Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2012, 14:49   #41
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
De kennis die de astrologie meent te kunnen verschaffen is -voor zover ik de astrologie begrijp althans!- duidelijk niet metafysisch:
a) Meet de huidige stand van de sterren
b) Pas formele regels toe op deze meting
Daar is niets bovennatuurlijks aan. Een computerprogramma kan dat waarschijnlijk ook gewoon doen. De vraag is: komt dit resultaat overeen met de realiteit? Dit kan je echter gewoon meten.
Planetenstanden wordt berekend door de computer.
Er bestaan computerprogramma's die ook een interpretatie geven. Het resultaat hangt natuurlijk af:
- van de complexitiet en deugdelijkheid van het programma.
- van de regels die in het programma toegepast zijn.
Ik ken één programma dat bij mijn weten alle andere ver vooruit is in interpretatie. Het betreft een expert-systeem van Astrodienst Zürich (Liz Greene, Alois Treindl). En dan nog overtuigt het me niet echt, en bereikt lang niet de prestaties van goede astrologen (wat ik goede noem).
De betrokken materie (de psyche van de mens) is nu eenmaal schrikwekkend complex.

Maar de echte vraag is natuurlijk waar de toegepaste kennis vandaan komt en in hoeverre je in staat bent die kennis te concretiseren.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 19:39   #42
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Planetenstanden wordt berekend door de computer.
Er bestaan computerprogramma's die ook een interpretatie geven. Het resultaat hangt natuurlijk af:
- van de complexitiet en deugdelijkheid van het programma.
- van de regels die in het programma toegepast zijn.
Ik ken één programma dat bij mijn weten alle andere ver vooruit is in interpretatie. Het betreft een expert-systeem van Astrodienst Zürich (Liz Greene, Alois Treindl). En dan nog overtuigt het me niet echt, en bereikt lang niet de prestaties van goede astrologen (wat ik goede noem).
De betrokken materie (de psyche van de mens) is nu eenmaal schrikwekkend complex.

Maar de echte vraag is natuurlijk waar de toegepaste kennis vandaan komt en in hoeverre je in staat bent die kennis te concretiseren.
Ik verneem graag ook het antwoord?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:14   #43
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik verneem graag ook het antwoord?
Lijkt me wel wat complexer dan in een pasklaar antwoord gegeven kan worden. En ik hou ook niet van pasklare antwoorden. Daarvoor moet je een goeroe zoeken.

Is het ontstaan uit waarneming en ervaring? Of zijn er elementen die meer van binnenuit opgerezen zijn? Het eerste wordt nogal verdedigd, maar men gaat er dan vanuit dat de mens geestelijk vroeger hetzelfde was als nu; wat me een grote misser lijkt. Eigenlijk ontkent men dan de verlichting.
Van een kennis die van bovenuit doorgegeven zou zijn ben ik vanzelfsprekend niet zo zot.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 17:16   #44
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Lijkt me wel wat complexer dan in een pasklaar antwoord gegeven kan worden. En ik hou ook niet van pasklare antwoorden. Daarvoor moet je een goeroe zoeken.

Is het ontstaan uit waarneming en ervaring? Of zijn er elementen die meer van binnenuit opgerezen zijn? Het eerste wordt nogal verdedigd, maar men gaat er dan vanuit dat de mens geestelijk vroeger hetzelfde was als nu; wat me een grote misser lijkt. Eigenlijk ontkent men dan de verlichting.
Van een kennis die van bovenuit doorgegeven zou zijn ben ik vanzelfsprekend niet zo zot.

Citaat:
Maar de echte vraag is natuurlijk waar de toegepaste kennis vandaan komt en in hoeverre je in staat bent die kennis te concretiseren.
Oh, ik dacht dat jij meer wist, maar als het toch onzeker is waar de kennis vandaan komt lijkt het laatste me belangrijker.
Met andere woorden, wat kan je er mee doen.
Ik weet van vroeger dat jij niet overtuigd meer moet worden. Ik ben eigenlijk ook redelijk overtuigd van een zekere werking al blijft er altijd wel een zweem van twijfel hangen of ik mezelf niets wijsmaak.
De vaagheid die er toch enigszins blijft hangen stoort me wel eens.
Of anders gezegd het zou wel fijn zijn mocht het zo betrouwbaar en haarscherp zijn als de meer klassieke wetenschappen (al is dat ook niet altijd het geval, maar toch meestal).

Laatst gewijzigd door satiper : 16 augustus 2012 om 17:17.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 10:36   #45
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
en het was pas in 1930 dat Pluto gevonden werd.
Dat herinnert me aan een discussieavond (nou ja, discussie) tussen aanhangers van skepp en het toenmalige vag (vlaams astrologisch genootschap) enkele tientallen jaren geleden. Van beide zijden werden de gangbare afgezaagde argumenten afgeschoten, maar twee zaken zijn me toch steeds bijgebleven.
- Het ging over de afkorting van Pluto en een skepp zei dat de afkorting PL gewoon de initialen van de ontdekkers zijn en dat men daarom de naam Pluto gekozen had omdat die met die letters begon. De logische benadering dus.
Maar toen haalde Luc Demarré, de toenmalige secretaris van vag, doodleuk een oud klein franstalig boekje uit zijn boekentas en begon voor te lezen (in het frans) "men zal een nieuwe verre planeet ontdekken en die zal genoemd worden Pluto". Het boekje was uitgegeven lang vóór 1930. Even viel er een doodse stilte.
- Een jezuïet uit het skepp-kamp dacht dat hij op zijn preekstoel stond en was aan 't afgeven dat het onzinnig was in iets te geloven dat men niet hard kon bewijzen. Een open doel natuurlijk, want onmiddellijk werd de vraag gesteld hoe het dan met zijn god zat. De arme man bloosde nog net niet.

Even een tussendoortje maar.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 10:42   #46
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik begrijp dat mensen hierdoor aangesproken worden maar van een planeet kun je niet meer verwachten dan wat zwaartekracht, hoe kunnen planeten nu je gemoed en karakter voorspellen?
Waarom alleen zwaartekrachtvelden en geen andere-energie velden? Bekende of nog niet bekende?
En hoe kan mijn horloge nu de tijd voorspellen? Hoeft inderdaad niet natuurlijk, het volstaat dat ik op mijn horloge te tijd kan aflezen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 10:43   #47
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik hou me niet bezig met astro. Tenzij hier even. Zeven woorden teveel. Nee. Twaalf.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 10:45   #48
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tot nu toe is er geen enkele astroloog in geslaagd om ook maar één aspect van astrologie hard te maken of te verklaren. Geen enkele, en dit al sinds duizenden jaren.
Dit geeft alleen aan dat je er nog nooit naar gezocht hebt, op internet bijvoorbeeld.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 11:56   #49
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
... wat kan je er mee doen.
Ik weet van vroeger dat jij niet overtuigd meer moet worden. Ik ben eigenlijk ook redelijk overtuigd van een zekere werking al blijft er altijd wel een zweem van twijfel hangen of ik mezelf niets wijsmaak.
De vaagheid die er toch enigszins blijft hangen stoort me wel eens.
Of anders gezegd het zou wel fijn zijn mocht het zo betrouwbaar en haarscherp zijn als de meer klassieke wetenschappen (al is dat ook niet altijd het geval, maar toch meestal).
Als je spreekt van 'een zekere werking', dan volg ik wel omdat het nooit zeker is tot in hoeverre de aanwezige kennis en inzichten betrouwbaar en reëel zijn. Op overgedragen kennis kan men inderdaad niet altijd betrouwen, en er blijven grote vraagtekens en discussiepunten in de theorie. Maar niettegenstaande dat zal niemand die het 'westerse geheel' bestudeerd heeft ontkennen dat het op zijn minst bruikbaar is.
Overigens vind je het 'haarscherpe' dat je verlangt ook alleen maar in de exacte wetenschappen. Psychologie, sociologie, economie, ... zelfs geneeskunde blijken dikwijls heel wat meer nattevingerwerk.

Maar hier in het westen heeft men geleerd dat onderzoek antwoord kan geven op vragen.
Er is dus al veel onderzoek geleverd, en het gaat nog alle dagen verder. Eén voorbeeld wil ik je zeker aanwijzen, ten eerste omdat het een zeer gekwantificeerd onderwerp betreft en dus duidelijke verbanden kan aangeven (wat niet altijd het geval is bij bijv psychologische items) en ten tweede omdat het onderwerp bepaalde mensen op dit forum zeker zal aanspreken (en ze er dus misschien in zullen slagen het vooringenomen gordijn voor hun verstand even open te schuiven).

Het betreft het onderzoek van de beursanalyst en financieel astroloog Raymond Merriman.
Citaat:
For the past 34 years, he has committed his life to the study of financial market timing. He has been a market analyst, Investment Executive, Vice-President of Retail Commodity Accounts at a major Wall Street Brokerage firm, a Commodities Trading Advisor, arbitrator of disputes between brokers and clients, researcher, international lecturer and independent trader. He has developed a unique niche in the field of financial market analysis, market timing, which is the only methodology that integrates the studies of cycles, geocosmics (Financial Astrology), technical analysis, chart pattern recognition, and trend studies. No one else does this quite the way he has constructed this body of knowledge.
Bekijk gewoon eens zijn site: http://www.mmacycles.com/.
Perzie (hoor je niets meer van?) kan het artikel "Pluto in Capricorn" http://www.mmacycles.com/articles/ar...-in-capricorn/ eens lezen (anderen zullen er een hoogst interessante visie op de schommelingen in de dollarkoers in vinden).
En http://www.mmacycles.com/articles/ar...ebt-explosion/ en andere artikels zijn meer dan de moeite waard.
Als algemene teneur leer je van Merriman dat economische ups en downs hoogst cyclisch zijn, en hij geeft ook een ongekend nauwkeurige timing voor deze fenomenen.

Gewoon fascinerend zijn echter zijn 'Weekly preview'. Ik lees ze nu een dikke tien jaar, en zijn marktvisie (en timing) vind ik dikwijls nog verbazend. Maak echter niet de fout deze wekelijkse artikelen als basis te gebruiken voor uw beleggingen. Merriman wijst er regelmatig zelf op dat deze serie bedoeld is als aanwijzer naar astrologie. Voor beleggingstips verwijst hij naar zijn veel meer gedetailleerde dagelijkse of wekelijkse abonnementen.

Je mag er gerust op zijn dat Merriman nauwkeurig gevolgd wordt. Hij geeft niet alleen voortdurend lezingen over heel de wereld, ook grote banken volgen die op de voet. Een bekende grote Nederlandse bank adverteerde zelfs jaren op de site van een Nederlandse financieel adviseur/astrologe die met hem samenwerkt. Het zou altijd kunnen natuurlijk, maar ik betwijfel toch dat het om haar schone ogen ging. Volgens kiko wereldvreemde idioten en kwakzalvers dus.

Laatst gewijzigd door cor : 17 augustus 2012 om 12:00.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 12:24   #50
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht

Het betreft het onderzoek van de beursanalyst en financieel astroloog Raymond Merriman.
Bekijk gewoon eens zijn site: http://www.mmacycles.com/.
Perzie (hoor je niets meer van?) kan het artikel "Pluto in Capricorn" http://www.mmacycles.com/articles/ar...-in-capricorn/ eens lezen (anderen zullen er een hoogst interessante visie op de schommelingen in de dollarkoers in vinden).
.
Zoals je zelf zegt: ik schreef ook maar een visie op pluto in capricorn, enz... Niemand kan zeggen wat ervan juist of onjuist is.

Als ik zie hoe obsessief sommige mensen met astrologie bezig zijn, vind ik dat verkeerd. Want hoe hard men ook interpretaties probeert te maken: ze blijven vaag en zijn nooit concreet. Ik geloof niet in concrete interpretaties en zou ze altijd met een "korreltje zout nemen". Wie als astroloog het tegendeel beweert, is eigenlijk flagrant aan het liegen.

Persoonlijk denk ik dat je best zonder astrologie je leven kan leiden. En ik ben ervan overtuigd dat als je smeekbedes tot God verricht, deze (of Hij) meer effect op je leven hebben.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:47   #51
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Aan cor en perzie, heb momenteel weinig tijd, misschien kom ik hier later nog eens op terug maar ik vind jullie beide bovenstaande postings waardevol (bedankt dus) al lijken ze op het eerste zicht wat in tegenspraak met elkaar
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:10   #52
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Als ik zie hoe obsessief sommige mensen met astrologie bezig zijn, vind ik dat verkeerd. Want hoe hard men ook interpretaties probeert te maken: ze blijven vaag en zijn nooit concreet. Ik geloof niet in concrete interpretaties en zou ze altijd met een "korreltje zout nemen". Wie als astroloog het tegendeel beweert, is eigenlijk flagrant aan het liegen.

Persoonlijk denk ik dat je best zonder astrologie je leven kan leiden. En ik ben ervan overtuigd dat als je smeekbedes tot God verricht, deze (of Hij) meer effect op je leven hebben.
Vind ik vreemd. Je begint een topic over astrologie en zegt dan dat je dat eigenlijk niet wilt in je leven. Maar goed.

Dan zal ik maar eens flagrant gaan liegen.
Hier een stukje uit de 'Weekly preview' van Ray Merriman van 26 maart 2007:
Citaat:
Some markets (like metals and currencies) will rally strongly at first, and then plummet just as sharply before it is over.” That was certainly true with precious metals and currencies, which caught fire on Tuesday, and rallied sharply into Thursday. But just as fast as they went up, they may be readying to come down, which is the other side of helio Mercury in Sagittarius. It rises sharply the first 3-5 days, and then comes down hard the second 3-5 days. Crude Oil didn’t miss the astrological configuration either. After bottoming at 56.10 on March 20 (Tuesday), black gold soared to a new high for this year, reaching 62.65 on Friday, a rise of 11.6% in just three days, and consistent with our continued call of new all-time highs in the next year related to Uranus in the middle degrees of Pisces.
En eentje van 10 maart 2008 (beide gewoon van internet geplukt):
Citaat:
But commodities and currency prices are still roaring to record levels, and this too is typical of a new moon with Uranus. That is particularly true of crude oil, which is ruled by Pisces. Crude oil prices surged to another record high on Friday. They traded as high as 105.97. As stated in this column over the past several years, Uranus in Pisces is a signature that suggests crude oil would make an all-time high while transiting between 10 and 20 degrees. This condition is in effect right now, through May 2008. For this market to make its all time with the new moon also conjunct Uranus is almost a perfect astrological set up. Once the high is in, the possibility of a 50-90% decline before Uranus leaves Pisces is also very possible, based on the history of Uranus transiting signs and the sectors they correspond to in the past. Remember 1995-2003, when Uranus was in Aquarius? Aquarius rules technology stocks. They too had an explosive bubble to new all-time highs that suddenly ended in March 2000. Within two years, the NASDAQ Composite (of tech stocks) dropped 80%. The same could happen to crude oil by the time Uranus leaves Pisces in 2011. No one believed it two years ago when this column forecasted 100.00 crude oil by 2008. And today no one believes crude oil could possibly fall back to 50.00 or lower within the next three years. No one believes. Such is the nature of Pisces. Such is the work of Financial Astrologers, whose tools are always leading indicators, not lagging ones.
And guess what happened? Ik zal het je gemakkelijk maken. Ruwe olie bereikte een absolute top van $147 in juli 2008, en stond op 27 december nog maar op $37,90.

Jaren op voorhand een fenomenale prijsstijging voorspellen, de grootteorde van de top vastleggen, een timing geven met een tijdsmarge van één of enkele weken, en dan ook nog de rush naar beneden. Vaag? Nooit concreet?


Laatst gewijzigd door cor : 17 augustus 2012 om 14:13.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:49   #53
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Heb je die gegevens gecontroleerd - daarmee bedoel ik Echt Gecontroleerd - of gewoon snel geknipt en geplakt ?

Het maakt geen verschil eigenlijk. Iemand die massa's voorspellingen doet zit er af en toe eens op. Statistisch gezien kan het haast niet anders.

Maar we zullen zijn duizenden vergissingen negeren en ons focussen op de amper te controleren toevalstreffers.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:19   #54
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heb je die gegevens gecontroleerd - daarmee bedoel ik Echt Gecontroleerd - of gewoon snel geknipt en geplakt ?

Het maakt geen verschil eigenlijk. Iemand die massa's voorspellingen doet zit er af en toe eens op. Statistisch gezien kan het haast niet anders.

Maar we zullen zijn duizenden vergissingen negeren en ons focussen op de amper te controleren toevalstreffers.
Ik heb betrokken gegevens opgevolgd toen ze zich voordeden, in 2008.

En er zijn geen massa's voorspellingen; daar gaan die columns niet over. Maar dat weet jij niet want je kent ze niet. Je bent maar gewoon wat aan 't raaskallen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:23   #55
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik heb betrokken gegevens opgevolgd toen ze zich voordeden, in 2008.
Puur anekdotisch dus, van nul en generlei waarde.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:27   #56
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Puur anekdotisch dus, van nul en generlei waarde.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 17:39   #57
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

http://goldsilverworlds.com/gold-sil...banks-at-risk/
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 15:50   #58
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Heb de link even gevolgd en dit is wat ik las:

Citaat:
The TSX has been very neutral since the end of January, perhaps signaling consolidation for a breakout or the eerie calm could turn into a sudden storm that no one was expecting or prepared for. While everyone is distracted with Cyprus and Europe, Canada could have it’s own mysterious banking scandal.

Uranus is square Canada’s Sun which could bring a shock to the nations financial security near April 22nd. With Neptune Square Canada’s natal Mars beginning March 30th there is a risk for unusual financial flows out of the country. May 10th-11th could bring an explosion or natural disaster.

Watch for a bullish move in gold and silver beginning near April 4th.
Bullisch move kan je de tendens van de laatste dagen moeilijk noemen.
Eerder omgekeerd.
Ik zit niet in het kamp dat klaar staat om astrologie naar de prullemand te verwijzen.
Toch wil ik de foutieve voorspellingen niet zomaar laten voorbijgaan.
Hier zitten ze er dus duidelijk naast.
Eerlijk is eerlijk.

Laatst gewijzigd door satiper : 16 april 2013 om 15:51.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 11:58   #59
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Tja, doe dit maar eens na.

The best Market Timers of 2013

The year 2013 was one of the best ever for stock markets of the world. In 2013, global equity markets reached peak after peak. Starting from the seven best buying opportunities of the year, the Dow Jones Industrial Average rallied more than 6 percent each time to the next top. Those were enjoyable rides for traders and investors! Those seven tops were followed by corrections of 2-3+ percent until the next buying opportunity was reached. All in all, 2013 contained 16 excellent trading opportunities.

Of course, information like this is most advantageous to anyone when it is known beforehand. To achieve this, with the reversal dates that are being brought out by Financial Astrologers traders can define where reversals are most likely to occur.

It is as simple as that. Traders can use this market timing information alongside their favorite technical studies to not just know where ( in which price area), but also when a trend change is most likely. When entering a time band defined by a tight orb that allows up to three days to be qualified as a “turn dates,” the chances of a trade being profitable are greater. Market-timers specialize in this analysis, providing this needed and hard-to-find advantage for traders. Knowing when to trade can make a huge positive difference for traders.
Market Timing Digest analyzes the subscription reports of 12 well-known Financial Astrologers, each month. At the end of the year, MTD announces those who made the most consistently correct calls, via the criteria set forth here. MTD is proud to present its list of “Best Market Timers for 2013.”

These are the best Market Timers of 2013:

Our Golden Medal is for: Raymond Merriman of the Merriman Market Analyst, Inc in Farmington Hills, MI. Ray won convincingly by mentioning all 15 reversal dates that MTD published in in 2013;

http://www.markettiming.nl/en/market-ti ... gest#views


Er waren er natuurlijk ook die mindere resultaten boekten. Of wat had je gedacht?
Het wekelijks editoriaal van deze man vind je hier:
http://www.mmacycles.com/weekly-preview ... -10,-2014/
Veel minder gedetailleerd natuurlijk. Dat reserveert hij voor zijn subscribers.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be