Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 2 februari 2009, 17:11   #21
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar men kan de holocaust toch niet ontkennen. Als men dat doet, is men echt van slechte wil, onafgezien hoeveel joden er nu zijn omgekomen.
Natuurlijk kan men de holocaust niet ontkennen. Dat gebeurde in de bewuste post ook niet, maar toch probeerde Liberalist dat maar weer eens te suggereren. Of hoe de holocaust misbruikt wordt om tegenstanders van de Israëlische misdaden de mond te snoeren.

Daarom moest ik reageren.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 2 februari 2009, 17:15   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, kijk, dat onderschrijft dus mijn stelling dat mensen overal hetzelfde zijn (in tegenstelling met volkeren, culturen, godsdiensten etc).
Want een fan-tas-tische stelling. Die van Pythagoras is er niks tegen...

Citaat:
IK kan dus de nodige personen
van arabische afkomst en of moslim afkomst die pal achter Israel staan ten berde voeren als tegenvuur.
U bent een raciste. Het gaat helemaal niet over de vraag of die man jood is of Israëli en of we Arabieren kunnen vinden of moslims die u naar de mond praten of waarin u zich kan vinden.
Het gaat om wat die mensen te vertellen hebben 1) in relatie tot hun eigen ervaring en leven en 2) gebaseerd op rationaliteit, intelligentie en gelardeerd met feiten en argumenten.
Al was de man een marsmanneke of kwam hij Van Krypton, als hij gelijk heeft, heeft jij gelijk.

Citaat:
Elk volk heeft zijn narren, zijn verlichten, zijn verraders, zijn helden etc. Wat één individu denkt of beweert heeft in deze zaak weinig belang.
Zelfkennis is het begin van de twijfel en twijfel is het begin van de wijsheid.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 2 februari 2009, 17:15   #23
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Natuurlijk kan men de holocaust niet ontkennen. Dat gebeurde in de bewuste post ook niet, maar toch probeerde Liberalist dat maar weer eens te suggereren. Of hoe de holocaust misbruikt wordt om tegenstanders van de Israëlische misdaden de mond te snoeren.

Daarom moest ik reageren.
In dit geval vergis je je. Barfo is weldegelijk iemand met een 'andere' kijk op de geschiedenis, om het eufemistisch te zeggen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 februari 2009, 17:17   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
2)Dat neemt nog altijd niet weg wie Hamas(en de andere religieuze fanatiekelingen) is/zijn en wat ze met haar bevolking doet.
Daar spreekt Sir Gerald Kaufman ook over, daarvoor moet je op de link klikken.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 2 februari 2009, 17:55   #25
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In dit geval vergis je je. Barfo is weldegelijk iemand met een 'andere' kijk op de geschiedenis, om het eufemistisch te zeggen.
OK, dat kan. Maar ik wil hier geen discussie openen over negationisme en negationisten.

Mijn punt was dat zeggen dat er met de holocaust propaganda wordt gevoerd, geen negationisme is en op geen enkele manier onder de negationismewet kan vallen. En dat het opgeheven vingertje van Liberalist misplaatst was.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 2 februari 2009, 18:13   #26
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
OK, dat kan. Maar ik wil hier geen discussie openen over negationisme en negationisten.

Mijn punt was dat zeggen dat er met de holocaust propaganda wordt gevoerd, geen negationisme is en op geen enkele manier onder de negationismewet kan vallen. En dat het opgeheven vingertje van Liberalist misplaatst was.
Ah, dat is het probleem als verschillende discussies op verschillende plaatsen met dezelfde mensen worden gevoerd.
Het was geen misplaatst opgeheven vingertje maar een waarschuwing omdat JvdB juist zo'n waarschuwing in een andere draad heeft gekregen waarin ook Barfo actief is.

Daarbij moeten we ons denk ik realiseren dat aan deze discussies aan beide 'zijden' mensen meedoen met een eigen agenda, die maar al te graag op de kar springen en hun gif spuwen in het kielzog van de normale debaters.
Ik maak ook allang een onderscheid tussen mensen die oprecht verontwaardigd zijn en met argumenten discussieren en degenen die dat niet doen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 februari 2009 om 18:16.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 februari 2009, 18:45   #27
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Daarbij moeten we ons denk ik realiseren dat aan deze discussies aan beide 'zijden' mensen meedoen met een eigen agenda, die maar al te graag op de kar springen en hun gif spuwen in het kielzog van de normale debaters.
Ja, ongetwijfeld. Zucht...

Ik beperk me al lang tot een tiental draden die me interesseren en waarin regelmatig interessante bijdragen gepost worden. Nadeel: je kent niet elk poster en zijn achtergronden.

Citaat:
Ik maak ook allang een onderscheid tussen mensen die oprecht verontwaardigd zijn en met argumenten discussieren en degenen die dat niet doen.
Anders overleef je hier niet...
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 2 februari 2009, 19:35   #28
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In dit geval vergis je je. Barfo is weldegelijk iemand met een 'andere' kijk op de geschiedenis, om het eufemistisch te zeggen.
Hij vertoont in ieder geval 'negationistische neigingen'.Maar ik zal me maar vergissen.

Laatst gewijzigd door system : 2 februari 2009 om 19:36.
system is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:17   #29
denopdoener
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 16
Standaard gaz-kaufman

weet iemand van de intelegente mensen wat het woord "hamas" wil zeggen ?
bedankt voor de uitleg !

katsa
denopdoener is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:32   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Propaganda van extreem links. Who cares? Geen serieus mens heeft zin om in een
stalinistische gemeenschap te leven.
Badil, nakba en co...Nog altijd misbruik aan het maken over dinges die lang, lang geleden gebeurden (volgens je EIGEN WOORDEN)?
Het mag u verbazen, maar Israël is grotendeels begonnen als een links en zelfs op communistische leest geschoeid experiment. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kibboets

Die dagen zijn helaas wel geteld en ik ben zo vrij om laf te zijn en mijn meningen omtrent het conflict aldaar neutraal te houden. Korte samenvatting van mijn posts in deze in het verleden:

* We weten niet wat er gebeurt. We weten het hooguit in grote lijnen. Al-Jazeera mag rapport uitbrengen vanuit Gaza en sta me toe die zender niet bepaald objectief te noemen. De photoshops en acteurs die die zender soms (en ik wil hen wel het voordeel van de twijfel geven omdat ze niet weten dat ze misbruikt worden) zijn legio. Remember "the green baret"? Of als we in dezelfde klasse blijven kunnen we ook de vuurkracht van Iran even nuanceren als er wordt ontdekt dat die vele raketten die afgevuurd worden vooral bijgewerkte fotos's zijn. We kunnen dat trouwens van alle media zeggen. CNN en Fox zullen ons wel vertellen wat ze van AIPAC te horen krijgen want ze mogen toch amper Gaza in. Als ik nog maar zie hoe de media hier werken, dan kan je zeker zijn dat het ginder nog 1000 keer erger is. De nuances zijn weg in een oorlog. Totaal weg. Ik zou daar rivieren aan tranen over kunnen wenen, maar helaas heb ik het reeds genoeg gezien. Ik vraag me af of de Amerikaans-Britse cinema's in de jaren veertig close-up beelden gaven over de gruwel in Dresden. Of toonden ze gewoon wat vliegtuigjes die iets naar beneden smeten?

* Kip of ei? De ene toetert dat de Joden agressief waren, de andere weet dan weer dat de Arabische wereld een groot offensief hadden ingezet waar Israël de winnaar werd. Nog voor die oorlogen werd het gebied beheerd door een of andere sultan of wat dan ook die volkerenmoord tegen Joden en Christenen wel zag zitten. Zag zitten? Neen, eerder vurig aanmoedigen. Ik zou Jazeker niet zijn als ik niet zou zeggen dat dat de Joden niet het recht gaf om vandaag met de pletwals over de Palestijnen te gaan, ook al zitten daar flink wat groeperingen met wie je, en ja... daar is het cliché, gewoon echt niet kan praten. En dat laatste is misschien net de ramp voor de palestijnse bevolking. Fatah was corrupt (Ik wil niet weten hoeveel er op de buitenlandse rekeningen van Arafat stond toen hij de pijp aan maarten gaf) en met wat geweld en druk kon Hamas zich profileren als de redder. Vraag is of ik "druk" hier eigenlijk wel juist kan uitdrukken. Kinderprogramma's gebruiken om de haat aan te wakkeren, executies aan de lopende band. Pure intimidatie a la Taliban die er ook niet voor terugschrikken om een leraar de buik open te snijden omdat hij les gaf aan *gasp* meisjes!

3. Ik zie maar 1 oplossing voor dit conflict. En het is eigenlijk maar een hoop op een oplossing. Israël gaat onderhandelen over zijn grenzen. Israel geeft de Palestijnen hoop en geeft hen vruchtbare grond in plaats van nederzettingen te blijven plannen. De komende jaren zie ik het niet raadzaam om de veiligheidsmuur af te breken. Wel om die te verleggen. Bouw die op gebied dat van Israël is en niet van Palestijnen of een paar doorgedraaide zotten (weze het nu Joden of Palestijnen) zullen weer door of over die muur gaan om vele doden te maken. En dat laatste moet ophouden. Verdediging kan... burgerslachtoffers viseren niet.

En de Joden hebben het niet slecht gedaan. Pijpje hier en daar en ook de palestijnse gronden kunnen worden geïrrigeerd. Misschien kunnen ze hun stukje woestijn beplanten dan.

4. I am a dreamer, man.

5. But I'm not the only one.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:33   #31
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denopdoener Bekijk bericht
weet iemand van de intelegente mensen wat het woord "hamas" wil zeggen ?
bedankt voor de uitleg !

katsa
Samentrekking van harakat al-muqâwama al-'islâmiya "islamitische verzetsbeweging".

Het Arabische woord حماس (ḥamās) betekent "enthousiasme, vuur, fanatisme".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2009 om 21:33.
filosoof is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:33   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Waarom kan ik mijn mails nooit kort houden ook al was dat mijn bedoeling?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:38   #33
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom kan ik mijn mails nooit kort houden ook al was dat mijn bedoeling?
Misschien omdat je wat zinnigs te zeggen hebt en one-liners zijn nu eenmaal niet geschikt om een genuanceerde mening uit te drukken? (Zei hij in een one-liner )
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:41   #34
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Politieke propaganda met de holocaust?
Politieke propaganda met de nakba, dar heeft niemand problemen mee.
en gek genoeg vraagt of eist niemand in de naam van de holocaust het vernietigen
van een souveraine staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Am_al-Nakba

Dat jaar greep het pogrom van Jeruzalem plaats
http://en.wikipedia.org/wiki/1920_Palestine_riots

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2009 om 21:45.
filosoof is offline  
Oud 2 februari 2009, 21:53   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien omdat je wat zinnigs te zeggen hebt en one-liners zijn nu eenmaal niet geschikt om een genuanceerde mening uit te drukken? (Zei hij in een one-liner )
Dank je. Ik kan in dit conflict dan ook geen kant kiezen. Israël is evenzeer boeman als de Palestijnen die door hun leiders en buurlanden tot wanhoop zijn gebracht. De buurlanden leveren wel wat wapens maar de levens van hun eigen onderdanen willen ze liever niet riskeren. Een Palestijn heeft helaas ook maar twee keuzes: corrupte Fatah of "zegevierend" Hamas (niet akkoord... meteen executie). Een keuze die hen zuur opbreekt... voor wie ze ook kiezen.

De rol van Jordanië vind ik eigenlijk nog jammer. Het was het land dat bedoeld was om de Palestijnen uit de vluchtelingenkampen te halen. Dat land draagt ook een verantwoordelijkheid.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 3 februari 2009, 10:32   #36
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In dit geval vergis je je. Barfo is weldegelijk iemand met een 'andere' kijk op de geschiedenis, om het eufemistisch te zeggen.

*KNIP*

Revisionisme is bij wet verboden en hier ongewenst.

Laatst gewijzigd door Akira : 4 februari 2009 om 11:38.
barfo is offline  
Oud 3 februari 2009, 15:25   #37
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
"Israel is ontstaan uit terrorisme" "De vader van Tzipi Livni was een terrorist". Verbazingwekkende stellingen in het Britse House of Parliament. Sir Gerald Kaufman, de joods-zionistische veteraan voor de Labour-partij vergeleek de acties van Israël in Gaza met wat de nazi's deden toen ze zijn familie uit Polen hebben gejaagd.

Tijdens het debat in de Commons drong hij er bij de regering op aan om een wapenembargo tegen Israël in te stellen.

Sir Gerald, die opgroeide als orthodoxe en zionistische jood, zei: "Mijn grootmoeder lag ziek in bed toen de nazi's in haar geboortedorp kwamen. Een Duitse soldaat schoot haar dood."
"Mijn grootmoeder is niet gestorven om Israëlische soldaten een schaamlap te bezorgen zodat zij Palestijnse grootmoeders kunnen vermoorden in Gaza. De huidige Israëlische regering buit schaamteloos en zonder mededogen het schuldgevoel van gentiles uit over de slachting van joden tijdens de holocaust als vergoeilijking voor de moord op Palestijnen
."

Over de stelling dat de Palestijnse slachtoffers militanten zijn, zei hij "dat was precies het antwoord van de nazi's" en voegde er aan toe: "Ik veronderstel dat de joden die in het ghetto van Warschau voor hun leven vochten als militanten konden beschouwd worden."

Hij beschuldigde Israël ervan gebied te willen veroveren en sloot af met "They are not simply war criminals, they are fools."

bekijk de hele tussenkomst hier.
Nu horen we het ook eens van een ander. En wat meer is, het komt uit een onverwachte maar vooral uit een onverdachte bron!

Laatst gewijzigd door system : 3 februari 2009 om 15:26.
system is offline  
Oud 3 februari 2009, 15:37   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Nu eens kijken wat een Palestijn, zelfs een ex-terrorist, van dit hele conflict vindt. Op alle fronten ben ik het met Walid Shoebat eens, en het is ook knap dat hij inziet dat dit een religieus conflict is.
http://www.youtube.com/watch?v=FqJw8...e=channel_page
liberalist_NL is offline  
Oud 3 februari 2009, 15:41   #39
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nu eens kijken wat een Palestijn, zelfs een ex-terrorist, van dit hele conflict vindt. Op alle fronten ben ik het met Walid Shoebat eens, en het is ook knap dat hij inziet dat dit een religieus conflict is.
http://www.youtube.com/watch?v=FqJw8...e=channel_page
Ik stel alleen vast dat een ex-zionist (en niet de eerste en de beste) nu zelf zegt dat Joden vaak misbruik maken van de hollocaust en dat Isael ontstaan is uit en door terrorisme. Iets wat ik reeds meerdere malen stelde.

Laatst gewijzigd door system : 3 februari 2009 om 15:42.
system is offline  
Oud 3 februari 2009, 17:51   #40
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nu eens kijken wat een Palestijn, zelfs een ex-terrorist, van dit hele conflict vindt. Op alle fronten ben ik het met Walid Shoebat eens, en het is ook knap dat hij inziet dat dit een religieus conflict is.
http://www.youtube.com/watch?v=FqJw8...e=channel_page
Natuurlijk is het een religieus conflict. Wie anders risceert zijn eigen bevolking tegen een sterkere tegenstander.Dat is gewoon absurt en zelfmoord.

Een Fatah lid wou-met zijn familie- bij begin van het conflict weglopen en kreeg van Hamas huisarest.
Ze vroegen hem :"Ben jij en je familie niet waard om voor de doel van Alah te sterven?"
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be