Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2007, 14:35   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard ,Belg is beste werknemer''

,Belg is beste werknemer''



Dossier document.write('');

BRUSSEL - De Belgische werknemer is op zijn Luxemburgse collega na de productiefste van heel Europa.
Dit blijkt uit een Europese vergelijking die dinsdag is gepubliceerd, schrijft Het Belang van Limburg woensdag. De krant stelt wel de vraag of dit niet ten koste van het gezinsleven gaat, aangezien nergens anders in Europa het aantal echtscheidingen zo hoog ligt als in België.

Zowel per tewerkgestelde persoon als per gewerkt uur scoort de Belgische werknemer ver boven het Europese gemiddelde. Uit het jongste statistische jaarboek van Eurostat, het statistische bureau van de Europese Unie, blijkt dat de productiviteit van de Belgische arbeider per gewerkt uur 28,5 procent hoger ligt dan het Europese gemiddelde (in 2004).

Ter vergelijking: de productiviteit van de Nederlandse werknemer ligt 16,5 procent hoger dan het Europese gemiddelde. In Duitsland is dit amper 5,8 procent hoger. De voorbije jaren zijn we ook fors harder gaan werken: tegenover 2000 is de Belgische productiviteit met net geen 4 procent toegenomen (Nederland: +2,4 pct, Duitsland +0,3 pct).

Bron/Klik hier

Als dat nu eens geen positief bericht is van ons dan weet ik het niet meer,nu enkel de gewilde werkloze aan de slag krijgen hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 14:41   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

We zullen de zelfmoordcijfers in Vlaanderen hier maar niet mee in verband brengen zeker?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 14:50   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
We zullen de zelfmoordcijfers in Vlaanderen hier maar niet mee in verband brengen zeker?
Zelfmoord plegen omdat je te hard moet werken
En graag zou ik de vergelijking met andere Europese landen willen zien,want ik denk echt niet dat België aan de kop ligt van Europa
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 14:56   #4
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
We zullen de zelfmoordcijfers in Vlaanderen hier maar niet mee in verband brengen zeker?
Zelfmoord weet ik niet maar wel veel stress en dat zorgt dan weer voor soms zware problemen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:27   #5
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Vraag is waarom de Belg zo hard werkt.

Is het omdat hij graag werkt, ambitieus is, bepaalde doelen wil bereiken, over een mooi inkomen wil beschikken, een goede balans heeft gevonden met zijn gezinsleven...

Of is het omdat hij onzeker is over zijn toekomst, zijn pensioen mogelijks ziet verdwijnen, hij veel moet werken om de vele belastingen en heffingen te betalen...
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:29   #6
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Omdat de Belg dom is e
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:30   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Als dat nu eens geen positief bericht is van ons dan weet ik het niet meer,nu enkel de gewilde werkloze aan de slag krijgen hé
O maar dat is maar een kleinigheid, als je ze maar voldoende bommen en granaten geeft...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:32   #8
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

De Belg MOET hard werken, men heeft hier gewoon geen andere keuze omdat de totale loonkost van 1 werknemer fenomenaal hoog is in Belgie. Uiteraard verwacht een werkgever daar veel voor terug. De nettolonen daarentegen zijn veel te laag, compleet uit verhouding met de loonkost.

En die enkele voordelen als werknemer die we nog hebben over andere landen zoals een gunstige firmawagenregeling willen ze ook afpakken Juul Kabas zong het allang, in Belgie zijn het de zotten die werken.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:32   #9
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Als men in een willekeurig bedrijf stelt dat men hetzelfde werk maar kan doen mits men 20 % van de werknemers laat afvloeien en de overige 80 %
wat harder en langer zal moeten werken voor hetzelfde loon. wat krijgt men dan ?

Of hoe men citroenen uitperst.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:03   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Tuurlijk zijn wij de besten, wij geven meteen de helft al af aan de staat, een betere kan je natuurlijk nergens vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:05   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tuurlijk zijn wij de besten, wij geven meteen de helft al af aan de staat, een betere kan je natuurlijk nergens vinden.
Moeten geven zekers hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:14   #12
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
,Belg is beste werknemer''



Dossierdocument.write('');

BRUSSEL - De Belgische werknemer is op zijn Luxemburgse collega na de productiefste van heel Europa.
Dit blijkt uit een Europese vergelijking die dinsdag is gepubliceerd, schrijft Het Belang van Limburg woensdag. De krant stelt wel de vraag of dit niet ten koste van het gezinsleven gaat, aangezien nergens anders in Europa het aantal echtscheidingen zo hoog ligt als in België.

Zowel per tewerkgestelde persoon als per gewerkt uur scoort de Belgische werknemer ver boven het Europese gemiddelde. Uit het jongste statistische jaarboek van Eurostat, het statistische bureau van de Europese Unie, blijkt dat de productiviteit van de Belgische arbeider per gewerkt uur 28,5 procent hoger ligt dan het Europese gemiddelde (in 2004).

Ter vergelijking: de productiviteit van de Nederlandse werknemer ligt 16,5 procent hoger dan het Europese gemiddelde. In Duitsland is dit amper 5,8 procent hoger. De voorbije jaren zijn we ook fors harder gaan werken: tegenover 2000 is de Belgische productiviteit met net geen 4 procent toegenomen (Nederland: +2,4 pct, Duitsland +0,3 pct).

Bron/Klik hier

Als dat nu eens geen positief bericht is van ons dan weet ik het niet meer,nu enkel de gewilde werkloze aan de slag krijgen hé
Jammer dat Eurostat geen onderzoek heeft gedaan naar de Vlaamse werknemer. Dan had Luxemburg op de tweede plaats gestaan!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:15   #13
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
De Belg MOET hard werken, men heeft hier gewoon geen andere keuze omdat de totale loonkost van 1 werknemer fenomenaal hoog is in Belgie. Uiteraard verwacht een werkgever daar veel voor terug. De nettolonen daarentegen zijn veel te laag, compleet uit verhouding met de loonkost.

En die enkele voordelen als werknemer die we nog hebben over andere landen zoals een gunstige firmawagenregeling willen ze ook afpakken Juul Kabas zong het allang, in Belgie zijn het de zotten die werken.
Zjust!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:26   #14
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tuurlijk zijn wij de besten, wij geven meteen de helft al af aan de staat, een betere kan je natuurlijk nergens vinden.
Kan of kunnen mensen even naar hun loonstrookje kijken en het percentage geven (ik hoef niemands wedde te kennen) van wat netto in je loonzakje zit?

Bij mij is dat: tussen de 84% en de 87%. Dus ik hou gemiddeld grofweg 85% over van mijn brutoloon.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:37   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan of kunnen mensen even naar hun loonstrookje kijken en het percentage geven (ik hoef niemands wedde te kennen) van wat netto in je loonzakje zit?

Bij mij is dat: tussen de 84% en de 87%. Dus ik hou gemiddeld grofweg 85% over van mijn brutoloon.
Dan gaat ge nog een pak moeten bijbetalen bij de afrekening.
Of je hebt een bende kinderen ten laste.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:40   #16
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan of kunnen mensen even naar hun loonstrookje kijken en het percentage geven (ik hoef niemands wedde te kennen) van wat netto in je loonzakje zit?

Bij mij is dat: tussen de 84% en de 87%. Dus ik hou gemiddeld grofweg 85% over van mijn brutoloon.

Ik ontvang maar 50% van men brutoloon.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:41   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan gaat ge nog een pak moeten bijbetalen bij de afrekening.
Of je hebt een bende kinderen ten laste.
Idd heel juist van U hoor
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 18:18   #18
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan of kunnen mensen even naar hun .loonstrookje kijken en het percentage geven (ik hoef niemands wedde te kennen) van wat netto in je loonzakje zit?

Bij mij is dat: tussen de 84% en de 87%. Dus ik hou gemiddeld grofweg 85% over van mijn brutoloon.
Na aftrek van bedrijfsvoorheffing, sociale zekerheid en solidariteitsbijdragen: 54,75%
Ik moet er wel bijvertellen dat ik jaarlijks tussen 150 en 200 euro terugtrek
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 21 februari 2007 om 18:21.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 18:19   #19
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan of kunnen mensen even naar hun loonstrookje kijken en het percentage geven (ik hoef niemands wedde te kennen) van wat netto in je loonzakje zit?

Bij mij is dat: tussen de 84% en de 87%. Dus ik hou gemiddeld grofweg 85% over van mijn brutoloon.
Rekening houdende met de patronale RSZ bijdrage en lasten maaltijdcheques houd ik 40,6% over. Zonder patronale bijdragen mee te tellen kom ik op 56%.

En in de middeleeuwen noemden ze de kerkelijke tienden al diefstal, die onnozelaars wisten niet half hoe content ze daarmee moesten zijn

Laatst gewijzigd door Pontus : 21 februari 2007 om 18:20.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 19:20   #20
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Wat zou dat geven moest men alleen de vlaamse werknemers hebben onderzocht?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be