Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2006, 14:12   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

A propos : is er al 1 moskee in België wettelijk als dusdanig herkend?

Ik meende te hebben vernomen dat er reglementen opgesteld waren door de overheid, om de islam eventueel te subsidiëren, maar dat daar tot nu toe nog geen gevolg aan gegeven werd.

Dus : moskeeën zijn hier en België eigenlijk VZW's die hun financieringen halen uit Arabische landen, waar vooral het anti westerse fundamentalisme (wahibisme) aangehangen wordt. Officieel zijn het geen gebedshuizen, maar ze worden wel als dusdanig gebruikt.

Dit even aanhalen, vermits de moslim executieve blijkbaar niet zo opgezet zijn met de medewerking van hun gelovingen, in verband met de mp3 moord.
Boadicea is offline  
Oud 23 april 2006, 14:21   #142
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Inderdaad. Ook de tienduizenden Marokkaanse jongeren die niet stelen of moorden bewijzen de invaliditeit van jouw sociaal discours.

Meer nog, onder invloed van de gebeurtenissen komen deze dagen steeds meer getuigenissen los van Marokkaanse ouders en tieners die zelf zeggen bang te zijn van bepaalde groepen Marokkaanse tieners.

En hoe ga je dat dan weer uitleggen?
Traag van begrip: geen bezwaar
Den Duikboot maakt het troebele klaar

De 'tienduizenden Marokkaanse jongeren' vormen geen homogene groep. Altijd zijn er factoren die verschillen van individu tot individu. In één individu kunnen verschillende negatieve factoren samenkomen. De combinatie daarvan verklaart niet alles, maar er zijn altijd tendensen waar te nemen: dat werklozen meer roken, dat kinderen van gescheiden ouders vaker achter raken op school, etc. Een beleid kan daarop inspelen.

Uiteraard zijn ook andere Marokkanen slachtoffer van wangedrag. Er is een onderscheid tussen doelgericht protest en 'blinde woede'. Het eerste richt zich tegen een duidelijke vijand, het laatste kan zich tegen eender wie richten. Het laatste neemt in belang toe naarmate het eerste faalt of onmogelijk is.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 23 april 2006, 14:30   #143
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Traag van begrip: geen bezwaar
Den Duikboot maakt het troebele klaar
Al een geluk dat ik in de loop der jaren heb leren omgaan met zelfingenomen paternalisme.

Citaat:
De 'tienduizenden Marokkaanse jongeren' vormen geen homogene groep. Altijd zijn er factoren die verschillen van individu tot individu. In één individu kunnen verschillende negatieve factoren samenkomen. De combinatie daarvan verklaart niet alles, maar er zijn altijd tendensen waar te nemen: dat werklozen meer roken, dat kinderen van gescheiden ouders vaker achter raken op school, etc. Een beleid kan daarop inspelen.
Die niet-stelende en niet-moordende Marokkaanse jongeren zitten in dezelfde socioculturele situatie als de dieven en de moordenaars. Het verschil tussen moorden en niet-moorden lijkt me iets meer te zijn dan een "tendens". Het is een duidelijke grens tussen menselijk en onmenselijk gedrag, en die komt vermoedelijk voort uit de kwaliteit van de opvoeding.

Citaat:
Uiteraard zijn ook andere Marokkanen slachtoffer van wangedrag. Er is een onderscheid tussen doelgericht protest en 'blinde woede'. Het eerste richt zich tegen een duidelijke vijand, het laatste kan zich tegen eender wie richten. Het laatste neemt in belang toe naarmate het eerste faalt of onmogelijk is.
Waar deze laatste paragraaf heen moet leiden is onduidelijk.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 14:31.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 14:35   #144
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Die niet-stelende en niet-moordende Marokkaanse jongeren zitten in dezelfde socioculturele situatie als de dieven en de moordenaars. Het verschil tussen moorden en niet-moorden lijkt me iets meer te zijn dan een "tendens". Het is een duidelijke grens tussen menselijk en onmenselijk gedrag, en die komt vermoedelijk voort uit de kwaliteit van de opvoeding.
Opvoeding speelt ook mee, dat klopt. Maar waarom slaagt de ene ouder waar de andere faalt? Falen ze bewust? Laten ze hun kinderen doelbewust voor galg en rad opgroeien? Ik wil wel aannemen dat er zulke ouders rondlopen, hoor, maar die hebben die ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 23 april 2006, 14:38   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn ook andere Marokkanen slachtoffer van wangedrag. Er is een onderscheid tussen doelgericht protest en 'blinde woede'. Het eerste richt zich tegen een duidelijke vijand, het laatste kan zich tegen eender wie richten. Het laatste neemt in belang toe naarmate het eerste faalt of onmogelijk is.
Citaat:
Waar deze laatste paragraaf heen moet leiden is onduidelijk.
Het is een gerichte voorbereiding op het vergoelijken van de uitingen van blinde woede als 'het zich richten op een duidelijke vijand niet de verhoopte vruchten afwerpt.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2006, 14:40   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Opvoeding speelt ook mee, dat klopt. Maar waarom slaagt de ene ouder waar de andere faalt? Falen ze bewust? Laten ze hun kinderen doelbewust voor galg en rad opgroeien? Ik wil wel aannemen dat er zulke ouders rondlopen, hoor, maar die hebben die ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Mijn ouders slaagden daar alvast wél in en ook zij kozen er niet voor te zijn wie ze waren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2006, 14:43   #147
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Opvoeding speelt ook mee, dat klopt. Maar waarom slaagt de ene ouder waar de andere faalt? Falen ze bewust? Laten ze hun kinderen doelbewust voor galg en rad opgroeien? Ik wil wel aannemen dat er zulke ouders rondlopen, hoor, maar die hebben die ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Neen. Ik lees dat nogal wat Marokkaanse gezinnen gebroken gezinnen zijn. Mama alleen met zeven, acht kinderen en zo. Die groeien inderdaad soms op voor galg en rad eenvoudig omdat die mama er de middelen niet voor heeft. Vele Marokkaanse ouders blijken met de handen in het haar te zitten omdat ze de controle over hun kroost kwijtraken (zie de getuigenis van die Marokkaanse sociaal-werker in De Standaard van 22 april).

Maar daar ligt het eigenlijke probleem imho niet. Wel bij onze overheid die dat soort gevallen zou moeten opvangen door in een vervangende opvoeding te voorzien voor ouders die het niet (meer) kunnen. Omdat ze dat nu al drie decennia vertikt, en er ondertussen teveel voor galg en rad opgegroeiden gekomen zijn, die stilaan de hele maatschappij verzieken, ontstaat er stilaan een burgerrevolte.

En die revolte wil onze overheid dan weer wel met alle middelen de kop indrukken, want ze bedreigt haar controle over het volk. Ziedaar waar het paard volgens mijn bescheiden mening gebonden staat.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 14:44.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 14:49   #148
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Neen. Ik lees dat nogal wat Marokkaanse gezinnen gebroken gezinnen zijn. Mama alleen met zeven, acht kinderen en zo. Die groeien inderdaad soms op voor galg en rad eenvoudig omdat die mama er de middelen niet voor heeft. Vele Marokkaanse ouders blijken met de handen in het haar te zitten omdat ze de controle over hun kroost kwijtraken (zie de getuigenis van die Marokkaanse sociaal-werker in De Standaard van 22 april).

Maar daar ligt het eigenlijke probleem imho niet. Wel bij onze overheid die dat soort gevallen zou moeten opvangen door in een vervangende opvoeding te voorzien voor ouders die het niet (meer) kunnen. Omdat ze dat nu al drie decennia vertikt, en er ondertussen teveel voor galg en rad opgegroeiden gekomen zijn, die stilaan de hele maatschappij verzieken, ontstaat er stilaan een burgerrevolte.

En die revolte wil onze overheid dan weer wel met alle middelen de kop indrukken, want ze bedreigt haar controle over het volk. Ziedaar waar het paard volgens mijn bescheiden mening gebonden staat.
Nu pleit je vooralsnog voor overheidsinterventie. Daarnet noemde je dat nog paternalisme. Ik ben het in elk geval eens met wat je hier schrijft.

Met deze positieve noot sluit ik voorlopig af. Ik heb helaas nog een hoop werk te verrichten. Tot later dus.

Groet,
Den Duisteren Duikboot
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 23 april 2006, 14:52   #149
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nu pleit je vooralsnog voor overheidsinterventie. Daarnet noemde je dat nog paternalisme. Ik ben het in elk geval eens met wat je hier schrijft.
Overheidsinterventie in opdracht van de burgermeerderheid. Een klein verschilletje toch.

Citaat:
Met deze positieve noot sluit ik voorlopig af. Ik heb helaas nog een hoop werk te verrichten. Tot later dus.
Ik ben wat jaloers op je discipline...
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 15:07   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nu pleit je vooralsnog voor overheidsinterventie. Daarnet noemde je dat nog paternalisme. Ik ben het in elk geval eens met wat je hier schrijft.

Met deze positieve noot sluit ik voorlopig af. Ik heb helaas nog een hoop werk te verrichten. Tot later dus.

Groet,
Den Duisteren Duikboot
Rara, 'positieve noot' als je het mij vraagt.

Je komt hier toch nog op terug als de plicht niet langer roept?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2006, 21:18   #151
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Opvoeding speelt ook mee, dat klopt. Maar waarom slaagt de ene ouder waar de andere faalt? Falen ze bewust? Laten ze hun kinderen doelbewust voor galg en rad opgroeien? Ik wil wel aannemen dat er zulke ouders rondlopen, hoor, maar die hebben die ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Wat zou je denken van:
hebben racisten ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
luc broes is offline  
Oud 24 april 2006, 08:28   #152
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat zou je denken van:
hebben racisten ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Nee, wat men tegenwoordig als politiek correct onder racisme verstaat, wordt gecreëerd door de politieke onmacht van de opeenvolgende blunderregeringen. Hun pamperbeleid en het systematisch discrimineren van eigen volk, creëert rare hersenkronkels.
Als we al wetten hebben, die ons niet meer vrij laten om te kiezen aan wie we onze eigen eigendommen willen verhuren, of verkopen, vind ik het ver gekomen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 24 april 2006, 12:05   #153
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik vind dit ook niet onbelangrijk:

en:

Maar ik weet ook wel dat voor de rechterzijde daders niet geïdentificeerd hoeven te worden en dat alle 'broin manne' misdadigers zijn. Goed dat u zelf duidelijk maakt wat voor u van belang is en wat u gewoon weg wil laten. Het typeert mensen als u helemaal...
ja het zullen koptische christenen geweest zijn zeker ?

Noor-Afrikaanse getuigen van jehova...
Herr Flick is offline  
Oud 24 april 2006, 19:25   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Als we al wetten hebben, die ons niet meer vrij laten om te kiezen aan wie we onze eigen eigendommen willen verhuren, of verkopen, vind ik het ver gekomen.
Dat zijn idd allemaal ingrepen die tot verzuring leiden.
Eens kijken wie zuur zal kijken de volgende verkiezingen als de zoveelste VBom inslaat.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 08:43   #155
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja het zullen koptische christenen geweest zijn zeker ?

Noor-Afrikaanse getuigen van jehova...
Ja, blijkbaar zijn het Polen, mijn beste. Polen. Misschien wel katholieke Polen. Of blanke, reactionaire, katholieke Polen...

De hele discussie die hier gevoerd is, krijgt daardoor wel een heel wrang smaakje. Blijkbaar hadden vooral de Moslimexecutieve en de AEL het bij het recht eind door te stellen dat elke uitspraak van hun kant en elke conclusie voorbarig is.

Maar goed, we wisten het al langer: racisten hebben geen feiten nodig om zich een oordeel te vormen. Ze doen dat gemakshalve op basis van vooroordelen. Dat is hier nog maar eens aangetoond. Goe bezig ...
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 09:11   #156
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
De hele discussie die hier gevoerd is, krijgt daardoor wel een heel wrang smaakje. Blijkbaar hadden vooral de Moslimexecutieve en de AEL het bij het recht eind door te stellen dat elke uitspraak van hun kant en elke conclusie voorbarig is.
Maar ze zaten er dan weer gigantisch hard naast toen ze de oproep aan de daders om zich aan te geven niet steunden. En daar gaat deze topic over.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 april 2006, 09:22   #157
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Polen. Misschien wel katholieke Polen. Of blanke, reactionaire, katholieke Polen...
How, hebben we geen feiten nodig alvorens ons een oordel te vormen en te beginnen stigmatiseren?

Citaat:
Maar goed, we wisten het al langer: racisten hebben geen feiten nodig om zich een oordeel te vormen. Ze doen dat gemakshalve op basis van vooroordelen.
Zoals dat een Pool blank, reactionair en katholiek is?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 11:24   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ja, blijkbaar zijn het Polen, mijn beste. Polen. Misschien wel katholieke Polen. Of blanke, reactionaire, katholieke Polen...
U heeft er blijkbaar ook geen moeite mee om gissingen te maken.
Maar zeg eens, waarom zijt ge zo gelukkig dat het geen Belgen waren ?
Er werd wel degelijk rekening gehouden met het feit dat het geen Belgen waren maar mogelijks Fransen, Nederlanders of……….
Citaat:
De hele discussie die hier gevoerd is, krijgt daardoor wel een heel wrang smaakje. Blijkbaar hadden vooral de Moslimexecutieve en de AEL het bij het recht eind door te stellen dat elke uitspraak van hun kant en elke conclusie voorbarig is.
Dat hadden ze dus niet.
Of wisten ze al langer dat het Polen waren ?
Bobke is offline  
Oud 25 april 2006, 11:50   #159
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Opvoeding speelt ook mee, dat klopt. Maar waarom slaagt de ene ouder waar de andere faalt? Falen ze bewust? Laten ze hun kinderen doelbewust voor galg en rad opgroeien? Ik wil wel aannemen dat er zulke ouders rondlopen, hoor, maar die hebben die ervoor gekozen te worden wie ze zijn?
Als dit een verontschuldiging is dan geldt die voor iedereen, en is dus niemand verantwoordelijk voor zijn daden.
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be