Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2014, 22:56   #1561
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dit betwijfel ik toch. Al kan ik hier enkel op mijn eigen ervaringen afgaan. Als ik in mijn vrienden- en kennissenkring (hoofdzakelijk twintigers en dertigers) kijk merk ik toch dat alle koppels zeer bewust omgaan met de vraag om al dan niet kinderen te nemen en op welk moment ze er willen voor gaan.

Zelf ben ik ook nog niet zo lang vader. Mijn vrouw en ik hebben er ook heel bewust voor gekozen om na ons dertigste pas aan kinderen te beginnen. Geen moment spijt van gehad al moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

Het belangrijkste wat je als jonge ouder inlevert is vrijheid. Je hebt immers een kind waar je ten allen tijde rekening mee moet houden. Dus ja, op het moment dat je vrienden nog een rondje bestellen denk je wel eens even met weemoed terug aan de tijd dat je er ook nog ene kon pakken in plaats van af te rekenen
Versta me niet verkeerd, net als u zijn er vele ouders die wel die bewuste keuze maken, maar er zijn er ook nog vele anderen. Daar uiteraard geen enkel probleem mee.

Wat het uitgaan betreft: zeer sporadisch kan je toch nog iemand laten babyszitten op je kindje of kan het ergens gaan logeren? Ik denk dat ook (jonge) ouders nog wel eens nood hebben aan een stevig avondje uit en de volgende morgen eens lekker uitslapen. Het wil niet zeggen dat je kinderen hebt, dat je je daarom altijd moet opsluiten. Al heb ik inderdaad ook collega's, vroeger tafelspringers en fuifbeesten, die nu zo mak als een lammerte zijn geworden sinds de kleine er is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 09:13   #1562
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat het uitgaan betreft: zeer sporadisch kan je toch nog iemand laten babyszitten op je kindje of kan het ergens gaan logeren? Ik denk dat ook (jonge) ouders nog wel eens nood hebben aan een stevig avondje uit en de volgende morgen eens lekker uitslapen. Het wil niet zeggen dat je kinderen hebt, dat je je daarom altijd moet opsluiten. Al heb ik inderdaad ook collega's, vroeger tafelspringers en fuifbeesten, die nu zo mak als een lammerte zijn geworden sinds de kleine er is.
Inderdaad, af en toe moet dat zeker eens kunnen. Maar geloof me vrij, het eerste half jaar is zo vermoeiend dat je zin om weg te gaan vanzelf overgaat
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 13:06   #1563
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht

Zelf ben ik ook nog niet zo lang vader. Mijn vrouw en ik hebben er ook heel bewust voor gekozen om na ons dertigste pas aan kinderen te beginnen. Geen moment spijt van gehad al moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.
ben je met 30 nog een jonge ouder?
als die kleine in de puberteit is kun je op brugpensioen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 13:38   #1564
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ben je met 30 nog een jonge ouder?
als die kleine in de puberteit is kun je op brugpensioen
Met jonge ouder bedoel ik iemand die nog niet zo lang ouder is
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 17:58   #1565
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ben je met 30 nog een jonge ouder?
als die kleine in de puberteit is kun je op brugpensioen
Neen klopt niet..tegen dat zijn kleine een puber is zal hij nog minstens 25 moeten gaan werken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2014 om 17:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 18:01   #1566
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Versta me niet verkeerd, net als u zijn er vele ouders die wel die bewuste keuze maken, maar er zijn er ook nog vele anderen. Daar uiteraard geen enkel probleem mee.

Wat het uitgaan betreft: zeer sporadisch kan je toch nog iemand laten babyszitten op je kindje of kan het ergens gaan logeren? Ik denk dat ook (jonge) ouders nog wel eens nood hebben aan een stevig avondje uit en de volgende morgen eens lekker uitslapen. Het wil niet zeggen dat je kinderen hebt, dat je je daarom altijd moet opsluiten. Al heb ik inderdaad ook collega's, vroeger tafelspringers en fuifbeesten, die nu zo mak als een lammerte zijn geworden sinds de kleine er is.
Allee ...? En ik die altijd moet horen dat kinderen je jong doet blijven ? Eens mensen ouders zijn wenkt blijkbaar alleen nog de sofa en de sloefen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2014 om 18:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 19:13   #1567
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen klopt niet..tegen dat zijn kleine een puber is zal hij nog minstens 25 moeten gaan werken
Mo nee
volgens de vakbond kunt ge gewoon bil gates zijn vermogen afpakken en zijn alle problemen opgelost (of iets in die aard)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be