Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hebben Abraham, Isaac en Ismaël echt bestaan ?
Ik weet zeker dat heel veel seculieren geloven dat Abraham, Isaac en Ismaël echt bestaan hebben. 4 13,33%
De meeste seculieren geloven echt niet in het bestaan van deze fictieve figuren. 8 26,67%
Geen mening. 2 6,67%
Abraham, Isaac en Ismaël hebben echt bestaan. 16 53,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2005, 14:29   #41
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Over inteelt bij Adam en Eva is het interessant te weten dat inteelt tussen naaste familie gevaarlijk is enkel en alleen omdat op die manier de genetische defekten eigen aan de familie zich maar blijven opstapelen, met als gevolg dat die bij elke generatie erger worden. Elke generatie geeft defekten door aan de volgende generatie. Om gezonde kinderen te hebben moeten we er steeds op letten dat die defekten worden "verdund" in genen die voldoende van de onze verschillen. Blijkbaar heeft elke cultuur dat ingezien zodanig dat incest overal verboden werd.

En broer en een zus zonder enig defekt (wat dus niet bestaat) zouden echter gerust samen een kind kunnen hebben.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 18:56   #42
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
En hoe bewijst u dat?
mmm moeilijker , ikzelf zie het als een kwestie van geloof , zoals ik geloof in God enzo. Bewijzen kan ik jammer genoeg niet . Ook zijn er van die tijd en streek weinig tastbare en geschreven bronnen over .
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 19:31   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Over inteelt bij Adam en Eva is het interessant te weten dat inteelt tussen naaste familie gevaarlijk is enkel en alleen omdat op die manier de genetische defekten eigen aan de familie zich maar blijven opstapelen, met als gevolg dat die bij elke generatie erger worden. Elke generatie geeft defekten door aan de volgende generatie. Om gezonde kinderen te hebben moeten we er steeds op letten dat die defekten worden "verdund" in genen die voldoende van de onze verschillen. Blijkbaar heeft elke cultuur dat ingezien zodanig dat incest overal verboden werd.

En broer en een zus zonder enig defekt (wat dus niet bestaat) zouden echter gerust samen een kind kunnen hebben.
Uit het verhaal van jacob bij zijn nonkel laban in de bijbel blijkt dat hij toen reeds kennis had van de wetten van mendel. In feite pasten de oude semietische stammen die wetten ook op zichzelf toe. Via inteelt hebben de joden een aantal eigenschappen van hun eigen stam destijds bewust vastgelegd.

wist je dat alle goudhamsters in de wereld bvb afstammen van 1 moeder met 14 jongen.

vraag maar eens aan mensen die iets kennen van het fokken van paarden of honden....
in sommige gevallen wordt inteelt expres toegepast precies om wenselijke raseigenschappen vast te leggen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2005 om 19:37.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:32   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Uit het verhaal van jacob bij zijn nonkel laban in de bijbel blijkt dat hij toen reeds kennis had van de wetten van mendel. In feite pasten de oude semietische stammen die wetten ook op zichzelf toe. Via inteelt hebben de joden een aantal eigenschappen van hun eigen stam destijds bewust vastgelegd.

wist je dat alle goudhamsters in de wereld bvb afstammen van 1 moeder met 14 jongen.

vraag maar eens aan mensen die iets kennen van het fokken van paarden of honden....
in sommige gevallen wordt inteelt expres toegepast precies om wenselijke raseigenschappen vast te leggen.
Waarom moesten ze bewust inteelt toepassen als ze van één ouderpaar afstamden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 21:45   #45
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik weet in elk geval dat mitochondriale Eva wel heeft bestaan.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 22:04   #46
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom moesten ze bewust inteelt toepassen als ze van één ouderpaar afstamden ?
Ze stamden niet af van 1 ouderpaar. Laban was de nonkel van jacob. en isaac de vader van jacob stuurde hem ernaartoe om een vrouw te nemen uit de eigen familie. Hij trouwde dus met zijn nicht - eigenlijk uiteindelijk met drie van zijn nichten.

Als je de bijbel mag geloven dan stammen we echter ook van 1 paar af
en meer en meer wetenschappelijke studies wijzen ook in diezelfde richting.
Alle vrouwen dragen in elk geval een identiek chromosoon dat erop wijst dat alle vrouwen in alle geval moeten voortkomen van 1 vrouw. Dus inteelt moet hoe je het ook draait of keert helemaal in den beginne noodzakelijk geweest zijn.

Volgens de wetten van mendel heb je recessieve genen en dominante genen

stel een koppel hij wit - zij zwart
krijgen een kind = zwart.
dit zwarte kind draagt echter het witte gen recessief = onzichtbaar mee

stel je nog zo n koppel voor
identieke situatie
ook een zwart kind uit een gemengd huwelijk

indien het zwarte kind van het eerste koppel een kind verwekt met het zwarte kind van het tweede koppel dan zal het reccesieve gen dominant worden dwz het kind zal bijn a met zekerheid wit zijn.

Jacob wist dit ook
hij was er zijn oom te slim mee af
in ruil om te mogen huwen met diens dochter moest hij immers diens kudden 7 jaar hoeden.
maar laban zette hem in de zak
en zadelde hem na 7 jaar op met een andere dochter.
nu moest jacob nog eens 7 jaar de kudde hoeden.
weer werd hij na zeven jaar met een andere dochter opgezadelt dan degeen die hij gevraagd had.
weer moest hij 7 jaar met die beesten op t rot.
hij maakte echter een afspraak met laban
hij wilde ditmaal een deel van de dieren erbij na nog eens zeven jaar
hij stelde voor dat laban of de effen of de gevlekte dieren zou kiezen.
en laban die zag dat de effen dieren veruit in de meerderheid waren koos natuurlijk de effen dieren.
jacob was echter al vele jaren met de dieren aan t kweken en dus wist de kudde zo te manipuleren dat na nog eens zeven jaar zo goed als alle dieren gevlekt waren en laban was nagenoeg al zijn dieren en zijn drie dochters kwijt
soit zo ging het ongeveer toch. want lang geleden dat ik mn catechismus nog ben tegengekomen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:16   #47
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Ik heb deze nacht eens voor de eerste keer het ontstaan van het jodendom gelezen.Ik moet eerlijk toegeven,ben er toch wel een beetje door "gepakt".Vooral door dat Abraham was toegesproken door God om helemaal door de woestijn te reizen.Maar als je ook ziet wat voor een taai volk die nomaden zijn die honderden kilometers door de woestijn trekken en letterlijk water ruiken.......................
En dan dat ze als slaven werden gebruikt in Egypte en Mozes ze geholpen heeft in opstand te komen en te vluchten.

Knap verhaal,da moet ik wel zeggen!

Laatst gewijzigd door Grellig : 19 maart 2005 om 07:18.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:25   #48
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ze stamden niet af van 1 ouderpaar. Laban was de nonkel van jacob. en isaac de vader van jacob stuurde hem ernaartoe om een vrouw te nemen uit de eigen familie. Hij trouwde dus met zijn nicht - eigenlijk uiteindelijk met drie van zijn nichten.

Als je de bijbel mag geloven dan stammen we echter ook van 1 paar af
en meer en meer wetenschappelijke studies wijzen ook in diezelfde richting.
Alle vrouwen dragen in elk geval een identiek chromosoon dat erop wijst dat alle vrouwen in alle geval moeten voortkomen van 1 vrouw. Dus inteelt moet hoe je het ook draait of keert helemaal in den beginne noodzakelijk geweest zijn.

Volgens de wetten van mendel heb je recessieve genen en dominante genen

stel een koppel hij wit - zij zwart
krijgen een kind = zwart.
dit zwarte kind draagt echter het witte gen recessief = onzichtbaar mee

stel je nog zo n koppel voor
identieke situatie
ook een zwart kind uit een gemengd huwelijk

indien het zwarte kind van het eerste koppel een kind verwekt met het zwarte kind van het tweede koppel dan zal het reccesieve gen dominant worden dwz het kind zal bijn a met zekerheid wit zijn.

Jacob wist dit ook
hij was er zijn oom te slim mee af
in ruil om te mogen huwen met diens dochter moest hij immers diens kudden 7 jaar hoeden.
maar laban zette hem in de zak
en zadelde hem na 7 jaar op met een andere dochter.
nu moest jacob nog eens 7 jaar de kudde hoeden.
weer werd hij na zeven jaar met een andere dochter opgezadelt dan degeen die hij gevraagd had.
weer moest hij 7 jaar met die beesten op t rot.
hij maakte echter een afspraak met laban
hij wilde ditmaal een deel van de dieren erbij na nog eens zeven jaar
hij stelde voor dat laban of de effen of de gevlekte dieren zou kiezen.
en laban die zag dat de effen dieren veruit in de meerderheid waren koos natuurlijk de effen dieren.
jacob was echter al vele jaren met de dieren aan t kweken en dus wist de kudde zo te manipuleren dat na nog eens zeven jaar zo goed als alle dieren gevlekt waren en laban was nagenoeg al zijn dieren en zijn drie dochters kwijt
soit zo ging het ongeveer toch. want lang geleden dat ik mn catechismus nog ben tegengekomen.
King,zou jij ook zeven jaar kudden hoeden voor het hart van een meisje?Ik ben tot veel in staat maar daar heb ik men vragen eerlijk gezegd bij.Dat zou ik nog niet doen voor Pamela Anderson
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:58   #49
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
King,zou jij ook zeven jaar kudden hoeden voor het hart van een meisje?Ik ben tot veel in staat maar daar heb ik men vragen eerlijk gezegd bij.Dat zou ik nog niet doen voor Pamela Anderson
wel maar als ge goed begrepen hebt wat ik hier uitleg dan ging het niet alleen maar over een meisje maar over het kweken van een super mensen ras. En dat ging alleen met dat ene meisje. Waarom denkt ge dat die joden anders zo taai zijn dat ze door die woestijn konden trekken de holocaust en nog veel meer allemaal overleefd hebben en dit zonder hun identiteit te verliezen. Mag ik eens vragen welk boek je gelezen hebt ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2005 om 08:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:58   #50
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Juist in feite weten we in verband met de geschiedenis bitter weinig,hier en daar wat flarden van teksten waarbij de vertaler er dan nog een deel zelf bij heeft gefantaseerd.

Ik respekteer wel iedereen zijn geloofsovertuiging,zolang er maar geen slachtoffers vallen of dat erdoor geen mensen onderdrukt,of gemanipuleerd worden.
Iedereen heeft volgens mij het recht zijn mening te uiten over iets,maar het moet dan wel zijn mening zijn,en niet omdat het "in" is.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 08:03   #51
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Sorry, ik zit in het verkeerde forum.
dat komt ervan als met teveel dingen tegelijk bezig bent
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 18:12   #52
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Mag ik eens vragen welk boek je gelezen hebt ?
Het boek is DE BRON VAN ONS VERLEDEN,een reis door de landen waar de Bijbel is ontstaan.Geschreven door Jorg Zink.

Prachtig boek btw,mooie foto's over de nomaden die op het moment een uitstervend "ras" zijn door de oprukkende westerse wereld.
Op het moment zit ik bij Salomo die handel bedrijft met de omringende landen,serieuse rijkdom had die kerel bijeengekregen amai.......................

Laatst gewijzigd door Grellig : 19 maart 2005 om 18:12.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 21:18   #53
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Hotdogs bestaan...
Mosterd moet erop...
Abraham wist waar je die mosterd haalt...
Ergo: Abraham heeft bestaan!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be