Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2007, 11:40   #1
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard Recht op een veilige omgeving!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
16/02/2007 Antwerpen
Jamal El Khaioui (de kleine piraat) moet achter de tralies belanden

De voortvluchtige Jamal El Khaioui ontsnapte enkele dagen geleden uit de gesloten jeugdinstelling De Hutten in Mol. 'De kleine piraat' is niet zomaar een 'boefje'. Hij is een van de gevaarlijkste jongeren uit het Antwerpse. Hij pleegde overvallen, handtas- en autodiefstallen en zedenfeiten. In de buurt van het Sportpaleis pleegde hij zes brutale diefstallen en overvallen waarbij verschillende vrouwen die overvallen werden ook verkracht werden. Het jongste slachtoffer was 16 jaar, het oudste 83.
Filip Dewinter vindt het onverantwoord en onbegrijpelijk dat tot heden er nog steeds geen algemeen opsporingsbericht met foto van de betrokkene werd verspreid. Het Antwerpse parket verstopt zich achter de regel die verbiedt dat foto's van minderjarige delinquenten verspreid worden. Hoe dan ook moet er een aanpassing komen van de wetgeving zodat ook de foto's van minderjarigen zware en recidiverende criminelen kunnen verspreid en gepubliceerd worden via een opsporingsbericht.
Bijkomend artikel op de webstek van Filip Dewinter
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:40   #2
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Vermits dit straks ook integraal bij Persmededelingen verschijnt zal ik hier de discussie even helpen:
U wil dat ook van jonge criminelen foto's worden verspreid als ze ontsnappen?

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:43   #3
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Vermits dit straks ook integraal bij Persmededelingen verschijnt zal ik hier de discussie even helpen:
U wil dat ook van jonge criminelen foto's worden verspreid als ze ontsnappen?

mvg,
Arnold.
Moeten daarom ook de andere commentaren verdwijnen?
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:51   #4
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Desalniettemin zie ik dus: de 83-jarige dame uit het artikel werd eveneens verkracht.
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:55   #5
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Desalniettemin zie ik dus: de 83-jarige dame uit het artikel werd eveneens verkracht.
Als de discussie daarover moet gaan, dan verplaats ik ze wel naar het juiste forumonderdeel.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:24   #6
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Man man!
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:28   #7
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
U moet mij bij gelegenheid eens uitleggen hoe u er toe gekomen bent om Lao Tzu als uw nickname te gebruiken, met als avatar de aapjes uit het spreekwoord van horen, zien en zwijgen op een achtergrond van vrijmetselaarssymbolen.

Het taoisme lijkt me ver van uw persoonlijke levensfilosofie te staan.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:29   #8
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Wat mij in deze vooral opvalt is dat in alle krantenberichten dewelke ik hierover gelezen heb, men het steevast enkel heeft over 'De Kleine Piraat' en 'De studente criminologie'
Het is spijtig dat we blijkbaar een figuur als Filip De Winter nodig hebben om ons verdere relevante informatie te bezorgen, zo wordt hij nogmaals bevestigd in zijn nut (hetwelk hij anders niet zou hebben). Persoonlijk haal ik zulke informatie liever uit mijn krant dan uit een politiek geïnspireerde tekst.
Ik snap dat kranten politiek correct willen zijn maar als ze telkenmale de namen van allochtonen gaan weren, gaat iedereen op den duur denken dat elke 'jongere' en 'crimineel' die naamloos blijft in de krant, een allochtoon is (hetgeen hoegenaamd niet het geval is).

Over die discussie aangaande die foto:
Voor mij is het duidelijk, als je groot genoeg bent om brutale overvallen te plegen en te verkrachten, ben je ook groot genoeg om jouw opsporingsfoto gepubliceerd te zien. Dit te meer nu toch duidelijk is dat deze persoon een daadwerkelijk gevaar is voor de maatschappij. Het recht van één minderjarige op privacy weegt niet op tegen het recht op lichamelijke integriteit van meerdere mensen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:36   #9
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
U moet mij bij gelegenheid eens uitleggen hoe u er toe gekomen bent om Lao Tzu als uw nickname te gebruiken, met als avatar de aapjes uit het spreekwoord van horen, zien en zwijgen op een achtergrond van vrijmetselaarssymbolen.

Het taoisme lijkt me ver van uw persoonlijke levensfilosofie te staan.
Beetje simple?
1. De pré-campagne van Vlaams Belang draait om de drie aapjes
2. De drie aapjes staan symbool voor de drie machtspartijen
3. Wie macht zegt, zegt 'De Loge'
4. Wie zit er met één been in de politieke machtspartijen? Wie wil er dus niet horen, niet zien en zwijgen?

Ik heb dus het symbool van de loge een beetje aangepast aan hun huidige status. Ik ben verre van Logeminded, welintegendeel!
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:37   #10
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Ik dacht trouwens dat het al dan niet publiceren van opsporingsfoto's van minderjarigen toch wel kan ondergebracht worden onder de iets serieuzere onderwerpen ?
Waarom merk ik dat deze post nu in 'koetjes en kalfjes' werd gezet ?
Met alle respect voor de moderatie maar het onderwerp en de daarin vervatte feiten nopen mij ertoe toch iets meer gewicht aan dit onderwerp te verlenen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:37   #11
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Wat mij in deze vooral opvalt is dat in alle krantenberichten dewelke ik hierover gelezen heb, men het steevast enkel heeft over 'De Kleine Piraat' en 'De studente criminologie'
Het is spijtig dat we blijkbaar een figuur als Filip De Winter nodig hebben om ons verdere relevante informatie te bezorgen, zo wordt hij nogmaals bevestigd in zijn nut (hetwelk hij anders niet zou hebben). Persoonlijk haal ik zulke informatie liever uit mijn krant dan uit een politiek geïnspireerde tekst.
Ik snap dat kranten politiek correct willen zijn maar als ze telkenmale de namen van allochtonen gaan weren, gaat iedereen op den duur denken dat elke 'jongere' en 'crimineel' die naamloos blijft in de krant, een allochtoon is (hetgeen hoegenaamd niet het geval is).

Over die discussie aangaande die foto:
Voor mij is het duidelijk, als je groot genoeg bent om brutale overvallen te plegen en te verkrachten, ben je ook groot genoeg om jouw opsporingsfoto gepubliceerd te zien. Dit te meer nu toch duidelijk is dat deze persoon een daadwerkelijk gevaar is voor de maatschappij. Het recht van één minderjarige op privacy weegt niet op tegen het recht op lichamelijke integriteit van meerdere mensen.
Groor gelijk! FDW zal dan ook in het Vlaams Parlement en voorstel doen om die wet te veranderen.
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:43   #12
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik dacht trouwens dat het al dan niet publiceren van opsporingsfoto's van minderjarigen toch wel kan ondergebracht worden onder de iets serieuzere onderwerpen ?
Waarom merk ik dat deze post nu in 'koetjes en kalfjes' werd gezet ?
Met alle respect voor de moderatie maar het onderwerp en de daarin vervatte feiten nopen mij ertoe toch iets meer gewicht aan dit onderwerp te verlenen.
Ik begrijp Arnold ook niet maar ja, wie zijn wij?
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:44   #13
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Ik was even gemist bij het verplaatsen. Vermits de topicstarter het wil hebben over het 83-jarige slachtoffer hoort dit dus meer in Maatschappelijke discussies dan in Binnenlandse Politiek.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:46   #14
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Lao, misschien dat het aan de andere kant ook best is om over serieuze zaken te discussiëren zoals over dat opsporingsbericht ipv te herhalen dat een oude vrouw werd verkracht, iets dat iedereen in het bericht kan lezen en hetwelk geen enkele discussie op gang brengt of voortzet.

Met dank aan de moderatie voor het herplaatsen van de topic en nu hopen dat de discussie zich inderdaad bv toespitst op het al dan niet publiceren van opsporingsfoto's van minderjarigen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:49   #15
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Lao, misschien dat het aan de andere kant ook best is om over serieuze zaken te discussiëren zoals over dat opsporingsbericht ipv te herhalen dat een oude vrouw werd verkracht, iets dat iedereen in het bericht kan lezen en hetwelk geen enkele discussie op gang brengt of voortzet.

Met dank aan de moderatie voor het herplaatsen van de topic en nu hopen dat de discussie zich inderdaad bv toespitst op het al dan niet publiceren van opsporingsfoto's van minderjarigen.
Ik wilde dat enkel extra benadrukken. Ik start een onderwerp met het eerstgeplaatste en daar moet over gediscuteerd worden. Dat van die vrouw was louter benadrukking van het degoutante
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:32   #16
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Beetje simple?
1. De pré-campagne van Vlaams Belang draait om de drie aapjes
2. De drie aapjes staan symbool voor de drie machtspartijen
3. Wie macht zegt, zegt 'De Loge'
4. Wie zit er met één been in de politieke machtspartijen? Wie wil er dus niet horen, niet zien en zwijgen?

Ik heb dus het symbool van de loge een beetje aangepast aan hun huidige status. Ik ben verre van Logeminded, welintegendeel!
OK dus u hebt het symbool van de door u verfoeide loge gedecoreerd met de apen van het Vlaams Belang. Goed, maar hoe komt Lao Tse daar dan bij te pas?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:42   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ja als oude van 83 aan het sportpaleis nu nog durven alleen rond lopen is om rel vragen,ik durf dat zelfs niet meer heden des dagens
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:45   #18
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ja als oude van 83 aan het sportpaleis nu nog durven alleen rond lopen is om rel vragen,ik durf dat zelfs niet meer heden des dagens
dus die pepe van 83 is nog kloeker dan u.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:51   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dus die pepe van 83 is nog kloeker dan u.
Idd. MET ALLE GEVOLGEN VANDIEN Hé,maar daar houdt de politiek zich niet mee bezig (en ik ben liever bange pier dan dode pier hoor )
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 19:27   #20
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht

Wat Dewinter doet is tegen de wet. Zelfs Dewinter heeft zich bij de wet neer te leggen.
Het is niet omdat je niet akkoord bent met een wet dat je die zomaar langs je neer kan leggen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be