Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2021, 11:40   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard Kostprijs uitgestelde zorg door corona-maatregelen en corona-voorrang

Het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg en Waalwijket is het eerste ziekenhuis in Nederland dat cijfers vrijgeeft over schade van uitgestelde zorg door corona maatregelen en door voorrang te geven aan corona patienten.

Momenteel staat het cijfer daar op 7 doden en 60 zware complicaties, het betreft vooral kanker patienten en dit wordt beschouwd als het topje van de ijsberg. Men vreest dus dat het aantal veel groter is dan dit.

Er zijn 300 ziekenhuizen in Nederland dus geïnterpoleerd spreken we van 2000 doden en 18.000 complicaties, als topje van de ijsberg.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1844...tgestelde-zorg

Zelf ken ik meer mensen die gestorven zijn door de maatregelen dan door corona, het lijkt me dat hier net hetzelfde gebeurd is. In België zou het veel erger nog moeten zijn want hier waren de maatregelen toen erger en meer uitgestelde zorg dan in Nederland.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:44   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg en Waalwijket is het eerste ziekenhuis in Nederland dat cijfers vrijgeeft over schade van uitgestelde zorg door corona maatregelen en door voorrang te geven aan corona patienten.

Momenteel staat het cijfer daar op 7 doden en 60 zware complicaties, het betreft vooral kanker patienten en dit wordt beschouwd als het topje van de ijsberg. Men vreest dus dat het aantal veel groter is dan dit.

Er zijn 300 ziekenhuizen in Nederland dus geïnterpoleerd spreken we van 2000 doden en 18.000 complicaties, als topje van de ijsberg.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1844...tgestelde-zorg

Zelf ken ik meer mensen die gestorven zijn door de maatregelen dan door corona, het lijkt me dat hier net hetzelfde gebeurd is. In België zou het veel erger nog moeten zijn want hier waren de maatregelen toen erger en meer uitgestelde zorg dan in Nederland.
Dit is wellicht uw persoonlijke mening, of is het ook onderbouwd ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:49   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit is wellicht uw persoonlijke mening, of is het ook onderbouwd ?
Wat bedoel je juist? Alles in het artikel is van Edo Arnoldus voorzitter van de medische staf, de rest is mijn mening en waarneming.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 12:41   #4
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat bedoel je juist? Alles in het artikel is van Edo Arnoldus voorzitter van de medische staf, de rest is mijn mening en waarneming.
Henri gelooft enkel wat ui de mond van een opperviroloog komt. De rest is allemaal onzin.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 12:45   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.280
Standaard

‘Dat is één Boeing die om de twee dagen neerstort in België. Denkt u dat er nog gevlogen gaat worden met zo’n cijfers?’

Zo beschreef een niet-viroloog ziekenhuisarts het dodental ingevolge de corona-pandemie in ons land.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 14:38   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
‘Dat is één Boeing die om de twee dagen neerstort in België. Denkt u dat er nog gevlogen gaat worden met zo’n cijfers?’

Zo beschreef een niet-viroloog ziekenhuisarts het dodental ingevolge de corona-pandemie in ons land.
Maar je weet toch dat in ons land ALLE DAGEN een boeiing neerstort, dag in dag uit ? 300 doden per dag he. Dag in dag uit. Alle dagen van het jaar, alle jaren al.

Wat corona gedaan heeft, is daar gedurende twee keer 30-tal dagen 2 boeiings van gemaakt of zo.

We krijgen al elk jaar dag in dag uit een boeiing op onze kop per dag, maar die 60 of zo extra boeiings, daar moest nu eens de maatschappij voor op de schop.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 14:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 17:17   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je weet toch dat in ons land ALLE DAGEN een boeiing neerstort, dag in dag uit ? 300 doden per dag he. Dag in dag uit. Alle dagen van het jaar, alle jaren al.

Wat corona gedaan heeft, is daar gedurende twee keer 30-tal dagen 2 boeiings van gemaakt of zo.

We krijgen al elk jaar dag in dag uit een boeiing op onze kop per dag, maar die 60 of zo extra boeiings, daar moest nu eens de maatschappij voor op de schop.
U mag lacherig doen over mij, dat ik dat niet zou weten,
maar die arts-ziekenhuisdirecteur, die zal dat zeker niet weten.

Want wat wij wel weten: u weet het beter dan 99 procent van de rest van de wereld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 17:59   #8
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U mag lacherig doen over mij, dat ik dat niet zou weten,
maar die arts-ziekenhuisdirecteur, die zal dat zeker niet weten.

Want wat wij wel weten: u weet het beter dan 99 procent van de rest van de wereld.
Dat is nu wel een low bar he.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 18:10   #9
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
‘Dat is één Boeing die om de twee dagen neerstort in België. Denkt u dat er nog gevlogen gaat worden met zo’n cijfers?’

Zo beschreef een niet-viroloog ziekenhuisarts het dodental ingevolge de corona-pandemie in ons land.
Dat is een absurde vergelijking. Een vliegtuig kan je aan de kant zetten, dat is een specifiek doeltreffend ingrijpen. Het leven kan je niet on hold zetten.

Ah, wacht: dat is exact wat men hier probeert te doen: de mensen beletten te leven. Waanzin is het.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 18:51   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U mag lacherig doen over mij, dat ik dat niet zou weten,
maar die arts-ziekenhuisdirecteur, die zal dat zeker niet weten.

Want wat wij wel weten: u weet het beter dan 99 procent van de rest van de wereld.
Weet jij dan niet dat er alle dagen 300 mensen overlijden in Belgie ? Elke dag, dag in, dag uit ?

Ik nam voor het gemak, een Boeiing = 300 mensen.

Denk je dat een arts-ziekenhuis directeur dat niet weet ? En weet je wat mij nog het meeste schrik aanjaagt: het zou zelfs kunnen zijn dat hij dat niet weet of die 3 seconden denkwerk daarvoor niet gedaan heeft. Dat is zelfs goed mogelijk.

Maar mocht je daar zelfs maar aan twijfelen, kijk hier:

https://epistat.wiv-isp.be/momo/

Maar waarom zou die mens zo een rare eenheid van overlijdens gebruiken "boeiings" ? Waarom zou die mens dat doen denk je ? Om indruk te maken. Om op uw emoties te spelen. Om spektakel te verkopen. Om U doen te zeggen "oeioei das erg". En bij simpele duiven werkt dat.

Maar als je dan in diezelfde eenheid 3 seconden nadenkt, en beseft dat er alle dagen een boeiing neerstort, dan relativeert dat direct he. En dan besef je de goeiekope propaganda stunt. Behalve de simpel duiven natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 19:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 11:27   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Nog meer cijfers over extra sterfte omdat er voorrang werd gegeven aan corona patienten en ziekenhuizen nutteloos geleegd.

https://www.ad.nl/gezond/honderden-a...nten~abe1989f/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 11:47   #12
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nog meer cijfers over extra sterfte omdat er voorrang werd gegeven aan corona patienten en ziekenhuizen nutteloos geleegd.

https://www.ad.nl/gezond/honderden-a...nten~abe1989f/
En eigenlijk heeft zo een IC bed weinig toegevoegde waarde voor een coronapatient.
Die ligt daar maar te liggen en hopen dat hem beter wordt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 16:05   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En eigenlijk heeft zo een IC bed weinig toegevoegde waarde voor een coronapatient.
Die ligt daar maar te liggen en hopen dat hem beter wordt.
Ja, inderdaad, je kunt maar zuurstof geven of intuberen. Het ene kun je thuis ook doen, van het andere ga je dood.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be