Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 17:33   #1
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard Allochtonen scoren slecht in het onderwijs : oplossing turks of arabische keuzevakken

Citaat:
Het Minderhedenforum reageert "geschokt" op de resultaten van een onderzoek in opdracht van de Koning Boudewijnstichting ("Verspild Talent") naar de schoolprestaties van leerlingen van het secundair onderwijs. België bevindt zich bij de industrielanden waar de kloof tussen autochtone en allochtone leerlingen het grootst is, schrijft de stichting op haar website over de resultaten van het onderzoek.

Dirk Jacobs en Andrea Rea, allebei hoogleraar aan de Franstalige universiteit ULB, vergeleken voor de Koning Boudewijnstichting de schoolprestaties van allochtone en autochtone leerlingen. Hun conclusie is duidelijk, schrijft De Standaard: Nergens ter wereld is de kloof tussen autochtone en migrantenleerlingen zo groot als in Vlaanderen. In andere landen of in de Franstalige Gemeenschap slagen kinderen van vreemde origine er een pak beter in aan te sluiten bij het niveau van de autochtone leerlingen.

Deze vaststelling "maakt brandhout van het gelijkekansenbeleid in het onderwijs", zo reageert het Minderhedenforum, de spreekbuis van de etnisch-culturele minderheden in Vlaanderen en Brussel. "Het is tijd voor een gedurfd beleid dat resultaten eist van al de tenoren uit het onderwijs: schoolgemeenschappen en inrichtende machten. Het dichten van de kloof moet centraal staan in het onderwijs", zegt de directeur van het Minderhedenforum, Naima Charkaoui, in een mededeling.

Charkaoui vraagt meer controle op de middelen die scholen krijgen om een gelijkekansenbeleid vorm te geven. Voorts pleit ze ervoor Turks of Arabisch op te nemen als keuzevak in het onderwijs. "Anderstalige kinderen zullen dan alvast in één vak uitblinken. Resultaat? Meer zelfvertrouwen leidt tot betere schoolprestaties."
Ze zullen het dus echt nooit leren. Aanpassen moeten ze doen, van het eerste kleuterklasje!
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 17:37   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ze zullen het dus echt nooit leren. Aanpassen moeten ze doen, van het eerste kleuterklasje!
Dient het onderwijs om zich voor te bereiden op het leven in de maatschappij of om minstens in één vak uitgeblonken te hebben ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 17:40   #3
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

dit is om te lachen hoop ik...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 17:47   #4
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Alweer een van de pot gerukt lapmiddeltje dat nergens toe zal leiden. In plaats van het probleem bij de basis aan te pakken, en dat is gewoon ervoor zorgen dat die kinderen fatsoenlijk Nederlands kunnen, komen ze met zoiets hemeltergends op de proppen.

En wat met de Vlaamse kinderen die niet mee kunnen? Krijgen die dan een cursus kleien, of iets anders onnuttigs waar ze goed in zijn, zodat ze tenminste in één vak uitblinken?
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 17:58   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ze zullen het dus echt nooit leren. Aanpassen moeten ze doen, van het eerste kleuterklasje!
En het zijn toch altijd dezelfden die de problemen maken/hebben...
En toch mogen we er niets over zeggen want het zijn nooit dezelfden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 18:21   #6
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

ik vind dit wel een interessant zinnetje:

Citaat:
Nergens ter wereld is de kloof tussen autochtone en migrantenleerlingen zo groot als in Vlaanderen. In andere landen of in de Franstalige Gemeenschap slagen kinderen van vreemde origine er een pak beter in aan te sluiten bij het niveau van de autochtone leerlingen.
Het is natuurlijk totaal niet politiek correct om de verschillende elementen even nader te bekijken:
vb. in Canada zijn het vooral de meer begoede (én begaafde) aziaten die migreren. en rara .... die doen het écht goed op school hoor. Welke migranten doen het niet goed? oei... dat is vragen naar de bekende niet politiek correcte weg, dus zijn het de vlamingen die fout zijn.

Wat is het niveau van de klassen in de franstalige gemeenschap (ze konden zelfs hun eigen naam niet goed schrijven en maken er iets met wal en brux van). Is dat niveau hetzelfde als de vlaamse kinderen? Neen hé? het vlaams onderwijs ligt een pak hoger qua niveau dan het franstalige onderwijs.... tiens tiens.

Zelf heb ik ooit die Pisa resultaten eens met een niet politiek correcte bril bekeken en wat bleek? landen met veel migranten uit noord afrika en andere islamitische landen, doen het toch o zo slecht! foei foei foei! Landen met migranten uit niet- islamitische landen schieten eruit als zijnde flink! flink! hoe zou d�*t nu komen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 augustus 2011 om 18:22.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 18:56   #7
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
... het vlaams onderwijs ligt een pak hoger qua niveau dan het franstalige onderwijs....
Oh?

Misschien kun je dan even verklaren waarom de helft van de witte Vlaamse autochtonen op de eigen tv moet worden ondertiteld.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 augustus 2011 om 18:57.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 19:07   #8
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Vorige week zat ik op tram 3 van Merksem naar Antwerpen. Als gewoonlijk waren er veel allochtonen op de tram. Velen waren jonge gezinnen. Er stapten kort na elkaar drie dames met buggy en nog wat grotere kinderen op. Twee van hen duidelijk Marokkaans, een van Aziatische (mogelijk Chinese) origine. De Marokkaanse mama's spraken Arabisch, ook met hun kinderen. De Aziatische sprak perfect Nederlands, ze had een zwaar accent maar haar woordkeuze en zinsbouw waren correct. Haar zoontje hoorde ik ook in net en accentloos Nederlands met zijn moeder praten. Dat was echt opvallend. Is het niet normaal dat een mens zich begint af te vragen of een bepaalde immigrantengroep gewoon weigert zich te integreren!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 19:28   #9
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vorige week zat ik op tram 3 van Merksem naar Antwerpen. Als gewoonlijk waren er veel allochtonen op de tram. Velen waren jonge gezinnen. Er stapten kort na elkaar drie dames met buggy en nog wat grotere kinderen op. Twee van hen duidelijk Marokkaans, een van Aziatische (mogelijk Chinese) origine. De Marokkaanse mama's spraken Arabisch, ook met hun kinderen. De Aziatische sprak perfect Nederlands, ze had een zwaar accent maar haar woordkeuze en zinsbouw waren correct. Haar zoontje hoorde ik ook in net en accentloos Nederlands met zijn moeder praten. Dat was echt opvallend. Is het niet normaal dat een mens zich begint af te vragen of een bepaalde immigrantengroep gewoon weigert zich te integreren!
Natuurlijk is het normaal dat je je zulke dingen gaat afvragen.

Het is ook overal in Europa dezelfde groep immigranten die de grootste problemen heeft met zich te integreren. Niet geheel toevallig de groep immigranten met een islamitische achtergrond. De islam verbiedt immers zich aan te passen aan niet-islamitische zaken en de islam gebiedt islamieten hun omgeving aan de wetten en eisen van de islam aan te passen. En daar komen dus grote integratieproblemen van.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 19:45   #10
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het is ook overal in Europa dezelfde groep immigranten die de grootste problemen heeft met zich te integreren. Niet geheel toevallig de groep immigranten met een islamitische achtergrond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het niet normaal dat een mens zich begint af te vragen of een bepaalde immigrantengroep gewoon weigert zich te integreren!
Deze immigranten groep bedoel je misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
12.870.000 views (best beluisterde liedje uit het NL taalgebied ooit)


Kun jij uitleggen waarom veel witte Vlamingen abominabel Nederlands spreken en deze taal voor hun eigen tv & muziekcultuur niet de moeite waard vinden?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 augustus 2011 om 19:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:00   #11
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Deze immigranten groep bedoel je misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
12.870.000 views (best beluisterde liedje uit het NL taalgebied ooit)
Vreemd, als ik op dat linkje klik dan krijg ik het getal 6 548 894, net iets meer dan de helft van wat jij beweert.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kun jij uitleggen waarom veel witte Vlamingen abominabel Nederlands spreken en deze taal voor hun eigen tv & muziekcultuur niet de moeite waard vinden?
Kun jij uitleggen waarom jij telkens dezelfde weinig terzake doende vragen blijft stellen en dito opmerkingen blijft maken?

Alsof een paar "geslaagde" allochtone vertolkers van de lichte muziek representatief zouden zijn.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 31 augustus 2011 om 20:01.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 22:06   #12
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Deze immigranten groep bedoel je misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
12.870.000 views (best beluisterde liedje uit het NL taalgebied ooit)


Kun jij uitleggen waarom veel witte Vlamingen abominabel Nederlands spreken en deze taal voor hun eigen tv & muziekcultuur niet de moeite waard vinden?
Waarom wilt u ons steeds verplichten om naar uw favoriete muziek te luisteren ? Wat bewijst u ermee ? Wat zou u ervan vinden als ik - of iemand anders - om een punt te bewijzen één of andere aria hierbij zet en verwacht dat iedereen het bekijkt. U beweert dat dit het best beluisterde liedje uit het NL taalgebied is, ik kan me dat moeilijk voorstellen. Ikzelf had het nog nooit gehoord maar ik heb de moeite genomen om de link te volgen, ik heb het overigens na een half minuutje gesloten omdat ik er niets aan vind.
Maar u wilt dus beweren dat sommige immigranten van Arabische oorsprong wel goed geïntegreerd zijn omdat ze iets bereikt hebben in de muziekindustrie. Hoeveel zijn dat er ? 40 ? 50 ? Hoeveel andere immigranten van Arabische oorsprong zijn er die zich niet integreren en geen moeite doen om fatsoenlijk Nederlands te leren ? 40.000 ? 50.000 ?
Zou het niet beter zijn dat allen trachten zich te integreren ipv enkel die uitschieters van u ?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 22:07   #13
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Voorts pleit ze ervoor Turks of Arabisch op te nemen als keuzevak in het onderwijs. "Anderstalige kinderen zullen dan alvast in één vak uitblinken. Resultaat? Meer zelfvertrouwen leidt tot betere schoolprestaties."
Ze blinken dus niet uit in de Islamitische godsdienstles?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 22:08   #14
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Deze immigranten groep bedoel je misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
12.870.000 views (best beluisterde liedje uit het NL taalgebied ooit)


Kun jij uitleggen waarom veel witte Vlamingen abominabel Nederlands spreken en deze taal voor hun eigen tv & muziekcultuur niet de moeite waard vinden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vreemd, als ik op dat linkje klik dan krijg ik het getal 6 548 894, net iets meer dan de helft van wat jij beweert..
Ik heb ook nog eens naar de teller gekeken en die staat nu op 6548963, probeert u ons blaasjes wijs te maken, Eberhard ?
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 31 augustus 2011 om 22:08.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 22:10   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ze zullen het dus echt nooit leren. Aanpassen moeten ze doen, van het eerste kleuterklasje!
Een totaal achterlijk en volkomen onproductief idee, bedacht door compleet incompetente idioten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 23:42   #16
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb ook nog eens naar de teller gekeken en die staat nu op 6548963,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vreemd, als ik op dat linkje klik dan krijg ik het getal 6 548 894, net iets meer dan de helft van wat jij beweert.

In de wondere wereld van de officiele youtube charts worden uploads gesommeerd:

Om een paar andere uploads van hetzelfde nummer te geven:
http://www.youtube.com/watch?v=aKFlkQELZeo (3.750.000 hits)
http://www.youtube.com/watch?v=sJkD1ic5QIc (1.200.000 hits)
http://www.youtube.com/watch?v=9mL0UqOgJxI (1.050.000 hits)


De 2e plaats op de eeuwige nl ranglijst wordt ook al door mocro's (2) ingenomen

http://www.youtube.com/watch?v=229IVeufaSU (9.500.000 hits)




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

Kun jij uitleggen waarom jij telkens dezelfde weinig terzake doende vragen blijft stellen en dito opmerkingen blijft maken?
Omdat nog steeds de helft van de witte autochtone Vlamingen ondertiteld wordt. Of is dat % lager geworden?

Lijkt me toch erg relevant als een grote groep witneuzen er niet in slaagt zich in behoorlijk Nederlands uit te drukken. Of hoeft dat op het platteland niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

Alsof een paar "geslaagde" allochtone vertolkers van de lichte muziek representatief zouden zijn.
Zeker wel.

Het pissen, schijten en kakken van een deel van het eigen volk op de eigen taal mag ik toch bij jou als bekend veronderstellen?

In de muziek zien we de Vlaamse talenwonders in ieder geval niet. Tenminste niet in het Nederlands.

Maar we kunnen ook beginnen over waarom we steeds minder autochtonen in 't voetbal tegenkomen.
Ook niet representatief?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 augustus 2011 om 23:44.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 06:20   #17
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vorige week zat ik op tram 3 van Merksem naar Antwerpen. Als gewoonlijk waren er veel allochtonen op de tram. Velen waren jonge gezinnen. Er stapten kort na elkaar drie dames met buggy en nog wat grotere kinderen op. Twee van hen duidelijk Marokkaans, een van Aziatische (mogelijk Chinese) origine. De Marokkaanse mama's spraken Arabisch, ook met hun kinderen. De Aziatische sprak perfect Nederlands, ze had een zwaar accent maar haar woordkeuze en zinsbouw waren correct. Haar zoontje hoorde ik ook in net en accentloos Nederlands met zijn moeder praten. Dat was echt opvallend. Is het niet normaal dat een mens zich begint af te vragen of een bepaalde immigrantengroep gewoon weigert zich te integreren!
De drie mensen van Noord-Afrikaanse afkomst waarmee ik werk spreken ook goed Nederlands (met een accent).
Een goede kennis uit China spreekt nog steeds chinees tegen Chinese kennissen en Engels tegen ons.

Ik denk dat het afhangt van persoon tot persoon.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 06:29   #18
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De drie mensen van Noord-Afrikaanse afkomst waarmee ik werk spreken ook goed Nederlands (met een accent).
Een goede kennis uit China spreekt nog steeds chinees tegen Chinese kennissen en Engels tegen ons.

Ik denk dat het afhangt van persoon tot persoon.
Ben je daar weer met je 3 hoofddoekdragende collega's ?

De +/- 1.800 mensen met een immigrantenafkomst waar ik mee werk, spreken ook fatsoenlijk nederlands...dat komt vermoedelijk omdat dat één van de jobcriteria is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 06:43   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh?

Misschien kun je dan even verklaren waarom de helft van de witte Vlaamse autochtonen op de eigen tv moet worden ondertiteld.
1) Het gaat bijlange niet om de helft...zoja, waar haal je deze cijfers van? Weer uit je bekende en onbestaande onderzoek?
2) Wat heeft dat met de topic te maken?
3) Nog nooit van het gegeven "dialect" gehoord?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 07:49   #20
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ze zullen het dus echt nooit leren. Aanpassen moeten ze doen, van het eerste kleuterklasje!
Ik begrijp niet waarom ze nog steeds studies doen om prestaties van leerlingengroepen te vergelijken. We weten al lang dat Vlaanderen het slechtst presteert wat gelijke kansen betreft.
‘Het onderwijs werkt ongelijkheid in de hand in plaats van die weg te werken', zegt Dirk Jacobs, socioloog aan de ULB. ‘Het faalt in het ontwikkelen van de talenten van allochtone jongeren.' In opdracht van de Koning Boudewijnstichting ging Jacobs met zijn collega Andrea Rea na hoe het zit met de schoolprestaties van migrantenkinderen. Hun conclusie is duidelijk: het schoolsysteem schiet structureel tekort wanneer het gaat over gelijke kansen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=A43ENSO5
Zowat de helft van de allochtone jongeren van Turkse of Noord-Afrikaanse afkomst verlaat het secundair onderwijs zonder diploma.

Oorzaak is onder meer het lagere sociaal-economische milieu van de jongeren, de andere thuistaal en de laattijdige intrede in het secundair onderwijs.
....
"Het sociaal-economische milieu verklaart in belangrijke mate de resultaten", aldus Ignace Glorieux, medeauteur van het boek. "Uiteraard is dat milieu even doorslaggevend voor allochtone als voor autochtone jongeren, maar allochtone jongeren zijn veel meer vertegenwoordigd in dat lagere sociaal-economische milieu."
http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678
Unicef: "België laat kwetsbare kinderen vallen"
http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...n-vallen.dhtml

"Belgisch onderwijs kampioen van ongelijkheid"
België is het land met de grootste kloof tussen de sterkste en zwakste presteerders op school, een kloof die verband houdt met de sociale afkomst van de leerlingen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...lijkheid.dhtml
Sociale ongelijkheid in het onderwijs in België
http://www.skolo.org/spip.php?article498&lang=fr

Hoeveel studies hebben we nog nodig vooraleer er iets gedaan wordt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be