Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid
maar ik wil geen seperatist genoemd worden want dat is teveel geassocieerd met die België Barst roepers 6 9,52%
en ik heb geen probleem met seperatist genoemd te worden want dat woord heeft voor mij geen negatieve bijklank 57 90,48%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2009, 18:38   #81
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
In vind de uitslag van deze enquête hier een beetje bedroevend. 18 van de 21 Vlaamse independentisten die hier gestemd heeft blijkt geen enkel probleem te hebben met het etiket "separatist". Terwijl het nochtans een etiket is dat door de meeste Vlamingen automatisch geassocieerd wordt met Vlaams Belang, Voorpost & C°. Dan is het toch wel heel dom om jezelf separatist te noemen of je zou een fan van VB, NSV of Voorpost moeten zijn natuurlijk. Of het gros van de Vlaams-nationalisten heeft de voeling kwijt met het gros van onze 6 miljoen Vlaamse burgers. Wat zou verklaren waarom onze Vlaamse kunstenaars, BV's, intellectuelen en journalisten zich gemakkelijker te lijken willen associëren met Belgicistische evenementen dan met Vlaams-nationale. Hoe relevant is dat Vlaams-nationalisme dan eigenlijk wel? En is het eigenlijk niet aan't hervallen in een nationalistisch militantisme dat eigenlijk weinig Vlaams om het lijf heeft ?

......................

,,Flamingant, maar niet op die manier''
ODILON MORTIER, ACTEUR

AALST - ,,Ik aanschouw de opgang van het Vlaams Blok met pijn in het hart. Ik ben zelf een flamingant in hart en nieren, maar niet op die manier.'' Ook in het Aalst van Odilon Mortier heeft het Vlaams Blok de macht gegrepen. ,,Die affaire rond het migrantenstemrecht heeft er geen goed aan gedaan. De regeringspartijen zijn daarvoor afgestraft. Een volksraadpleging was veel beter geweest.''

Odilon Mortier is er niet gerust in. ,,Hun bedoeling is misschien niet dezelfde, maar het gedachtegoed van het Vlaams Blok is hetzelfde als bij die partij die ik in mijn jeugdjaren meegemaakt heb.''

bron: Het NIEUWSBLAD
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GRQ6MFGV
Ik denk dat de term 'separatist' niet langer het exclusieve domein van VB of Voorpost is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:47   #82
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen en Friesland willen mss hetzelfde, maar in Nederland krijgt Friesland meer zelfbestuur.
Vlaanderen daarentegen wordt tegengehouden door Franstalig België ivm zelfbestuur.
De Friezen hebben anders lang genoeg mogen wachten op hun taalrechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als u zegt dat u een Vlaams Beweger bent, dan bewijst u de Vlaamse Beweging een slechte dienst met uw tegen Nederland gekeerde Vlaams-particularisme.
Shadowke probeerde mij al collaboratie met de Belgicisten in de schoenen te schuiven. Nu ben ik volgens jou een tegen Nederland gekeerde Vlaams-particularist. Alleen maar, omdat ik mij de Friese zaak aantrek. Mooi, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Friesland is geen Catalonië.
Dat heb ik dan ook nooit beweerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En u wilt doorgaan voor intellectueel debater?
Wat je zei kon zo uit de mond van een Belgicist zijn gekomen, vandaar de toespeling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Tip: het Friese sjibbolet om voor Friese belangen op te komen, luidt: "Fryslân boppe!" en niet 'leve' ... dan kunt u uw handtekening van een passende en betere uitdrukking aanpassen.
Ik twijfelde al langer of die "leve" wel klopte. Ik zal het aanpassen.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:51   #83
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik denk dat de term 'separatist' niet langer het exclusieve domein van VB of Voorpost is.
Hmmmmm. Als je ziet wie het meest België Barst! of Separatisme Nu! zit te brullen dan lijkt mij dat toch altijd in hetzelfde kamp te zitten. En dat is zeker de perceptie bij het gros van de Vlaamse Bevolking en elders.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 december 2009 om 18:52.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:52   #84
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ik mis de optie
"ik ben géén separatist"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:55   #85
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik mis de optie
"ik ben géén separatist"
Ik mis de optie "ik ben een Belgicistische separatist". Want de Belgicisten die België willen behouden zijn bij uitstek de doodgravers van België. Bovendien is België zelf het product van een separatistisch project (1830).


Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 december 2009 om 18:57.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:10   #86
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
De Friezen hebben anders lang genoeg mogen wachten op hun taalrechten.
Zij hebben hun taalrechten en die mogen zij ten volle benutten. Zelfs 'Den Haag' ziet daarop toe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Shadowke probeerde mij al collaboratie met de Belgicisten in de schoenen te schuiven. Nu ben ik volgens jou een tegen Nederland gekeerde Vlaams-particularist. Alleen maar, omdat ik mij de Friese zaak aantrek. Mooi, hoor.
Ik was daarvoor wel bang - en kennelijk was ik de enige niet. Ik trek mij de gevoeligheden van Friesland ook aan, ik ken ook incidenten als 'kneppelfreed', maar ik pleit, ook voor Vlaanderen, voor een oplossing binnen de Nederlanden. Ik hoop dat jij dat dus ook zo ziet. Ik heb een broertje dood aan nodeloos separatisme binnen dit geheel, zowel van Friese als van Vlaamse zijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Wat je zei kon zo uit de mond van een Belgicist zijn gekomen, vandaar de toespeling.
Zoiets dacht ik wel, daarvoor lag de naam te veel voor de hand. Ik liet mij niet uit mijn tent lokken door jou system2 te noemen of zo. Te makkelijk!

I
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
k twijfelde al langer of die "leve" wel klopte. Ik zal het aanpassen.
Het betekent: Friesland boven.

Kunnen we nu weer gezellig koffie drinken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:12   #87
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

sorry Nemo, maar je had wel beetje weg van hoe system zijn discussie voert.
daarom system1.
(heeft niets te maken met belgicistisch)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:23   #88
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
In vind de uitslag van deze enquête hier een beetje bedroevend. 18 van de 21 Vlaamse independentisten die hier gestemd heeft blijkt geen enkel probleem te hebben met het etiket "separatist".
Misschien dat de meerderheid der Vlaamsgezinden, in tegenstelling tot u, zich geen zak aantrekt van de scheldnaampjes die het Belgische establishment keer op keer uit haar mouw blijft toveren?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:14   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute
In vind de uitslag van deze enquête hier een beetje bedroevend. 18 van de 21 Vlaamse independentisten die hier gestemd heeft blijkt geen enkel probleem te hebben met het etiket "separatist". Terwijl het nochtans een etiket is dat door de meeste Vlamingen automatisch geassocieerd wordt met Vlaams Belang, Voorpost & C°. Dan is het toch wel heel dom om jezelf separatist te noemen of je zou een fan van VB, NSV of Voorpost moeten zijn natuurlijk. Of het gros van de Vlaams-nationalisten heeft de voeling kwijt met het gros van onze 6 miljoen Vlaamse burgers. Wat zou verklaren waarom onze Vlaamse kunstenaars, BV's, intellectuelen en journalisten zich gemakkelijker te lijken willen associëren met Belgicistische evenementen dan met Vlaams-nationale. Hoe relevant is dat Vlaams-nationalisme dan eigenlijk wel? En is het eigenlijk niet aan't hervallen in een nationalistisch militantisme dat eigenlijk weinig Vlaams om het lijf heeft ?
Hendrik, ik ben overtuigd Vlaamsgezind en ik heb er geen enkele moeite mee dat men mij een etiket "separatist" opkleeft. Om meer dan één reden. Eerst en vooral vind ik het fout dat je het gebruik van die term uitsluitend associeert met VB, NSV of Voorpost en andere soortgelijke groepen waar ik persoonlijk geen sypathie voor voel. Je kunt verdorie toch verkiezen Vlaanderen in een ander staatsverband, met name De Nederlanden, te zien opgenomen worden zonder dat je daarvoor jezelf het gedachtengoed en de stijl van die groeperingen eigen maakt? Maar er is meer: poog maar eens aan de Franstaligen diets te maken dat je eventueel wel België wil zien behouden worden, maar dan in een confederale vorm. Ik kan je verzekeren dat je door hen stante pede het etiket "séparatiste" opgekleefd krijgt. Vergeet niet: de Franstaligen willen ook geen confederaal België. Het heeft geen zin meer de realiteit te willen ontkennen: de Franstaligen willen zo dicht mogelijk blijven bij een Belgique in de huidige vorm, dus slechts met minimale aanpassingen. Welnu, ik heb daaruit reeds héél lang mijn conclusies getrokken. Deze nep-staat is gedoemd te verdwijnen, onze Vlaamse natie zal verder evolueren naar een eigen staat. Veel Vlamingen beseffen dit nog niet, of horen de realiteit niet zo graag. Dat is niet ongewoon, veel mensen zijn bang van veranderingen. Maar de houdbaarheidsdatum van la Belgique is reeds lang overschreden. Tijd voor een goede samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland.
O, en wat die "Vlaamse" artiesten betreft. In feite zijn ze doodsbang dat ze zouden geassocieerd worden met één van de door u genoemde groepen. Voor de meesten onder hen is Vlaamsgezindheid nog steeds uitsluitend in die hoek te vinden. Wat dus betekent dat ze van politiek geen kaas gegeten hebben. Verder hangen ze helemaal af van de media. En in Vlaanderen zijn die (voorlopig) nog steeds vrij Belgicistisch.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 7 december 2009 om 20:20.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:44   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het heeft helemaal niet te maken met al dan niet willen namen geven. Wie België wil splitsen is per definitie een separatist.

Ik heb daar geen probleem mee, maar het mag daar uiteraard niet bij blijven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:56   #91
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het heeft helemaal niet te maken met al dan niet willen namen geven. Wie België wil splitsen is per definitie een separatist.
Ik heb daar geen probleem mee, maar het mag daar uiteraard niet bij blijven.
In de huidige maatschappelijke discussie is separatist een holle term. Een Belgicist is ook een separatist want die verdedigt het product van een separatistische geschiedenis en is radikaal tegen een hereniging met de Noordelijke Nederlanden. Met het etiket separatist kunnen we niet het Vlaams-nationaal verhaal rond soevereiniteit vertellen. Integendeel zelfs. Het hoort thuis in een politieke discussie die zich verlaagt tot een voetbalmatch waarbij supporters van de ene naar de andere kant mekaar "separatist" of "belgicist" zitten toe te schreeuwen. Dat speelt alleen maar in de kaart van de behoudsgezinde krachten die aan het Belgische stuur zitten.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 december 2009 om 21:00.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 21:58   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik mis de optie
"ik ben géén separatist"
Sorry Filo ,dat ze de optie slippendragers zijn vergeten....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:07   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Jogo, kunnen we de enquête niet veranderen in een hitparade? Een hitparade van de idiootste en afschuwelijkste slogans van de Vlaamse Beweging?
Dan zou mijn 'hitparade' er zo uitzien :
1) Franse ratten rolt uw matten
2) Walen buiten
3) België barst

Hieronder ex-voorzitter Vlaamse Volksbeweging (VVB) Eric Defoort aan het woord :
Toch maar weer prachtig verwoord door Eric.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:09   #94
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
In de huidige maatschappelijke discussie is separatist een holle term. Een Belgicist is ook een separatist want die verdedigt het product van een separatistische geschiedenis en is radikaal tegen een hereniging met de Noordelijke Nederlanden. Met het etiket separatist kunnen we niet het Vlaams-nationaal verhaal rond soevereiniteit vertellen. Integendeel zelfs. Het hoort thuis in een politieke discussie die zich verlaagt tot een voetbalmatch waarbij supporters van de ene naar de andere kant mekaar "separatist" of "belgicist" zitten toe te schreeuwen. Dat speelt alleen maar in de kaart van de behoudsgezinde krachten die aan het Belgische stuur zitten.
Ik versta wel wat je wil zeggen, maar uiteindelijk is dit een woordspelletje. Als iemand ooit aan mij vraagt: "Goed, je zegt dat je een soevereine Vlaamse staat wil, dan bent u toch separatist?", kan ik me toch onmogelijk in bochten gaan wriemelen om dat woord toch maar niet opgeplakt te krijgen? Omdat het antwoord immers gewoon "ja uiteraard" is.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:16   #95
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik versta wel wat je wil zeggen, maar uiteindelijk is dit een woordspelletje. Als iemand ooit aan mij vraagt: "Goed, je zegt dat je een soevereine Vlaamse staat wil, dan bent u toch separatist?", kan ik me toch onmogelijk in bochten gaan wriemelen om dat woord toch maar niet opgeplakt te krijgen? Omdat het antwoord immers gewoon "ja uiteraard" is.
Ja ,en dan???

Het is dat of het etiket van lakei van de francofonen op Uw voorhoofd....

De keuze is dan snel gemaakt mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:21   #96
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik mis de optie
"ik ben géén separatist"
deze enquête richt zich enkel tot de voorstanders van 'Vlaanderen onafhankelijk' en hoe zij tot het begrip separatist staan.

Laatst gewijzigd door jogo : 7 december 2009 om 22:31.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:23   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
In vind de uitslag van deze enquête hier een beetje bedroevend. 18 van de 21 Vlaamse independentisten die hier gestemd heeft blijkt geen enkel probleem te hebben met het etiket "separatist". Terwijl het nochtans een etiket is dat door de meeste Vlamingen automatisch geassocieerd wordt met Vlaams Belang, Voorpost & C°. Dan is het toch wel heel dom om jezelf separatist te noemen of je zou een fan van VB, NSV of Voorpost moeten zijn natuurlijk. Of het gros van de Vlaams-nationalisten heeft de voeling kwijt met het gros van onze 6 miljoen Vlaamse burgers. Wat zou verklaren waarom onze Vlaamse kunstenaars, BV's, intellectuelen en journalisten zich gemakkelijker te lijken willen associëren met Belgicistische evenementen dan met Vlaams-nationale. Hoe relevant is dat Vlaams-nationalisme dan eigenlijk wel? En is het eigenlijk niet aan't hervallen in een nationalistisch militantisme dat eigenlijk weinig Vlaams om het lijf heeft ?

......................

,,Flamingant, maar niet op die manier''
ODILON MORTIER, ACTEUR

AALST - ,,Ik aanschouw de opgang van het Vlaams Blok met pijn in het hart. Ik ben zelf een flamingant in hart en nieren, maar niet op die manier.'' Ook in het Aalst van Odilon Mortier heeft het Vlaams Blok de macht gegrepen. ,,Die affaire rond het migrantenstemrecht heeft er geen goed aan gedaan. De regeringspartijen zijn daarvoor afgestraft. Een volksraadpleging was veel beter geweest.''

Odilon Mortier is er niet gerust in. ,,Hun bedoeling is misschien niet dezelfde, maar het gedachtegoed van het Vlaams Blok is hetzelfde als bij die partij die ik in mijn jeugdjaren meegemaakt heb.''

bron: Het NIEUWSBLAD
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GRQ6MFGV
Odilon Mortier..............Nooit van gehoord maar toch bedankt!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:27   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hendrik, ik ben overtuigd Vlaamsgezind en ik heb er geen enkele moeite mee dat men mij een etiket "separatist" opkleeft. Om meer dan één reden. Eerst en vooral vind ik het fout dat je het gebruik van die term uitsluitend associeert met VB, NSV of Voorpost en andere soortgelijke groepen waar ik persoonlijk geen sypathie voor voel. Je kunt verdorie toch verkiezen Vlaanderen in een ander staatsverband, met name De Nederlanden, te zien opgenomen worden zonder dat je daarvoor jezelf het gedachtengoed en de stijl van die groeperingen eigen maakt? Maar er is meer: poog maar eens aan de Franstaligen diets te maken dat je eventueel wel België wil zien behouden worden, maar dan in een confederale vorm. Ik kan je verzekeren dat je door hen stante pede het etiket "séparatiste" opgekleefd krijgt. Vergeet niet: de Franstaligen willen ook geen confederaal België. Het heeft geen zin meer de realiteit te willen ontkennen: de Franstaligen willen zo dicht mogelijk blijven bij een Belgique in de huidige vorm, dus slechts met minimale aanpassingen. Welnu, ik heb daaruit reeds héél lang mijn conclusies getrokken. Deze nep-staat is gedoemd te verdwijnen, onze Vlaamse natie zal verder evolueren naar een eigen staat. Veel Vlamingen beseffen dit nog niet, of horen de realiteit niet zo graag. Dat is niet ongewoon, veel mensen zijn bang van veranderingen. Maar de houdbaarheidsdatum van la Belgique is reeds lang overschreden. Tijd voor een goede samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland.
O, en wat die "Vlaamse" artiesten betreft. In feite zijn ze doodsbang dat ze zouden geassocieerd worden met één van de door u genoemde groepen. Voor de meesten onder hen is Vlaamsgezindheid nog steeds uitsluitend in die hoek te vinden. Wat dus betekent dat ze van politiek geen kaas gegeten hebben. Verder hangen ze helemaal af van de media. En in Vlaanderen zijn die (voorlopig) nog steeds vrij Belgicistisch.
Niet iedereen denkt zo :
http://www.youtube.com/watch?v=yEV856UItZY

En de man in kwestie is niet echt pro België!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:28   #99
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik versta wel wat je wil zeggen, maar uiteindelijk is dit een woordspelletje. Als iemand ooit aan mij vraagt: "Goed, je zegt dat je een soevereine Vlaamse staat wil, dan bent u toch separatist?", kan ik me toch onmogelijk in bochten gaan wriemelen om dat woord toch maar niet opgeplakt te krijgen? Omdat het antwoord immers gewoon "ja uiteraard" is.
Ik denk dat we daar creatiever moeten mee omspringen dan we nu doen. Als we weten dat een bepaald etiket van een negatieve lading wordt voorzien door bv. pers en media en ook als dusdanig door de brede bevolking wordt herkent denk ik dat we slim genoeg moeten zijn om dat etiket te weren en een alternatieve terminologie te gebruiken. Anders verliezen we op voorhand de propaganda-oorlog die maar al te veel via de media wordt gespeeld. Bovendien is de betekenis van het woord 'separatisme' gewoon veel te eng, veel te smal om het maatschappelijk project van een onafhankelijk vlaanderen te dekken. Dit in de veronderstelling dat een onafhankelijk vlaanderen een maatschappelijk project is. Want bij sommige Vlaamse Visigoten heb ik de indruk dat het vooral om opgeblazen retoriek gaat zonder diepgang. Het Vlaams Nationalisme drijft teveel dankzij het gebruik van holle vaten. Eénmaal doorprikt zinkt het al snel weg in de modder achtergelaten door Ijzerwakes en Vlaams-Nationale Zangfeesten.


Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 december 2009 om 22:36.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:30   #100
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ik denk dat ik jou Hendrik1 ga noemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en hoe moeten we jou dan noemen Nemo? System1?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als u zegt dat u een Vlaams Beweger bent, dan bewijst u de Vlaamse Beweging een slechte dienst met uw tegen Nederland gekeerde Vlaams-particularisme. Uw venijnige opmerkingen over onbeduidende zaken
En u wilt doorgaan voor intellectueel debater? Ik gebruikte tot nu toe tenminste geen anonieme fantasienaam, zoals u. Pathetisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Wat je zei kon zo uit de mond van een Belgicist zijn gekomen,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En? Bevalt het?

het loopt lekker
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be