Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2018, 14:17   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Bij het opstarten van een draad hoor je toch enkele basisgegevens te posten.
Dat was hier duidelijk niet het geval.

Een link is ook nog aanvaardbaar.

Dus niet zuur, maar gewoon een vraag naar elementaire beleefdheid bij het opstarten van een draad.
Zet jij de aanval op mij in omdat ik een onbeschaafd meningsverschil heb met jou?

Omdat het een betalend artikel is zette ik er de link niet bij. Met elementaire beleefdheid zou je dus even ver zijn.
Het basisgegeven staat trouwens in de titel. Dat is dat de N-VA de aanval inzet op het beschaafde meningsverschil.

Mag ik van jou wél nog een beschaafd meningsverschil hebben? Een antwoord op mijn vraag is ook goed.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 14:20   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Met het "beschaafd meningsverschil" wordt eigenlijk gewoon politieke correctheid bedoeld.

Dergelijke journaille bedenkt termen als beschaafd meningsverschil om mensen met een andere politieke mening dan de hunne te demoniseren. Politieke correctheid geeft op veel mensen een negatieve indruk dus daarom dient een nieuwe term bedacht te worden die de indruk geeft dat de politieke tegenstander uit is op de vernietiging van iets fundamenteel goeds.

Meer moet hier niet achter gezocht worden
Hartelijk dank.
Ik gokte er op dat Ruud Goosens op een beschaafde wijze wilde aantonen dat de N-VA aan de foute kant van de geschiedenis staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 15:21   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hartelijk dank.
Ik gokte er op dat Ruud Goosens op een beschaafde wijze wilde aantonen dat de N-VA aan de foute kant van de geschiedenis staat.
NVa of de Vlaams bevolking???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 16:09   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Bij het opstarten van een draad hoor je toch enkele basisgegevens te posten.
Dat was hier duidelijk niet het geval.

Een link is ook nog aanvaardbaar.

Dus niet zuur, maar gewoon een vraag naar elementaire beleefdheid bij het opstarten van een draad.
Zuur, volgens de poco's, is dat je wel een andere mening mag hebben dan hen, of zelfs maar een simpele vraag hebt, maar als je ze luidop zegt of stelt, dan is dat zuur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 december 2018 om 16:11.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 16:43   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zet jij de aanval op mij in omdat ik een onbeschaafd meningsverschil heb met jou?

Omdat het een betalend artikel is zette ik er de link niet bij. Met elementaire beleefdheid zou je dus even ver zijn.
Het basisgegeven staat trouwens in de titel. Dat is dat de N-VA de aanval inzet op het beschaafde meningsverschil.

Mag ik van jou wél nog een beschaafd meningsverschil hebben? Een antwoord op mijn vraag is ook goed.
Natuurlijk mag je met mij een meningsverschil hebben.
Alleen is het moeilijker geworden. Ik ben dezelfde gebleven, jij blijkbaar niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 17:01   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zet jij de aanval op mij in omdat ik een onbeschaafd meningsverschil heb met jou?

Omdat het een betalend artikel is zette ik er de link niet bij. Met elementaire beleefdheid zou je dus even ver zijn.
Het basisgegeven staat trouwens in de titel. Dat is dat de N-VA de aanval inzet op het beschaafde meningsverschil.

Mag ik van jou wél nog een beschaafd meningsverschil hebben? Een antwoord op mijn vraag is ook goed.
Er staat helemaal geen 'basisgegeven' in die die titel die je hier wel op een uitdagende manier neerploft maar verder zonder enige inhoudelijke duiding. Dit is 'informatie' op niveau BemBem : gewoon iets neer droppen en er bijzetten : "discuss plz".

Het lijkt er sterk op dat je het artikel zelf niet hebt gelezen wegens geen abo maar dat de titel iets triggert bij jou.

Waarom zet je er niet gewoon bij : 'wil iemand met een abonnement zo vriendelijk zijn de tekst eens te quoten aub' ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 17:10   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Dit bedoelen de poco's met "beleefd meningsverschil"
Heeft daarvoor een prijs gewonnen van RTBF en La Libre.

__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 17:16   #28
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik vermoed dat hij onderstaande aan het "vertalen" is .

Magnette gaat wel erg ver in z'n aanval. Hij wil niets minder dan een cordon sanitair rond de N-VA,
net zoals dat destijds rond Vlaams Belang werd opgebouwd. "We moeten weigeren om met N-VA samen te werken,
net zoals we dat met het Vlaams Belang hebben gedaan", zo stelde Magnette in de studio's van de RTBF. "



bron http://newsmonkey.be/article/91962

Hij is de oven klaar aan het maken om straks een tweede CS te bakken, of op zijn minst een federale regering zonder N-VA.
Vlaamse regering wordt wat moeilijker , maar ja als we de postjes kunnen verdelen onder 4 partijen zal het ook wel gaan

We noteren dus dat men de N-VA bij het VB wil plaatsen, die samen een meerderheid vertegenwoordigen in Antwerpen.


Maar ja, u vraag was niet aan mij gericht , wel aan de pandareuzen , dademelee's , dalibor's , zeuzen en etc.

Ik ben benieuwd
En bij wat denkt meneer Magnette dat we zijn smerig PS en al de PS-affaires zetten? Gefrustreerd omdat hij niet aan de knoppen zit om geld rond te strooien aan zijn werklozen, zijn vreemdelingen, vriendjes en kennissen op interessante postjes waar geld te verdienen valt?
Zolang hij maar BDW niet laat omleggen zoals Cools destijds...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 17:24   #29
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit bedoelen de poco's met "beleefd meningsverschil"
Heeft daarvoor een prijs gewonnen van RTBF en La Libre.

De poco's, zeker de Franstalige politiekers weten niet meer wat ze moeten doen of zeggen en zijn in paniek omdat ze aan zien komen dat er jaar na jaar minder te rapen zal vallen voor hen! Sommige van hun "debaters" in hun politieke programma's kunnen geen drie zinnen zeggen of ze zitten te kafferen op de Vlamingen, BDW, de NVA en noem maar op...
Wat zal de maand mei hen brengen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 17:27   #30
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
NVa of de Vlaams bevolking???
Diegenen die hun land laten volstromen met vreemdelingen, moslims in het bijzonder, die staan aan de goede kant van de geschiedenis-
Ze zorgen straks voor een nieuw stuk onderverdeling in de geschiedenis:
De invasie van Europa.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 18:30   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er staat helemaal geen 'basisgegeven' in die die titel die je hier wel op een uitdagende manier neerploft maar verder zonder enige inhoudelijke duiding. Dit is 'informatie' op niveau BemBem : gewoon iets neer droppen en er bijzetten : "discuss plz".

Het lijkt er sterk op dat je het artikel zelf niet hebt gelezen wegens geen abo maar dat de titel iets triggert bij jou.

Waarom zet je er niet gewoon bij : 'wil iemand met een abonnement zo vriendelijk zijn de tekst eens te quoten aub' ?
Laat dat nu net mijn punt zijn.

Waarvoor dank!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 18:51   #32
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is wat Ruud Goossens, journalist van Humo en De Morgen vandaag in De Standaard schreef.
Kan mij iemand uitleggen wat het morele geweten van Vlaanderen daarmee bedoelt?

Allee Knuppel! Dat je dat niet weet. Die vent heeft te dikwijls op dit forum komen lezen. En er uit bloedarmoede; omdat hij niet anders mag; er een bijdrage over geschreven. Namen noemen kan en mocht niet.
Dus dat hij zelfs hier vaag bleef is normaal. Onze privacy gaat voor alles.
Zelfs als je zegt tegen een hond dat hij een hond is loop je het risico dat je de doos in vliegt. Zelfs als je bewijst dat die hond op je deurdrempel scheet. In Tienen omschrijven ze zulke gebeurtenis als volgt : "Met de marbels spelen op de brai van de condegard". Vlamingen zijn vindingrijk om wetten naast zich neer te leggen en het gebeurde plastisch te omschrijven.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 december 2018 om 19:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 09:38   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk mag je met mij een meningsverschil hebben.
Alleen is het moeilijker geworden. Ik ben dezelfde gebleven, jij blijkbaar niet.

LULKOEK.
Ik ben evenmin veranderd dan jij, maar ik blijf objectief. IK ben geen partijsoldaatje maar heb altijd mijn gedacht gezegd over de N-VA. Positief of negatief.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 09:42   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er staat helemaal geen 'basisgegeven' in die die titel die je hier wel op een uitdagende manier neerploft maar verder zonder enige inhoudelijke duiding. Dit is 'informatie' op niveau BemBem : gewoon iets neer droppen en er bijzetten : "discuss plz".

Het lijkt er sterk op dat je het artikel zelf niet hebt gelezen wegens geen abo maar dat de titel iets triggert bij jou.

Waarom zet je er niet gewoon bij : 'wil iemand met een abonnement zo vriendelijk zijn de tekst eens te quoten aub' ?
Ik gaf de naam van de journalist plus de krant waarin werd neergepoot dat de N-VA de aanval had ingezet tegen de "beschaafde" meningsuiting. Waarop ik vroeg wat daarmee bedoeld werd. Meer hoefde dat niet te zijn, alle beterweters ten spijt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 09:45   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laat dat nu net mijn punt zijn.

Waarvoor dank!
Fantastig toch? Je mening delen met de ergste criticaster van je partij?
Alleen jammer dat jij met geen woord reageerde op mijn de vraag wat er bedoeld wordt met de aanval die de N-VA inzet tegen de beschaafde meningsuiting. DAAR heb je duidelijk minder moeite mee dan met de onbeschaafde meningsuiting van Knuppel. (link naar artikel er WEER niet bijgezet)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 december 2018 om 09:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 19:20   #36
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is wat Ruud Goossens, journalist van Humo en De Morgen vandaag in De Standaard schreef.
Kan mij iemand uitleggen wat het morele geweten van Vlaanderen daarmee bedoelt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ik schil mijn patatten op ruud zijn nobelprijsschrijfsels
Juist ! en geen reden om elke discutie op "on hold" te zetten.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 19:39   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Zoveel zuur weer vandaag
In elk topic kom je met dat riedeltje aandraven. Een topic wordt opgestart waarin het zure gedrag van de linkse journalisten aan de kaak gesteld wordt.Na een bericht of 5 kom jij dan af met je zure riedeltje. Qua zuurtegraad bij u kan dat ook wel tellen. We zwijgen dan nog over het feit dat je een one trick pony bent en eigenlijk nooit iets bijdraagt aan een discussie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 01:51   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik vermoed dat hij onderstaande aan het "vertalen" is .

Magnette gaat wel erg ver in z'n aanval. Hij wil niets minder dan een cordon sanitair rond de N-VA,
net zoals dat destijds rond Vlaams Belang werd opgebouwd. "We moeten weigeren om met N-VA samen te werken,
net zoals we dat met het Vlaams Belang hebben gedaan", zo stelde Magnette in de studio's van de RTBF. "



bron http://newsmonkey.be/article/91962

Hij is de oven klaar aan het maken om straks een tweede CS te bakken, of op zijn minst een federale regering zonder N-VA.
Vlaamse regering wordt wat moeilijker , maar ja als we de postjes kunnen verdelen onder 4 partijen zal het ook wel gaan

We noteren dus dat men de N-VA bij het VB wil plaatsen, die samen een meerderheid vertegenwoordigen in Antwerpen.


Maar ja, u vraag was niet aan mij gericht , wel aan de pandareuzen , dademelee's , dalibor's , zeuzen en etc.

Ik ben benieuwd
Dat ze dat vooral doen. Dat wordt lachen dan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:25   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat ze dat vooral doen. Dat wordt lachen dan.
Wordt helemaal niet mee gelachen, want de N-VA zal nooit met het VB samenwerken ook al staan ze samen in het cordon.

Het is net die houding van de N-VA die het "Magnette-scenario" mogelijk maakt.

N-VA maakt zich op voorhand vrijwillig machteloos.

De federale Vlaamse minderheidsregering is de enige Belgische regering die nog kan en zal gevormd worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:08   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wordt helemaal niet mee gelachen, want de N-VA zal nooit met het VB samenwerken ook al staan ze samen in het cordon.

Het is net die houding van de N-VA die het "Magnette-scenario" mogelijk maakt.

N-VA maakt zich op voorhand vrijwillig machteloos.

De federale Vlaamse minderheidsregering is de enige Belgische regering die nog kan en zal gevormd worden.
een strategisch manco van BDW dat ik al aan kaart van in de tijd dat de VRT hem nog steevast als meesterstrateeg omschreef.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be