Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2013, 19:07   #301
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zoals we al zeiden zijn er vele voordelen aan het kinderloze bestaan, misschien mag die vrouw 'blij' zijn dat ze geen kinderen kan krijgen. De meeste ouders weten niet waar ze aan beginnen.
Dat is waar, net zoals er veel voordelen verbonden zijn aan het leven als coma-patient, de meeste mensen die geen coma-patient zijn weten dag na dag niet waar ze aan beginnen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:13   #302
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit is natuurlijk ook wat ongenuanceerd.

Kinderen willen zoveel, alleen ze kunnen vaak nog niet de consequenties van alles inzien. En pubers kunnen dat al helemaal moeilijk.

Het is dus allemaal heel leuk als een intelligent kind later tuinen wil aanleggen maar toch vind ik het de plicht van de ouders om het kind duidelijk te maken dat het verstandig is dat hij/zij een diploma gaat halen op haar/zijn niveau.
Daar ben ik het dus niet mee eens, kinderen moet je dingen laten doen die ze zelf willen. Zowel qua sportkeuzes, studies, ... Moest ik ooit ouder worden, dan mag mijn zoon/dochter zelf de richting studeren die ze wensen en een eigen beroepskeuze maken. Of er dan in die sector veel of weinig geld valt te verdienen en of er au fond veel werk in is, dan zal dat mij niet kunnen schelen. Belangrijkste is je kinderen gelukkig en gemotiveerd te zien. Wil mijn kind gaan voor tuinarbeider dan is dat in orde, wil dat gaan voor kunsthistoricus of moraalfilosoof dan is dat ook goed. Gemotiveerde jongeren met de juiste attitude komen makkelijker aan werk dan gemuilkorfde jongeren die toevallig een economisch interessant papiertje in handen hebben.

Ik ken te veel mensen die zaken hebben gestudeerd tegen hun goesting of nu werk doen dat ze totaal niet interessant vinden. Dat is natuurlijk vragen om burnouts en depressies !

Zo huiver ik ook altijd van ouders die hun kinderen 'Latijn' laten doen om hen in de meest elitaire groep van de samenleving te houden en omdat het chique staat voor de familie en de omgeving. Latijn is in orde als het kind dat zelf wil studeren, anders is het een vorm van kindermishandeling.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:17   #303
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is waar, net zoals er veel voordelen verbonden zijn aan het leven als coma-patient, de meeste mensen die geen coma-patient zijn weten dag na dag niet waar ze aan beginnen.
U trekt het hier duidelijk in het belachelijke. Ik weet wel degelijk wat ik de dag van morgen min of meer kan verwachten, vele mensen met mij ook.

Probleem is dat er verondersteld wordt dat je automatisch kinderen krijgt, als je de nadelen van het eventuele ouderschap afweegt dan pikken vele mensen dat al niet.

De meeste mensen die door omstandigheden kinderloos blijven, zijn niet zozeer ongelukkig en triest omdat ze de kinderen as such missen, maar wel omdat ze zichzelf een gevoel geven van 'faling in het leven', omdat de meeste mensen natuurlijk zelf opgekweekt zijn met de mantra dat ze zich ooit moeten voortplanten om volmaakt te zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:20   #304
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik ben thuis altijd vrij van keuze gebleven !!
Enkel kerk & geloof werd er in gepropt ,
en daar heb ik ALTIJD (terug) tegen liggen te wringen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:21   #305
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Op basis van bepaalde motivaties noem ik hen inderdaad een loser.
Ofwel kun je het niet (aan een goede vrouw raken of een aanvaardbaar niveau van leven bereiken waarin kinderen mogelijk zij), ofwel wil je het niet (egoisme dus als het niet voor een periode is, maar voor het leven).

Gevallen daargelaten bij wie het overmacht is (medisch of vanwege erfelijke aandoeningen) zie ik daar weinig rooskleurigs gloren.
Jij bent echt wel een zielige mens dat je het niet kan verkroppen dat anderen geen kinderen willen. Zoals ik reeds zei heb je geen enkel argument voor de voortplanting dus probeer je het maar door te beweren dat dergelijke mensen losers zijn die het niet zouden kunnen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:22   #306
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Je kan toch moeilijk de biologische realiteit ontkennen, nietwaar?
Zoals desmond morris al schreef zijn we in essentie allemaal naakte apen.
Denken dat je daaraan kan ontsnappen lijkt me niet echt een strak plan.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:24   #307
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jij bent echt wel een zielige mens dat je het niet kan verkroppen dat anderen geen kinderen willen. Zoals ik reeds zei heb je geen enkel argument voor de voortplanting dus probeer je het maar door te beweren dat dergelijke mensen losers zijn die het niet zouden kunnen...
Ik kan het best verkroppen, in sommige gevallen is zelfs wenselijk, maar benoem het dan zoals het werkelijk is en ga geen zielige uitvluchten verzinnen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:27   #308
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan toch moeilijk de biologische realiteit ontkennen, nietwaar?
Ik kan er dus geen krijgen. Wat nu?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:28   #309
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit is natuurlijk ook wat ongenuanceerd.

Kinderen willen zoveel, alleen ze kunnen vaak nog niet de consequenties van alles inzien. En pubers kunnen dat al helemaal moeilijk.

Het is dus allemaal heel leuk als een intelligent kind later tuinen wil aanleggen maar toch vind ik het de plicht van de ouders om het kind duidelijk te maken dat het verstandig is dat hij/zij een diploma gaat halen op haar/zijn niveau.
laat dat kind dan toch gewoon studeren voor tuinarchitect?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:28   #310
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb een goede vriend wiens vrouw geen kinderen kan krijgen.
Zij blijft er na al die jaren mee worstelen, hij heeft er totaal geen behoefte aan.

Hij beseft dat ze door die kinderloosheid wel veel relaxer en vrijer door het leven gaan, er zijn inderdaad voordelen aan verbonden aan kinderloosheid.
Ik aanzie het niet als een probleem - ik heb ook nooit kinderen gewild.

Het zou natuurlijk voor mijn partner wel een aanvaardbare reden zijn om niet bij mij te blijven. Ik erken dat ook en heb dat altijd zo gecommuniceerd. We moeten daar niet naïef of flauw over doen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:28   #311
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik kan het best verkroppen, in sommige gevallen is zelfs wenselijk, maar benoem het dan zoals het werkelijk is en ga geen zielige uitvluchten verzinnen.

Je benoemt het zoals je het zelf ziet, zoals het op je eigen situatie van toepassing is.

Nogmaals: in dit topic staat geen enkel argument dat mij kan overtuigen om voortplanting als iets positiefs te zien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:29   #312
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel kinderlozen hier...
Als ik ze van naderbij bekijk, helemaal geen slecht idee!
correctie, mannelijke kinderlozen...
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:29   #313
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De meeste mensen die door omstandigheden kinderloos blijven, zijn niet zozeer ongelukkig en triest omdat ze de kinderen as such missen, maar wel omdat ze zichzelf een gevoel geven van 'faling in het leven', omdat de meeste mensen natuurlijk zelf opgekweekt zijn met de mantra dat ze zich ooit moeten voortplanten om volmaakt te zijn.
Dat lijkt me sterk, vanwege de brede alternatieven (adoptie, nieuw samengesteld gezin, vrijwilligerswerk, ...).
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:31   #314
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kan er dus geen krijgen. Wat nu?
Volgens mij kunt gij er wel krijgen, alleen provoceert gij hier nu graag

Edit: dacht dat je het had over vrouwen.....

Excuses

Laatst gewijzigd door Tavek : 10 november 2013 om 19:32.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:31   #315
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kan er dus geen krijgen. Wat nu?
Adoptie is een alternatief, als ivf of andere meer recente technieken geen oplossing bieden.

Daar is niets mis mee, integendeel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:33   #316
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Enkele pipos hier zien voortplanting blijkbaar als iets slechts....

Normaliter is jullie soort een uitstervend fenomeen. Een probleem van tijdelijke aard
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:35   #317
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nogmaals: in dit topic staat geen enkel argument dat mij kan overtuigen om voortplanting als iets positiefs te zien.
Hoe rechtvaardig je jouw bestaan? Welke zin heeft het dat je hier op aarde je broek verslijt? Is er een doel te zien of dobber je gewoon wat rond?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:35   #318
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan toch moeilijk de biologische realiteit ontkennen, nietwaar?
Zoals desmond morris al schreef zijn we in essentie allemaal naakte apen.
Denken dat je daaraan kan ontsnappen lijkt me niet echt een strak plan.
En wat als iemand het niet doet? Wat dan? Jij vindt die persoon een egoïst en een loser, maar is die persoon en zijn onwereld er slechter door?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:37   #319
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Ik snap niet dat u hieraan zo een uitgebreid betoog houdt. Iedereen doet wat hij wil, zolang je anderen maar geen schade berokkend en dat doet u met vrijgezel te zijn zeker en vast niet.

De eenheidsworst. Trouwen, Huisje, tuintje, boompje, gezinnetje is iets wat er al van kindsbeen wordt ingeprent. Al die tot de verbeelding sprekende romantische films zullen zeker en vast ook hun aandeel hebben om dat ideale beeld te scheppen waaraan zoveel mensen zich spiegelen. .

Als je in een relatie bent, dan komt de kinderwens automatisch wel ter sprake. Het is en blijft een enorme verantwoordelijkheid, helaas beseffen veel mensen dat niet of te laat. Met kinderen heb je ook enorm veel te verliezen. Kijk maar eens naar de mensen die een kind verliezen, voor het leven verscheurd.

Om terug te komen op uw vraag, de eenheidsworst dus. Als je iets afwijkend doet van wat de meute doet, dan vinden mensen dat op één of andere manier vreemd. Dat geldt voor alles. Mensen kopiëren ook elkaars gedrag. Dat zie je vaak ook als mevrouw 1 kinderen krijgt, dan volgt wat later de collega van mevrouw 1, de vriendin enz. Vele mensen kunnen ook geen moment alleen zijn en gaan daarvoor alleen al een relatie aan.

Als vrijgezel hebt je een enorme vrijheid, alles te kunnen doen en laten wat je wil zonder verantwoording te moeten afleggen. Als je daarmee gelukkig bent zie ik het probleem niet.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:38   #320
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Adoptie is een alternatief, als ivf of andere meer recente technieken geen oplossing bieden.

Daar is niets mis mee, integendeel.
Stel dat er een God bestaat , die inmiddels door heeft dat een overbevolking van deze wereld rampzalig word. en dan al of niet een willekeurige selectie maakt die geen kinderen kunnen krijgen volgens de natuurlijke weg . is het dan slim ons daar tegen te verzetten en allerlei technische zaken opzetten om de natuur tegen te gaan.

Ik heb in mijn kennissen mensen die beroep hebben gedaan op ivf en daar een kind hebben aan overgehouden dat er nooit zal in slagen om voor zichzelf te zorgen. wat dan ?
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be