Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2017, 09:39   #11241
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bedankt voor een eerlijk antwoord.
Het toont dus inderdaad een betere oplossing voor de gemeenschap dan de ontiechelijk erg overgewaardeerde "democratie".
Graag gedaan, Pandaman.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 09:51   #11242
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus eigenlijk wordt hier gezegd dat de Catalanen maar de wapens moeten opnemen als ze onafhankelijk willen worden in plaats van te onderhandelen zoals Puigdemont wenst.
Neen, dat maakt jij ervan.

Er wordt gewoon gezegd dat er geen leefbare voorbeelden zijn van een geslaagde eenzijdige onafhankelijkheid buiten elke wettelijk kader. Dat de poging van Catalonië dus heel weinig kans op slagen heeft.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 09:56   #11243
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, dat maakt jij ervan.

Er wordt gewoon gezegd dat er geen leefbare voorbeelden zijn van een geslaagde eenzijdige onafhankelijkheid buiten elke wettelijk kader. Dat de poging van Catalonië dus heel weinig kans op slagen heeft.
Dat de poging van Catalonie via deze weg weinig kans tot slagen heeft, dat weet ik ook wel, dat heb ik nooit ontkent. Ik klaag alleen dat democratische deficit aan en de hypocriete houding van de EU in deze zaak. Ook het feit dat een burgeroorlog gezien wordt als de enige manier is de waanzin voorbij.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 09:56   #11244
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, dat maakt jij ervan.
Er wordt gewoon gezegd dat er geen leefbare voorbeelden zijn van een geslaagde eenzijdige onafhankelijkheid buiten elke wettelijk kader. Dat de poging van Catalonië dus heel weinig kans op slagen heeft.
Wat mij betreft toont het ondubbelzinnig aan dat de wijze om de democratie tegen zichzelf te beschermen in feite... ondemocratisch is.
Niet dat dit me stoort hier, maar eenvoudig is wat anders.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 09:59   #11245
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bij de legale democratische middelen hoort ook internationaal recht
er is voor hen, op nationaal vlak, geen legale weg om vreedzaam hun doel te bereiken. internationaal gezien heeft een volk zelfbeschikkingsrecht, dat wordt ook makkelijk genegeerd. nu de Chinezen doen dat ook met Tibet
Zelfbeschikkingsrecht heeft verschillende betekenissen, hoor. Ook het hebben van autonomie binnen een staat is een vorm van zelfbeschikkingsrecht.

Citaat:
in geen enkel land, op deze planeet, kan een regio zichzelf democratisch afscheuren. Duidelijk een lacune in nationale wetgevingen.
Nooit gehoord van Québec of Schotland? Indien de bevolking het had gewenst, zouden die twee regio's vandaag onafhankelijk zijn, binnen een wettelijk Kader.

Citaat:
Madrid zegt neen en daarmee basta, de EU zwijgt in alle talen en laat ondertussen allerlei mensenrechtenschedningen toe, waaronder politieke gevangenen.
Ooooo, mijn hart bloedt bij zoveel onrecht...

Citaat:
dus blijft enkel nog de oude bekende optie van een bloederige burgeroorlog, genocides etc.
Misschien, zoals in 1648, mekaar eerst 100j de kop inslaan tot iedereen het beu is en dan in Munster aan tafel gaan zitten om de grenzen te hertekenen dmv onderhandelingen.
Je hebt gelijk, ondertussen is Noord-Ierland onafhankelijk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 09:59   #11246
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, dat maakt jij ervan.

Er wordt gewoon gezegd dat er geen leefbare voorbeelden zijn van een geslaagde eenzijdige onafhankelijkheid buiten elke wettelijk kader. Dat de poging van Catalonië dus heel weinig kans op slagen heeft.
Dus ze weten wat te doen, als hun overtuiging erg vastberaden is.

Evenzo kan de andere kant (Madrid) evalueren, in de zin van "we weten dat die niet gaan afhouden, dus dan meteen maar de korte pijn ..."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:02   #11247
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat de poging van Catalonie via deze weg weinig kans tot slagen heeft, dat weet ik ook wel, dat heb ik nooit ontkent. Ik klaag alleen dat democratische deficit aan en de hypocriete houding van de EU in deze zaak. Ook het feit dat een burgeroorlog gezien wordt als de enige manier is de waanzin voorbij.
Welk democratisch deficit en welke hypocriete houding van de EU?

En waarom zou burgeroorlog de "enige weg" zijn?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:20   #11248
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welk democratisch deficit en welke hypocriete houding van de EU?

En waarom zou burgeroorlog de "enige weg" zijn?
Dat heb ik nu al genoeg gezegd nietwaar, ik ga het niet blijven herhalen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:23   #11249
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht


Nooit gehoord van Québec of Schotland? Indien de bevolking het had gewenst, zouden die twee regio's vandaag onafhankelijk zijn, binnen een wettelijk Kader.
Klopt, noteer dan ook dat niemand het democratische deficit aankaart bij die 2 regio's. Ze hebben er zelf over beslist en ze hebben gezegd dat ze het niet zagen zitten. Overwinning voor de democratie.

Noteer dat het Catalaanse referendum werd neergeslagen door de Guardia Civil. De Catalanen kunnen niet beslissen over hun toekomst binnen een wettelijk kader, ergo het democratische deficit, ergo een burgeroorlog is de enige manier om het zelfbeschikkingsrecht te laten spelen want anders doet Europa en de rest van de internationale gemeenschap alsof zijn neus bloed.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:25   #11250
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, noteer dan ook dat niemand het democratische deficit aankaart bij die 2 regio's. Ze hebben er zelf over beslist en ze hebben gezegd dat ze het niet zagen zitten. Overwinning voor de democratie.

Noteer dat het Catalaanse referendum werd neergeslagen door de Guardia Civil. De Catalanen kunnen niet beslissen over hun toekomst binnen een wettelijk kader, ergo het democratische deficit, ergo een burgeroorlog is de enige manier om het zelfbeschikkingsrecht te laten spelen want anders doet Europa en de rest van de internationale gemeenschap alsof zijn neus bloed.
Ben jij nu aan het oproepen tot geweld?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:29   #11251
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ben jij nu aan het oproepen tot geweld?
Nope, ik klaag geweld aan, dat jij overigens tracht te minimalisren. Bij de les blijven
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 oktober 2017 om 10:30.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:34   #11252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
verandert niets aan de feiten aan op het terrein
ga op de ramblas staan, citeer dit artikel en kijk eens hoeveel Catalanen terug naar huis sloffen?

jij wil het status quo behouden, je goed recht maar dan zijn de opties beperkt voor de Catalanen

gewoon zeggen:" het kan niet, het mag niet, het zal nooit gebeuren" is simpelweg geen optie,
los met wat je staat te zwaaien

de legale democratische weg betekent dat alle 20 regio's akkoord moeten gaan, uit puur emotioneel-historische redenen valt de Madrileense regio nog liever dood als dat ze ja zeggen.
ze hebben het amper verteerd dat ze geen wereldmacht meer zijn zoals in de 15e eeuw,
Er hoeft helemaal geen instemming te komen van 20 regio's. Wel een 2/3 meerderheid die nodig is om de grondwet aan te passen in het spaanse parlement. cfr het voorstel van PSOE aan Rajoy om hen aan die 2/3 te helpen vanuit de oppositie.
Maar dat is geen werk van weken hoor, maar van maanden. En dat zal pas gebeuren nadat catalonië terug normaal binnen de wettelijke orde functioneert. (vandaar dat PSOE art 155 aan die grondwetswijziging koppelde).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:36   #11253
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat uw Nederlands dateert van voor 1954.


ik ben iemand van de francofone walen de zich ja weigeren een van de drie nationale talen te spreken en nooit ens probeeren iets an te doen volgens de Vlamingen

ben zoals Panda zegt uit de Oostkantoonen

dus duitstalig

by the way , de duitstalie Gemeenschaap is deel van de groote Francofonie zoals Marieke zegt altijd , Region Wallone
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 24 oktober 2017 om 10:42.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:39   #11254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is de enige oplossing. Dat of een burgeroorlog natuurlijk, want dan moeten de regels plots niet meer gevolgd worden, dan hanteert men internationaal plots wel het recht op zelfbeschikking. Leuke spreidstand, dat wel, maar ik ben er niet zo voor te vinden eerlijk gezegd.
Als ik jouw redenering zou volgen (dat, of een burgeroorlog...) dan vraag ik me af waarom de VU op het toppunt van hun macht (1971) de burgeroorlog niet heeft gestart. Want toen moesten ze toch beseft hebben dat met hun 19% van de stemmen zij nooit maar dan ook écht nooit via parlementaire weg tot de republiek vlaanderen zouden komen ?

Of ligt het allemaal toch niet ietsje minder simpel dan dat jij het wil voorstellen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:41   #11255
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het toont dus inderdaad een betere oplossing voor de gemeenschap dan de ontiechelijk erg overgewaardeerde "democratie".
Graag gedaan, Pandaman.
Aantonen ? Je beweert iets, dat is heel wat anders dan iets aantonen hoor...

Maar het is zeldzaam, iemand die zegt dat een verlichte despoot beter bestuur geeft dan een democratisch verkozen parlement.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:47   #11256
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, noteer dan ook dat niemand het democratische deficit aankaart bij die 2 regio's. Ze hebben er zelf over beslist en ze hebben gezegd dat ze het niet zagen zitten. Overwinning voor de democratie.

Noteer dat het Catalaanse referendum werd neergeslagen door de Guardia Civil. De Catalanen kunnen niet beslissen over hun toekomst binnen een wettelijk kader, ergo het democratische deficit, ergo een burgeroorlog is de enige manier om het zelfbeschikkingsrecht te laten spelen want anders doet Europa en de rest van de internationale gemeenschap alsof zijn neus bloed.
Weet je, emo- en semantische argumenten zijn wat ze zijn: alles behalve argumenten. En argumenten worden niet geponeerd, maar uitgelegd, iets wat jij duidelijk niet doet, behalve via cirkelredeneringen.

Ik heb jou al in betere vorm gekend.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:49   #11257
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

El Pais ontmaskert de Catalaanse leugenmachine: https://elpais.com/economia/2017/10/...28_096228.html
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 11:02   #11258
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aantonen ? Je beweert iets, dat is heel wat anders dan iets aantonen hoor...
Maar het is zeldzaam, iemand die zegt dat een verlichte despoot beter bestuur geeft dan een democratisch verkozen parlement.
Ik beweer wat ik zie, zag en heb meegemaakt.
Gij ziet en gelooft in de theorie, ik heb altijd de praktijk hoger aangeslagen.
'Geloof in' is niet mijn ding.
Maar allez, 't is niet erg. Ge zijt een braafke.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 11:05   #11259
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, emo- en semantische argumenten zijn wat ze zijn: alles behalve argumenten. En argumenten worden niet geponeerd, maar uitgelegd, iets wat jij duidelijk niet doet, behalve via cirkelredeneringen.

Ik heb jou al in betere vorm gekend.
Dat heeft niks met emo of semantiek te maken. De feiten zijn wat ze zijn.

De Schotten hebben zelf mogen beslissen en dat kan ik alleen maar toejuichen. Dat Catalanen mogen dat vooralsnog niet en dat kan ik alleen maar scherp veroordelen en het democratisch deficit aanklagen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 11:17   #11260
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik herhaal, Bangladesh
Al eens in Bangladesh geweest? Onveilig, zelfs gevaarlijk, vuil, smerig, één partij dictatuur, sommaire geheime executies, rechtspraak een lacher. Mooie vergelijking.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 oktober 2017 om 11:18.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be