Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2006, 09:23   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Je bent een VB-er, Luc. In het stof kruipen zal je dus evenmin verontschuldigen als verontschuldigingen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 april 2006 om 09:23.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 09:27   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Ik kruip voor niemand in het stof. Maar ik ben wel eerlijk.
Ik wil graag aannemen dat anderen dat ook zijn. Tot bewijs van het tegendeel.
luc broes is offline  
Oud 22 april 2006, 09:28   #43
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Gelieve het niet persoonlijk te spelen, niet ongeduldig te worden en als het even kan zou het leuk zijn als je al je vragen in één post kunt groeperen.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline  
Oud 22 april 2006, 09:29   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Je bent te goed voor deze wereld.
En dat meen ik.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 09:38   #45
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nee, maar met al die oude mensen die heelder dagen vanachter hun gordijntjes de straat in het oog houden, is het misschien wel de rol van de katholieke gepensioneerdenbond de daders AAN te geven.
Op het platte land zie die oude mensjes nog vanachter hun gordijn de straat in de gaten houden, maar of dat dit in Brussel nog het geval is dat betwijfel ik toch, wonen daar nog oude autochtonen die tijd hebben om de straat in de gaten te houden?

Trouwens in dit geval is het ieder zijn plicht zulke daders wanneer je die kent aan te geven.

Zijn deze daders wel afkomstig uit België, het zijn misschien personen die wonen in Frankrijk, Nederland, het is voor mij onbegrijpelijk dat niemand ze herkent.
alberto is offline  
Oud 22 april 2006, 09:39   #46
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mijn titel van de topic stemt inhoudelijk (niet woordelijk) overeen met de inhoud van de mededeling.
Nee. De titel suggereert dat de Moslimexecutieve heeft opgeroepen de daders niet aan te geven. In werkelijkheid zegt de Moslimexecutieve alleen maar dat ze zich vooralsnog afzijdig houdt. Dat is wel degelijk inhoudelijk verschillend, Luc.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 09:41   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er is een verschil tussen het niet-steunen van een oproep aan de daders om zich aan te geven enerzijds en het oproepen om de daders niet aan te geven anderzijds (zoals je titel suggereert). Verdraaiing van de feiten dus. Los daarvan lijkt mij de houding van de Executieve op z'n minst ondoordacht: of het nu moslims zijn of niet, doet hier niet terzake. Maar zelfs als het moslims zijn, lijkt zo'n oproep mij compleet overbodig: alsof die jongeren braaf gaan luisteren naar wat de Executieve zegt, of wat de imam of de ouders zeggen. Het is dan ook vooral retoriek om de op wraak beluste massa te bevredigen.
Ik schreef gisteren reeds dat ik het volkomen onnodig vond dat imams gingen oproepen om mee te werken met de politie en de daders aan te geven. Dit impliceert o.a. dat indien de imams het niet zeggen, men ervan uitgaat dat de allochtonengroep niet dezelfde burgerplicht zou hebben als de autochtonen in dit land! Blijkbaar moeten de allochtonen enkel meewerken als de imam het zegt?

Er zat dus al stront aan de knikker van in het begin.

Dat de Executieve nu nog specifiek een persbericht rondstuurt met een op zijn minst zeer dubbelzinnige boodschap maakt het allemaal nog erger.

Het is niet omd�*t men "niet weet" of de moordenaars moslims zijn dat men ze niet moet aangeven!
Het is evenmin omd�*t men "niet weet" dat het géén moslims zijn dat men ze wèl moet aangeven.

IEDEREEN die deze personen heeft herkend is VERPLICHT om hun identiteit te melden aan de politie. Of men nu moslim is of niet, en of de moordenaars moslims zijn of niet.

Door hun nieuwe persbericht doet de moslimexecutieve exact wat islam voorschrijft: de APARTHEID tussen moslims/niet-moslims propageren.

In plaats van volgende keer met een beschuldigend vingertje naar die onverschillige omstaanders (de katholieken dan wel) te wijzen, kan Danneels misschien eens zeggen dat hij NIET OPROEPT om een paar gezochte moordenaars aan te geven, tot hij weet of ze wel katholiek zijn of niet!

En dan wil ik de PC-goegemeente hun commentaar nog eens horen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 april 2006, 09:42   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Waar zie jij de suggestie voor jouw gemene beschuldiging?

Citaat:
21/04 mp3-moord: Moslimexecutieve volgt moskeeën niet
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 09:45   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
In plaats van volgende keer met een beschuldigend vingertje naar die onverschillige omstaanders (de katholieken dan wel) te wijzen, kan Danneels misschien eens zeggen dat hij NIET OPROEPT om een paar gezochte moordenaars aan te geven, tot hij weet of ze wel katholiek zijn of niet!
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 09:47   #50
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Wat is daar in godsnaam zo scherpzinnig aan?
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 09:48   #51
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik schreef gisteren reeds dat ik het volkomen onnodig vond dat imams gingen oproepen om mee te werken met de politie en de daders aan te geven. Dit impliceert o.a. dat indien de imams het niet zeggen, men ervan uitgaat dat de allochtonengroep niet dezelfde burgerplicht zou hebben als de autochtonen in dit land! Blijkbaar moeten de allochtonen enkel meewerken als de imam het zegt?

Er zat dus al stront aan de knikker van in het begin.

Dat de Executieve nu nog specifiek een persbericht rondstuurt met een op zijn minst zeer dubbelzinnige boodschap maakt het allemaal nog erger.

Het is niet omd�*t men "niet weet" of de moordenaars moslims zijn dat men ze niet moet aangeven!
Het is evenmin omd�*t men "niet weet" dat het géén moslims zijn dat men ze wèl moet aangeven.

IEDEREEN die deze personen heeft herkend is VERPLICHT om hun identiteit te melden aan de politie. Of men nu moslim is of niet, en of de moordenaars moslims zijn of niet.

Door hun nieuwe persbericht doet de moslimexecutieve exact wat islam voorschrijft: de APARTHEID tussen moslims/niet-moslims propageren.

In plaats van volgende keer met een beschuldigend vingertje naar die onverschillige omstaanders (de katholieken dan wel) te wijzen, kan Danneels misschien eens zeggen dat hij NIET OPROEPT om een paar gezochte moordenaars aan te geven, tot hij weet of ze wel katholiek zijn of niet!

En dan wil ik de PC-goegemeente hun commentaar nog eens horen.
Hun houding is inderdaad dubbelzinnig. Ze sturen bijvoorbeeld wel een brief aan de rouwenden. Ik denk dat men qua communicatie iets recht te zetten heeft.

Maar stricto senso is het inderdaad hun taak niet om allerlei oproepen te lanceren. Die taak is weggelegd voor de overheid.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 09:50   #52
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In plaats van volgende keer met een beschuldigend vingertje naar die onverschillige omstaanders (de katholieken dan wel) te wijzen, kan Danneels misschien eens zeggen dat hij NIET OPROEPT om een paar gezochte moordenaars aan te geven, tot hij weet of ze wel katholiek zijn of niet!
Dat was idd een schande. Katholiek Daneels-die alles steunt wat bruin en niet-katholiek is, legt uiteindelijk de schuld bij ons, " omdat WIJ het niet hebben kunnen verhinderen"!!! Geen woord van veroordeling voor de daders. Niet moeilijk dat de Islamieten spuwen op de Ongelovigen, die zijn nog niet mans genoeg om zich met woorden te verdedigen...triest, heel triest...
slobodan is offline  
Oud 22 april 2006, 10:02   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Gelieve het niet persoonlijk te spelen, niet ongeduldig te worden en als het even kan zou het leuk zijn als je al je vragen in één post kunt groeperen.

mvg,
Arnold.
Ik veronderstel dat je mij bedoelt en wat op twee pagina's eerder gebeurde?

Kan je de klager misschien ook vragen op één van de ongegroepeerde vragen te antwoorden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 april 2006 om 10:03.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 10:04   #54
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat was idd een schande. Katholiek Daneels-die alles steunt wat bruin en niet-katholiek is, legt uiteindelijk de schuld bij ons, " omdat WIJ het niet hebben kunnen verhinderen"!!! Geen woord van veroordeling voor de daders. Niet moeilijk dat de Islamieten spuwen op de Ongelovigen, die zijn nog niet mans genoeg om zich met woorden te verdedigen...triest, heel triest...
Een typische christelijke houding nochtans: wij zijn allen voor elkaar verantwoordelijk, wat hebben wij als samenleving gedaan om dit drama te voorkomen, om te vermijden dat twee jongeren dusdanig ontsporen? Wortelt in de erfzonde, geloof ik. Goed werk van Danneels dus. De Heiland kan trots op hem zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 10:09   #55
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je mij bedoelt en wat op twee pagina's eerder gebeurde?

Kan je de klager misschien ook vragen op één van de ongegroepeerde vragen te antwoorden?
Er was geen klager, het viel mij alleen op. Ik had het trouwens niet alleen op u (op het "hallo waar ben je kaatd" na dan), maar ook op persoonlijke ballen die over en weer vlogen.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline  
Oud 22 april 2006, 10:13   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een typische christelijke houding nochtans: wij zijn allen voor elkaar verantwoordelijk, wat hebben wij als samenleving gedaan om dit drama te voorkomen, om te vermijden dat twee jongeren dusdanig ontsporen? Wortelt in de erfzonde, geloof ik. Goed werk van Danneels dus. De Heiland kan trots op hem zijn.
Een typische tsjevenhouding zul je bedoelen.
Mensen verantwoordelijk stellen voor iets waarvoor ze met zekerheid zouden afgestraft worden.
Of dacht je nu écht dat iemand de roofmoordenaars had kunnen tegenhouden zonder onwettige wapendracht?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 10:17   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er is een verschil tussen het niet-steunen van een oproep aan de daders om zich aan te geven enerzijds en het oproepen om de daders niet aan te geven anderzijds (zoals je titel suggereert). Verdraaiing van de feiten dus. Los daarvan lijkt mij de houding van de Executieve op z'n minst ondoordacht: of het nu moslims zijn of niet, doet hier niet terzake. Maar zelfs als het moslims zijn, lijkt zo'n oproep mij compleet overbodig: alsof die jongeren braaf gaan luisteren naar wat de Executieve zegt, of wat de imam of de ouders zeggen. Het is dan ook vooral retoriek om de op wraak beluste massa te bevredigen.
Het is een oproep aan de omgeving van de daders. Je verdraait de feiten dus.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 10:23   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Het is dan ook vooral retoriek om de op wraak beluste massa te bevredigen.
Een uitslaande brand blussen via het aanpraten van schuldgevoelens aan de machteloze massa, bedoel je.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 10:49   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nee. De titel suggereert dat de Moslimexecutieve heeft opgeroepen de daders niet aan te geven. In werkelijkheid zegt de Moslimexecutieve alleen maar dat ze zich vooralsnog afzijdig houdt. Dat is wel degelijk inhoudelijk verschillend, Luc.
"De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht".

Als je wil een klein nuanceverschil dat mij in ieder geval ontgaan was.
luc broes is offline  
Oud 22 april 2006, 10:58   #60
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
...
Los daarvan lijkt mij de houding van de Executieve op z'n minst ondoordacht: of het nu moslims zijn of niet, doet hier niet terzake. Maar zelfs als het moslims zijn, lijkt zo'n oproep mij compleet overbodig: alsof die jongeren braaf gaan luisteren naar wat de Executieve zegt, of wat de imam of de ouders zeggen. Het is dan ook vooral retoriek om de op wraak beluste massa te bevredigen.
Geachte Duikdoot.
Ik tracht meestal objectief te oordelen.
Als dit hier je enige commentaar is dan lijkt me dat toch alles behalve objectief.
Je keurt de moord niet af, maar wel de op wraak beluste massa!!??
Reageer je ook zo op een moord door 'extreemrechts'?
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be