Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2007, 08:11   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Massaal seksueel misbruik door Marokkaanse jongeren:

Utrecht
Tientallen jongens en meisjes worden in de Utrechtse wijk Overvecht al bijna een jaar lang stelselmatig mishandeld, geïntimideerd en aangerand door een groep iets oudere jongens. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

Gemeenteraadslid Bouchra Dibi (PvdA) deed onderzoek naar de misdragingen op de speelplek bij de Neckardreef in Overvecht.

Kinderen van 8, 9 en 10 jaar oud zouden de bosjes in worden getrokken om seksuele handelingen te verrichten bij jongens die een paar jaar ouder zijn. De betrokken kinderen zijn volgens de krant overwegend van Marokkaanse afkomst.

Problemen

Het raadslid stelt in de krant dat de problemen niet worden aangepakt. "Dit is nu bijna een jaar aan de gang. Men praat en praat en praat. Ondertussen gebeurt er niets", zegt het raadslid.

Hulpverleners, politie en de gemeente weten volgens Dibi niet hoe ze de ouders moeten bereiken. Afkomst zou hier een rol in spelen. "Binnen de Marokkaanse gemeenschap zijn dit soort dingen heel erg taboe."

Vechtpartijen

Burgemeester van Utrecht Annie Brouwer-Korf (PvdA) geeft tegenover de krant toe dat er sinds eind vorig jaar problemen zijn tussen kinderen. "Intimidatie, bedreigingen en vechtpartijen, en vanaf begin dit jaar krijgen we ook signalen over seksuele misdragingen. Een aangifte van seksueel vergrijp tussen kinderen ligt nu bij het Openbaar Ministerie", zegt de burgemeester in de krant.

Slachtoffers

Volgens Brouwer is het lastig om de misdragingen in kaart te brengen omdat concrete informatie over verdachten, slachtoffers en locaties ontbreekt.

Raadslid Dibi zegt dat dit vooral komt door terughoudendheid bij de opvoeders. "Ouders laten het achterste van hun tong niet zien omdat ze bang zijn voor de daders. Er is heel veel angst. Daarom doen ze ook niet altijd aangifte."

Let op mijn woorden: deze zaak zal om politieke redenen onder het politieke tapijt worden geveegd.
Dit soort incidenten zal in geheel Europa alleen maar toenemen, tenzij de heren en dames poltici eindelijk eens duidelijke en harde maatregelen willen nemen.
Een jongere broer van een vriend van mij, van Indische afkomst, is door hen ook volledig in elkaar geslagen, enkel en alleen om zijn huidskleur.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:19   #2
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Utrecht
Tientallen jongens en meisjes worden in de Utrechtse wijk Overvecht al bijna een jaar lang stelselmatig mishandeld, geïntimideerd en aangerand door een groep iets oudere jongens. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

Gemeenteraadslid Bouchra Dibi (PvdA) deed onderzoek naar de misdragingen op de speelplek bij de Neckardreef in Overvecht.

Kinderen van 8, 9 en 10 jaar oud zouden de bosjes in worden getrokken om seksuele handelingen te verrichten bij jongens die een paar jaar ouder zijn. De betrokken kinderen zijn volgens de krant overwegend van Marokkaanse afkomst.

Problemen

Het raadslid stelt in de krant dat de problemen niet worden aangepakt. "Dit is nu bijna een jaar aan de gang. Men praat en praat en praat. Ondertussen gebeurt er niets", zegt het raadslid.

Hulpverleners, politie en de gemeente weten volgens Dibi niet hoe ze de ouders moeten bereiken. Afkomst zou hier een rol in spelen. "Binnen de Marokkaanse gemeenschap zijn dit soort dingen heel erg taboe."

Vechtpartijen

Burgemeester van Utrecht Annie Brouwer-Korf (PvdA) geeft tegenover de krant toe dat er sinds eind vorig jaar problemen zijn tussen kinderen. "Intimidatie, bedreigingen en vechtpartijen, en vanaf begin dit jaar krijgen we ook signalen over seksuele misdragingen. Een aangifte van seksueel vergrijp tussen kinderen ligt nu bij het Openbaar Ministerie", zegt de burgemeester in de krant.

Slachtoffers

Volgens Brouwer is het lastig om de misdragingen in kaart te brengen omdat concrete informatie over verdachten, slachtoffers en locaties ontbreekt.

Raadslid Dibi zegt dat dit vooral komt door terughoudendheid bij de opvoeders. "Ouders laten het achterste van hun tong niet zien omdat ze bang zijn voor de daders. Er is heel veel angst. Daarom doen ze ook niet altijd aangifte."

Let op mijn woorden: deze zaak zal om politieke redenen onder het politieke tapijt worden geveegd.
Dit soort incidenten zal in geheel Europa alleen maar toenemen, tenzij de heren en dames poltici eindelijk eens duidelijke en harde maatregelen willen nemen.
Een jongere broer van een vriend van mij, van Indische afkomst, is door hen ook volledig in elkaar geslagen, enkel en alleen om zijn huidskleur.

Culturele verrijking noemt dit op zijn politiek-correct
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:25   #3
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Bwah, ge ziet dat verkeerd, die jongeren zijn allemaal sukkelaars die ontspoord zijn en die geen toekomstperspektieven hebben. Bovendien hebben ze dagelijks te maken met racisme en discriminatie. Het speelt zich wel af in Nederland, maar ook daar is het Vlaams Belang dé grote oorzaak van al deze miserie. Dat het weeral Marokkanen zijn, is te wijten aan het feit dat nu net d�*t de grote sukkelaars in onze samenleving zijn, dus niet de zwarte Afrikanen of de Oosteuropeanen, die, zoals we allen weten, in grote luxe leven...
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:47   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
Bwah, ge ziet dat verkeerd, die jongeren zijn allemaal sukkelaars die ontspoord zijn en die geen toekomstperspektieven hebben. Bovendien hebben ze dagelijks te maken met racisme en discriminatie. Het speelt zich wel af in Nederland, maar ook daar is het Vlaams Belang dé grote oorzaak van al deze miserie. Dat het weeral Marokkanen zijn, is te wijten aan het feit dat nu net d�*t de grote sukkelaars in onze samenleving zijn, dus niet de zwarte Afrikanen of de Oosteuropeanen, die, zoals we allen weten, in grote luxe leven...
Parijs, Antwerpen of Utrecht.
Het is een internationaal probleem geworden met die ontspoorde Noord-Afrikanen.
Wel een homoseksuele leraar mishandelen, maar ondertussen wel zelf meedoen een vieze spelletjes met kinderen.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:04   #5
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Parijs, Antwerpen of Utrecht.
Het is een internationaal probleem geworden met die ontspoorde Noord-Afrikanen.
Wel een homoseksuele leraar mishandelen, maar ondertussen wel zelf meedoen een vieze spelletjes met kinderen.
Tegen wie zegt ge het, maar ge moet mijn bericht nog eens lezen; de ironie druipt eraf zou ik zeggen.
Ik woon in de Antwerpse Seefhoek, dus ik mag mij toch wel een ervaringsdeskundige noemen op het gebied van 'Marokkaans gedrag', ...

Mijn gedacht: die Marokkaanse gastjes zijn gewoon crapuul van het laagste soort, niet opgevoed door hun ouders (misschien wel opzettelijk niet) plus nog eens gemotiveerd om de beest uit te hangen door het 'goedpraatgedrag' van hypocriete partijen als SPa en Groen!
De Marokkaanse straatbendekes zijn ahw. de SA van de SPa!
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:19   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
Tegen wie zegt ge het, maar ge moet mijn bericht nog eens lezen; de ironie druipt eraf zou ik zeggen.
Ik woon in de Antwerpse Seefhoek, dus ik mag mij toch wel een ervaringsdeskundige noemen op het gebied van 'Marokkaans gedrag', ...

Mijn gedacht: die Marokkaanse gastjes zijn gewoon crapuul van het laagste soort, niet opgevoed door hun ouders (misschien wel opzettelijk niet) plus nog eens gemotiveerd om de beest uit te hangen door het 'goedpraatgedrag' van hypocriete partijen als SPa en Groen!
De Marokkaanse straatbendekes zijn ahw. de SA van de SPa!
Er zijn idd deftige problemen met de jongeren en echt niet alleen met de Marokkaanse jongeren hoor.
Er zijn ook steeds meer gevallen van mishandeling en verkrachting onder en door de autochtone jongeren. Enkel gebeurt het in die groep veel vaker binnense huis en kan niemand het zien.

De problemen worden alleen een beetje onderschat door onze progresieve politici en hun aanhang.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:23   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn idd deftige problemen met de jongeren en echt niet alleen met de Marokkaanse jongeren hoor.
Er zijn ook steeds meer gevallen van mishandeling en verkrachting onder en door de autochtone jongeren. Enkel gebeurt het in die groep veel vaker binnense huis en kan niemand het zien.

De problemen worden alleen een beetje onderschat door onze progresieve politici en hun aanhang.
Lees deze schakel maar eens, raakt de kern van de zaak:

http://www.frederike.nl/cgi-bin/scri...ecords=1&ww=on
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:26   #8
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn idd deftige problemen met de jongeren en echt niet alleen met de Marokkaanse jongeren hoor.
Er zijn ook steeds meer gevallen van mishandeling en verkrachting onder en door de autochtone jongeren. Enkel gebeurt het in die groep veel vaker binnense huis en kan niemand het zien.

De problemen worden alleen een beetje onderschat door onze progresieve politici en hun aanhang.
Natuurlijk zijn er niet alleen problemen met Marokkaanse jongeren, dat zou er nog maar aan ontbreken.
Maar als je bedenkt dat Marokkaanse jongeren maar een klein deel uitmaken van de jeugd hier, en je ziet dan naar hun aandeel in allerlei soorten criminaliteit en overlast, met name verkrachtingen edm., dan moet je toch toegeven dat er iets grondig mis zit in die Marokkaanse gemeenschap... Of wat?
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:36   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Lees deze schakel maar eens, raakt de kern van de zaak:

http://www.frederike.nl/cgi-bin/scri...ecords=1&ww=on
De kern van de zaak is het gebrek aan ruimte, toezicht, bezighiedsmogelijkheden en regels.

Veel van de misdaden van de jongeren zijn terug te brengen tot daden tegen de verveling en een plaats zoeken in de maatschappij.

Ga zelf maar eens een paar weken ergens zitten/staan en enkel met een paar andere mogen praten.
En laat dan een paar mooie schaars geklede meiden voor die groep lopen en zorg dat er plaatsen zijn waar niemand kan zien wat je er aan het doen bent.

Maar maak ook eerst goed duidelijk aan die meiden dat ze naar de woestijn vliegen of een gevangenisstraf krijgen als ze klacht tegen deze groep neerleggen, want je groep behoort tot de beschermde een minderheid die heilig is voor de politici en mag dus zonder gevolgen zich zo gedragen.
Wedden dat binnen een paar dagen al die meiden een groepsverkrachtig hebben ondergaan, en daarna is de stap om verder te gaan echt niet groot hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:40   #10
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Lees deze schakel maar eens, raakt de kern van de zaak:

http://www.frederike.nl/cgi-bin/scri...ecords=1&ww=on
Als ik naar die schakel kijk, zie ik weer iets typisch voor poco's: Marokkaanse jongeren moeten blijkbaar apart aangepakt worden op een 'zachte' manier, er moet onwaarschijnlijk veel tijd en moeite in deze gasten gestoken worden. Waarom eigenlijk? Waarom verdient een Marokkaanse verkrachter meer aandacht dan, pakweg, een Vlaamse of Roemeense?
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:41   #11
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
... Ik woon in de Antwerpse Seefhoek, ...
Al mijn sympathie. Ik heb nog in de Lange Scholierstraat gewoond, en familie van me woonde in de Gasstraat, vrienden in de Handelsstraat en de Diepestraat.

In de Gasstraat had ik mijn eerste ervaring met het "geloof", jaren geleden.

Een paar jonge gastjes, ik schat zo rond de twaalf jaar oud, probeerden in mijn auto in te breken. Ze hielden zelfs niet op met aan het slot te morrelen toen ik eraan kwam. Toen ik opmerkingen maakte en iets zei over stelen kreeg ik als antwoord dat ze van mij mochten stelen van hun geloof... Ik vermoed dat die gastjes nooit naar de koranschool geweest waren, maar dergelijke dingen wisten ze dus wel te staven. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik daar toen geen PV heb laten van maken. Het politiekantoor was nochtans niet ver weg.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:42   #12
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De kern van de zaak is het gebrek aan ruimte, toezicht, bezighiedsmogelijkheden en regels.

Veel van de misdaden van de jongeren zijn terug te brengen tot daden tegen de verveling en een plaats zoeken in de maatschappij.

Ga zelf maar eens een paar weken ergens zitten/staan en enkel met een paar andere mogen praten.
En laat dan een paar mooie schaars geklede meiden voor die groep lopen en zorg dat er plaatsen zijn waar niemand kan zien wat je er aan het doen bent.

Maar maak ook eerst goed duidelijk aan die meiden dat ze naar de woestijn vliegen of een gevangenisstraf krijgen als ze klacht tegen deze groep neerleggen, want je groep behoort tot de beschermde een minderheid die heilig is voor de politici en mag dus zonder gevolgen zich zo gedragen.
Wedden dat binnen een paar dagen al die meiden een groepsverkrachtig hebben ondergaan, en daarna is de stap om verder te gaan echt niet groot hoor.
Dus Marokkaanse jongeren vervelen zich meer dan andere, bijv. zwarten of Russen? Wat een onzin zeg, laat ons toch normaal doen en toegeven dat Marokkanen de grootste overlastgroep in onze samenleving zijn.
En dan bedoel ik niet in absolute cijfers, want zij zijn natuurlijk de grootste allochtone groep afkomstig van buiten de EU, maar in verhouding tot hun aandeel in de bevolking. Als 5 % van de bevolking 40 % van bepaalde feiten pleegt dan is er volgens mij toch iets mis met die groep, en niet met de samenleving.
Bedenkt daarbij dan nog eens dat de Marokkanen het economisch heel wat beter hebben dan andere allochtonen van buiten de EU...
Werkelijk, al die zever over achterstand snijdt geen hout in het geval van de Marokkanen.

Laatst gewijzigd door Foxke : 27 juni 2007 om 09:46.
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:43   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
Als ik naar die schakel kijk, zie ik weer iets typisch voor poco's: Marokkaanse jongeren moeten blijkbaar apart aangepakt worden op een 'zachte' manier, er moet onwaarschijnlijk veel tijd en moeite in deze gasten gestoken worden. Waarom eigenlijk? Waarom verdient een Marokkaanse verkrachter meer aandacht dan, pakweg, een Vlaamse of Roemeense?
Omdat de integratie voor vooral de jonge Marokkaanse mannen volkomen mislukt is!
De Marokkaanse vrouwen doen het wat dat betreft stukken beter.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:50   #14
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Al mijn sympathie. Ik heb nog in de Lange Scholierstraat gewoond, en familie van me woonde in de Gasstraat, vrienden in de Handelsstraat en de Diepestraat.

In de Gasstraat had ik mijn eerste ervaring met het "geloof", jaren geleden.

Een paar jonge gastjes, ik schat zo rond de twaalf jaar oud, probeerden in mijn auto in te breken. Ze hielden zelfs niet op met aan het slot te morrelen toen ik eraan kwam. Toen ik opmerkingen maakte en iets zei over stelen kreeg ik als antwoord dat ze van mij mochten stelen van hun geloof... Ik vermoed dat die gastjes nooit naar de koranschool geweest waren, maar dergelijke dingen wisten ze dus wel te staven. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik daar toen geen PV heb laten van maken. Het politiekantoor was nochtans niet ver weg.
Tja, zeer herkenbaar. Ik woon daar al levenslang (dus 45 jaar) en heb met dergelijke gastjes zelfs op school gezeten. Het is alleen maar erger geworden. Maar ik denk er niet aan omwille van dat crapuul weg te gaan uit die buurt. Het is gvd ook MIJN buurt, en het is niet mijn soort dat moet vertrekken, maar wel die Marokkaanse gezinnen die het verknallen voor de anderen. Die moeten absoluut aangepakt worden, ook in het voordeel van Marokkanen die het wel goed menen. Anders voorspel ik dramatische toestanden voor iedereen.
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:52   #15
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Omdat de integratie voor vooral de jonge Marokkaanse mannen volkomen mislukt is!
De Marokkaanse vrouwen doen het wat dat betreft stukken beter.
Inderdaad, de meeste Marokkaanse jonge vrouwen en meisjes zijn zelfs voorbeelden voor onze eigen jeugd, behalve dan in hun al te grote onderdanigheid aan hun broers, vaders, ooms, enz....
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:54   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
Dus Marokkaanse jongeren vervelen zich meer dan andere, bijv. zwarten of Russen? Wat een onzin zeg, laat ons toch normaal doen en toegeven dat Marokkanen de grootste overlastgroep in onze samenleving zijn.
En dan bedoel ik niet in absolute cijfers, want zij zijn natuurlijk de grootste allochtone groep afkomstig van buiten de EU, maar in verhouding tot hun aandeel in de bevolking. Als 5 % van de bevolking 40 % van bepaalde feiten pleegt dan is er volgens mij toch iets mis met die groep, en niet met de samenleving.
De Marokkananse jongeren vervelen zich idd het meeste in onze wereld.
En dat is zelfs niet eens een verwondering waar.
Binnen de woestijncultuur word het meeste handwerk gedaan door vrouwen en is het zelfs minderwaardig om dit als man te doen.
Dit terwijl in alle andere culturen een handwerk juist meer waarde geeft aan een man.

Kijk eerst eens naar wat er binnen die culturen en thuislanden normaal is en kijk dan naar welke cultuurverandering wij hen geven.
Als je dit niet doet, begrijp je de problemen niet en kan je ze niet oplossen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:55   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxke Bekijk bericht
Inderdaad, de meeste Marokkaanse jonge vrouwen en meisjes zijn zelfs voorbeelden voor onze eigen jeugd, behalve dan in hun al te grote onderdanigheid aan hun broers, vaders, ooms, enz....
En op welk gebied vindt U dan dat Marokkaanse meisjes een voorbeeld zijn voor mijn eigen dochters? Kan je dat wat beter specifieren aub?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:03   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En op welk gebied vindt U dan dat Marokkaanse meisjes een voorbeeld zijn voor mijn eigen dochters? Kan je dat wat beter specifieren aub?
Een Marokkaans meisje zal haar moeder veel sneller en beter helpen dan de meeste Europese meisjes.
Ook brengt zij meer begrip en respect op voor de luxe die ze hier heeft.

Maar het belangrijkste is, dat de meeste moslim meisje wel veel meer zelfrespect hebben tegenover veel Europese meisjes. Onder de marokkaanse meisjes hier, zal je niet veel tienermoeders vinden.

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 juni 2007 om 10:03.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:08   #19
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard Jongens misbruiken kinderen in Utrechtse wijk

Jongens misbruiken kinderen in Utrechtse wijk

Tientallen jongens en meisjes in de Utrechtse wijk Overvecht worden al bijna een jaar lang stelselmatig mishandeld, geïntimideerd en aangerand door een groep iets oudere jongens van overwegend Marokkaanse afkomst. Aangezien de ouders van de slachtoffertjes geen aangifte doen, kan de gemeente weinig doen.

Volgens burgemeester Brouwer is het lastig om het probleem in kaart te brengen. "We zitten er bovenop, maar we snakken naar concrete informatie over verdachten, slachtoffers en exacte locaties. We moeten het vertrouwen van ouders winnen, zodat ze aangifte doen. Al kan de politie in geval van seksueel misbruik ook actie ondernemen na een concreet signaal. Jongeren onder de twaalf jaar vallen weliswaar niet onder het strafrecht, maar kunnen wel gestraft worden, door ze bijvoorbeeld uit huis te plaatsen."

Gemeenteraadslid Bouchra Dibi (PvdA) deed onderzoek naar de misdragingen op de speelplek bij de Neckardreef in Overvecht. Daaruit kwam het beeld naar voren van kinderen van 8, 9 en 10 jaar die de bosjes in worden getrokken om seksuele handelingen te verrichten bij jongens die een paar jaar ouder zijn.

"Binnen de Marokkaanse gemeenschap zijn dit soort dingen heel erg taboe", zegt Bibi. "Ouders laten het achterste van hun tong niet zien omdat ze bang zijn voor de daders. Er is heel veel angst. Daarom doen ze ook niet altijd aangifte."

http://frontpage.fok.nl/nieuws/78406


Geen wonder dat geen 1 linkse in het kanaleneiland in Utrecht woont
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:10   #20
Foxke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Marokkananse jongeren vervelen zich idd het meeste in onze wereld.
En dat is zelfs niet eens een verwondering waar.
Binnen de woestijncultuur word het meeste handwerk gedaan door vrouwen en is het zelfs minderwaardig om dit als man te doen.
Dit terwijl in alle andere culturen een handwerk juist meer waarde geeft aan een man.

Kijk eerst eens naar wat er binnen die culturen en thuislanden normaal is en kijk dan naar welke cultuurverandering wij hen geven.
Als je dit niet doet, begrijp je de problemen niet en kan je ze niet oplossen.

Ge zijt nu wel echt aan het lullen, hoor kameraad! Precies alsof de Marokkaanse 'cultuur' zo uitzonderlijk zou zijn! En wat met de Kazakstaanse cultuur? De Tibetaanse? De Peruaanse? Enzovoort...
Trouwens, Marokkanen die hier wonen hebben nog maar weinig gemeen met de Marokkanen in het thuisland. Wordt toch wakker man!
Foxke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be