:40   #14
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Dat is dan zoals de cijfers van de gevangenissen, daar pakken de allochtonen ook bijna de helft van het totaal in.

Op school scoren ze niet zo goed, maar ze halen hun schade toch in met criminaliteit en abortussen.
Lang leve de integratie en de oneindige immigratie!
Tja, wat moet een mens op bovenstaande zeggen. Idioot misschien? Maar zelfs dat woord slaagt er niet in deze bevooroordeelde, wereldvreemde dwaasheid te vatten.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 16 februari 2007 om 13:40.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:46   #15
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hoeveel belgen zijn er en hoeveel allochtonen?lol.

Uw vergelijking houd weeral eens geen steek.
Weer al eens ? Nieuws voor mij...

En Marlboro, ik moet me neerleggen bij uw intellectuele superioriteit. Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar ja, niet iedereen kan zo slim zijn als jij en Antoon. Maar Antoon denkt in zijn rekensommetje niet aan de illegalen, asielsozekers en "wachtenden" die erbij worden gerekend, of andere externe factoren.

Je kan er van zeggen wat je wilt, maar zestig procent van alle abortussen worden gepleegd door Belgen. Dus zijn de Belgen de grootste "afnemer" van abortussen in België.
Ik heb nergens ontkent dat de cijfers niet bepaald mooi zijn, en mijn reactie op de moraliteit én op de percentages was een persiflage van de reactie van onze Citroen, net boven mij. Hij vond het nodig om abortussen te linken aan gevangenisbezetting en criminaliteit. Gelieve geen woorden uit de context te rukken.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:47   #16
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
HALLO, abortussen worden wel degelijk terugbetaald!
Serieus ? Dat wist ik niet.. Mijn excuses dan. In alle gevallen ? Of alleen bij verkrachting/incest/minderjarigheid ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:59   #17
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
HALLO, abortussen worden wel degelijk terugbetaald!
Idd, ik ken iemand die er welgeteld 1eur voor betaalde, de rest kwam van de mutualiteit. Het was gewoon een (wreed) 'accidentje' dus geen verkrachting of zo.

Laatst gewijzigd door Laya : 16 februari 2007 om 13:59.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:03   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Weer al eens ? Nieuws voor mij...

Maar Antoon denkt in zijn rekensommetje niet aan de illegalen, asielsozekers en "wachtenden" die erbij worden gerekend, of andere externe factoren.
Dat is juist. Maar daar ook ga je vooral allochtoonse abortussen tegenkomen, want veel autochtone illegalen en asielzoekers zijn er niet, toch?

Citaat:
Je kan er van zeggen wat je wilt, maar zestig procent van alle abortussen worden gepleegd door Belgen. Dus zijn de Belgen de grootste "afnemer" van abortussen in België.
Het slaat nergens op. Ze zijn met 7 keer meer en plegen 'slechts' 1.5 keer meer abortussen. Naar mijn mening is ook dat teveel, maar het is duidelijk minder dan de allochtonen. Dat begrijp je toch ook.

Citaat:
Ik heb nergens ontkent dat de cijfers niet bepaald mooi zijn, en mijn reactie op de moraliteit én op de percentages was een persiflage van de reactie van onze Citroen, net boven mij. Hij vond het nodig om abortussen te linken aan gevangenisbezetting en criminaliteit. Gelieve geen woorden uit de context te rukken.
Hier volg ik je wel. Maar je vergelijkende cijfers om dan te conclueren dat de allochtonen "moreler" zouden zijn sloeg nergens op, vandaar mijn sommetje.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:05   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat heeft geen bal met moraliteit te maken, maar alles met gebrekkige voorlichting, de kosten van voorbehoedsmiddelen en het taboe op het gebruik van voorbehoedsmiddelen bij sommigen.

Er zijn bij allochtone vrouwen gewoon meer ongewenste zwangerschappen. Het percentage allochtone vrouwen dat een kind afstaat voor adoptie ligt ook veel hoger.
Abortus is immoreel. Punt.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:10   #20
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Abortus is immoreel. Punt.
Pas op hoor, nu gaat Edina je slaan.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be