Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2006, 11:34   #61
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
analyses van het klikgedrag van werkgevers


Dringend een wet maken tegen dat soort klikgedrag. De anti-klikwet, of zo.

Of nog beter: de KISS databank zo in elkaar steken dat je pas een autochtone CV kan aanklikken nadat je eerst twee allochtone CV's aangeklikt hebt. Duw het ze door de strot!
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 11:51   #62
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De uitleg van Feryn was dat sommige klanten dat mogelijk niet graag zouden kunnen hebben...
En die mensen op de werkvloer: bazenp**p*rs, noemt men dat dan in Antwerpen
[SIZE=3]Ik als toekomstige klant, wil absoluut geen allochtone werker over de vloer zien lopen bij mij om één of ander werkje te komen uitvoeren, uitgesloten bij mij komt die niet binnen, punt uit!! Om achteraf mij komen te bestelen zeker? Ik mag veronderstellen dat vele Belgen ook zo denken!![/SIZE]
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 11:53   #63
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
[SIZE=3]Ik als toekomstige klant, wil absoluut geen allochtone werker over de vloer zien lopen bij mij om één of ander werkje te komen uitvoeren, uitgesloten bij mij komt die niet binnen, punt uit!! Om achteraf mij komen te bestelen zeker? Ik mag veronderstellen dat vele Belgen ook zo denken!![/SIZE]
als je niet wilt toelaten dat ze kunnen werken dan moet je achteraf niet zagen dat ze van armoe bij jouw komen stelen. eigen schuld dikke bult noemen ze zoiets. Jouw manier van denken die idd die van veel belgen is is dé hoofdoorzaak van de problemen die we nu allemaal meemaken.

jullie oogsten dus gewoon wat je zelf zaait

wil je iets ander oogsten ?

zaai dan iets anders

zoniet moet je niet janken.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 juni 2006 om 11:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:01   #64
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als je niet wilt toelaten dat ze kunnen werken dan moet je achteraf niet zagen dat ze van armoe bij jouw komen stelen.
Dus iemand die niet in je huis mag werken, heeft het recht om bij jou te komen stelen...

Flink, King, zo'n analyse!

Dat opent perspectieven: ik heb hier een schilder gecontracteerd. Let wel: één schilder, alle andere schilders van België heb ik uitgesloten. Gediscrimineerd, zeg maar. Ik neem aan dat ik binnenkort een nachtelijke invasie van gediscrimineerde schilders in mijn huis mag verwachten.

En dat ik dan niet moet komen janken.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 30 juni 2006 om 12:02.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:04   #65
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Onlangs werd het overal getoond en gezegd dat de alochtone jongeren het zoveel slechter doen op school. Ligt daar niet een oorzaak dat alochtonen hun cv niet zoveel word bekeken en niet zo gemakkelijk aan werk geraken?
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:18   #66
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Uiteraard MOETEN we die cv's NIET openen. Er is nog zo iets als keuzevrijheid.
En als moslimallochtonen keuzevrijheid aanwenden om hun families uitsluitend te verrijken met 100 % zuiver gecertifieerde islamitische schoondochters en -zonen omdat die alleen conformeren aan hun religieus-culturele apartheidseisen, waarom zouden werkgevers dan hetzelfde principe niet mogen toepassen om hun personeel enkel te verrijken met autochtonen omdat die het best conformeren aan hun bedrijfscultuur?

[FONT=Verdana][SIZE=3]Zéér, zéér juist!! Die vreemdelingen zijn ervoor verantwoordelijk dat er in België geprobeerd wordt om de keuzevrijheid aan banden te leggen. De progressieve politiekers wringen zich in alle bochten om wetten tot stand te brengen, waarin het "pamperbeleid" t.o.z. van vreemdelingen nog explicieter aanwezig is om toch maar enige reden van racisme te kunnen detecteren en te bestraffen en... de vreemdelingen lachen in hun vuistje en provoceren steeds meer en meer, wan hun kan toch niets overkomen, totdat zij het voor het zeggen zullen hebben en wat er dan zal gebeuren daar durf ik niet aan te denken....[/SIZE][/FONT][FONT=Verdana][/FONT]
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:48   #67
Bijter
Lokaal Raadslid
 
Bijter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 306
Standaard

'k Vraag me af hoevelen die hier hun mening verkondigen zelf een zaak hebben of bedrijfsleider zijn ? Ik behoor zelf tot deze soort, ik heb keihard gewerkt en zwarte sneeuw gezien om te staan waar 'k nu sta (zo ongeveer op een héél klein eerste trapje) en 'k kies cv's op de vdab-site niet op de manier van 'ik zoek een kuisvrouw' maar 'ik zoek een kuisvrouw die hier in de buurt woont, met kinderen kan omgaan, een auto heeft, en dan en dan kan werken'. En dan vind 'k nog 200 cv's en tuurlijk kies 'k daar degenen uit waar 'k mee kan praten en discusiëren en dat zullen voornamelijk Vlamingen zijn. Communicatie moet vlot kunnen verlopen (idd, een kuisvrouw lijkt misschien een slecht voorbeeld maar schijn bedriegt). Als er geen Vlamingen zijn kijk 'k wel verder. En wees maar zeker dat 'k elke Vlaming ook volledig "screen".

Heeft allemaal nikske met racisme te maken, enkel met praktische zaken.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:55   #68
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

De redenen lijken mij voor de hand liggend:

- Er zijn nu eenmaal minder CV's van allochtonen
- De CV's zijn inhoudelijk minder interessant
- Eerder al slechte ervaringen met allochtonen in dienst te hebben genomen
- ...

En weet je wat.. Het doet er niet toe.
Werk vinden doe je zelf. Vergeet de hulp van de staat. Wie van ons hier zij zelf opgebeld door een bedrijf met de vraag om voor hen te komen werken?
Je moet ZELF naar werk zoeken. Erop rekenen dat werkgevers net JOUW dossier gaan openen en werk geven, en dan zeggen *ik ben een allochtoon en vind geen werk omdat men mijn dossier niet opent* is misbruik maken van het systeem.

Daarbij, ik vertrouw het zaakje niet .. Hoe ziet men bij de vdab hoeveel keer 'n cv wordt bekeken?
Is er een database veld met allochtoon / autochtoon dan?
Misschien moet men gelijk ook maar eens zeggen hoeveel % vd allochtonen dan wel zijn ingeschreven bij de vdab.. of zelfs maar een CV hebben.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:58   #69
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
'k Vraag me af hoevelen die hier hun mening verkondigen zelf een zaak hebben of bedrijfsleider zijn ? Ik behoor zelf tot deze soort, ik heb keihard gewerkt en zwarte sneeuw gezien om te staan waar 'k nu sta (zo ongeveer op een héél klein eerste trapje) en 'k kies cv's op de vdab-site niet op de manier van 'ik zoek een kuisvrouw' maar 'ik zoek een kuisvrouw die hier in de buurt woont, met kinderen kan omgaan, een auto heeft, en dan en dan kan werken'. En dan vind 'k nog 200 cv's en tuurlijk kies 'k daar degenen uit waar 'k mee kan praten en discusiëren en dat zullen voornamelijk Vlamingen zijn. Communicatie moet vlot kunnen verlopen (idd, een kuisvrouw lijkt misschien een slecht voorbeeld maar schijn bedriegt). Als er geen Vlamingen zijn kijk 'k wel verder. En wees maar zeker dat 'k elke Vlaming ook volledig "screen".

Heeft allemaal nikske met racisme te maken, enkel met praktische zaken.
Voila , die zoekopties zijn heel belangrijk.. Je klikt natuurlijk op de resultaten waarop je al hebt gezocht. Als die gastjes nergens iets nuttigs invullen voor jou is het logisch dat ze niet eens in de resultaten komen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 13:15   #70
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

[quote=King of beggars and fleas;1785275]als je niet wilt toelaten dat ze kunnen werken dan moet je achteraf niet zagen dat ze van armoe bij jouw komen stelen. eigen schuld dikke bult noemen ze zoiets. Jouw manier van denken die idd die van veel belgen is is dé hoofdoorzaak van de problemen die we nu allemaal meemaken.

jullie oogsten dus gewoon wat je zelf zaait

wil je iets ander oogsten ?

zaai dan iets anders



[SIZE=3]Ik heb niets toe te laten en te zaaien, ik zit niet in één machtspositie. Het zijn de domme politiekers en vooral de rooien en de groenen die ze ongecontroleerd toegelaten hebben in ons landje zonder voorwaarden te stellen. Dat is de oorzaak van de huidige heibel rond al dat vreemdelingen tuig dat hier illegaal & legaal rondloopt en of die uit het zuiden of oosten komen maakt niets uit en dit tezamen met hun religieuze en culturele achtergrond bepaalt de hoofdoorzaak v/d problemen waarmee we nu te kampen hebben en niet wij die de problemen willen aankaarten, zoals u leugenachtig schrijft. Een multiculturele samenleving op deze schaal zoals die zich vandaag in Europa en België voordoet moet tot problemen leiden, dat staat in de sterren geschreven. Lees maar de wetenschappelijke enquêtes van verschillende geleerde bollen die in niet mis te verstane zinnen waarschuwen voor allerhande eraan te komen problemen in verband met de ongecontroleerde immigratie. Uw ogen zullen vanzelf open gaan, allee als ge ze wil opendoen natuurlijk!! Ik wil niets anders oogsten dan een stabiele en verdraagzame samenleving, waarin iedereen, iedereen met respect benadert en niet deze huidige samenleving waarin agressie vooral van vreemdelingen hoogtij viert, zodanig dat men in sommige steden ’s avonds niet meer op straat durft te komen!! Is het dan teveel gevraagd om deze vreemdelingen zéér hard aan te pakken en uit het land te zetten, zoals het Vlaams Belang al tientallen jaren vraagt?![/SIZE]
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 13:35   #71
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er wordt zwart op wit een vorm van racistische discriminatie aangetoond bij Vlaamse werkgevers en je moet eens zien hoe ze zich hier nu in bochten wringen om dat goed te praten.
[SIZE=3]Daarom is FERIJN vrijgesproken van racistisch handelen!![/SIZE]
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:03   #72
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Onlangs werd het overal getoond en gezegd dat de alochtone jongeren het zoveel slechter doen op school. Ligt daar niet een oorzaak dat alochtonen hun cv niet zoveel word bekeken en niet zo gemakkelijk aan werk geraken?
Dat blijkt toch (eventueel) pas na het openen van de CV, of heb je een kristallen bol of een voorgeknauwde opinie, zodat je al van te voren weet dat je die CV niet moet openen???

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2006 om 14:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:09   #73
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat blijkt toch (eventueel) pas na het openen van de CV, of heb je een kristallen bol of een voorgeknauwde opinie, zodat je al van te voren weet dat je die CV niet moet openen???
rustig, man... rustig...

het was een vraag he...

nog eens, zou het niet kunnen dat doordat alochtonen blijkbaar veel slechtere resultaten halen op school dat hun cv's minder bekeken worden?
Het is idd dat je elk cv moet openen om de resultaten te krijgen, maar wanneer dit "fenomeen" bekend is bij werkgevers zullen ze toch zowiezo al sneller geneigd zijn om een "belg" aan te nemen... niet?

ik verwijt niet, ik breng aan...

Laatst gewijzigd door xylitar : 30 juni 2006 om 14:09.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:14   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Daarbij, ik vertrouw het zaakje niet .. Hoe ziet men bij de vdab hoeveel keer 'n cv wordt bekeken?
Is er een database veld met allochtoon / autochtoon dan?
Idd, de VDAB legt racistische criteria aan. Erger nog, ze controleert bedrijven op basis van racistische criteria.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:14   #75
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Oorspronkelijk bericht door filosoof
en je huidskleur wat verlichten, je haar ontkrullen ook?
[quote=CHIPIE;1784254]Mss...

Maar men zou tenminste mijn cv openen..
quote]
Michael Jackson deed het zo goed , dat ontkrullen en huid verlichten, dat hij in een pedofilieproces vrijgesproken werd: hij was voor de juri een èchte blanke geworden en werd dus vrijgesproken..een zwarte zou voor hetzelfde tientallen jaren de bak ingevlogen zijn...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:35   #76
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
enige relevante vraag is hoe geraken we daaruit ?
Van zodra dat de perceptie gekeerd is. En dat kan best: er zijn nog genoeg bedrijfsleiders die dringend volk nodig hebben en die wél allochtone namen aanklikken.

De economie en de arbeidsmarkt zijn immers geen statische gegevens: zie maar naar de introductie van de vrouw op de arbeidsmarkt... 40 jaar geleden ging iedereen er nog vanuit dat zoiets onmogelijk was; vandaag is er al een vrouw "manager van het jaar" geweest...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 14:39   #77
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

[quote=filosoof;1785528]Oorspronkelijk bericht door filosoof
en je huidskleur wat verlichten, je haar ontkrullen ook?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss...

Maar men zou tenminste mijn cv openen..
quote]
Michael Jackson deed het zo goed , dat ontkrullen en huid verlichten, dat hij in een pedofilieproces vrijgesproken werd: hij was voor de juri een èchte blanke geworden en werd dus vrijgesproken..een zwarte zou voor hetzelfde tientallen jaren de bak ingevlogen zijn...
Dan ben je blijkbaar al vergeten dat OJ Simpson, nochtans een zwarte, vrijgesproken werd voor moord, ondanks massa's bewijzen. Maar ja, dat past natuurlijk niet in jouw denkbeeld van de door-en-door slechte blanken.
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 15:12   #78
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door filosoof
en je huidskleur wat verlichten, je haar ontkrullen ook?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss...

Maar men zou tenminste mijn cv openen..
Michael Jackson deed het zo goed , dat ontkrullen en huid verlichten, dat hij in een pedofilieproces vrijgesproken werd: hij was voor de juri een èchte blanke geworden en werd dus vrijgesproken..een zwarte zou voor hetzelfde tientallen jaren de bak ingevlogen zijn...
Mijn 'boodschap' is duidelijk niet overgekomen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 15:17   #79
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Uiteraard MOETEN we die cv's NIET openen. Er is nog zo iets als keuzevrijheid.
En als moslimallochtonen keuzevrijheid aanwenden om hun families uitsluitend te verrijken met 100 % zuiver gecertifieerde islamitische schoondochters en -zonen omdat die alleen conformeren aan hun religieus-culturele apartheidseisen, waarom zouden werkgevers dan hetzelfde principe niet mogen toepassen om hun personeel enkel te verrijken met autochtonen omdat die het best conformeren aan hun bedrijfscultuur?
Een staande ovatie voor Knorretje bij deze 8)
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 15:43   #80
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Ik zie hier veel hatelijke opmerkingen op deze thread. Oplossingen en een constructief dialoog zijn weer ver te zoeken.

Tof.

Maar tenzij we allemaal samen naar een oplossing toewerken zal het muisje een staartje hebben.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be