Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2018, 12:06   #121
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
²

Hier sla je nagels met koppen.
Maar dat is toch een persoonlijke keuze die iedereen maakt.

Mijn vrouw is thuisgebleven na de kinderen, het minder inkomen compenseren we wel door geen kosten voor opvang, vers gemaakte maaltijden inplaats van fastfood en andere voorverpakte rommel, tijd om de inkopen te doen, geen tweede wagen meer nodig, geen jachtig leven van werken en huishouden meer, extra tijd voor de kinderen.

Het geeft ook automatisch minder nood aan 5 vakanties per jaar om te bekomen van de werkstress.

Ons recente energiezuinige woning is misschien niet zo ruim als vele andere woningen, maar in de schulden zitten we ook niet.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 januari 2018 om 12:07.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:25   #122
kreydt
Burger
 
Geregistreerd: 9 februari 2017
Berichten: 129
Standaard

In een ander draadje schreef ik;
Ik weet niet hoe men op dit ogenblik de eindtermen ‘geschiedenis’ invult. Maar ik heb het stille vermoeden dat het ‘vakje’ op dezelfde manier wordt onderwezen zoals het 50 jaar geleden werd onderwezen; wat historische data, wat historische namen, wat historische plaatsen, wat….. maar zeker geen sociologische verbanden. En juist die verbanden kunnen ons leren hoe men kan vermijden dat een ezel zich geen twee maal stoot aan dezelfde steen. Neem eens het migratie probleem als voorbeeld.

Ondergang van het romeinse rijk.
Grosso modo komt het er op neer dat er wegens de volksverhuizingen een massa goedkope werkkrachten ter beschikking kwamen. De romeinse elite wentelde zich in hun zelfgenoegzame leventje en lieten de boel maar draaien zo werden ze meer en meer afhankelijk van hun dienaren. Om ze tevreden te stellen kregen ze zoveel onomkeerbare voordelen dat de romeinen zich blauw betaalden om toch de schijn maar hoog te houden. De barbaren??? stelden steeds maar hogere eisen en werden ten slotte de meesters…. En het rijk was naar de kl…..

De Gouden Eeuw.
Na godsdienst ( natuurlijk ) twisten verlieten de vooraanstaanden, de Zuidelijke Nederlanden en migreerde met hun kennis en kapitaal naar het noorden. Van het VOC tot de beelden kunst, alles wat de ‘de Gouden Eeuw ‘ vertegenwoordigde was op de een of andere wijze te linken aan die migratie.

Analoog met het simplistisch romeins verhaaltje;
We roepen allen, vanop de zijlijn; ‘dit moet stoppen’ maar ondertussen vissen we ( spijtig genoeg; letterlijk ) economische vluchtelingen uit het water, pamperen ze luxueus ten kosten van alle voordelen die we verworven hadden en die nu een voor een afgebouwd worden. Meer werken, meer verdoken belastingen, meer betalen voor de meest onzinnige dingen…. Tot het niet meer houdbaar is ( mijn eerste maandwedde was 1800 Bfr en daar spaarde ik ongeveer 1/3 van…. vandaag moet ik bij het einde van de maand uitkijken of ik haal het niet ) Alles in de naam van humanitair gelul.

De ondergang van de zo geprezen Westerse beschaving zal ik niet meer meemaken maar mijn kinderen zullen wel de gevolgen van de eindeloze economische invasie, die niets positiefs meebrengt, ondervinden
kreydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:46   #123
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar dat is toch een persoonlijke keuze die iedereen maakt.

Mijn vrouw is thuisgebleven na de kinderen, het minder inkomen compenseren we wel door geen kosten voor opvang, vers gemaakte maaltijden inplaats van fastfood en andere voorverpakte rommel, tijd om de inkopen te doen, geen tweede wagen meer nodig, geen jachtig leven van werken en huishouden meer, extra tijd voor de kinderen.

Het geeft ook automatisch minder nood aan 5 vakanties per jaar om te bekomen van de werkstress.

Ons recente energiezuinige woning is misschien niet zo ruim als vele andere woningen, maar in de schulden zitten we ook niet.
Wanneer uw vrouw geen andere ambitie heeft dan het huishouden is dat natuurlijk prima zo.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:56   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Opinies verpakt als onderzoek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:06   #125
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer uw vrouw geen andere ambitie heeft dan het huishouden is dat natuurlijk prima zo.
Ja ze doet het huishouden je hoeft daar niet zo neerbuigend over te doen door het voor te stellen als gebrek aan ambitie om iets anders te willen doen gezien het een bewuste keuze was.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:48   #126
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja ze doet het huishouden je hoeft daar niet zo neerbuigend over te doen door het voor te stellen als gebrek aan ambitie om iets anders te willen doen gezien het een bewuste keuze was.
Neerbuigend? Nee hoor, wanneer vrouwen bewust die keuze maken is daar niets mis mee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:52   #127
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kreydt Bekijk bericht
In een ander draadje schreef ik;
Ik weet niet hoe men op dit ogenblik de eindtermen ‘geschiedenis’ invult. Maar ik heb het stille vermoeden dat het ‘vakje’ op dezelfde manier wordt onderwezen zoals het 50 jaar geleden werd onderwezen; wat historische data, wat historische namen, wat historische plaatsen, wat….. maar zeker geen sociologische verbanden. En juist die verbanden kunnen ons leren hoe men kan vermijden dat een ezel zich geen twee maal stoot aan dezelfde steen. Neem eens het migratie probleem als voorbeeld.

Ondergang van het romeinse rijk.
Grosso modo komt het er op neer dat er wegens de volksverhuizingen een massa goedkope werkkrachten ter beschikking kwamen. De romeinse elite wentelde zich in hun zelfgenoegzame leventje en lieten de boel maar draaien zo werden ze meer en meer afhankelijk van hun dienaren. Om ze tevreden te stellen kregen ze zoveel onomkeerbare voordelen dat de romeinen zich blauw betaalden om toch de schijn maar hoog te houden. De barbaren??? stelden steeds maar hogere eisen en werden ten slotte de meesters…. En het rijk was naar de kl…..

De Gouden Eeuw.
Na godsdienst ( natuurlijk ) twisten verlieten de vooraanstaanden, de Zuidelijke Nederlanden en migreerde met hun kennis en kapitaal naar het noorden. Van het VOC tot de beelden kunst, alles wat de ‘de Gouden Eeuw ‘ vertegenwoordigde was op de een of andere wijze te linken aan die migratie.

Analoog met het simplistisch romeins verhaaltje;
We roepen allen, vanop de zijlijn; ‘dit moet stoppen’ maar ondertussen vissen we ( spijtig genoeg; letterlijk ) economische vluchtelingen uit het water, pamperen ze luxueus ten kosten van alle voordelen die we verworven hadden en die nu een voor een afgebouwd worden. Meer werken, meer verdoken belastingen, meer betalen voor de meest onzinnige dingen…. Tot het niet meer houdbaar is ( mijn eerste maandwedde was 1800 Bfr en daar spaarde ik ongeveer 1/3 van…. vandaag moet ik bij het einde van de maand uitkijken of ik haal het niet ) Alles in de naam van humanitair gelul.

De ondergang van de zo geprezen Westerse beschaving zal ik niet meer meemaken maar mijn kinderen zullen wel de gevolgen van de eindeloze economische invasie, die niets positiefs meebrengt, ondervinden
Waarom denk je dat sommigen geschiedenis willen schrappen ?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:08   #128
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben het hier niet mee eens.

Economische groei kan ook gestimuleerd worden door doorgedreven automatisatie. We hebben geen extra ongeschoolde werkkrachten nodig.
Inderdaad, het zal al een hele kunst worden om te kunnen behouden wat we nu hebben. Die "groei" gevolgd door een nog grotere groei van een onbruikbare vreemdelingenpopulatie heeft geen zin.
Die binnenstromers nog willen zien als de redding van onze maatschappij straks, hypocrieter kan het niet!
Tenzij men enkel maar diegenen binnenlaat waar we nood aan hebben.
Wij moeten proberen onze maatschappij zo goed mogelijk te maken en te houden, "zij" moeten dat ook maar doen in hun eigen landen.
Daar weg lopen om het hier ook naar de bliksem te helpen, dat is de enige
"verrijking" die ze ons geven voor het ogenblik.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:13   #129
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zolang ge de centen optrekt van die groei moet ge gewoon wat minder hypocriet doen over de nadelen.
Welke centen trekken wij dank zij dat nest onbruikbare "asielzoekers"?
De kostprijs van die bende, ken je die toevallig niet? Groot staatsgeheim...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:16   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar dat is toch een persoonlijke keuze die iedereen maakt.

Mijn vrouw is thuisgebleven na de kinderen, het minder inkomen compenseren we wel door geen kosten voor opvang, vers gemaakte maaltijden inplaats van fastfood en andere voorverpakte rommel, tijd om de inkopen te doen, geen tweede wagen meer nodig, geen jachtig leven van werken en huishouden meer, extra tijd voor de kinderen.

Het geeft ook automatisch minder nood aan 5 vakanties per jaar om te bekomen van de werkstress.

Ons recente energiezuinige woning is misschien niet zo ruim als vele andere woningen, maar in de schulden zitten we ook niet.
Prima keuze. Niks mis mee. Velen zouden misschien beter hetzelfde doen. Maar ja we moeten steeds meer presteren om steeds meer te consumeren.
85 % van wat we consumeren is pure brol die we eigenlijk beter niet zouden kopen. Hoe meer je hebt hoe meer zorgen zich voordoen.
Al wat je aan hebt moet je aantrekken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:16   #131
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Maar hoe komt het dan toch dat alle partijen, behalve degene die nooit mee mogen doen, pro migratie zijn?

Dat weten we niet hé.

Dat is een groot mysterie hé.

Welke partijen zijn zoal voor een ongebreidelde en ongecontroleerde migratie?
Bruikbare en nodige migratie maar niet al de shit die men nu over onze landen aan het gieten is...
Welke partijen schreeuwen moord en brand als er een paar van die parasieten weer het land uit moeten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:18   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Welke centen trekken wij dank zij dat nest onbruikbare "asielzoekers"?
De kostprijs van die bende, ken je die toevallig niet? Groot staatsgeheim...
In vergelijking met wat het grootkapitaal verduisterd zijn dat peanuts.

https://nieuws.vtm.be/binnenland/115...lgie-miljarden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2018 om 16:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:21   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard



Heb ik dat geschreven?
Straf, heel straf.

Zou het kunnen zijn dat dit een citaat uit het krantenartikel is?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:22   #134
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het zijn ook die oudjes die vinden dat de jeugd van tegenwoordig er niks van bakt waarmee ze verraden dat ze eigenlijk alleen maar vol zelfbeklag zitten en voor de rest niks inzitten met welke wereld ze achterlaten.
De wereld (of onze landen) zoals onze oudjes ze achterlaten voor ons, zo zouden we ze wel willen houden! Al diegenen die dat niet kunnen of willen snappen zullen binnen een aantal jaren op hun wenken bediend worden!
En het zijn de oudjes die het best kunnen zien wat er aan het gebeuren is en waarom dat niet kan! Onze jeugd heeft nog enkel tijd om berichtjes naar elkaar te versturen over welke straat ze oversteken en wat ze juist gegeten hebben...
Het zal een hard ontwaken worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:23   #135
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hendrik Vos: 'Migratie wordt voor een vergrijzende Europese Unie een economische noodzaak'


VOS: Die zal in ieder geval gevonden moeten worden. Enerzijds zal de bevolking in Afrika nog toenemen en zal migratie onmogelijk te voorkomen blijken, anderzijds wordt migratie voor een vergrijzende Europese Unie ook een economische noodzaak. Er moet dus een verdedigbare en legale manier worden gevonden om migratie te organiseren.
Niet mee eens. Als het volk van Afrika toeneemt, is daar nog genoeg plaats voor hen. Geen enkel land heeft actieve migratie nodig voor de economie. In het 'ergste' geval verandert het economisch systeem bij gebrek aan mensen.
Ik ben meer voor internationale handel en passieve migratie. Onder dat laatste valt voor mij dus: studeer- en werkmigratie (economische), gezinshereniging en asielmigratie. Het is al een hele uitdaging om die mensen hier goed geïntegreerd te krijgen. Bovendien, hoe meer mensen van de taart willen eten (zonder actieve bijdrage), hoe kleiner het stukje (de welvaart) voor iedereen wordt.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:27   #136
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Met al de resourcen die ze aan voedsel voor huisdieren uitgeven kan er elders zeer veel gedaan worden op het gebied van ondervoeding.

Maar de witmens heeft zo zijn prioriteiten.
Aan onze huisdieren houden we liefde en vriendschap enz over.
Aan de meeste migranten niets dan kosten, last en gevaar.
Dat ze "elders" leren werken en hun verstand gebruiken zodat ze hun plan kunnen trekken. Met hier te komen rondlopen zullen ze het op termijn hier maken en krijgen zoals in de landen van waar ze vandaan komen.
Een "verrijking" noemen ze dat. We kunnen niet wachten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:31   #137
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, het zal al een hele kunst worden om te kunnen behouden wat we nu hebben. Die "groei" gevolgd door een nog grotere groei van een onbruikbare vreemdelingenpopulatie heeft geen zin.
Die binnenstromers nog willen zien als de redding van onze maatschappij straks, hypocrieter kan het niet!
Tenzij men enkel maar diegenen binnenlaat waar we nood aan hebben.
Wij moeten proberen onze maatschappij zo goed mogelijk te maken en te houden, "zij" moeten dat ook maar doen in hun eigen landen.
Daar weg lopen om het hier ook naar de bliksem te helpen, dat is de enige
"verrijking" die ze ons geven voor het ogenblik.
Degenen die wij hier zouden kunnen gebruiken, zijn meestal mensen die een iets betere opleiding genoten hebben.

Als we konden bereiken dat die mensen in eigen land het heft in handen zouden nemen, dan kwam daar vanzelf welstand.

Met andere woorden, alleen migratie toelaten van hogeropgeleiden, is een verarming voor hun thuisland.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:32   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Aan onze huisdieren houden we liefde en vriendschap enz over.
Aan de meeste migranten niets dan kosten, last en gevaar.
Dat ze "elders" leren werken en hun verstand gebruiken zodat ze hun plan kunnen trekken. Met hier te komen rondlopen zullen ze het op termijn hier maken en krijgen zoals in de landen van waar ze vandaan komen.
Een "verrijking" noemen ze dat. We kunnen niet wachten!
Van mij vliegen die de straat op. Ganser dagen op hun gat achter de stoof en zich volvreten op onze kosten.
Als ge dan nog een voet te veel her zet krijgt ge er nog eens gratis een knauw bovenop. De bossen in en zelf konijnen muizen en ratten gaan vangen om te eten.
De voetpaden zouden ondertussen ook nog wat minder strontbakken zijn. Weg met die schijters.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:33   #139
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Economisch rechts is de enige die om meer migratie vraagt, terwijl populistisch rechts de schuld op links steekt.
Alsof "economisch rechts" vraagt naar horden onbruikbare onbenullen die niets kennen of weten, zelfs de taal niet van het land waar ze rondlopen!
Vele patroons zitten inderdaad met de handen in het haar om bruikbaar personeel te vinden spijts het grote aantal werklozen! Ze zijn niets met het gros dat hier binnenstroomt! Ze moeten taken doorgeven aan ingenieurs enz in Indië want met de geiteneukers en kamelenhoeders alhier kunnen ze echt niets aanvangen...
Meer migratie... maar niet om het even wat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:37   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alsof "economisch rechts" vraagt naar horden onbruikbare onbenullen die niets kennen of weten, zelfs de taal niet van het land waar ze rondlopen!
Vele patroons zitten inderdaad met de handen in het haar om bruikbaar personeel te vinden spijts het grote aantal werklozen! Ze zijn niets met het gros dat hier binnenstroomt! Ze moeten taken doorgeven aan ingenieurs enz in Indië want met de geiteneukers en kamelenhoeders alhier kunnen ze echt niets aanvangen...
Meer migratie... maar niet om het even wat!
Dus meer Indiërs is een oplossing ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be