Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2009, 14:52   #81
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Ik krijg zo het gevoel dat sommige mensen hier op het forum alleen de Joden als slachtoffer beschouwen in de 2de wereldoorlog en m'n vergeet precies dat praktisch iedereen eronder heeft geleden.
Ik vermoed dat u doelt op het feit dat NIET de joden in absolute OF procentuele aantallen de grootste slachtoffers zijn in de concentratiekampen. Om van de totale niet-concentratiekamp slachtoffers maar te zwijgen...

Dat is idd correct. wordt wel eens vaak "vergeten". Kan er alleen maar uit concluderen dat het tot vandaag gebruikt wordt om hun slachtpartijen en volksverdrijving in Palestina goed te praten.

Onlangs nog een Idioot van joods actueel gehoord over de joodse übergevoeligheid : zei dat niet-joden ,homo's en dergelijke NIET uit hun huizen werden gehaald , verklikt en richting concentratiekamp werden gezet.

Van een roos driehoekje heeft die dus nooit gehoord !!

schandalig.
nee, zigeuners, Russen, Slavische volkeren, homo's , gehandicapten, verzetsstijders (sommige idioten zouden die nu als "terrorist" bestempelen) en andere ünerwunschten hebben zelfs als slachtoffer door dezelfde praktijken NOG niet een gelijke status met een jood voor dergelijke fundamentalisten...
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 8 februari 2009 om 14:54.
roodhaar is offline  
Oud 8 februari 2009, 18:23   #82
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Tenslotte, zonder partij te kiezen ginder, wil ik toch op een vrij indrukwekkend parcours van de Joden wijzen. Na de vernietiging in WO II is er, zelfs niet in Duitsland, bij mijn weten één enkele aanslag of vergeldingsdaad geweest. Ook bij alle aanslagen die Israël heeft moeten verwerken in de loop der jaren is er nooit één Joodse manifestatie hier uit de hand gelopen.
Dit schrijven lokt volgend commentaar uit:

Citaat:
Ik krijg zo het gevoel dat sommige mensen hier op het forum alleen de Joden als slachtoffer beschouwen in de 2de wereldoorlog en m'n vergeet precies dat praktisch iedereen eronder heeft geleden.
Of nog:

Citaat:
schandalig.
nee, zigeuners, Russen, Slavische volkeren, homo's , gehandicapten, verzetsstijders (sommige idioten zouden die nu als "terrorist" bestempelen) en andere ünerwunschten hebben zelfs als slachtoffer door dezelfde praktijken NOG niet een gelijke status met een jood voor dergelijke fundamentalisten...
Tendentieus, aandacht afleidend, onjuist. Naast de kwestie, vooral omdat in mijn posting vooral het verschil in reageren naar aanleiding van het conflict in het midden oosten tussen Joden HIER en Palestijnen (en bij uitbreiding moslims in het algemeen) HIER werd beoordeeld. Niets anders.

We zullen beginnen met de Russen.

Alleen al bij Stalingrad werden 300.000 Duitsers gevangen genomen. Ik daag de schrijver uit hier te publiceren hoeveel er zo'n 12 jaar later naar de Heimat zijn kunnen terugkeren.

Aan de hand van het juiste cijfer zal al dan niet aangetoond worden of de Russen al dan niet 'wraak' hebben genomen en vergelding gezocht. Een goede behandeling van krijgsgevangenen valt onder de conventie van Genève en de mensenrechten.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 8 februari 2009, 19:07   #83
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Mag ik ook eens horen wat de vergelding acties waren van de zigeuners, homo's, gehandicapten, verzetstijders en de hele westerse wereld tegenover Duitsland. Of zijn het alleen de joden die een vrij indrukwekkend parkoer hebben afgelegd zonder zich te verlagen op aanslagen tegen de Duitsers?
mambo123 is offline  
Oud 8 februari 2009, 20:35   #84
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Mag ik ook eens horen wat de vergelding acties waren van de zigeuners, homo's, gehandicapten, verzetstijders en de hele westerse wereld tegenover Duitsland. Of zijn het alleen de joden die een vrij indrukwekkend parkoer hebben afgelegd zonder zich te verlagen op aanslagen tegen de Duitsers?
Je vergeet, opnieuw maar kenschetsend, de essentie: het verschil tussen het gedrag van Joden en Palestijnen (bij uitbreiding moslims) HIER in soortgelijke omstandigheden.

Omdat het natuurlijk 'goed' uitkomt bij een vooringenomen en vast standpunt..

Bij mij betekent 'goed' - met vallen en opstaan - proberen de dingen te zien zoals te zijn zonder daarbij voortdurend dat wat me om een of andere reden niet uitkomt onder tafel te vegen. En dat is al moeilijk genoeg.

We verschillen dus blijkbaar van mening over wat 'goed' is. Laat ons het daarbij houden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 8 februari 2009, 20:51   #85
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Je vergeet, opnieuw maar kenschetsend, de essentie: het verschil tussen het gedrag van Joden en Palestijnen (bij uitbreiding moslims) HIER in soortgelijke omstandigheden.

Omdat het natuurlijk 'goed' uitkomt bij een vooringenomen en vast standpunt..

Bij mij betekent 'goed' - met vallen en opstaan - proberen de dingen te zien zoals te zijn zonder daarbij voortdurend dat wat me om een of andere reden niet uitkomt onder tafel te vegen. En dat is al moeilijk genoeg.

We verschillen dus blijkbaar van mening over wat 'goed' is. Laat ons het daarbij houden.
M'n mening ging niet over de Joden en Palestijnen HIER maar over het feit dat je de Joden krediet geeft dat ze geen vergeldingsacties hebben gepleegd bij de Duitsers. Het terrorisme, uitmoorden en verdrijven van de Palestijnen laat je mooi achterwege.
mambo123 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be