Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2012, 14:51   #1
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard "Vrouwendag!" Worden jullie dat nog niet beuµ?

Citaat:
Maar één op de drie, dat is natuurlijk nog niet genoeg. Vrouwen zijn geen minderheid. Ze maken zelfs iets meer dan de helft van de bevolking uit. Het zou dus eigenlijk geen nieuws mogen zijn dat een vrouw chef van de politie wordt. Het zou geen nieuws mogen zijn, dat 'vrouwen kranten maken'. En zolang het dat wel is, zullen wij aandacht blijven besteden aan die Vrouwendag.
Bron
Worden jullie (zowel vrouwen azls mannen) dat calimero gedrag van de vrouwen nog niet beu?

Dat ze eens gaan eisen dat op de Olympische Spelen de vrouwen en mannen gezamenlijk voor de medailles strijden. Dus 50% mannen én 50% vrouwen per discipline.
En vanzelfsprekend moet minstens 1 van de 3 medailles voor een vrouw zijn (volgens het ritssysteem).

Het zullen boeiende spelen worden!
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 15:04   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Bron
Worden jullie (zowel vrouwen azls mannen) dat calimero gedrag van de vrouwen nog niet beu?

Dat ze eens gaan eisen dat op de Olympische Spelen de vrouwen en mannen gezamenlijk voor de medailles strijden. Dus 50% mannen én 50% vrouwen per discipline.
En vanzelfsprekend moet minstens 1 van de 3 medailles voor een vrouw zijn (volgens het ritssysteem).

Het zullen boeiende spelen worden!
Voor mij hoeft die vrouwendag helemaal niet, gewoon onzin!
Iedere dag is een vrouwendag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 15:20   #3
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij hoeft die vrouwendag helemaal niet, gewoon onzin!
Iedere dag is een vrouwendag!
Voor mij ook helemaal niet: ik bèn gewoon een geëmancipeerde vrouw en hoef daar geen extra ondersteuning voor te hebben. Dacht ik. Ondertussen zijn we door de massale invasie van vrouwen die onder voogdij staan (4.34) met sneltreinvaart terug naar de middeleeuwen aan het vliegen en wordt het noodzakelijk die vrouwendag terug in ere te herstellen...... ware het niet dat onder de nieuw-geëmancipeerden vooral de ondersteuners zitten van het ondergeschikte voogdijsysteem.

Zaterdag ll 3 maart 2012 had de Cel voor Gelijke Kansenbeleid van mijn gemeente (jaja, wij hebben zo'n dingen blijkbaar) naar aanleiding van vandaag vrouwendag, een "vrouwenavond" georganiseerd;
Niks mis mee dus.

tot ik de uitnodiging las :
- in het teken van diversiteit (zijn ze d'er weer?)
- internationale hapjes (ja kom, marokkaanse koekjes zeker?)
- verschillende optredens.... ok wat moet je anders doen
Het eindigde met: Mannen niet toegelaten.... Stond ik sceptisch tegenover want ik ben niet gewoon aan (en baal van) die speciale vermelding.

Maar kom, samen met een buurvrouw gingen we een kijkje nemen.

Ik sprak met iemand die het verleden jaar had georganizeerd "speciaal voor allochtone vrouwen" :drool: :yuk: gelukkig dat ik dat niet geweten heb.

Dit jaar begonnen ze dus met een optreden van een dansgroep waar toch wel één (1) zeer vrouwelijke jongen van rond de 16 tussen de bespeuren viel zeker? Duidelijk homo en blijkbaar amuseerde hij zich kostelijk.
verder optreden van een vlaamse zangeres die blind is, maar en klok van een stem heeft, spijt hadden ze dan weer de muziek slecht afgestemd. Séverine was dus amper te horen.
Nadien - en dat vond ik in eerste instantie niet "mijn ding" een optreden van een groep burlesque danseressen: ik neem aan dat mannen dit zalig vinden: leuke jarretellen, zwart sexy ondergoed met strings en blote bips... maar kom, ik bemerkte een heleboel meer lesbiennes dat ik op een heel jaar ben tegengekomen, dus dacht ik: nou ja, voor elck wat wils nietwaar.

Verder een schitterend optreden van een stel buikdanseressen, waarbij met name de dame met maatje 44/46 dé supertop bleek, en "een buikje" ineens veel leuker was dan de slanke lijnen van haar collega heupwiegers. De "truuk" met de opwippende boezem probeer ik ondertussen nog steeds onder de knie te krijgen.

Ergens in de loop van de avond bemerkte ik "EEN MAN" tussen de coulissen, die we dan maar joelend de benen lieten nemen met een knipoog er bij. Niemand vroeg zich af wie dit was, noch wat hij kwam doen: voor ons gewoon een verloren gelopen jonge man....

Het publiek:
Zeer gevarieerd. uiteraard de "vrouwendag" geëmancipeerde vrouwen zoals ik, ook jonge meisjes. Dan de hele groep lesbiennes waar ik van sprak, en een uurtje na het begin kwamen ook de hordes allochtone vrouwen binnen (waarvan sommigen afkwamen op "Mannen niet toegelaten" en die waarschijnlijk dachten dat het feest net zoals vorig jaar "fuer moslima's only" was.

Onder de marokkaansen een heleboel variaties: gewoon "normale" vrouwen (duidelijk de meer intelligente soort, ik zat naast zo'n volledig geintegreerd zeer vriendelijk en sympathiek jong meisje), de jonge losgeslagen vrouwen waar ikzelf mijn dochters uit de buurt zou houden, enige vergelijking met échte prostituees was niet zo ver te zoeken, en uiteindelijk "the crows", de in abaya en niqaab gehulde kraaien die ik spijtig genoeg nogal laat had bemerkt, vermits ze dicht bij de uitgang met vijf op een rij tegen de muur waren blijven zitten, waarschijnlijk om snel buiten te kunnen in geval van malheur.

Op het einde van de avond, toen ik duidelijk reeds een beetje tipsy was en vijf zeer afkeurende blikken kreeg nadat ik de zoveelste poging tot integratie had ondernomen en niet enkel had pogen te buikdansen, maar vooral de "tits-up" oefening had uitgeprobeerd (niet zo evident op mijn leeftijd nietwaar), ging ik toch even tot bij de organizator om haar geluk te wensen met de zeer geslaagde avond.
Ik herinner me dat ik ook nog zei dat ik als pure hetero in feite liever een legertje "chippendales" had zien optreden, maar dat ik best bereid was om aan mijn lesbische zusters ook iets te gunnen, wat we trouwens ook aan de marokkaanse dames gunden middels koekjes en wulpse wiebelende belly's en bottoms.

Ik heb de organizator trouwens ook gezegd dat ik niet zou willen dat de "vrouwendag" gekaapt wordt door de allochtone kraaien omdat er dan een "mannen niet toegelaten" avond wordt georganizeerd. Ze begreep me zeer goed en verzekerde me dat dit vooral niet de bedoeling was.

Ik geef eerlijk toe dat ik wat spijt had geen fototoestel bij me te hebben want tijdens het optreden van de (in het zwart gehulde) lingerie-burlesque-meisjes, liep er zo'n zwarte kraai over de dansvloer en het contrast was vast een prijs-foto geweest.

Wat hoor ik nu gisteren?

De kraaien zijn naar het gemeentebestuur gestapt met de volgende eisen:
- ze waren totaal gechoqueerd dat er een MAN (15/16-jarige homo-jongen) tussen die jazzdansgroep stond
- de burlesque danseressen hadden de abbaya's nog meer gechoqueerd
- en bovendien hadden ze nog EEN MAN opgemerkt ... bleek de fotograaf te zijn! (ik hoop dat die een foto van de combinatie kraai/combinaison gemaakt heeft)

Voor het geval we het nog niet wisten: gelijke kansen is niet weggelegd voor kraaien! Dat ze dan volgend jaar maar wegblijven ook.


zaten dus op een rijtje te staren naar:



je zou toch voor minder reclameren zeker! [hypocrite.gif]
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 15:23   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij hoeft die vrouwendag helemaal niet, gewoon onzin!
Iedere dag is een vrouwendag!
Vandaag las ik toch enkele zinvolle bemerkingen hieromtrent.

Weet je Alice, dat gesubsidieerd deeltijds werken destijds werd ingevoerd om naast betaald te werken ook meer tijd te hebben voor het gezin ? Het systeem lag principieel ook goed in de markt omdat het zou leiden tot werkherverdeling: het zou "meer jobs creëren. Het systeem werd door vrouwen enthousiast onthaald, wegens meer gesubsidieerde vrije tijd, en met een beetje geluk zouden die workaholics van venten op betere gedachten komen.
Niet dus. Venten zijn niet geïnteresseerd. En ondertussen klagen vrouwen dat ze hun privileges kwijtspelen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 15:32   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vandaag las ik toch enkele zinvolle bemerkingen hieromtrent.

Weet je Alice, dat gesubsidieerd deeltijds werken destijds werd ingevoerd om naast betaald te werken ook meer tijd te hebben voor het gezin ? Het systeem lag principieel ook goed in de markt omdat het zou leiden tot werkherverdeling: het zou "meer jobs creëren. Het systeem werd door vrouwen enthousiast onthaald, wegens meer gesubsidieerde vrije tijd, en met een beetje geluk zouden die workaholics van venten op betere gedachten komen.
Niet dus. Venten zijn niet geïnteresseerd. En ondertussen klagen vrouwen dat ze hun privileges kwijtspelen.
Ik klaag juist niet en hoor ook geen enkele andere vrouw dit doen!
Waarom zou je deeltijds werken wanneer je je baan leuk vindt? Waarom kan pappa niet meer en vaker deeltijds werken? Toch nog vastgeroeste vooroordelen dat vrouwen meer toewijding moeten tonen dan mannen voor hun gezin?
Vrouwen zien zichzelf meer als personen, los van moeder en echtgenote, net zoals mannen doen..
IK denk dat een gelukkige moeder; gewoon een betere moeder is dus moet je doen wat je graag wilt, of dit nu werken of thuisblijven is...mannen kunnen daar nog van leren, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 19:13   #6
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

zaten dus op een rijtje te staren naar:



je zou toch voor minder reclameren zeker! [hypocrite.gif]
Je zou voor minder rechtsomkeer maken indien de Hema zo'n zwarte kraaien in dienst zouden hebben.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 19:48   #7
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Vrouwendag heeft tegenwoordig nog weinig betekenis.
Vrouwendag, Ladies at the Movies ... het lijken mij allemaal gelegenheden die jongere vrouwen de kans geven samen te komen zoals hun moeders vroeger in de Vrouwengilde. Ze willen hetzelfde maar het mag geen ouderwetse Vrouwengilde zijn
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 20:31   #8
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Je zou voor minder rechtsomkeer maken indien de Hema zo'n zwarte kraaien in dienst zouden hebben.
Zou dit nu ook al een racistische opmerking zijn?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 20:38   #9
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zou dit nu ook al een racistische opmerking zijn?
Even racistisch als Olivier Deleuze's keuze om niet aan dezelfde tafel te zitten met bepaalde onverpakten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:18   #10
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Een vrouwendag is nog altijd nodig.

Enkele belangrijke redenen daarvoor :
1. Beste land voor vrouwen: IJsland

Als rekening gehouden wordt met politiek, onderwijs, werkgelegenheid en gezondheid, heeft IJsland de grootste gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Hekkensluiter is Jemen, terwijl het gevaarlijkste land om vrouw te zijn Afghanistan is.

2. Beste land voor vrouwelijke politici: Rwanda

Rwanda is het enige land waar vrouwen met 45 op 80 de meerderheid van de parlementszitjes in handen hebben. Landen als Saoedi-Arabië, Jemen, Qatar, Oman en Belize hebben er geen enkele vrouw zitten.

5. Beste land voor staatshoofden: Sri Lanka

Sri Lanka wordt al 23 jaar door een groot aantal vrouwen bestuurd. Spanje en Zweden hebben dan weer nog nooit een vrouw aan het hoofd van de regering gehad. Van alle regeringsleiders is slechts 5 procent vrouwelijk.

10. Beste land om geld te verdienen: Luxemburg

Samen met Noorwegen staat Luxemburg op de eerste plaats. Als het inkomen afgetopt wordt op 40.000 dollar per jaar, hebben vrouwen evenveel kans om hetzelfde te verdienen als een man. De vrouwen met het laagste inkomen bevinden zich in Saudi-Arabië, waar vrouwen 7.157 dollar verdienen, tegenover 36.727 voor de mannen. Van alle armen op de wereld is 75 procent vrouw.

12. Beste land om lang te leven: Japan

De levensverwachting voor vrouwen is het hoogst in Japan. Vrouwen leven er gemiddeld 87 jaar, of zeven jaar langer dan mannen. In Lesotho is de levensverwachting voor vrouwen het laagst met 48 jaar, hoewel dat slechts twee jaar minder is dan voor mannen.

17. Beste land voor hoogopgeleide vrouwen: Jamaica

Jamaica heeft het hoogste aantal vrouwen in jobs voor hoogopgeleiden, zoals magistraten en managers. Bijna 60 procent van deze jobs in het land worden door vrouwen uitgeoefend. Jemen komt laatst.
De rest is uiteraard ook belangrijk.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120306_077
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:19   #11
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij hoeft die vrouwendag helemaal niet, gewoon onzin!
Iedere dag is een vrouwendag!
Andere vrouwen kunnen je geen barst schelen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:25   #12
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vandaag las ik toch enkele zinvolle bemerkingen hieromtrent.

Weet je Alice, dat gesubsidieerd deeltijds werken destijds werd ingevoerd om naast betaald te werken ook meer tijd te hebben voor het gezin ? Het systeem lag principieel ook goed in de markt omdat het zou leiden tot werkherverdeling: het zou "meer jobs creëren. Het systeem werd door vrouwen enthousiast onthaald, wegens meer gesubsidieerde vrije tijd, en met een beetje geluk zouden die workaholics van venten op betere gedachten komen.
Niet dus. Venten zijn niet geïnteresseerd. En ondertussen klagen vrouwen dat ze hun privileges kwijtspelen.
Daar komt gelukkig toch (stilletjes aan) kentering in.
Het aantal mannen dat gebruik maakt van ouderschapsverlof stijgt, traag maar gestaag; maar is nog steeds een stuk lager dan het aantal vrouwen die dit doet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:40   #13
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Waarom eisen ze niet de 100 meter sprint gelijktijdig met de mannen te mogen 'afleggen' en dat er tussen de 3 eerste minstens 1 vrouw is?

Om de vrouwen gelijke kansen te geven zouden de mannen wel 120 meters moeten lopen. Anders wordt het spel immers niet eerlijk gespeeld.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:52   #14
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Waarom eisen ze niet de 100 meter sprint gelijktijdig met de mannen te mogen 'afleggen' en dat er tussen de 3 eerste minstens 1 vrouw is?

Om de vrouwen gelijke kansen te geven zouden de mannen wel 120 meters moeten lopen. Anders wordt het spel immers niet eerlijk gespeeld.
Oei, ik wist niet dat mannen meer uren moesten doen voor hetzelfde loon.

Op 19 november is het trouwens wereldmannendag, ga je daar dan ook een weendraad over beginnen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 23:02   #15
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een vrouwendag is nog altijd nodig.

Enkele belangrijke redenen daarvoor :

]
Organiseer die dan maar waar de nood het hoogst is..in aartsconservatieve religieuze milieu's waar vrouwenrechten ondergeschikt zijn...

Die feministische koffiekletsen zijn voor niks nodig..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 23:04   #16
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oei, ik wist niet dat mannen meer uren moesten doen voor hetzelfde loon.

Op 19 november is het trouwens wereldmannendag, ga je daar dan ook een weendraad over beginnen?
vrouwelijke sporters mogen wel apart sporten en dus mannen discrimineren...

Wereldmannendag ? nog nooit van gehoord..en zo hoort het ook..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 00:50   #17
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Bron
Worden jullie (zowel vrouwen azls mannen) dat calimero gedrag van de vrouwen nog niet beu?

Dat ze eens gaan eisen dat op de Olympische Spelen de vrouwen en mannen gezamenlijk voor de medailles strijden. Dus 50% mannen én 50% vrouwen per discipline.
En vanzelfsprekend moet minstens 1 van de 3 medailles voor een vrouw zijn (volgens het ritssysteem).

Het zullen boeiende spelen worden!
Vrouwen in de keuken godverdomme ! Of in de kerk ! Of in het echtelijk bed !
Alle medaille's voor de mannen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 00:57   #18
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Je zou voor minder rechtsomkeer maken indien de Hema zo'n zwarte kraaien in dienst zouden hebben.
Griezelige wijven...Een remedie tegen de liefde !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 07:08   #19
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Organiseer die dan maar waar de nood het hoogst is..in aartsconservatieve religieuze milieu's waar vrouwenrechten ondergeschikt zijn...
8 maart is internationale vrouwendag.
Dat wordt dus georganiseerd over heel de wereld, want er is overal op zijn minst nog wel wat werk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 10:43   #20
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Vrouwen in de keuken godverdomme ! Of in de kerk ! Of in het echtelijk bed !
Alle medaille's voor de mannen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be