Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2019, 18:49   #141
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eyskens en Tobback ,de Waldorf en Statler van de Vlaamse politici


Bijlage 110844
Inderdaad, die moeten model gestaan hebben voor de karakters van Statler & Waldorf dat kan niet anders.

Kermit ziet het anders:

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 19:07   #142
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
IJdele hoop van de Belgicisten .

De tandpasta is uit de tube en zal er niet meer terug in gaan.
De wijlen loodgieter fixte dat wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:46   #143
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom hebben de Vlamingen dan nu voor 75% gestemd voor partijen die in het recente verleden regeerden ? En bij die 25% die daar niet voor gestemd hebben (VB en PVDA), denk je dat PVDA en VB verzoenbaar zijn in een enkel partijprogramma ?

In feite vonden vele Vlamingen dus dat oftewel Di Rupo oftewel Michel een te herhalen oefening was, he. Slechts 25% wilde iets anders, en ik zie niet goed hoe je die 25% achter een enkel partij programma krijgt. Ik kan mij geen partij programma indenken dat de totaliteit van de VB kiezers en de totaliteit van de PVDA kiezers tegelijkertijd kan bekoren.

En ik zie dus ook niet goed hoe de 75% van de Vlamingen die dus oftewel een Di Rupo of een Michel achtige regering willen (ze stemmen immers op partijen die daaraan deelnamen, behalve groen, da's wat langer geleden, maar die hebben ook geregeerd he), kunnen overhaald worden om achter een enkel partij programma gaan te staan, dat tegelijkertijd ook de VB en de PVDA kiezer kan bekoren.

De spreidstand is gewoon te groot. Gelijk hoe, een enkele partij kan nooit een programma schrijven dat meer dan 1/3 van een elektoraat bekoort.
Als pure Belgicist weigeren de realiteit onder ogen zien en je eigen droom voor werkelijkheid nemen...
NVa is geen klassieke partij en NVa zit dan ook niet in jouw 75%, hoe hard je het ook zou willen... Die 75% bestaat gewoonweg niet...
Ten andere moest je gelijk hebben en BDW is wel zo stom niet om dat te denken want dan weet hij dat hij bij de volgende verkiezingen er niet meer bij zal zijn...

NVa en VB samen hebben 43%, onthou dat en dat gegeven werpt alle oude theorieën regelrecht de prullenmand in...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 01:31   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor een keer had ik sympathie voor Decroo .
Ik ook.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 01:34   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ze heeft nog maar eens getoond wat een foorwijf zij is.
Ik ben er vrij zeker van dat de afkeer voor Almaci, Calvo en ja ook Anuna hen stemmen heeft gekost.
De mensen waren dat klimaat gezeik strontbeu.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 05:42   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
NVa is geen klassieke partij en NVa zit dan ook niet in jouw 75%, hoe hard je het ook zou willen...
Dat is dan ook wat ze zo uitstekend doet he, communiceren. Maar kijk eens naar de wapenfeiten van de N-VA. De N-VA gaat - terecht trouwens - voor een (inderdaad zwakke vorm gezien het federalisme) etat Belgo Flamand. Maar daarvoor is de toestand alles behalve ideaal, gezien het bestaan van de deelstaten. Zij gaat ongeveer waar vader Eyskens eigenlijk voor ging in de jaren 60. De macht van het middenveld. Er is quasi geen verschil tussen de politieke ambities van de N-VA, en die van de CVP toen dat nog een grote machtspartij in Vlaanderen was.

N-VA die met VB samengaat, dat is zoals de CVP die met de VU samenging. We hebben gezien wat dat gegeven heeft: de onmogelijkheid voor de Vlaamse meerderheid om haar macht uit te oefenen in het land.7

Maar los daarvan: je kan niet zeggen dat mensen die voor een partij stemmen die net een regeermandaat achter de rug hebben radicaal iets anders zouden willen dan wat er juist 5 jaar is geweest he.

Als Merkel herkozen wordt, dan is dat toch niet omdat mensen radicaal iets anders willen dan wat Merkel tot nu toe heeft gedaan, zou je denken. Met de N-VA is dat niet anders he. De N-VA zat overal waar ze kon in het bestuur, en de mensen die daar dan terug voor stemmen, willen meer van hetzelfde he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 05:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be