Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2013, 21:24   #11901
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ofwel hebt u de Bijbel helemaal niet gelezen. Of misschien ergens in lessen "gewijde geschiedenis" wat Bijbelverhalen gehoord.

De Bijbel kunt u niet lezen zonder een grondige bijhorende uitleg en commentaar. En als u die inspanning opbrengt, dan wordt het wel wat anders dan een sprookjesboek.
Welke grondige bijhorende uitleg en commentaar kunnen we best gebruiken?
Die van een calvinist? een lutheraan? een katholiek? een orthodox? een anglicaan? een koptische christen? een arameeër? zevendedags adventist? een presbyteraan? een baptist?
Of nog een andere bijbelkenner?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:28   #11902
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welke grondige bijhorende uitleg en commentaar kunnen we best gebruiken?
Die van een calvinist? een lutheraan? een katholiek? een orthodox? een anglicaan? een koptische christen? een arameeër? zevendedags adventist? een presbyteraan? een baptist?
Of nog een andere bijbelkenner?
Een grondig inzicht kan je maar krijgen als je de (niet geringe) inspanning opbrengt er ook wat Bijbels Hebreeuws bij te studeren. De beste bijbelcommentaar is die onder vorm van een "Chumash", dat is een commentaar, vers per vers, vanuit een orthodox joods standpunt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:37   #11903
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Leeft u dan helemaal op grond van instincten? Zoals de dieren?
Antwoord eens op mijn vraag, in plaats van een tegenvraag te stellen. Is de mens geen dier volgens jou?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:38   #11904
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Nog even herhalen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Een belediging voor de vrouw?!? Op welke manier is dat een belediging voor de vrouw? En waarom niet voor de man?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:41   #11905
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Antwoord eens op mijn vraag, in plaats van een tegenvraag te stellen. Is de mens geen dier volgens jou?
De mens is een tweeledig wezen. Er is het lichamelijk aspect: een zoogdier. Maar tevens is er een niet te ontkennen spiritueel aspect.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:51   #11906
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De mens is een tweeledig wezen. Er is het lichamelijk aspect: een zoogdier. Maar tevens is er een niet te ontkennen spiritueel aspect.
Kortom: de mens is een dier.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 22:26   #11907
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De mens is een tweeledig wezen. Er is het lichamelijk aspect: een zoogdier. Maar tevens is er een niet te ontkennen spiritueel aspect.
En u ervaart homosex als een vorm van spiritueel .

Er zijn rare mensen op de ze wareld
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 22:43   #11908
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vindt homofilie nog steeds een belediging voor de vrouw. En wanneer ik mij concreet de sex tussen homo's poog voor te stellen dan is mijn eetlust voor een ganse dag naar de vaantjes.
Goed gezegd !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Niet om grof te doen, maar de vagina heeft toch een andere functie dan de anus.
Daar is niks grof aan. En het is niet omdat homofilie ook voorkomt bij de beesten dat het dan ook toevallig niet abnormaal is. En ja, sommige mensen hangen ook soms de beest uit. En de reden dat deze draad zo groot is zal waarschijnlijk zijn omdat het aantal homo's exponentieel stijgt. In het licht van de overpopulatie is dat dan misschien nog niet zo slecht.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 22:45   #11909
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De mens is een tweeledig wezen. Er is het lichamelijk aspect: een zoogdier. Maar tevens is er een niet te ontkennen spiritueel aspect.
Niet bij iedereen, op die manier kan je dus niet van een tweeledig wezen spreken in verband met "het zoogdier."
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 22:54   #11910
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Goed gezegd !!
Daar is niks grof aan. En het is niet omdat homofilie ook voorkomt bij de beesten dat het dan ook toevallig niet abnormaal is. En ja, sommige mensen hangen ook soms de beest uit. En de reden dat deze draad zo groot is zal waarschijnlijk zijn omdat het aantal homo's exponentieel stijgt. In het licht van de overpopulatie is dat dan misschien nog niet zo slecht.
Denk jij dat homo's zich minder productief voortplanten ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 23:44   #11911
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat homo's zich minder productief voortplanten ?
Het zou zelfs beter zijn moesten ze zich niet productief bezig houden met het opvoeden van kinderen .

In deze maatschappij is het al moeilijk genoeg voor kids dat ze ook nog eens aan twijfel moeten worden gebracht inzake hun sexualiteit .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 01:29   #11912
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou zelfs beter zijn moesten ze zich niet productief bezig houden met het opvoeden van kinderen .

In deze maatschappij is het al moeilijk genoeg voor kids dat ze ook nog eens aan twijfel moeten worden gebracht inzake hun sexualiteit .
Ik ben homo en werk al jaren als opvoeder in een voorziening voor kinderen die door hun hetero-ouders verwaarloosd werden of die er niet zelf voor kunnen zorgen. Heel wat holebi's werken in de zorgsector, om de kinderen op te vangen van hetero's die te kort schieten, tegen een loontje waarvoor heel wat mensen niet eens hun deur zouden willen voor buiten gaan. Als wij ons niet zouden bezig houden met het opvoeden van verwaarloosde kinderen, dan zouden ze gewoon op straat komen te staan (of verder thuis mishandeld worden).
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 01:32   #11913
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, "we" gaan er niet mee ophouden. Ik vindt homofilie nog steeds een belediging voor de vrouw. En wanneer ik mij concreet de sex tussen homo's poog voor te stellen dan is mijn eetlust voor een ganse dag naar de vaantjes.
Hoe is homoseksualiteit een belediging voor de vrouw? De meeste vrouwen vinden homo's heel sympathiek en helemaal niet beledigend.

Als fantaseren over iets uw eetlust bederft, fantaseer er niet over, tenzij u op dieet bent
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 01:34   #11914
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Niet om grof te doen, maar de vagina heeft toch een andere functie dan de anus.
Klopt, en dan nog? Doet ook weinig ter zake, er zijn veel hetero-koppels die aan anale seks doen, en veel homokoppels die het niet doen. Dus op dat vlak is er geen verschil
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 02:26   #11915
Hugh Mannity
Burger
 
Hugh Mannity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2012
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik ben homo en werk al jaren als opvoeder in een voorziening voor kinderen die door hun hetero-ouders verwaarloosd werden of die er niet zelf voor kunnen zorgen. Heel wat holebi's werken in de zorgsector, om de kinderen op te vangen van hetero's die te kort schieten, tegen een loontje waarvoor heel wat mensen niet eens hun deur zouden willen voor buiten gaan. Als wij ons niet zouden bezig houden met het opvoeden van verwaarloosde kinderen, dan zouden ze gewoon op straat komen te staan (of verder thuis mishandeld worden).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoe is homoseksualiteit een belediging voor de vrouw? De meeste vrouwen vinden homo's heel sympathiek en helemaal niet beledigend.

Als fantaseren over iets uw eetlust bederft, fantaseer er niet over, tenzij u op dieet bent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Klopt, en dan nog? Doet ook weinig ter zake, er zijn veel hetero-koppels die aan anale seks doen, en veel homokoppels die het niet doen. Dus op dat vlak is er geen verschil
Ik ga volledig akkoord met jouw repliek, Jo. Deze bekrompen, lichtzinnige reacties getuigen van ignorantie, verbitterdheid en geloof in sprookjes als de bijbel. Homofobie als psychische stoornis heeft een niet te onderschatten impact hoor. Ik raad jullie eventueel aan om dieper na te denken over de achterliggende oorzaak van dit gedrag en eventueel een psycholoog te raadplegen.
De oorzaken kunnen zeer uiteenlopend zijn:
* Angst om zelf homoseksueel te worden
* Onbegrip voor alles wat anders is (cfr. racisme)
* Religieuze/culturele grondslag
* Persoonlijk (teleurgestelde vader die nooit opa zal worden)
* Maatschappelijk-nationalistisch (lagere nationale bevolking)
* ...
Ik heb trouwens niet deze geaardheid.
Hugh Mannity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 08:15   #11916
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, "we" gaan er niet mee ophouden. Ik vindt homofilie nog steeds een belediging voor de vrouw.
Daarmee dat homofielen vaak een grote vrouwelijke vriendenkring hebben.

Of hoe archaïsche patriarchen denken dat ze kunnen spreken voor meer als de helft van de bevolking.

Citaat:
En wanneer ik mij concreet de sex tussen homo's poog voor te stellen dan is mijn eetlust voor een ganse dag naar de vaantjes.
Want pijpen, handjobs en anaal komt niet voor bij hetero's?

Neen wacht, u bent gelovig, uitsluitend missionaris met de bedoeling tot voortplanting.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 11:46   #11917
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Kortom: de mens is een dier.
Toch merkwaardig. Ik wijs op een verschil en u reageert met een stupied "Dus is dat hetzelfde". Merkwaardig soort logica. Beoefenen de dieren soms filosfie, kunst, fysica enz.?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 14:06   #11918
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch merkwaardig. Ik wijs op een verschil en u reageert met een stupied "Dus is dat hetzelfde". Merkwaardig soort logica. Beoefenen de dieren soms filosfie, kunst, fysica enz.?
Ga je CAM-planten als speciaal beschouwen omdat ze op een speciale manier koolstof fixeren? IJsvissen omdat ze lichaamseigen antivries produceren? De Axolotl voor zijn enorme regeneratieve mogelijkheden?

De mens bezet een niche in de dierenwereld net zoals alle andere dieren en net zoals alle andere dieren evolueert de mens verder in die niche zolang de druk en de mogelijkheid voorhanden is. Voor anderen is dat camouflage, jachttechnieken, efficiënte koolstoffixatie voor ons is dat intelligentie.

En voordat je met het argument afkomt dat de mens de enige soort is die intelligentie ontwikkelde verwijs ik je door naar H. Neanderthalensis en de andere soorten/ondersoorten die verdrongen werden door de intelligentere H. Sapiens.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 14:35   #11919
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch merkwaardig. Ik wijs op een verschil en u reageert met een stupied "Dus is dat hetzelfde". Merkwaardig soort logica. Beoefenen de dieren soms filosfie, kunst, fysica enz.?
Heb ik misschien ergens gezegd dat de mens niet het meest geëvolueerde onder de dieren is? Natuurlijk is hij dat. Maar hij blijft niettemin een dier. Dat is geen filosofische bespiegeling; dat is een biologisch feit.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 14:51   #11920
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Daarmee dat homofielen vaak een grote vrouwelijke vriendenkring hebben.
Ik kan mijn ogen niet geloven van zo'n onwetendheid. Homo's hebben inderdaad een grote vrouwelijke vriendenkring, en daar is maar een reden voor en die weet het kleinste kind al lang: bij homo's worden de vrouwen niet lastiggevallen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be