Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2013, 13:31   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Composiet wonen?

Een nieuwe crash op komst in de huizenmarkt?.

Jarenlang zijn we nu al geteisterd door de veel te hoge aankoop en huurprijzen. Huizen zijn hierdoor te duur en als investering misschien wel afgedaan.
Naarmate de tijd verstrijkt doet innovatie ook hier zijn intrede. Dat is wat politiekers van ons verlangen.
Nu het is er, de moduleerbare woning in kunststof en gefabriceerd in fabriekshallen en dat alles tegen een fractie van de huidige kost.
http://www.bouwenwonen.net/news/read.asp?id=4070
Vraag is hoelang gaan ze dit tegenhouden met wetten en regeltjes die feitelijk niet eens meer van toepassing zijn daar alle goedkeuringen al gegeven zijn door een lidstaat van de euro?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 13:36   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Misschien iets voor de pps om scholen te bouwen...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 14:43   #3
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Een woonunit van 18 vierkante meter kost circa 20.000 euro
Citaat:
De woonunits hebben een levensduur van twintig jaar.
Een modaal huisje meet al rap 150 m². Dat komt neer op 167.000 €, niet eens zo goedkoop omgerekend. Waarbij de grondprijs bij deze modules nog niet eens werd meegerekend.

En na 20 jaar gaat het naar de schroothoop. Wat betekent dat het 15 jaar verloederd is met weerslag op de buurt.

Het is een inferieur, duurder en niet duurzaam alternatief.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 14:54   #4
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Een modaal huisje meet al rap 150 m². Dat komt neer op 167.000 €, niet eens zo goedkoop omgerekend. Waarbij de grondprijs bij deze modules nog niet eens werd meegerekend.

En na 20 jaar gaat het naar de schroothoop. Wat betekent dat het 15 jaar verloederd is met weerslag op de buurt.

Het is een inferieur, duurder en niet duurzaam alternatief.
Bovendien is polyester een vrij vervuilend materiaal dat niet recupereerbaar en niet afbreekbaar is . Plak er maar alvast een eco tax op .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 14:56   #5
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Ik heb een leuker intitiatief .

Voor 20.000 € koop je een tweede hands mobilhome , en die is makkelijker verplaatsbaar .

Johan Verminnen zong ....
Laat de deurwaarders maar komen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 17:44   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Een modaal huisje meet al rap 150 m². Dat komt neer op 167.000 €, niet eens zo goedkoop omgerekend. Waarbij de grondprijs bij deze modules nog niet eens werd meegerekend.

En na 20 jaar gaat het naar de schroothoop. Wat betekent dat het 15 jaar verloederd is met weerslag op de buurt.

Het is een inferieur, duurder en niet duurzaam alternatief.
Nou ja ik ben momenteel nogal actief aan het zoeken naar een geschikt pand en ik vind ze met de dag duurder worden en met de dag kleiner worden.

Voor 167000 koop je ook slechts een hoopje miserie waar je nog eens alles mag in vernieuwen; kost dus een pak meer dan dat.

Zo'n module is veel goedkoper, beter verhuurbaar door zijn lage kostprijs en alles is geinstalleerd. Alle aansluitingen zijn snelkoppelingen, je kan er wel veel mee doen.

En ik denk dat dit al snel goedkoper zal nagemaakt worden ook.
Feitelijk wie over wat atelier beschikt kan ze nu al maken.

Vraag is of het zal mogen?
In Nederland mag het dus.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 22:44   #7
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Beter verhuurbaar?

Laten we vasthouden aan die 167.000, die al iets te laag gerekend is.

Afschrijven op 20 jaar (dus op het einde hou je niks over , zoals bij huur).
Kom je op 8350 per jaar, of net geen 700 euro per maand.

Door aftakeling zal je op het einde nog maar 500 kunnen vragen, als het al dat is. Dus compenseer je dat door meer te vragen in het begin, pak 900.

Komen nog gas, electriciteit, kabel, water andere nutsvoorzieningen bij voor een huurder.

De investeerder mag quasi bijleggen op het einde om gewoon maar break-even te raken, en de huurder betaalt evenveel als of meer dan voor een gewoon modaal huurhuis, maar dan voor een veredelde modulecontainer.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:06   #8
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Stel je voor . dat dit een trent wordt . en dan , de nieuwe bussines. verhuizen .


Firma's met enorm vrachtwagens en kranen en uitzonderlijk vervoer ,

Hello , k'ga verhuizen , de vrachtwagen komt aan en de gordijnen bengelen voor de ramen , rijdend over de straat , den boel neergezet , sorry , twee glazen uit de kast gevallen en de boel is klaar .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:34   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Stel je voor . dat dit een trent wordt . en dan , de nieuwe bussines. verhuizen .


Firma's met enorm vrachtwagens en kranen en uitzonderlijk vervoer ,

Hello , k'ga verhuizen , de vrachtwagen komt aan en de gordijnen bengelen voor de ramen , rijdend over de straat , den boel neergezet , sorry , twee glazen uit de kast gevallen en de boel is klaar .
Ik zie dat snel te gebeuren allemaal.
Van zodra er ergens een kleine doorbraak is wat wetgeving betreft en aanbod in zulkse huizen, flats, woondingens allerhande zal dat enorm aanslaan.
t' is nu eenmaal goedkoop in deze dure tijden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:49   #10
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie dat snel te gebeuren allemaal.
Van zodra er ergens een kleine doorbraak is wat wetgeving betreft en aanbod in zulkse huizen, flats, woondingens allerhande zal dat enorm aanslaan.
t' is nu eenmaal goedkoop in deze dure tijden.
Frigo container ombouwen , een opklapbare windmolen of wat zonnepanelen en HUP

of het landschap daar beter van wordt weet ik niet .


Heb wel een leuke banaming in petto .


Hey de Joss Waar woon jij nu ,

De joss ... Op t'containerpark

Hoe , op 'containerpark ?

Ja boven Marianneke , die woont in de container onder mij .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:53   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Wonen in containers is echt iets voor Hollanders .

En als ze op congé gaan zetten ze hun container op de trein , s'anderdaags worden ze wakker in eigen bed , de kraan neemt hun container van den trein en zetten hem af op de Camping . hupsakeee heyjjjj leuk zeg .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:53   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Beter verhuurbaar?

Laten we vasthouden aan die 167.000, die al iets te laag gerekend is.

Afschrijven op 20 jaar (dus op het einde hou je niks over , zoals bij huur).
Kom je op 8350 per jaar, of net geen 700 euro per maand.

Door aftakeling zal je op het einde nog maar 500 kunnen vragen, als het al dat is. Dus compenseer je dat door meer te vragen in het begin, pak 900.

Komen nog gas, electriciteit, kabel, water andere nutsvoorzieningen bij voor een huurder.

De investeerder mag quasi bijleggen op het einde om gewoon maar break-even te raken, en de huurder betaalt evenveel als of meer dan voor een gewoon modaal huurhuis, maar dan voor een veredelde modulecontainer.

Dat klopt niet hé.
Voorgefrabiceerde huizen en flatjes zijn gewoonweg de toekomst. Zeker aan die prijzen.
En een uitkomst voor de veel te dure huurmarkt van luizige appartementen die tot op de draad versleten zijn.
En huizen idem.
Om de 20 �* 30 jaar gewoon wegpakken en een nieuw is veel beter.
Dat is innoveren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:54   #13
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Misschien iets voor de pps om scholen te bouwen...
Daklozen in huisvesten ( voor te beginnen )
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 23:55   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wonen in containers is echt iets voor Hollanders .

En als ze op congé gaan zetten ze hun container op de trein , s'anderdaags worden ze wakker in eigen bed , de kraan neemt hun container van den trein en zetten hem af op de Camping . hupsakeee heyjjjj leuk zeg .
Met dat nieuw systeem kunnen ze tot 30 meter overspannen. Ik zou het geen containers noemen hoor.
Ik denk dat je nog zal verschieten van wat ze ermee zullen aanvangen qua inrichting en styling.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 09:46   #15
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt niet hé.
Voorgefrabiceerde huizen en flatjes zijn gewoonweg de toekomst. Zeker aan die prijzen.
En een uitkomst voor de veel te dure huurmarkt van luizige appartementen die tot op de draad versleten zijn.
En huizen idem.
Om de 20 �* 30 jaar gewoon wegpakken en een nieuw is veel beter.
Dat is innoveren.
Het verschil is net dat na 20 jaar de composiet naar de schroothoop mag.
Weg investering, weg huis.

Een gewoon bakstenen huis waarvoor je evenveel betaald hebt staat er nog steeds, intact. En stijgt zelfs in waarde.

Als ik om de twintig jaar een nieuwe badkamer steek, de keuken vernieuw, ergens een nieuwe vloer leg en een nieuw behangpapier plak en een nieuwe chauffageketel zet zal ik 30-40.000 betalen.

Jij gaat 170.000 betalen .
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 10:04   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

http://davidszondy.com/future/Living/bubble.htm
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 10:27   #17
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie dat snel te gebeuren allemaal.
Van zodra er ergens een kleine doorbraak is wat wetgeving betreft en aanbod in zulkse huizen, flats, woondingens allerhande zal dat enorm aanslaan.
t' is nu eenmaal goedkoop in deze dure tijden.
Ik heb daar toch wat vragen bij .

Momenteel zijn wij met ons bedrijf huizen aan het isoleren om de het pasief zijn , te benaderen .

We spreken dan van 24 en 30 cm isolatie . 16 cm is zowat het minimum dat we nog doen .

Als ik vroeger 8 cm aanbood in een offerte was ik veel te duur en overdreef ik . 15 jaar geleden bouwden de goedkope woningen met 6 en 8 cm rockwol.

nen natten weil in mijn ogen , dat ik NOOIT heb willen gebruiken . Ik gebruik NOOIT een wolachtige isolatie toch niet enkel wol , soms in combinatie als het moet .

Nu we kennen de normen , de waarden , ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen , er zullen ongetwijfelt wel technieken op de markt komen om die dikten te reduceren . Aluthermo heeft momenteel al een isolatie vilt van 1 cm dat al veel beter is dan 10 cm wol . maar ok we zien wel .

Dab heb ik nog een heel groot vraagteken bij de stabiliteit .

Zon containers zijn vertransporteerbare lichtgewichten . gaan die dingen niet als ballonnen of kapotte paraplu's over straat tollen bij een hevige storm .

In de VS spreekt men steeds over enorme stormschade .

Dat ligt niet altijd aan de storm he , een huis van betonnen kooistructuur of gemetselde muren met ytong zie ik niet snel vernielen door de wind .
Maar de Amerikanen bouwen huizen , zoals onze tuinhuisjes in elkaar zitten die je in de makro koopt . verschiet je daar van dat het weg is als een kaartenhuisje ?

Idem in Azië " zoveel huizen verwoest bij de storm . de daken bestaan uit golfplaatjes van .04mm dik .

Wat met de stabiliteit van die dingen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 10:42   #18
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

De wanden zijn 104 mm dik en er zitten stalen kokerprofielen in van 70 op 110 mm

Ik vraag me af of de plaatsen de plaatsen waar de profielen zitten geen enorme koude bruggen zijn .

Verder heb ik een vraag bij de stabiliteit als het brand .

Een stalen kokerprofiek van 70 op 110 is echt nieks als het brand is de hitte zo groot dat zo'n profiel buigt als een rietje .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 11:52   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt niet hé.
Voorgefrabiceerde huizen en flatjes zijn gewoonweg de toekomst. Zeker aan die prijzen.
En een uitkomst voor de veel te dure huurmarkt van luizige appartementen die tot op de draad versleten zijn.
En huizen idem.
Om de 20 �* 30 jaar gewoon wegpakken en een nieuw is veel beter.
Dat is innoveren.
Veel goedkoper? wat een onzin.

20K voor 18m2=1100 euro/m2 voor een container. Een stevig bakstenen nieuwbouw huis dat degelijk geisoleerd wordt zet je voor 1500 euro/m2 als je zelf niet de handen uit de mouwen steekt. Doe je dat wel, dan kan ook dat nog goedkoper.

Verder moet jij uw container afschrijven op 20 jaar terwijl een traditioneel huis veel langer meegaat.

Het is dus niet goedkoper, het is pakken duurder. Je kan beter gaan huren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 januari 2013 om 11:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 11:57   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

w8 ik heb een groen recyclage alternatief:

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be