Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Generaal Pinochet (opnieuw) vervolgd worden?
Ja 10 58,82%
Neen 7 41,18%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2004, 19:19   #1
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Amnesty International schreef:
  • Het Hof van Beroep van Santiago besloot in juni met dertien tegen negen stemmen om Pinochets parlementaire onschendbaar�*heid op te heffen. Tegen deze uit�*spraak werd beroep aangete�*kend bij het Opperste Ge�*rechtshof. Het hof maakte in augustus bekend dat het de beslissing tot ophef�*fing van de parlementai�*re on�*schend�*baarheid handhaafde. Dit maakte de weg vrij voor een strafrechtelijk onderzoek naar Pinochets betrokken�*heid bij de Karavaan des Doods-`ver�*dwijnin�*gen'.

Generaal Pinochet heeft zijn land uit de klauwen van de burgeroorlog en het rode terrorisme gered en in 1990 vrijwillig de macht afgestaan en vrije verkiezingen georganiseerd!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 19:37   #2
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Amnesty International schreef:
  • Het Hof van Beroep van Santiago besloot in juni met dertien tegen negen stemmen om Pinochets parlementaire onschendbaar�*heid op te heffen. Tegen deze uit�*spraak werd beroep aangete�*kend bij het Opperste Ge�*rechtshof. Het hof maakte in augustus bekend dat het de beslissing tot ophef�*fing van de parlementai�*re on�*schend�*baarheid handhaafde. Dit maakte de weg vrij voor een strafrechtelijk onderzoek naar Pinochets betrokken�*heid bij de Karavaan des Doods-`ver�*dwijnin�*gen'.

Generaal Pinochet heeft zijn land uit de klauwen van de burgeroorlog en het rode terrorisme gered en in 1990 vrijwillig de macht afgestaan en vrije verkiezingen georganiseerd!
8) Na 17 jaar schrikbewind 8) (als je A zegt, moet je ook B zeggen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 22:11   #3
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Generaal Pinochet heeft zijn land uit de klauwen van de burgeroorlog en het rode terrorisme gered en in 1990 vrijwillig de macht afgestaan en vrije verkiezingen georganiseerd!
Idd, zijn enige 2 minpunten waren enerzijds zijn ultra-liberaal economisch beleid en anderzijds de onmogelijkheid een degelijke opvolger aan te stellen ipv die dwaze verkiezingen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:16   #4
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Generaal Pinochet heeft zijn land uit de klauwen van de burgeroorlog en het rode terrorisme gered en in 1990 vrijwillig de macht afgestaan en vrije verkiezingen georganiseerd!
Idd, zijn enige 2 minpunten waren enerzijds zijn ultra-liberaal economisch beleid en anderzijds de onmogelijkheid een degelijke opvolger aan te stellen ipv die dwaze verkiezingen.
Pinochet was jammer genoeg geen revolutionair, maar gewoon een 'caesar' die orde op zaken heeft gesteld.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:26   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Mooi hoe Gudy en Volksstormpje elkaar hier opvrijen
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:44   #6
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Idd, zijn enige 2 minpunten waren enerzijds zijn ultra-liberaal economisch beleid en anderzijds de onmogelijkheid een degelijke opvolger aan te stellen ipv die dwaze verkiezingen.
Pinochet was jammer genoeg geen revolutionair, maar gewoon een 'caesar' die orde op zaken heeft gesteld.
Orde op zaken gesteld..met bloed in zijn handen...hij is nu 88 , hij is er 5 jaar geleden aan ontsnapt dankzij de schoft Straw...zijn tijden zijn voorbij.... tijd voor boeten voor de 4000 onschuldige slachtoffers van folteringen , vernederingen en moorden...(tiens waar heb ik dat nog gehoord ? )
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 19:05   #7
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Of Pinochet al dan niet juridisch moet vervolgd worden is een zaak voor de bevoegde Chileense autoriteiten.

Ik vind het wel vreemd dat Amnesty International en co. nooit ten strijde trekken om te eisen dat Communistische ex-dictators (in de eerste plaats Gorbachov) vervolgd zouden worden voor hun schrikbewind en voor de mensen die onder hun verantwoordelijkheid werden gedood.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 17:35   #8
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Pinochet was jammer genoeg geen revolutionair, maar gewoon een 'caesar' die orde op zaken heeft gesteld.
Orde op zaken gesteld..met bloed in zijn handen...hij is nu 88 , hij is er 5 jaar geleden aan ontsnapt dankzij de schoft Straw...zijn tijden zijn voorbij.... tijd voor boeten voor de 4000 onschuldige slachtoffers van folteringen , vernederingen en moorden...(tiens waar heb ik dat nog gehoord ? )
Maar manneke, hoeveel bloed kleeft er aan onze politici hun handen, en dus aan de onze daar we ze democratisch verkozen hebben ? 1/3 van de wereldbevolking leeft in krotten, met uiteraard een veel hogere sterftefactor, maar dat zou niet onze schuld zijn ??
Vanachter uw computer de progressieve humanist en filantroop uithangen, de democratie en de mensenrechten tot nieuwe dogma's verheffen en schande spreken over dictaturen, dat kunnen die linkse rukkers zeer goed.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 17:54   #9
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Generaal Augusto Pinochet Ugarte heeft Chili gered van de marxistische barbarij en heeft doortanstend opgetreden tegen de linkse, door Cuba gesteunde subversie. Dat in die strijd een paar duizend slachtoffers zijn gevallen kan best zijn, maar... het waren linksen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:00   #10
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Generaal Augusto Pinochet Ugarte heeft Chili gered van de marxistische barbarij en heeft doortanstend opgetreden tegen de linkse, door Cuba gesteunde subversie. Dat in die strijd een paar duizend slachtoffers zijn gevallen kan best zijn, maar... het waren linksen.
En wirr haben es nicht gewusst? *g*

Als ik u nu neerknal en daarna beweer "oh 't was maar een linksen", dan is 't ook niet erg als ze mij niet straffen eh
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 19:40   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

ah, stalin heeft een paar miljoen uitgemoord. Maar kom, dat waren ook maar rechtsen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 20:39   #12
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
ah, stalin heeft een paar miljoen uitgemoord. Maar kom, dat waren ook maar rechtsen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 21:06   #13
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
ah, stalin heeft een paar miljoen uitgemoord. Maar kom, dat waren ook maar rechtsen.

8) Te verwaarlozen , dus 8)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be