Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2009, 11:09   #161
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
je zei toch "nog erger", niet waar? Of was dat een onbewuste onhandigheid?
Ik bedoelde het als volgt : in alle partijen heb je zowel Israel-aanhangers als Palestina-aanhangers. Dat vind ik niet erg.

Wat wel erg is : er zijn er die alles onvoorwaardelijk aanvaarden, inclusief de moordpartijen van de Hamas.

Beter?
__________________
Antoon is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:16   #162
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik bedoelde het als volgt : in alle partijen heb je zowel Israel-aanhangers als Palestina-aanhangers. Dat vind ik niet erg.

Wat wel erg is : er zijn er die alles onvoorwaardelijk aanvaarden, inclusief de moordpartijen van de Hamas.
We stellen vast dat de meeste Israël-aanhangers in niet mis te verstane bewoordingen de moordpartijen en de vernietiging van alle infrastructuur in Gaza goedkeuren.

Sommigen uiten zelfs hun ontgoocheling dat Israël zich terugtrekt en niet verdergegaan is tot de complete vernietiging.

En dan hebben we het nog niet over de voorbije 60 jaar gehad. Daar doen vele Israël-aanhangers aan een grove vorm van negationisme door de etnische zuivering, de diefstal en de vele slachtpartijen op de burgerbevolking te ontkennen, minimaliseren of vergoelijken.

Het kan ook moeilijk anders: om kritiekloze supporter van Israël te zijn moet je enerzijds een blinde vlek aankweken voor de geschiedenis van onderdrukking, en anderzijds een deel van je geweten uitschakelen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:19   #163
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik bedoelde het als volgt : in alle partijen heb je zowel Israel-aanhangers als Palestina-aanhangers. Dat vind ik niet erg.
Wat wel erg is : er zijn er die alles onvoorwaardelijk aanvaarden, inclusief de moordpartijen van de Hamas.
Beter?

Uiteraard.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:23   #164
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
We stellen vast dat de meeste Israël-aanhangers in niet mis te verstane bewoordingen de moordpartijen en de vernietiging van alle infrastructuur in Gaza goedkeuren.
Is het niet eerder "burgerslachtoffers zijn een noodzakelijk kwaad in de strijd tegen het kwade"? "Goedkeuren" is een vrij sterke verwoording.
Burgerslachtoffers zijn kwader en kwader naarmate het doel van de oorlog verschuift of verdwijnt en dat is ook het probleem met deze oorlog (net zoals Irak en de Hezbollah-oorlog).

Citaat:
Sommigen uiten zelfs hun ontgoocheling dat Israël zich terugtrekt en niet verdergegaan is tot de complete vernietiging.
Ik ben ontgoocheld dat Israël niet konsekwent toepast wat het verkondigt.
Op dit moment heeft het land onder het excuus van terrorismebestrijding een aanslag gepleegd op de Palestijnen, zonder Hamas te vernietigen. Dat stoort mij mateloos. Men wil noch Hamas vernietigen ("immers genoeg verzwakt") noch toegeven dat het onvernietigbaar is.

Citaat:
En dan hebben we het nog niet over de voorbije 60 jaar gehad. Daar doen vele Israël-aanhangers aan een grove vorm van negationisme door de etnische zuivering, de diefstal en de vele slachtpartijen op de burgerbevolking te ontkennen, minimaliseren of vergoelijken.
Het kan ook moeilijk anders: om kritiekloze supporter van Israël te zijn moet je enerzijds een blinde vlek aankweken voor de geschiedenis van onderdrukking, en anderzijds een deel van je geweten uitschakelen.
'48 was een "mooi" (?) staaltje van typische (burger)oorlog: wederzijdse wreedheden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 januari 2009 om 11:26.
Steben is offline  
Oud 28 januari 2009, 19:14   #165
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Aangevulde lijst:

Uit het pro-Palestina kamp:

Minister van Agitatie
djimi
roodhaar
Jean-Pierre
Geert C
Metternich

Uit het pro-Israël kamp:

Hertog van Gelre
Fiere Jood
Slegie
Turkse Nederlander (tenzij ik me vergis over zijn standpunt...)
Heel-Nederlander
Liberalist_NL
Stropkeuh
Zo ff zelf bijgevuld...
__________________
Wie sjoen os Limburg is...
stropkeuh is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be