Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 20 januari 2007, 14:39   #41
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Volledigheidshalve zouden we het nog moeten hebben over de bestedingen van landsverdediging en andere nog "federale zaken". Men kan bv; stellen dat een onafhankelijk Vlaanderen eindelijk een leger zal kunnen oprichten waarvan alle kazerne's in Vlaanderen liggen en alle generaals Vlamingen zijn.. Inderdaad : hier gaan er wel degelijk transferts naar de franstaligen.. Maar of we het moeten betreuren dat er in het nu eenmaal dichter bevolkte Vlaanderen minder kazerne's en ook minder manoeuvers en manoeverschade is betwijfel ik toch !

Ook hier zie ik eigelijk geen reden om te stellen dat de "lasten" voor de gemiddelde Vlaming zouden dalen.
U geeft maar een paar voorbeelden aan maar er zijn er veel meer...
landbouw bvb.
werkmogelijkheden bvb.
...
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 14:50   #42
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Indien er dus nu onmiddelijk een onafhankelijk Vlaanderen zou komen, zal een redelijke regering aan de toestand NIETS veranderen, teneinde de toekomstige vergrijzingskosten te kunnen financieren & eveneens ervoor te zorgen dat werkloze Walen geen redenen hebben om ten einde hun inkomen te bestendigen naar Vlaanderen te verhuizen.
De grootste vergrijzingkosten op dit moment zijn weldegelijk in Wallonië te vinden hoor. Alsook, de werkloosheidgraad en de ziektekosten.

U beweert als Vlaanderen onafhankelijk zou worden zij zouden blijven betalen aan Wallonië om te vermijden dat ze massaal niet hier zouden emigreren?

Tja?!

Het probleem is niet het aantal mensen hoor.

Citaat:
Het is inderdaad zo dat een onafhankelijk Rest-België maatregelen zal moeten nemen om zijn begroting in evenwicht te houden - de uitkeringen maw te verlagen, indien dit zou gepaard gaan met een verlaging van de bijdragen zou dit eveneens als gevolg kunnen hebben dat ondernemers
van overal met graagte hun centen in de noodruftige Waalse economie zullen steken (centrale ligging weet je wel + beschikbare ruimte). Mogelijk
verhuizen de werkloze Vlamingen dan wel naar het Zuiden ?
Het is integendeel in Vlaanderen dat men de lasten zou kunnen minderen, zowel voor de Vlaming als voor de ondernemingen, juist door de verminderde uitgaven. Twaalf miljard per jaar is niet niks hoor. Zoveel heeft West-Duitsland per jaar nooit voor de update van Oost-Duitsland moeten betalen.


Citaat:
Toch nog dit : de RSZ is in wezen een gesubsidieerde verzekering. Men zou bv. de premies kunnen variëren in functie van de werkloosheidsstatistieken in een bepaald gebied.. maar dit is weinig zinvol:
ik kan me niet voorstellen dat men hardwerkende Walen laat opdraaien voor het feit dat er in zijn streek meer werklozen zijn dan elders.
Het gaat niet om een gebied. Het gaat erom dat de Vlaming onderdrukt wordt door de Walen en dit zowel geschiedkundig als boekhoudkundig aangetoond kan worden.

'Solidariteit', het woordje waar de Walen nu o zo graag mee schermen is in mijn ogen nog altijd één voor allen en allen voor één. Maar niet alles voor de één en niks voor de ander, want dat is wat al jaar en dag gebeurd in België en er is niks die er op wijst dat dit in de toekomst wel eens zou kunnen veranderen. Dat is geen solidariteit. Dat is profiteren en onderdrukken.

Toen Vlaanderen het moeilijk had en de kinderen stierven van honger en ontbering, terwijl de industrie in Wallonië floreerde, zelfs dan moesten de Vlamingen betalen aan het gewest Wallonië. Leer je geschiedenis.

Ga maar eens een militair kerkhof gaan bezoeken in de Westhoek. Dan zul je wel zien wie de officieren waren en wie het voetvolk, zowel in de eerste als in de tweede wereldoorlog. Het staat daar in de stenen gegrift.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 14:58.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 14:52   #43
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
We komen er bij het misverstand... (had hem al een tijdje door hoor)
Daarvoor nog even de zin van meneer de man bovenhalen en even in vet zetten waar u fout zit :
"De transfers naar l'Etat-PS kosten de gemiddelde Vlaming 2.100 euro per jaar."

Ik blijf bij de feiten; blijft u erbij...?

ps: wat dat vergissen betreft; "ik denk het niet"
U hebt duidelijk geen kennis van een kosten-baten analyse.

Bovendien beweerde u woordelijk:
Citaat:
De man die u doet denken dat iedereen 2100€ uit zijnen zak op tafel legt voor 4miljoen walen (alias the antichrist).
En dat is niet wat die man beweert. Hij had het weldegelijk over de gemiddelde Vlaming. Mijn vraag wie hier eigenlijk de misleider is, is meer dan terecht.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 14:56.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:19   #44
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U hebt duidelijk geen kennis van een kosten-baten analyse.

Bovendien beweerde u woordelijk:

En dat is niet wat die man beweert. Hij had het weldegelijk over de gemiddelde Vlaming. Mijn vraag wie hier eigenlijk de misleider is, is meer dan terecht.

Paulus.
Ik heb Paulus op zijn tenen getrapt dus begint hij mij maar aan te vallen. dat hoeft echt niet hoor...Vooral ZO niet

Inderdaad ik zei wat u citeert en ik blij er ook bij. Wallonië KOST de gemiddelde vlaming geen 2100€ dat is quatch en heeft maar één doel...

De misleider is meneer de man (in dit geval want hij is niet de enige die het gebruikt!)!
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:32   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik heb Paulus op zijn tenen getrapt dus begint hij mij maar aan te vallen. dat hoeft echt niet hoor...Vooral ZO niet

Inderdaad ik zei wat u citeert en ik blij er ook bij. Wallonië KOST de gemiddelde vlaming geen 2100€ dat is quatch en heeft maar één doel...

De misleider is meneer de man (in dit geval want hij is niet de enige die het gebruikt!)!
Ik voel me niet op de tenen getrapt hoor, denk dat maar niet.

Als u dat wil beweren dat Wallonië de gemiddelde Vlaming geen €2100 kost, is dat goed voor mij hoor. Maar weet dat niemand dat cijfer ontkent. Noch de Walen noch de Vlaamse politieke tegenstanders van het Vlaams Belang. Dat kan ook niet, want de cijfers staan voor de feiten. Ze zouden dat anders wel doen natuurlijk. Hoe zou je zelf zijn? Maar als jij persé uit je nek wil kletsen, moet je dat zelf maar weten. Dat is je goed recht.


U beweert dat FDM mij doet denken dat iedere Vlaming €2100 uit zijne zak legt. Ik citeer:

Citaat:
De man die u doet denken dat iedereen 2100€ uit zijnen zak op tafel legt voor 4miljoen walen (alias the antichrist).
Ik zeg neen dat is niet waar want FDM heeft het over de gemiddelde Vlaming.

Als u zich daardoor persoonlijk aangevallen voelt...tja?!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:42   #46
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik voel me niet op de tenen getrapt hoor, denk dat maar niet.

Als u dat wil beweren dat Wallonië de gemiddelde Vlaming geen €2100 kost, is dat goed voor mij hoor. Maar weet dat niemand dat cijfer ontkent. Noch de Walen noch de Vlaamse politieke tegenstanders van het Vlaams Belang. Dat kan ook niet, want de cijfers staan voor de feiten. Ze zouden dat anders wel doen natuurlijk. Hoe zou je zelf zijn? Maar als jij persé uit je nek wil kletsen, moet je dat zelf maar weten. Dat is je goed recht.


U beweert dat FDM mij doet denken dat iedere Vlaming €2100 uit zijne zak legt. Ik citeer:



Ik zeg neen dat is niet waar want FDM heeft het over de gemiddelde Vlaming.

Als u zich daardoor persoonlijk aangevallen voelt...tja?!

Paulus.
Paulus indien je struikelt over het "uit de zak betalen" dan neem ik het terug u snapt niet wat ik ermee wou bedoelen vrees ik
belastingen betaal je uit je zak, afhoudingen op je loon komen uit je zak,... Het is geld dat van u is maar dat wordt ingehouden voor sociale doeleinden in dit opzicht was dat bedoeld nu soit ik neem het terug en mijn excuses voor het misverstand

Maar natuurlijk blijf ik erbij dat wallonië de gemiddelde vlaming geen 2100€ kost... Daar blijft u het dus oneens? hoe kan ik het uitleggen anders? Ik heb al alles gezegd . Maar je wil het duidelijk niet snappen of doet gewoon alsof je het niet snapte kan ook...

Ik wil ook wel eens de waalse politicus horen die dat cijfer bekent maar dat is iets aparts...

U voelt zich zeker wel op de tenen getrapt aangezien u persoonlijk begint te worden...
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:44   #47
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Maar natuurlijk blijf ik erbij dat wallonië de gemiddelde vlaming geen 2100€ kost...
Volledig correct, het gaat eerder om 6.570 €
Gun is offline  
Oud 20 januari 2007, 15:45   #48
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Volledig correct, het gaat eerder om 6.570 €
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:00   #49
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Paulus : Het gaat wel om een gebied - in Wallonië wonen zeer vele fransprekenden van Vlaamse afkomst.. Hier in Vlaanderen krioelt het van
mensen die franstalige ouders hadden. Als ik soldatengraven in de Westhoek ga bezoeken vind ik er bovendien van marokkaanse soldaten, engelse, Canadese, Nieuw-Zeelandse, Australische...

Een Kolonel Dupont kan van Antwerpse afkomst zijn .. of niet ?
Anno 1912 was inderdaad de bourgeoisie in Vlaanderen.. franstalig & die zijn niet naar Wallonië uitgeweken.

Inderdaad : zoals Vlamingen jaarlijks ca. € 200,- gemiddeld per Vlaming betalen aan de Oostduitse Länder, zal Vlaanderen nog steeds "bijdragen" voor de "Walen".

Indien het onafhankelijke Vlaanderen de "Lasten" voor de ondernemingen verlaagt, maakt dit de ondernemers inderdaad rijker .. helaas zullen ze dit profijt niet in Vlaanderen kunnen investeren, wegens te weinig ruimte.
Indien het onafhankelijke Vlaanderen de "Lasten" voor de werkenden verlaagt en de uitkeringen "verhoogt" krijgen we een immigratiegolf.

Of een Waal/franstalige ten zuiden van de taalgrens woont of ten noorden
dat verandert nits aan de hoogte van zijn uitkering. We kunnen vanzelfsprekend de RSZ per gemeente splitsen - in gemeenten zonder
werklozen, zieken, gepensioneerden of kinderen zou men dan geen RSZ moeten afdragen, wegens geen kosten. Autoverzekeringen voor mensen die geen ongelukken hebben zouden ook gratis moeten zijn !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:11   #50
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Een Kolonel Dupont kan van Antwerpse afkomst zijn .. of niet ?
Anno 1912 was inderdaad de bourgeoisie in Vlaanderen.. franstalig & die zijn niet naar Wallonië uitgeweken.
niet enkel bourbeoisie!

Verder ben ik helemaal eens met je analyse.
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 16:47   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Paulus : Het gaat wel om een gebied - in Wallonië wonen zeer vele fransprekenden van Vlaamse afkomst.. Hier in Vlaanderen krioelt het van
En dan?

Het verschil is wel dat de Vlamingen daar Frans spreken terwijl de Walen hier, faciliteiten als een recht beschouwen.

Citaat:
mensen die Franstalige ouders hadden. Als ik soldatengraven in de Westhoek ga bezoeken vind ik er bovendien van marokkaanse soldaten, engelse, Canadese, Nieuw-Zeelandse, Australische...
Een Kolonel Dupont kan van Antwerpse afkomst zijn .. of niet ?
En dan? Ontken je dat de Walen de officieren waren en de Vlamingen het voetvolk. Ontken je dat? Heb je al eens met een oudstrijder gesproken? Ga je je eigen volk leugenachtig maken. Ga je de geschiedenis vervalsen? Nooi gehoord van hoi en stroi en andere beledigingen van het Vlaamse volk?
Citaat:
Anno 1912 was inderdaad de bourgeoisie in Vlaanderen.. franstalig & die zijn niet naar Wallonië uitgeweken.
Maar ze hebben nog altijd de touwtjes in handen. Ze laten ons nog altijd voor hen werken en betalen. De cijfers staan voor de feiten.

Citaat:
Inderdaad : zoals Vlamingen jaarlijks ca. € 200,- gemiddeld per Vlaming betalen aan de Oostduitse Länder, zal Vlaanderen nog steeds "bijdragen" voor de "Walen".
Kun je dat even verduidelijken want daar weet ik niks van en ik zou het moeten weten.

Citaat:
Indien het onafhankelijke Vlaanderen de "Lasten" voor de ondernemingen verlaagt, maakt dit de ondernemers inderdaad rijker .. helaas zullen ze dit profijt niet in Vlaanderen kunnen investeren, wegens te weinig ruimte.
Indien het onafhankelijke Vlaanderen de "Lasten" voor de werkenden verlaagt en de uitkeringen "verhoogt" krijgen we een immigratiegolf.
Te weinig ruimte? Dus al die handelsmissies van Prins Filip zijn in feite enkel voor het profijt van de Walen als ik uw redenering volg?

Neen. Er is nog plaats genoeg in Vlaanderen en zo nodig maken we wel plaats.

Als de lasten voor ondernemers verlaagd worden, dan zullen ze gemakkelijker uitbreiden en volk aannemen. Als men de lasten voor de werkenden verminderd, zullen de Vlamingen meer uitgeven. Meer uitgave betekent een grotere vraag naar producten. Meer productie, betekent meer werk. Meer werk betekent minder werkloosheidsuitkeringen. Trouwens zouden die werkloosheidsuitkeringen op zich niet verhoogd worden, maar enkel het totaalpakket verminderen. Bovendien komt er met het Vlaams Belang een immigratiestop ipv een emigratiegolf zoals die nu bezig is.

Kijk.
Stel dat de gemiddelde werkmens om de tien jaar een nieuwe auto kan kopen vandaag. Als hij dat morgen om de acht jaar kan doen, dan betekent dit een productieverhoging van 20% in de automobielsector alleen al. Snap je het een beetje?


Citaat:
Of een Waal/franstalige ten zuiden van de taalgrens woont of ten noorden
dat verandert nits aan de hoogte van zijn uitkering.
Nogal wiedes. Maar ik vraag me toch af waarom een politieagent meer moet verdienen in Wallonië dan in Vlaanderen. Waarom een postbode meer moet verdienen dan in Wallonië dan in Vlaanderen. Waarom een appendixoperatie bijna dubbel zoveel kost in Wallonië dan in Vlaanderen, en het rijtje is nog lang niet af zoals je weet.

Citaat:
We kunnen vanzelfsprekend de RSZ per gemeente splitsen - in gemeenten zonder werklozen, zieken, gepensioneerden of kinderen zou men dan geen RSZ moeten afdragen, wegens geen kosten. Autoverzekeringen voor mensen die geen ongelukken hebben zouden ook gratis moeten zijn !
Er is niemand die daarvoor pleit. Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt. Geen enkele partij stelt zoiets voor.

Blijft dan nog het feit dat de zetels in Kamer en senaat netjes in tweeën verdeeld worden, wat de stem van de Vlamingen minderwaardig maakt, want ze zijn met meer. Altijd geweest.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 16:51.
Paulus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be