Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2020, 14:01   #41
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hij weigerde bovendien ook om een sigaret op te steken (de geldige reden om geen masker te dragen)
Geachte heer

De mondvodverplichting kan dus omzeild worden door een altijd aanwezige schadelijke stinkstok in uw mond. Goed om te weten.

Met dank betuigende groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 14:03   #42
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

vanwaar haal je deze info Koenraard?

https://www.youtube.com/watch?v=4O7KIOvME

het volledige reglement vind ik niet terug

maar dit even meegeven:

Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 14:22   #43
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte heer Tamam

De richtlijnen i.v.m. het schaatspark zijn in slecht Nederlands opgesteld.

Men mag zowel de Kroonziekte als de Engelse prutswoordjes zoals "skaten", "skateboard", "bmx", "skeeler", "step" en "Thx" terug naar het land van afkomst zenden.

Beter ware: "schaatsen", "schaatsbord", "rijwiel", "lijnwielschaats", "stapwieler" en "Dank u".

"Schaatsen" is een ontlening aan het Pikaardse (Picardische) "escache" (stelt). Dit woord is op zijn beurt aan het Germaans ontleend: *skakkja (vgl. Middelnederlands "schake" = houten been).

De heer Jogo heeft een wijze gevonden om de mondvodverplichting gedeeltelijk te omzeilen. Jammer genoeg is roken binnen de openbare gebouwen verboden.

Met mondvodwerende groet
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 14:31   #44
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

ze halen het bloed vanonder uw nagels vandaan meneer
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 14:31   #45
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op jouw persoonlijke yt kanaal.

I second. Het staat ook zo gemonteerd op de site van DS.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 14:47   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat die flik een kop kleiner en minder imposant dan jij zou zijn?
Zelfs al zou het een agente van 1.65m zijn die mijn identiteitskaart vraagt, dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Hier agente, 1 identiteitskaart.

Da's een stukje van die hun werk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:01   #47
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Politiemensen worden overal aangemaand om, waar nodig en verplicht, het dragen van mondmasker te doen naleven. En dan komt er zo'n gladde paling (op het eerste zicht is het een verrijker, maar ben niet heel zeker) die deze aanmaning aan zijn gat veegt, en die de agenten nog van nazi en fascist begint uit te schelden.
Logische en correcte reactie van deze motard.
Curd Neyrinck, de grote baas van de politiezone RIHO
Citaat:
Het is helemaal onze bedoeling niet om met iedereen over de straat te rollen die geen mondmasker draagt of weigert dat te doen. We willen graag zo snel mogelijk correct inschatten of de betrokken politieman over de schreef is gegaan.
Omvergeduwd, pepperspray gebruikt met daaropvolgend een zware vuistslag, op de grond gewerkt en met de knie op rug nog wat afgewerkt met pepperspray. Logische en correcte reactie?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:07   #48
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs al zou het een agente van 1.65m zijn die mijn identiteitskaart vraagt, dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Hier agente, 1 identiteitskaart.

Da's een stukje van die hun werk.
Geachte heer

Dit stukje van hun "werk", zoals u het noemt, is mijn inziens echt nutteloos. Die blauwe ettertjes dienen voorgoed te verdwijnen.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:07   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Wat ik al niet goed begrepen heb:

Een agent die alleen op pad was?

Wat was de voorgeschiedenis dat de agent zijn gevoelige snaar geraakt is geweest? (iedereen staat gespannen de laatste tijden, laten wij dat op het Covid-19 steken ... )

Naar alle waarschijnlijkheid zal de agent een 'tuchtstraf' te wachten staan.

De man in de boeien slaan, smaad aan de politie + hoge boete om de regels voor het dragen van een mondmasker niet te willen volgen, zonder slag of stoot had misschien beter geweest?

p.s.

Citaat:
In de Aldi-supermarkt in het Oost-Vlaamse Wondelgem is vrijdagnamiddag een 63-jarige vrouw aangevallen omdat ze een andere vrouw aansprak op het feit dat ze geen mondmasker droeg. De vrouw zei dat ze van Turkije kwam en daardoor de corona-maatregelen hier niet kende.
Bron
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juli 2020 om 15:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:09   #50
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Curd Neyrinck, de grote baas van de politiezone RIHO


Omvergeduwd, pepperspray gebruikt met daaropvolgend een zware vuistslag, op de grond gewerkt en met de knie op rug nog wat afgewerkt met pepperspray. Logische en correcte reactie?
Dit zou allemaal 'gerechtvaardigd' zijn indien de jongeman de agent fysiek bedreigd zou hebben. Het zou ook 'gerechtvaardigd' zijn indien de agent woordelijk aan de jongeman de arrestatie had aangekondigd (informatieplicht van de agent) en de jongeman zich tegen zijn arrestatie zou verzetten. Geen van beide is van toepassing.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:16   #51
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Uiteindelijk kan men de ettertjes inderdaad gewoon laten doen, en het eindresultaat is dan zoals we hebben mogen vaststellen in verschillende openbare zwembaden : De gelegenheid moet sluiten omdat het de overlast niet meer aankan. Idereen gestraft.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:17   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
hmmm , als het n marrokan was hadden wij total andere reacties hier of niet?
Ah, het is een blanke.

Ik dacht al: waarom zijn al de rechtsen op dit forum ineens zo tegen de politie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:30   #53
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Dit bericht werd verwijderd wegens niet onderbouwd gescheld aan het adres van aanhangers van een politieke of filosofische strekking.
Bij herhaling riskeert u strafpunten die kunnen leiden tot verwijdering van dit forum.

Pontifex
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 28 juli 2020 om 09:16.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:54   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Curd Neyrinck, de grote baas van de politiezone RIHO


Omvergeduwd, pepperspray gebruikt met daaropvolgend een zware vuistslag, op de grond gewerkt en met de knie op rug nog wat afgewerkt met pepperspray. Logische en correcte reactie?
Ja, wie niet luisteren wil, moet voelen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juli 2020 om 15:55.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:02   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Dit bericht werd verwijderd wegens niet onderbouwd gescheld aan het adres van aanhangers van een politieke of filosofische strekking.
Bij herhaling riskeert u strafpunten die kunnen leiden tot verwijdering van dit forum.

Pontifex
Misschien ben ik het niet altijd eens met sommige acties van de politie of van 1 agent maar ze als 'vuiligheid' gaan bestempelen dat is er zwaar over.

Gelieve niet toegelaten content niet te reproduceren via quote

Pontifex
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 28 juli 2020 om 09:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:10   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs al zou het een agente van 1.65m zijn die mijn identiteitskaart vraagt, dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Hier agente, 1 identiteitskaart.

Da's een stukje van die hun werk.
Daar lopen er hier in mijn gemeente zeker twee rond, die ik eigenlijk heel de tijd spontaan mijn paske wil laten zien ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:13   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
...
Omvergeduwd, pepperspray gebruikt met daaropvolgend een zware vuistslag, op de grond gewerkt en met de knie op rug nog wat afgewerkt met pepperspray. Logische en correcte reactie?
Dat was niet omdat hij zijn mombakkes niet droeg of wou dragen, dat was omdat hij deftig met de kloten van de agent aan 't spelen was door zijne pas niet te tonen.

Of wilt gij godvernondemiljaardedju dat agent op hun knieën moeten gaan zitten om een paske te vragen of een een boet te geven?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:16   #58
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

het werd tijd dat er weer wat respect komt voor orde-en hulpdiensten, en dat schelden terug strafbaar wordt met een dikke vette boete !!!!

ordnung muss sein !
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:18   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs al zou het een agente van 1.65m zijn die mijn identiteitskaart vraagt, dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Hier agente, 1 identiteitskaart.

Da's een stukje van die hun werk.
zo hoort het eigenlijk...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 16:19   #60
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien ben ik het niet altijd eens met sommige acties van de politie of van 1 agent maar ze als 'vuiligheid' gaan bestempelen dat is er zwaar over.
Dit bericht werd verwijderd wegens niet onderbouwd gescheld aan het adres van aanhangers van een politieke of filosofische strekking.
Bij herhaling riskeert u strafpunten die kunnen leiden tot verwijdering van dit forum.

Pontifex
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 28 juli 2020 om 09:18.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be