Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2021, 20:57   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard De Fransen terug in lockdown! (#1maand) xD

Zopas afgekondigd door de president: nieuwe lockdown met ingang vanaf zaterdag...

https://www.hln.be/buitenland/macron...ngen~a7d65113/

Citaat:
Macron kondigt nieuwe lockdown af vanaf zaterdag: scholen en sommige winkels dicht, geen niet-essentiële verplaatsingen

De Franse president Emmanuel Macron heeft vanavond in een toespraak nieuwe strenge coronamaatregelen aangekondigd die minstens tot en met 2 mei gelden. Frankrijk krijgt de derde golf immers niet onder controle en experts eisten een nieuwe lockdown.?*


kv 31-03-21, 19:50 Laatste update: 21:27

...


#Eau-la-la!!

#

Laatst gewijzigd door bembem : 31 maart 2021 om 20:58.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2021, 22:21   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik noem dat maar een halve lockdown. We worden deze keer niet in onze huizen opgesloten, we mogen buitenkomen. Dat was bij de vorige lockdowns het geval niet. Daar mocht je enkel maar de straat op voor een bepaalde reden, en met een attest, bijvoorbeeld om boodschappen te doen.

We mogen zelfs vrij overal gaan waar we willen binnen de 10 km straal van onze woning. Dat is een stuk cooler dan die twee vorige lockdowns waar je in je huis opgesloten werd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2021 om 22:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2021, 22:23   #3
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Sorry, maar met zo'n maatregelen zou zelfs ik opstandig worden... Als je je burgers als achterlijke idioten beschouwt die niet kunnen nadenken en als een hond opsluit, dan zijt ge niet goed bezig. Dat zal hun nog duur te staan komen. De Fransen zien ook wel hoe het in de buurlanden is, en hoe de cijfers daar zijn.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 00:44   #4
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Sorry, maar met zo'n maatregelen zou zelfs ik opstandig worden... Als je je burgers als achterlijke idioten beschouwt die niet kunnen nadenken en als een hond opsluit, dan zijt ge niet goed bezig. Dat zal hun nog duur te staan komen. De Fransen zien ook wel hoe het in de buurlanden is, en hoe de cijfers daar zijn.
Maar welke idioot sluit zijn hond dan ook zomaar op?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 01:15   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Sorry, maar met zo'n maatregelen zou zelfs ik opstandig worden... Als je je burgers als achterlijke idioten beschouwt die niet kunnen nadenken en als een hond opsluit, dan zijt ge niet goed bezig. Dat zal hun nog duur te staan komen. De Fransen zien ook wel hoe het in de buurlanden is, en hoe de cijfers daar zijn.
That's the Flemish Spirit ten top: "zou...".
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 05:38   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Sorry, maar met zo'n maatregelen zou zelfs ik opstandig worden... Als je je burgers als achterlijke idioten beschouwt die niet kunnen nadenken en als een hond opsluit, dan zijt ge niet goed bezig. Dat zal hun nog duur te staan komen. De Fransen zien ook wel hoe het in de buurlanden is, en hoe de cijfers daar zijn.
Zoals ik al zegde, dit is bijzonder "soft" in vergelijking met de andere lockdowns hier. Dat gaat zelfs niks doen Macron wilde dan ook niks doen, maar alle dokters brulden het uit sinds weken op de TV. Ik denk dat het zijn manier is om "te laten waaien". Want wat hij aangekondigd heeft ging in elk geval automatisch gebeuren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2021 om 06:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 07:36   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al zegde, dit is bijzonder "soft" in vergelijking met de andere lockdowns hier. Dat gaat zelfs niks doen Macron wilde dan ook niks doen, maar alle dokters brulden het uit sinds weken op de TV. Ik denk dat het zijn manier is om "te laten waaien". Want wat hij aangekondigd heeft ging in elk geval automatisch gebeuren.
Dat is een beetje zoals de maatregelen hier, openbaar vervoer zit vol, parken en pleinen vol, veel winkels hebben loopholes gevonden om open te blijven, we blijven werken en kinderen gaan naar oma en opa.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 07:59   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is een beetje zoals de maatregelen hier, openbaar vervoer zit vol, parken en pleinen vol, veel winkels hebben loopholes gevonden om open te blijven, we blijven werken en kinderen gaan naar oma en opa.
Met als gevolg dat we nu al meer dan een jaar aan het aanmodderen zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 08:30   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is een beetje zoals de maatregelen hier, openbaar vervoer zit vol, parken en pleinen vol, veel winkels hebben loopholes gevonden om open te blijven, we blijven werken en kinderen gaan naar oma en opa.
Ik interpreteer dat als een "laat maar waaien" verkocht als een confinement.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 08:31   #10
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik interpreteer dat als een "laat maar waaien" verkocht als een confinement.
Dan vind je dat ook over het Belgische beleid?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 08:52   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met als gevolg dat we nu al meer dan een jaar aan het aanmodderen zijn.
Aanmodderen met alle gevolgen van dien.
Gisteren 5 combi's voor de deur omdat er een aan het flippen was.
Nadien enkele jongeren op den dijk met spandoeken "fuck the social distance".
Ja, aanmodderen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 08:55   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

De Fransen terug in lockdown! (#1maand) xD

Naast dat stel ik mij de vraag: en wat met al die Fransen die onze kuststreek kort bij de Franse grens gelegen aandoen?

Want je ziet vééééééél de F landcode aan de kust op wagens.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2021 om 08:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 09:02   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Aanmodderen met alle gevolgen van dien.
Inderdaad, eens het binnen zit, laat je best waaien. Dat is trouwens wat er *in de praktijk* in Frankrijk nu gaat gebeuren hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 09:10   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, eens het binnen zit, laat je best waaien. Dat is trouwens wat er *in de praktijk* in Frankrijk nu gaat gebeuren hoor.
Waaien ? Zeg maar "stuiven". Bij jullie is het dan nog een stuk warmer dan hier. Dat speelt. We gaan nog wat meemaken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 10:09   #15
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met als gevolg dat we nu al meer dan een jaar aan het aanmodderen zijn.
Zoals Patrick hier vertelt, de strenge lockdown die sommigen hier willen hebben ze al twee keer in Frankrijk geprobeerd. En deze nieuwe lockdown toont aan dat die aanpak heel succesvol was.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 10:10   #16
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dan vind je dat ook over het Belgische beleid?
je bent me voor
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 10:17   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dan vind je dat ook over het Belgische beleid?
Dit is natuurlijk onaanvaardbaar en liberticide, maar vanuit de positie van Macron die eigenlijk geen zulke zever meer wilt is dit nog minder dan het "minimum syndicale" die gans de meute virologen wilde, zijn eigen regering wilde en zo voort. Ik beschouw dit als "zo hard mogelijk tegen het nazisme op de rem gaan staan als mogelijk was" wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen joden meer vergast worden, maar veel en veel minder dan gans de hysterie bende wilde.

En, er is hier wel een probleempje hoor: de ziekenhuizen liggen nu al 5 maanden vol, en het stijgt. In tegenstelling tot vorige keer, heeft Macron "een verhoging van het aantal reanimatie bedden" aangekondigd. Van 5000 naar 10 000. Waar ze die plots gaan vandaan halen weet ik niet, maar dat is een beetje een opgestoken vinger naar de medische wereld natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2021 om 10:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 10:29   #18
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is natuurlijk onaanvaardbaar en liberticide, maar vanuit de positie van Macron die eigenlijk geen zulke zever meer wilt is dit nog minder dan het "minimum syndicale" die gans de meute virologen wilde, zijn eigen regering wilde en zo voort. Ik beschouw dit als "zo hard mogelijk tegen het nazisme op de rem gaan staan als mogelijk was" wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen joden meer vergast worden, maar veel en veel minder dan gans de hysterie bende wilde.

En, er is hier wel een probleempje hoor: de ziekenhuizen liggen nu al 5 maanden vol, en het stijgt. In tegenstelling tot vorige keer, heeft Macron "een verhoging van het aantal reanimatie bedden" aangekondigd. Van 5000 naar 10 000. Waar ze die plots gaan vandaan halen weet ik niet, maar dat is een beetje een opgestoken vinger naar de medische wereld natuurlijk.
Hij zou beter doen zoals in India de 1ste lijnbehandeling met ivermectine toestaan.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 10:51   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zoals Patrick hier vertelt, de strenge lockdown die sommigen hier willen hebben ze al twee keer in Frankrijk geprobeerd. En deze nieuwe lockdown toont aan dat die aanpak heel succesvol was.

Echt ? Ik herinner me dat Patrick vertelde dat zijn zoon nog regelmatig met vrienden afsprak en nog van die leuke dingen. Streng noem jij dat ??
Een Lockdown installeren is iets hem handhaven of respecteren is nog iets heel anders. Achterpoortjes genoeg.

Kijk een voorbeeld van strenge Lockdown.

https://www.hln.be/buitenland/twee-j...erde~aae6d843/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 april 2021 om 10:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 11:01   #20
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt ? Ik herinner me dat Patrick vertelde dat zijn zoon nog regelmatig met vrienden afsprak en nog van die leuke dingen. Streng noem jij dat ??
Een Lockdown installeren is iets hem handhaven of respecteren is nog iets heel anders. Achterpoortjes genoeg.

Kijk een voorbeeld van strenge Lockdown.

https://www.hln.be/buitenland/twee-j...erde~aae6d843/
Uit je link:
Citaat:
bezocht hij cafés, restaurants en een Engelse les
Niets daarvan is of was mogelijk in België of Frankrijk. Voor niemand. Dus de lockdown daar was dus duidelijk veel minder streng.
Hij brak de quarantaineregels. En kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf.

Je hebt wel een punt dat er hier vrijwel geen controle, en al helemaal geen straffen, zijn voor mensen die in quarantaine of isolatie zouden moeten zitten. We zijn dus strenger voor gezonde mensen, maar minder streng voor zieken. Dat snap ik ook niet.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be