Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2020, 11:28   #1
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard 2de golf zal minder dramatisch zijn

http://https://www.hbvl.be/cnt/dmf20...ijven-oppassen

het aantal ziekenhuisopnames daalt opnieuw...
het wordt tijd dat men stopt met dit potje paniekvoetbal en dramatiek, en dat de epidemiologen & virologen hun eens gaan bezig houden met hun core business, hoe gebeuren de besmettingen feitelijk en wat zijn nonsens maatregelingen !
epidemieën zijn er al eeuwenlang en nog weet niemand niet hoe ze in wezen ontstaan en zich verspreiden
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 12:36   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Zie ne keer hoe goed het poeier werkt
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(32).png‎
Bekeken: 49
Grootte:  209,5 KB
ID: 112731  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 12:40   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zie ne keer hoe goed het poeier werkt
"The main reason is limited testing".
Klinkt wel bizar.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 12:43   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
http://https://www.hbvl.be/cnt/dmf20...ijven-oppassen

het aantal ziekenhuisopnames daalt opnieuw...
het wordt tijd dat men stopt met dit potje paniekvoetbal en dramatiek, en dat de epidemiologen & virologen hun eens gaan bezig houden met hun core business, hoe gebeuren de besmettingen feitelijk en wat zijn nonsens maatregelingen !
epidemieën zijn er al eeuwenlang en nog weet niemand niet hoe ze in wezen ontstaan en zich verspreiden
De vakantieperiode is nog niet voorbij.
Ben benieuwd naar de situatie eind augustus, misschien wel de beste indicatie. De rest vind ik te voorbarig optimistisch.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 12:50   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
“We testen nu ruimer dan in maart en daarom gaan we nu gevallen oppikken die we toen gemist zouden hebben”, zegt Brecht Devleesschauwer van Sciensano.
Komen ze daar nu pas achter ??

Dachten die mannen ECHT dat het aantal positief geteste gevallen ook het aantal zieken was in maart ?

Je zou denken dat ze toch onmiddellijk de contradictie zouden opgemerkt hebben tussen een schatting van een klein miljoen Belgen met anti lichamen en 65000 positieve gevallen, maar het is juist dat virologen niet kunnen tellen.

Zo wordt al jaren verteld over de Spaanse griep dat:

- een kwart van de wereldbevolking geinfecteerd werd
- de CFR 2.5% was
- rond de 50 miljoen doden vielen, maar schattingen gaan van 17 tot 100 miljoen.

Die cijfers zijn perfect inconsistent.

De wereldbevolking was 1.8 miljard toen. Een kwart daarvan is dus ongeveer 500 miljoen mensen. 2.5% daarvan is 12 miljoen doden.

Oftewel is het 10% CFR, oftewel zijn er 2 miljard mensen op de 1.8 besmet geraakt als we die 2.5% willen houden, oftewel zijn er maar 12 miljoen doden gevallen.

Je vindt niettemin geregeld die 3 cijfers in eenzelfde tekst terug.

Virologen hebben dus geen probleem met te zeggen dat er 65000 gevallen waren, en dat 800 000 mensen anti lichamen gevormd hebben.

Nu komen ze tot de ontdekking dat dat misschien niet kon.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2020 om 12:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 20:50   #6
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

de 2de golf zal een rimpeltje worden, cijfers plooien sterk terug, wat een drama alweer voor niets...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oien~ac0f59cb/

de volgende keer denk ik aan burgelijke ongehoorzaamheid of zoiets, echt..wie gelooft die mensen nog

Laatst gewijzigd door edwinp : 6 augustus 2020 om 20:52.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 20:53   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de 2de golf zal een rimpeltje worden, cijfers plooien sterk terug, wat een drama alweer voor niets...
Ik durf nog niet echt te zeggen hoe het gaat verlopen. Ik denk wel dat als het grotendeels jongeren zijn die nu ziek worden, dat relatief weinig effect gaat hebben op paniek voor cijfers na.

Ik sluit een echte tweede golf in het najaar nog altijd niet uit hoor. Vooral als groepsimmuniteit tijdelijk is. Het is eigenlijk Van Ranst die mij geruststelt: aangezien hij zeker is van een tweede golf, vermindert dat de kansen dat er een komt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 22:45   #8
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Misschien had hij het over de beurs ipv het virus - met al die camera's en vragen mis je wel eens.

De eerste golf plooide ook sterk terug met het zomerweer toen.
Met de beurskoers verticaal gespiegeld met de besmettingstrend.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 6 augustus 2020 om 22:48.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 23:08   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik durf nog niet echt te zeggen hoe het gaat verlopen. Ik denk wel dat als het grotendeels jongeren zijn die nu ziek worden, dat relatief weinig effect gaat hebben op paniek voor cijfers na.

Ik sluit een echte tweede golf in het najaar nog altijd niet uit hoor. Vooral als groepsimmuniteit tijdelijk is. Het is eigenlijk Van Ranst die mij geruststelt: aangezien hij zeker is van een tweede golf, vermindert dat de kansen dat er een komt
Stijgen of dalen van de cijfers. Het zijn tijdelijke gewaarwordingen: paniek of geruststelling.
Zolang het cijfer niet gelijk is aan nul zal er steeds ongerustheid zijn.
Het zal uiteindelijk aan de mensen zijn hoe ze er mee moeten omgaan, ondanks repressie en boetes. De potentiële zwakkeren zullen zich moeten beschermen. De rest veegt er zijn bazas aan. Een redenering zo oud als de straat maar nog steeds actueel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 23:16   #10
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik durf nog niet echt te zeggen hoe het gaat verlopen. Ik denk wel dat als het grotendeels jongeren zijn die nu ziek worden, dat relatief weinig effect gaat hebben op paniek voor cijfers na.

Ik sluit een echte tweede golf in het najaar nog altijd niet uit hoor. Vooral als groepsimmuniteit tijdelijk is. Het is eigenlijk Van Ranst die mij geruststelt: aangezien hij zeker is van een tweede golf, vermindert dat de kansen dat er een komt
Moeilijk te voorspellen. Mijn inschatting is dat het de rest van de zomer zal blijven meevallen, zoals het nu is meegevallen. De ziekenhuizen zijn ongeveer even leeg gebleven in de voorbije weken. De stijging van zeer weinig besmettingen naar weinig besmettingen heeft tot een irrationele paniek geleid.

Het is niettemin goed mogelijk dat we in het najaar wel een echte tweede golf krijgen. Door het klimaat zal het leven minder in buitenlucht verlopen, en de opkomst van andere griep- en verkoudheidsvirussen zal de diagnose van covid 19 bemoeilijken. Mijn vermoeden is dat die tweede golf toch milder zal zijn dan de eerste, dankzij meer inzicht in de behandeling en een zekere mate van groepsimmuniteit die de propagatie vertraagt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 23:23   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Moeilijk te voorspellen. Mijn inschatting is dat het de rest van de zomer zal blijven meevallen, zoals het nu is meegevallen. De ziekenhuizen zijn ongeveer even leeg gebleven in de voorbije weken. De stijging van zeer weinig besmettingen naar weinig besmettingen heeft tot een irrationele paniek geleid.

Het is niettemin goed mogelijk dat we in het najaar wel een echte tweede golf krijgen. Door het klimaat zal het leven minder in buitenlucht verlopen, en de opkomst van andere griep- en verkoudheidsvirussen zal de diagnose van covid 19 bemoeilijken. Mijn vermoeden is dat die tweede golf toch milder zal zijn dan de eerste, dankzij meer inzicht in de behandeling en een zekere mate van groepsimmuniteit die de propagatie vertraagt.
De omgeving, zeg maar de overheid inclusief annexen, zijn zich goed aan het voorbereiden op die tweede golf. Prio 1 momenteel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 23:44   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Dat kan niet, Prio 1 is hun zakken vullen met andermans afgepakt geld.
Overheid is trouwens een permanente voorbereiding - tot arbeiten zijn ze nooit geraakt, eerder omgekeerd, ze liepen ervan weg.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 06:06   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stijgen of dalen van de cijfers. Het zijn tijdelijke gewaarwordingen: paniek of geruststelling.
Zolang het cijfer niet gelijk is aan nul zal er steeds ongerustheid zijn.
Haha, dus voor de komende 50 jaar. Die cijfers gaan natuurlijk nooit naar nul gaan he, wie dat denkt is naief. De griep verdwijnt ook niet.

Citaat:
Het zal uiteindelijk aan de mensen zijn hoe ze er mee moeten omgaan, ondanks repressie en boetes. De potentiële zwakkeren zullen zich moeten beschermen. De rest veegt er zijn bazas aan. Een redenering zo oud als de straat maar nog steeds actueel.
Voila. Zoals met elke ziekte altijd al het geval geweest is, de laatste duizenden jaren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 06:07   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De omgeving, zeg maar de overheid inclusief annexen, zijn zich goed aan het voorbereiden op die tweede golf. Prio 1 momenteel.
Ik zie dat niet echt. Zijn ze vollen bak plaatsen aan het bijzetten in het ziekenhuis ? Dat zou de enige echte vorm van voorbereiding zijn, dan zouden ze eens voor de verandering iets nuttigs doen. Nee, ze zijn "regeltjes" aan het voorbereiden van hoe zij de mensen gaan zeggen wat ze moeten doen. Maar zelf eens iets bijdragen, ho maar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 08:24   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie dat niet echt. Zijn ze vollen bak plaatsen aan het bijzetten in het ziekenhuis ? Dat zou de enige echte vorm van voorbereiding zijn, dan zouden ze eens voor de verandering iets nuttigs doen. Nee, ze zijn "regeltjes" aan het voorbereiden van hoe zij de mensen gaan zeggen wat ze moeten doen. Maar zelf eens iets bijdragen, ho maar.
Rutte wil in Nederland onrechtstreeks ook meer regeltjes: hij begint te panikeren.
Hij roept op tot meer burgerzin & DISCIPLINE !!!
Discipline: dat klinkt in Nederland als een godslastering.
Hij is jaaaaaaaren te laat met z'n oproep.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 08:38   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Moeilijk te voorspellen. Mijn inschatting is dat het de rest van de zomer zal blijven meevallen, zoals het nu is meegevallen. De ziekenhuizen zijn ongeveer even leeg gebleven in de voorbije weken. De stijging van zeer weinig besmettingen naar weinig besmettingen heeft tot een irrationele paniek geleid.

Het is niettemin goed mogelijk dat we in het najaar wel een echte tweede golf krijgen. Door het klimaat zal het leven minder in buitenlucht verlopen, en de opkomst van andere griep- en verkoudheidsvirussen zal de diagnose van covid 19 bemoeilijken. Mijn vermoeden is dat die tweede golf toch milder zal zijn dan de eerste, dankzij meer inzicht in de behandeling en een zekere mate van groepsimmuniteit die de propagatie vertraagt.
Als we een zware griepepidemie krijgen, zullen de cijfers vanaf oktober wel terug stijgen.
Het probleem voor de overheden zit hem echter in het gebrek aan oudere zwakke ziekelijke mensen in de WZC.
Als het virus niet muteerd naar een virus dat jonge sterke gezonde mensen dood, zullen hun cijfers in het niets verdwijnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be