Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2017, 17:34   #4701
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...weg/ar-BBxQf6q

Ik lees dat vrijwilligers van deze voedselbank er maar mee gaan stoppen.
Ze moeten tegenwoordig al discussieren met "armen" omtrent de voedselhulp en vinden een deel ervan buiten terug....weggegooid...

Het is duidelijk,zoals bij wel meer "gratis" dingen,dat een minderheid de boel weer aan het verkloten is voor diegenen die er echt baat bij hebben.

IK kan begrijpen dat vrijwilligers daar echt moedeloos van worden.....


Laatst gewijzigd door kelt : 7 januari 2017 om 17:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 17:39   #4702
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...weg/ar-BBxQf6q

Ik lees dat vrijwilligers van deze voedselbank er maar mee gaan stoppen.
Ze moeten tegenwoordig al discussieren met "armen" omtrent de voedselhulp en vinden een deel ervan buiten terug....weggegooid...

Het is duidelijk,zoals bij wel meer "gratis" dingen,dat een minderheid de boel weer aan het verkloten is voor diegenen die er echt baat bij hebben.

IK kan begrijpen dat vrijwilligers daar echt moedeloos van worden.....

Ik had dat gelezen ja. Een ander artikel daarover. Misschien in Knack, zal eens kijken. Of HLN. Er stond daar ook een logische verdediging van die armen bij.

Ik kan me (de vernedering) eigenlijk niet voorstellen aan een voedselbank aan te (moeten) schuiven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2017 om 17:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:03   #4703
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hier is de bewuste verdediging in Opinie Knack:
Citaat:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-797289.html

'Mensen in armoede dienen niet om onze overschotten weg te werken'

'Het feit dat mensen niet aanvaarden dat ze een beroep moeten doen op voedselhulp, is positief', zegt Bert D'hondt van Welzijnszorg naar aanleiding van de sluiting van een voedselbank omdat de mensen 'ondankbaar' zouden zijn.

© Reuters

De sluiting van een voedselbank in Mechelen zou als belangrijkste oorzaak de 'ondankbaarheid van mensen in armoede' hebben. Mensen zouden te kieskeurig zijn over het voedsel dat ze aangeboden krijgen en bepaalde goederen weggooien.

Het is tijd dat we als samenleving stil staan bij de nood aan voedselhulp. Meer dan 138.000 mensen doen een beroep op voedselhulp in België. De concrete nood is vermoedelijk nog hoger aangezien de voorwaarden om voedselhulp te krijgen hoog zijn. 1,7 miljoen mensen leeft immers in armoede, hun leefloon, werkloosheids- of invaliditeitsuitkering, pensioen of loon is te laag om menswaardig van te kunnen leven. Elke vorm van noodhulp is slechts een lapmiddel, een manier om te overleven. In een van de rijkste landen ter wereld zou voedselhulp niet nodig mogen zijn, dat is een keuze die we als samenleving kunnen maken.

Delen

Mensen in armoede dienen niet om onze overschotten weg te werken

Jammer genoeg bieden we te weinig structurele oplossingen om armoede te bestrijden en groeit de nood aan noodhulp elk jaar aan. Gelukkig zijn er heel wat organisaties en vrijwilligers die zich inzetten in allerlei organisaties en projecten die armoede proberen te bestrijden. Ook noodhulp maakt hier deel van uit.

Belangrijk is om steeds de onderliggende oorzaken van armoede in gedachten te houden en hiertegen te protesteren. Er bestaat een platform 'noodhulp onder protest' waarin organisaties zich verenigen om dit protest luid te laten klinken. Ook worden vrijwilligers en medewerkers gesensibiliseerd over wat ze doen en hoe ze kunnen omgaan met mensen in armoede en hun problemen. Noodhulp mag immers niet de finaliteit zijn. Welzijnszorg voerde in het verleden campagne onder de noemer 'Geen kruimels, maar rechten', dat moet altijd de doelstelling blijven. Ondanks de grote nood aan voedselhulp en het vele werk dat dit met zich mee brengt mag dat protest niet verdwijnen. Dat mensen niet aanvaarden dat ze een beroep moeten doen op voedselhulp is goed. Gebruik die verontwaardiging dan ook om hun stem te versterken en samen met hen te protesteren. Voor heel wat organisaties is noodhulp ook een inrijpoort om mensen in armoede opnieuw een netwerk te bieden, sociale contacten te laten leggen, na te denken over de armoedeproblematiek en wat er aan kan gedaan worden ...
Voedsel waar men weinig mee kan



Dat mensen bepaalde goederen achterlaten is niet altijd goed te keuren, maar wel te begrijpen.

De voedselbank in kwestie werkt met voedselpakketten. Een vaststaand assortiment, mits enkele uitzonderingen omwille van religieuze redenen of allergieën, voor iedereen hetzelfde. Hierdoor krijgen mensen ook dingen die ze niet kunnen gebruiken, die ze niet lusten of niet kunnen klaarmaken. Wat voorradig is wordt uitgedeeld, dit zorgt soms voor eenzijdige voeding maar ook voor een teveel aan bepaalde producten. Mensen in armoede hebben dan een kast vol suiker, rijst of cornflakes waar ze weinig mee kunnen. Dat mensen dan bepaalde goederen achterlaten is niet altijd goed te keuren, maar wel te begrijpen. Er bestaan ook betere alternatieven. De 'sociale kruidenier' biedt de mensen een winkelformule aan. Onnodige producten nemen mensen niet mee en bovendien geeft hen dit een groter gevoel van eigenwaarde. Om die reden zijn sommige producten ook te betalen, weliswaar aan een sociaal tarief.

Mensen in armoede willen niet alles gratis, ze zouden ook liever naar de supermarkt gaan en hun kar volladen. Binnen de sociale kruidenier probeert men voor zover mogelijk de keuzevrijheid en eigenwaarde van de mensen te respecteren. Sinds enkele jaren zijn de kruideniers in opmars en innoveren meer en meer noodhulpinitiatieven hun werking. Ook het betrekken van mensen in armoede zelf werkt erg goed. Ook mensen in armoede zetten zich graag in. Het blijft een noodoplossing, maar wel één met een betere aanpak.

Wie zich inzet als vrijwilliger neemt een engagement op. Je wordt niet betaald, maar krijgt er wel veel voor terug, zou luidt een boutade. Dat is ook zo. Het is belangrijk dat organisaties hun vrijwilligers waarderen, zeker wanneer ze werken met een kwetsbare groep zoals mensen in armoede. Vaak is de directe dankbaarheid van mensen groot. Maar leven in armoede zorgt ervoor dat mensen boos of verbitterd zijn op de samenleving, dat het moeilijk is om blij en dankbaar te zijn. Als organisatie is het belangrijk om hier vorming en opleiding over aan te bieden.
Wie in armoede leeft is geen overschotmens

Mensen in armoede die een beroep doen op voedselhulp, kennen zelf hun situatie het best. Betrek hen dan ook bij de organisatie. Vraag hun mening over de manier van werken en wat er kan verbeteren, geef hen de kans om zelf mee te werken en zich in te zetten als ze hier de mogelijkheid toe hebben. Zo worden problemen vermeden en zal de kwaliteit van de werking er enkel op vooruit gaan.


Leven in armoede zorgt ervoor dat mensen boos of verbitterd zijn op de samenleving, dat het moeilijk is om blij en dankbaar te zijn.

Wie in armoede leeft is geen overschotmens. Ze maken integraal deel uit van onze samenleving en verdienen dezelfde rechten en kansen. Voedselhulp is een noodzakelijk kwaad in afwachting van structurele oplossingen voor armoede. Die kunnen er niet snel genoeg komen. We dreigen dat wel eens te vergeten in het enthousiasme van feestelijke eindejaar etentjes voor mensen in armoede. Ook allerlei nieuwe initiatieven omtrent voedseloverschotten dreigen in de val te lopen om als structurele oplossingen voorgesteld te worden. Uiteraard moeten we proberen met de overschot van onze consumptiemaatschappij iets nuttig te doen. Maar, mensen in armoede dienen niet om onze overschotten weg te werken en dit te doen afhankelijk van wat wij over laten. Mensen in armoede verdienen een volwaardige plaats in de samenleving, waar ze zelf hun leven in handen kunnen nemen. Een samenleving die uitgaat van menselijke waardigheid en een rechtenbenadering.

Bert D'hondt is medewerker politiek beleid Welzijnszorg, Samen Tegen Armoede
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:15   #4704
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
O wat zijn we weer grappig
Ik ben al sinds 1991 niet meer van plan te hercombineren. Verschillende keren de mogelijkheid van ongelijke liefde verworpen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:28   #4705
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben al sinds 1991 niet meer van plan te hercombineren. Verschillende keren de mogelijkheid van ongelijke liefde verworpen.
Een sugar mommy zou u wel goed uitkomen. Centen, onderdak, geen zorgen...en het enigste wat er van u gevraagd wordt is uw 18 cm.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:35   #4706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hier is de bewuste verdediging in Opinie Knack:
Wie echt honger heeft en echt in nood verkeert, neemt ook dat voedsel dankbaar aan.

Vorige week deden we met het gezin een dagje Antwerpen. We zagen daar mensen in een vuilbak zoeken. Het lijkt me veel menswaardiger die mensen met die overschotten te helpen dan dat ze iets moeten zoeken in de vuilbak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:36   #4707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...weg/ar-BBxQf6q

Ik lees dat vrijwilligers van deze voedselbank er maar mee gaan stoppen.
Ze moeten tegenwoordig al discussieren met "armen" omtrent de voedselhulp en vinden een deel ervan buiten terug....weggegooid...

Het is duidelijk,zoals bij wel meer "gratis" dingen,dat een minderheid de boel weer aan het verkloten is voor diegenen die er echt baat bij hebben.

IK kan begrijpen dat vrijwilligers daar echt moedeloos van worden.....

Op de regionale tv was er onlangs ook een reportage gewijd aan de voedselbank. Er kwamen een tweetal mensen aan bod. Een ervan, een jonge vrouw met twee kindjes, was enorm dankbaar. Ongetwijfeld gaat het weer om een luidruchtige minderheid die de boel dus verpest voor veel anderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 19:54   #4708
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op de regionale tv was er onlangs ook een reportage gewijd aan de voedselbank. Er kwamen een tweetal mensen aan bod. Een ervan, een jonge vrouw met twee kindjes, was enorm dankbaar. Ongetwijfeld gaat het weer om een luidruchtige minderheid die de boel dus verpest voor veel anderen.
Je weet het dus niet.

Citaat:
Een vaststaand assortiment, mits enkele uitzonderingen omwille van religieuze redenen of allergieën, voor iedereen hetzelfde. Hierdoor krijgen mensen ook dingen die ze niet kunnen gebruiken, die ze niet lusten of niet kunnen klaarmaken. Wat voorradig is wordt uitgedeeld, dit zorgt soms voor eenzijdige voeding maar ook voor een teveel aan bepaalde producten. Mensen in armoede hebben dan een kast vol suiker, rijst of cornflakes waar ze weinig mee kunnen. Dat mensen dan bepaalde goederen achterlaten is niet altijd goed te keuren, maar wel te begrijpen
Heel begrijpelijke uitleg. Wat begrijp je er niet aan?

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2017 om 19:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2017, 21:59   #4709
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Half het forum staat op zijn negeerlijst
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 11:01   #4710
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nog een die armen tegen hun goesting voeding door de strot wil rammen. Zoals kilo's suiker

In sociale winkels kunnen ze inkopen aan sterk verlaagde prijzen wat ze persoonlijk nodig hebben, dan hoeven ze toegewezen voedselrantsoen van andermans keuze waar ze niets kunnen mee aanvangen, niet weg te gooien.
Ik denk dat mijn ouders, diep in de vorige eeuw, vaak fret door de eigen strot duwden dat ze eigenlijk niet lustten, om zoonlief te kunnen laten studeren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 11:59   #4711
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat mijn ouders, diep in de vorige eeuw, vaak fret door de eigen strot duwden dat ze eigenlijk niet lustten, om zoonlief te kunnen laten studeren.

.
Ze konden hun voedsel zelf kopen en kiezen in hoeveelheden die ze zelf wensten, jouw ouders.

Het is DOM mensen overtollige hoeveelheden gratis voedsel te geven dat ze niet op kunnen en niet kunnen kiezen .
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 11:14   #4712
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze konden hun voedsel zelf kopen en kiezen in hoeveelheden die ze zelf wensten, jouw ouders.

Het is DOM mensen overtollige hoeveelheden gratis voedsel te geven dat ze niet op kunnen en niet kunnen kiezen .
Wie het kleine niet begeert, is het grote nie weerd.

Stel je eens voor dat een landloper in Brussel met kerst een tas warme tomatensoep wordt aangeboden, maar dat die vindt dat hij dat in het riool mag kappen, want het mocht toch wel tomatenroomsoep zijn op zo'n dag.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 15:57   #4713
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie het kleine niet begeert, is het grote nie weerd.

Stel je eens voor dat een landloper in Brussel met kerst een tas warme tomatensoep wordt aangeboden, maar dat die vindt dat hij dat in het riool mag kappen, want het mocht toch wel tomatenroomsoep zijn op zo'n dag.

.
Het gaat niet over het kleine, het gaat over het overtollige, het teveel.

Deel dan verder uit wat ze niet willen en wat ze niet kunnen consumeren, dan zullen ze het verder blijven wegkappen.

Overigens gaf ik eens een bedelaar 20bf in de jaren kweeniemeer, en hij weigerde het, het moest 50bf zijn. Dat was wel een finale opdoffer.

Sindsdien gaf ik aan bedelaars geen geld meer, wel eten. Samen op boodschappen. Weigeren ze dat, dat moeten ze het zelf maar weten. Sommigen zijn zo gealcoholiseerd, dat ze niet meer eten. Ik deed dat zelfs op mijn pover dopgeld af en toe.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 16:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:41   #4714
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... niet enkel droog broog eten, maar oud droog brood eten

Commentaar: Ik krijg nu pas de kans, omdat mijn supermarkt het dagelijks aanbiedt, casi gratis. Zelfs die dure veelgranenbroodjes....Keihard. Maar ik heb toch altijd verse soep, dus sop ik het in soep. Spaart ook beleg uit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 21:12   #4715
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik zou echt geen greintje gelukkiger zijn, mocht ik meer gaan uitgeven dan 700€/m. Ik zou zelfs niet weten aan welke "luxe". Spreekt mij helemaal niet meer aan en ik kom niets tekort.
Ik zie niets dat veel verschil kan maken in dat compartiment.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2017 om 21:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 21:58   #4716
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou echt geen greintje gelukkiger zijn, mocht ik meer gaan uitgeven dan 700€/m. Ik zou zelfs niet weten aan welke "luxe". Spreekt mij helemaal niet meer aan en ik kom niets tekort.
Ik zie niets dat veel verschil kan maken in dat compartiment.
Misschien niet gelukkiger, maar op een aantal vlakken wel confortabeler.

Ik meen te mogen stellen dat iemand die 1700 per maand heeft, hetzelfde denkt en ervaart, eveneens als de volgende schijven van 2700 en verder.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:14   #4717
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien niet gelukkiger, maar op een aantal vlakken wel confortabeler.

Ik meen te mogen stellen dat iemand die 1700 per maand heeft, hetzelfde denkt en ervaart, eveneens als de volgende schijven van 2700 en verder.

.
Ik zou kunnen een relax kopen van 1000 of 2500€ met een elektrisch motertje, ipv een van 500.
Mijn zit zou comfortabeler zijn dan die van 300€ die ik nu heb (en niet zelf heb moeten betalen). Dat zou dan mijn eerste luxe-uitgave zijn.


Het is ongetwijfeld waar dat eens je basisbehoeften gedekt en verzekerd zijn, luxe en comfort niet veel tevredener of gelukkiger maken, of op zichzelf niet gelukkig maken.

Wat betekent comfort versus geluk. Je kan het natuurlijk beide (willen) hebben...

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2017 om 22:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 10:41   #4718
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... alleen moeten blijven

commentaar:

Ik kon geen relatie meer hebben na een scheiding omdat ik niet materieel afhankelijk wou worden van een partner.
Ik zag ook onvoldoende toekomstmogelijkheden om uit de armoede te raken en voldoende op te brengen voor een nieuw gezin met nieuwe en/of geadopteerde kinderen.

In feite was ik daar ook anderzijds niet meer voldoende gemotiveerd voor, toegegeven. Maar je weet nooit. Zeg nooit nooit meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 11:15   #4719
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een arme kan pas rijkdom naar waarde schatten.
Maar een rijke die kiest als een "arme" te leven, die kent de waarde van het leven.
Ze vullen elkaar zo goed aan dat een evenredige verdeling de genezing van onze samenleving kan zijn.
Armoede zou verbannen moeten worden uit deze wereld en immigratie wordt overbodig.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 11:37   #4720
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik prefeer toch een leuke job en een goed inkomen boven "armoede om het leven te leren kennen".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be