Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2021, 13:34   #421
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wees op uw hoede voor de witte waarden als objectiviteit, hard werken, het gezin, respect voor autoriteit, uitgestelde bevrediging, vooruitgang, ...
Er zijn zwarten die er aanstoot aan nemen dat o.m. door DiAngelo wordt gesuggerreerd dat ze geen waarden zouden nastreven zoals rationaliteit, arbeidsethos of objectiviteit. De wokefilosofen van deze tijd beseffen blijkbaar niet dat de onzin die ze uitkramen door zwarten zelf als beledigend en betuttelend wordt ervaren. Ik heb het dan even niet over dat BLM-tuig natuurlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 21:12   #422
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Loony Tunes figuurtjes Speedy Gonzalez en Pépé het stinkdier liggen nu in het vizier van New York Times columnist Charles Blow. (Geen Hispanic deze opniemaker, maar een black. .) Maar Amerikaanse Latino's verdedigen hun snelle en clevere en heldhaftige muis.

https://www.newsbreak.com/contents/2...peedy-gonzales
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 21:25   #423
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Loony Tunes figuurtjes Speedy Gonzalez en Pépé het stinkdier liggen nu in het vizier van New York Times columnist Charles Blow. (Geen Hispanic deze opniemaker, maar een black. .) Maar Amerikaanse Latino's verdedigen hun snelle en clevere en heldhaftige muis.

https://www.newsbreak.com/contents/2...peedy-gonzales
Pepe Le Pew? Dat is toch een karikatuur van een Fransman? Een blanke Europeaan dus. Ik dacht dat die fair game zijn?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 21:28   #424
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

En weeral is het de NY Times die een voortrekkersrol speelt in de wokestrijd en de cancelcultuur. Ik hoop oprecht dat die klotegazet eens een Mohamed-cartoon gaat publiceren.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 maart 2021 om 21:29.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 03:27   #425
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://code.likeagirl.io/google-doo...x-edeb2d52a999

Zeer gevoelige teentjes over het feit dat de Google Doodles niet voldoende de gender gap overbruggen. Tegenwoordig wordt alles zorgvuldig gemeten zoals bv hoeveel films Netflix in aanbod heeft met een mannelijk of vrouwelijk hoofdpersonage. De teentjes ....
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 04:02   #426
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Knack doet ook goed mee. Knack vraagt zich af, of in onze regering niet al te veel "witte" mannen zitten.
Laatst vroeg De Standaard zich dan weer af, of architecten wel op de hoogte zijn dat er in een stad ook mensen wonen die niet "wit" zijn. Dit omdat veelal op uitgewerkte voorstellen van hoe een project er kan uitzien, doorgaans enkel "witte" mensen staan.

Je zou dat soort artikels bijna als opruiende taal kunnen beschouwen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 04:03   #427
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://code.likeagirl.io/google-doo...x-edeb2d52a999

Zeer gevoelige teentjes over het feit dat de Google Doodles niet voldoende de gender gap overbruggen. Tegenwoordig wordt alles zorgvuldig gemeten zoals bv hoeveel films Netflix in aanbod heeft met een mannelijk of vrouwelijk hoofdpersonage. De teentjes ....
Maar de internationale dag van de vrouw, daar moeten worden afgebleven. Want hoewel we allemaal gelijk zijn; willen we toch de 'speciallekes' niet opgeven ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 04:19   #428
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En weeral is het de NY Times die een voortrekkersrol speelt in de wokestrijd en de cancelcultuur. Ik hoop oprecht dat die klotegazet eens een Mohamed-cartoon gaat publiceren.
Ik dacht gelezen te hebben dat de NYT gestopt is met cartoons. Volledig finito finish schluss gedaan. Humor is verboden. Nog even en ze stellen daar de autodafe terug in.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 15:46   #429
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Binnenkort enkel nog shampoos voor vet haar en droog haar. Normaal haar hebben mag niet meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 15:52   #430
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Binnenkort enkel nog shampoos voor vet haar en droog haar. Normaal haar hebben mag niet meer.
Mijn eerste reflex was dat dit een grap was. Maar blijkbaar bittere ernst. Zodra grappen en absurditeiten realiteit worden weet je hoe laat het is. Bedenkers van comedy staan barre tijden te wachten. De realiteit geraakt zo van d epot gerukt dat ze niet meer te parodieren valt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 23:04   #431
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Binnenkort enkel nog shampoos voor vet haar en droog haar. Normaal haar hebben mag niet meer.
Een flesje van elk kopen en zelf mengen.

Of beter. Geen shampoo gebruiken tenzij in uitzonderlijke omstandigheden (je krijgt motorolie in je haar bv).
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:01   #432
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Binnenkort enkel nog shampoos voor vet haar en droog haar. Normaal haar hebben mag niet meer.
Ik neem eigenlijk ook aanstoot aan 'vet' haar..
Dat wekt negatieve gevoelens op.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:11   #433
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Ik geloof echt niet dat Unilever dit doet om de reden die zij daar voor geven. Dit heeft andere oorzaken. Net zo min als restaurants/bars die plots met kartonachtige/metalen varianten werken om plastieken rietjes te vervangen.

Er is om één of andere reden de idee dat 'de mensen' dit van hen verwachten.
Die kartonachtige/metalen rietjes worden niet in ons glas geplaatst uit bewustheid voor het milieu.
De benaming 'normaal' verdwijnt niet omdat Unilever streeft naar een inclusieve samenleving.

Wel geloven zij één voor één (om weet ik veel welke reden) dat door dit te doen, zij tegemoet komen aan een vraag. Een vraag die dus m.i. niet eens wordt gesteld.

Dus: vanwaar komt die overtuiging toch, dat die vraag wordt gesteld? Vanwaar komt de gedachte dat dit wordt verwacht?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:13   #434
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik geloof echt niet dat Unilever dit doet om de reden die zij daar voor geven. Dit heeft andere oorzaken. Net zo min als restaurants/bars die plots met kartonachtige/metalen varianten werken om plastieken rietjes te vervangen.

Er is om één of andere reden de idee dat 'de mensen' dit van hen verwachten.
Die kartonachtige/metalen rietjes worden niet in ons glas geplaatst uit bewustheid voor het milieu.
De benaming 'normaal' verdwijnt niet omdat Unilever streeft naar een inclusieve samenleving.

Wel geloven zij één voor één (om weet ik veel welke reden) dat door dit te doen, zij tegemoet komen aan een vraag. Een vraag die dus m.i. niet eens wordt gesteld.

Dus: vanwaar komt die overtuiging toch, dat die vraag wordt gesteld? Vanwaar komt de gedachte dat dit wordt verwacht?
Goede vraag. Is dit georchestreerde waanzin of gewoon Zeitgeist.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:25   #435
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Goede vraag. Is dit georchestreerde waanzin of gewoon Zeitgeist.
Welke van beide het ook is, iemand neemt die beslissing.

In het geval van het restaurant (of de bar) volstaat het dat de zaakvoerder van de ene dag op de andere denkt aan een vraag tegemoet te komen om die veranderingen door te voeren.

Maar voor een Unilever (of andere groot bedrijf van die omvang), ligt dat toch anders. Ik kan me maar moeilijk voorstellen, dat op zo een niveau werkelijk niemand aan de vergadertafel zit, die zich die bedenking maakt: "Wordt dat wel gevraagd/verwacht?"

Dit is m.i. een pure marketingbeslissing. En van marketeers verwacht je (uiteraard) dat zij de markt kennen. De consument met andere woorden. Als ik dan de reacties lees op gelijkaardige beslissingen, dan is het mij steeds duidelijk hoe de consument daar op reageert. Toch blijven bedrijven dezelfde soort beslissingen nemen. Veelal gemotiveerd met iets in de zin van: "we kunnen niet achterblijven ..."

Ik begrijp dit oprecht niet.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:39   #436
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Welke van beide het ook is, iemand neemt die beslissing.

In het geval van het restaurant (of de bar) volstaat het dat de zaakvoerder van de ene dag op de andere denkt aan een vraag tegemoet te komen om die veranderingen door te voeren.

Maar voor een Unilever (of andere groot bedrijf van die omvang), ligt dat toch anders. Ik kan me maar moeilijk voorstellen, dat op zo een niveau werkelijk niemand aan de vergadertafel zit, die zich die bedenking maakt: "Wordt dat wel gevraagd/verwacht?"

Dit is m.i. een pure marketingbeslissing. En van marketeers verwacht je (uiteraard) dat zij de markt kennen. De consument met andere woorden. Als ik dan de reacties lees op gelijkaardige beslissingen, dan is het mij steeds duidelijk hoe de consument daar op reageert. Toch blijven bedrijven dezelfde soort beslissingen nemen. Veelal gemotiveerd met iets in de zin van: "we kunnen niet achterblijven ..."

Ik begrijp dit oprecht niet.
Je wil toch niet graag tegen je klanten zeggen dat vet of droog haar 'niet normaal' is. Marketing.

De tendens is zaken 'positief' te benoemen zodat niemand er aanstoot aan kan nemen. 'Gehandicapte' wordt dan 'anders valide' en degelijke.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 maart 2021 om 00:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:45   #437
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Je wil toch niet graag tegen je klanten zeggen dat vet of droog haar 'niet normaal' is. Marketing.
'Niet normaal' heeft ook nooit op enige verpakking gestaan.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 00:53   #438
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Je wil toch niet graag tegen je klanten zeggen dat vet of droog haar 'niet normaal' is. Marketing.

De tendens is zaken 'positief' te benoemen zodat niemand er aanstoot aan kan nemen. 'Gehandicapte' wordt dan 'anders valide' en degelijke.
U zegt het goed. Het is een tendens.

Maar is die gehandicapte persoon minder gehandicapt wanneer wij hem 'anders valide' noemen? Krijgt hij/zij meer middelen van de overheid? Vergroten zijn/haar kansen op de arbeidsmarkt wanneer we spreken van een 'anders valide' in de plaats van gehandicapte?

Waar we mee bezig zijn, is inderdaad het tegemoetkomen aan tendens. Een tendens waarvan wij het einde niet kennen. We zijn bezig met woordspelletjes; en een hele samenleving lijkt daar blind in mee te gaan.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 01:08   #439
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
U zegt het goed. Het is een tendens.

Maar is die gehandicapte persoon minder gehandicapt wanneer wij hem 'anders valide' noemen? Krijgt hij/zij meer middelen van de overheid? Vergroten zijn/haar kansen op de arbeidsmarkt wanneer we spreken van een 'anders valide' in de plaats van gehandicapte?

Waar we mee bezig zijn, is inderdaad het tegemoetkomen aan tendens. Een tendens waarvan wij het einde niet kennen. We zijn bezig met woordspelletjes; en een hele samenleving lijkt daar blind in mee te gaan.
Woordspelletjes ja. En ze leiden juist af van de hulp die die gehandicapten zouden kunnen gebruiken. Mijn indruk is dat dit geen bottom up maar een top down project is. Maar het zou wel een eigen leven kunnen beginnen leiden. De elite zet een verdeel en heers sneeuwbal in gang. Maar wie zal er nog allemaal geraakt worden door de lawine?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 01:20   #440
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Woordspelletjes ja. En ze leiden juist af van de hulp die die gehandicapten zouden kunnen gebruiken. Mijn indruk is dat dit geen bottom up maar een top down project is. Maar het zou wel een eigen leven kunnen beginnen leiden. De elite zet een verdeel en heers sneeuwbal in gang. Maar wie zal er nog allemaal geraakt worden door de lawine?
Het is hetzelfde met om acht uur in de handen klappen voor de mensen uit de zorgsector uiteindelijk. Daar hebben die mensen niets aan. Die sector heeft meer middelen nodig.
Iemand met een handicap heeft in de eerste plaats betere en meer gerichte zorg nodig. Of hij nu wordt omschreven als een persoon met een handicap of als een minder valide, lijkt mij van ondergeschikt belang te zijn.

Door alles 'positief' te willen omschrijven, maskeer je pijnpunten die je niet kan helen. Een mindervalide persoon, is nog steeds een persoon met beperkingen, wanneer hij/zij niet beter geholpen wordt.

Verplegend personeel dat elke avond applaus krijgt, is nog steeds personeel met een tekort aan middelen.

Trouwens, wat op zich is precies negatief aan gehandicapte? Het is voor een heel groot stuk ook perceptie. Daar is helemaal niets negatief aan. Maar toch is op een bepaald moment voor iedereen beslist dat dit wel zo is en dat voortaan 'mindervalide' de gangbare omschrijving is.

Zo zijn er nog 'woorden' die van het ene moment op het andere niet meer mochten worden gebruikt, omdat iemand de beslissing nam, dat 'wij' ons daar 'allemaal' aan storen ...

Politieke partijen geloven ook in dat concept. In de plaats van een visie te wijzigen, wijzigen ze de naam van de partij. Want dat gaat alles veranderen. Niet dus ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be