Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2009, 23:15   #121
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
What's in a name. Het was het niet bij naam, maar in de praktijk was het dat wel degelijk: een -al dan niet verkapt- vernietigingskamp.
Enkele duizenden doden is voor u dus niet fundamenteel verschillend van enkele honderdduizenden doden...

I rest my case.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 5 februari 2009, 23:26   #122
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Waarover zijn jullie eigenlijk bezig? In Hitlers Darwinistische visie die hij op grote delen van Europa overbracht, waren de Joden minderwaardige wezens, een soort parasieten van de mensheid.

Dat is de kern.

Wat nu juist gebeurde op welke plaats met de Joden, als gevolg van deze visie zie k als bijkomstig. De visie, de motivatie achter het gebeuren en waaruit sommigen hun daden voor zichzelf wisten te rechtvaardigen zelfs, d�*t was het grootste kwaad. En voor d�*t soort kwaad, moet de mensheid zich hoeden.

Met alle respect voor de slachtoffers van de holocaust.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 5 februari 2009, 23:28   #123
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

...
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 6 februari 2009, 00:46   #124
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb geen zin om mijn discours noch de onderwerpen waarover ik mag praten te laten bepalen door de negationisten, en al evenmin door degenen die bang zijn van het negationisme.
O, ik heb me nooit laten weerhouden met wie dan ook van goede wil, over welk onderwerp dan ook, te discussieren. Maar aan de andere kant heb ik geen zin mijn tijd te verdoen aan mensen die niets anders kunnen dan voorgekauwde propaganda te herhalen. Ik vind het ook een belediging van mijn intelligentie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In de marge daarvan stoort het me zo mogelijk nog meer dat men wel elk detail van andere genocides (neem de genocides in Tibet, Rwanda of Cambodja) mag bespreken of onderzoeken, zonder dat een gelijkaardige reflex ontstaat. Maar dat terzijde.
Voor wat de Armeense genocide betreft zijn er gelijkaardige reflexen ontstaan.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 februari 2009, 01:25   #125
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat ik absoluut niet begrijp is dat men, als een bepaald aspect van de holocaust kans maakt om misbruikt wordt te worden door negationisten, elk onderzoek naar of zelfs maar gesprek over dat aspect weigert en zelfs criminaliseert (gebeurt ook op dit forum, zie de post van Laatste Belg). Ook al zoiets als het onderscheid tussen werk- en vernietigingskampen...
²
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 6 februari 2009, 07:51   #126
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O, ik heb me nooit laten weerhouden met wie dan ook van goede wil, over welk onderwerp dan ook, te discussieren. Maar aan de andere kant heb ik geen zin mijn tijd te verdoen aan mensen die niets anders kunnen dan voorgekauwde propaganda te herhalen. Ik vind het ook een belediging van mijn intelligentie.
Hier is toch iets anders aan de hand dan negationisme of propaganda. Er wordt gesproken over diverse soorten concentatiekampen (werkkampen en vernietigingskampen) en er ontstaat een soort kramp waarbij de ene verontwaardigd is dat men een onderscheid maakt en anderen zelfs zo ver gaan het een poging tot minimalisering (strafbaar vlg. de negationismewet) te noemen. Ik heb het hier niet over jouw bijdragen in deze draad, maar dat weet je.

Hier is sprake van iets heel smerigs. Denkdwang via "guilty by association". Geeft te denken.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 6 februari 2009, 11:18   #127
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Enkele duizenden doden is voor u dus niet fundamenteel verschillend van enkele honderdduizenden doden...

I rest my case.
Het gaat niet over aantallen doden. Het gaat over het percentage doden.Wanneer in een kamp 1/3 van de kampbewoners sterft in betrekkelijke korte tijd door onmenselijke arbeid en mensonwaardige levensomstandigheden, dan mag men zulk kamp gerust in de praktijk ook de naam 'vernietigingskamp' toedichten en niet alleen 'werkkamp'.

Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2009 om 11:19.
system is offline  
Oud 6 februari 2009, 12:41   #128
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hier is toch iets anders aan de hand dan negationisme of propaganda. Er wordt gesproken over diverse soorten concentatiekampen (werkkampen en vernietigingskampen) en er ontstaat een soort kramp waarbij de ene verontwaardigd is dat men een onderscheid maakt en anderen zelfs zo ver gaan het een poging tot minimalisering (strafbaar vlg. de negationismewet) te noemen. Ik heb het hier niet over jouw bijdragen in deze draad, maar dat weet je.
Ja, dat weet ik. Ik had het dan ook niet over de discussie die je aanhaalt. Dát is een zindelijke discussie. Ik had het over de Barfo's en de Guns van deze wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hier is sprake van iets heel smerigs. Denkdwang via "guilty by association". Geeft te denken.
't is waar. Het is een gevoelig onderwerp.
Hertog van Gelre is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be