Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2004, 11:15   #1
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard RUSLAND : hier is het beginnen mislopen !

[font=Comic Sans MS]Situatie: de Sovjet-Unie in 1929:[/font]


[font=Comic Sans MS]Collectivisatie van de landbouw moest volgens STALIN en zijn trawanten de geforceerde industrialisatie van de Sovjet-Unie mogelijk maken, het liep echter uit op een onherstelbare ramp die miljoenen slachtoffers eiste ![/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]lees meer : http://www.histoportal.com/vijfjarenplan.htm[/font]
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 11 september 2004 om 11:24.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 11:20   #2
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

[quote=ICE-MAN]<FONT face="Comic Sans MS">

<FONT color=#000000><U>[font=Comic Sans MS]Situatie: de Sovjet-Unie in 1929:
Citaat:
[/font]
niet opgeven, ice-man.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 11 september 2004 om 11:21.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 11:26   #3
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
niet opgeven, ice-man.
k'heb vandemorge nen hoop nieuwe software op mijnen lichtbak gesmeten en den boel draait hier vierkant, k'denk dat ik er mij ne keer serieus moet mee bezighouden om t'spul hier ne keer op te kuisen......... of zou k'ik ne rode virus binnengekregen hebben ?????
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 12:31   #4
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.239
Standaard

Vanaf dan is het beginnen goed gaan met Rusland en de Sovjet-Unie in het algemeen, een klein interval als gevolg van het bezoekje van Uw collega's Germaanse Ubermenschen niet te na gesproken...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 12:39   #5
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Vanaf dan is het beginnen goed gaan met Rusland en de Sovjet-Unie in het algemeen, een klein interval als gevolg van het bezoekje van Uw collega's Germaanse Ubermenschen niet te na gesproken...
dus omdat het zoooooooo goed ging in rusland sinds die armzalige beslissing van iedereen gelijk dus iedereen arm (en wie niet akkoord is naar Siberië) hebben alle andere landen in de wereld dit fenomenaal goed systeem overgenomen...... of niet ?????????? t'ja sé had dat zo'n wreed goei oplossing geweest dan had er nooit géénen WO II hoeven te komen......

maar alla, na 80 jaar beginnen ze eindelijk in te zien dat "the system fuck's"..... het verstand komt met de jaren nietwaar !

[size=1]by the way : mijn vrienden kies ik zélf en mijn collegae zijn allen geboren na WO II en de meesten afgestudeerd in 1976...... toen gij met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (gezien het niveau van uw posting) nog met een snottebel tot op uw knietjes rondliep ![/size]
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 11 september 2004 om 12:42.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 16:49   #6
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Ice-man, de tekst waar je de link naar legt gaar nogal kort door de bocht. de erfenis die de bolsjevieken kregen was echt wel een vergiftigd geschenk; Rusland was al kapot van vier jaar Wereldoorlog: alle paarden voor de landbouw warzen gedood, velden waren nauwelijks nog bewerkt, alle weerbare mannen waren of gesneuveld of onder de wapens. Rusland zelf was tov. West-Europa een uitgesproken achterlijk land, de Tsaar Nicolaas II had alle hervormingen teruggeschroefd.
In de tekst staat er "Dat de bolsjewiki tenslotte wonnen hadden zij te danken aan ... maar ook aan hun eigen gewetenloze doorzettingsvermogen. men kan echter even goed schrijven dat hadden zij te danken aan ... maar ook aan hun eigen gewetensvolle doorzettingsvermogen.

Er staat nog"
[font=&quot][size=2]In oktober 1917 konden de bolsjewiki de macht grijpen vanwege de spontane revolutie op het platteland en omdat zij in de grote steden werden gesteund door revolutionaire arbeiders en soldaten.
Fout, de Revolutie begon juist in de steden, en breidde zich uit naar het platteland. het was juist in de steden dat de bolsjevieken het sterkst stonden en actiefst propaganda voerden. In juli 1917was er al een revoluie geweest (tegen de Kerensky-regering) , maar de bolsjevieken wisten dat deze nog te vroeg was. De Oktoberrevolutie kwam er echter onder de uitdrukkelijk leiding van de bolsjevieken.
[/size][/font]
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 14:04   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Vanaf dan is het beginnen goed gaan met Rusland en de Sovjet-Unie in het algemeen, een klein interval als gevolg van het bezoekje van Uw collega's Germaanse Ubermenschen niet te na gesproken...


Beginnen goed gaan?

Is er geen wet op negationisme of zoiets?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be