Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2005, 13:36   #1
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard Allochtoon is meer slachtoffer dan dader

Allochtoon is meer slachtoffer dan dader.

Mensen van allochtone afkomst blijken in onze maatschappij het kwetsbaarst. Ze zijn vaker slachtoffer dan autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het LUC. Een op de vier allochtonen voelt zich bovendien gediscrimineerd.


Het stereotiepe beeld van de allochtoon als dader van een misdrijf klopt niet, stellen de Limburgse onderzoekers Johan Ackaert en Maarten Van Craen. De allochtoon geeft behoorlijk wat blijk van burgerschap, stelt veel vertrouwen in justitie en lokaal bestuur, maar is vaker slachtoffer dan autochtonen. Ackaert: "De gegevens over discriminatie verrassen het meest. Meer dan een kwart van de allochtonen, vooral mannen tussen 26 en 37 jaar, klaagt daarover. Ook allochtone vrouwen maken driemaal meer melding van discriminatie dan gemiddeld. De Maghrebijnen en de Turken van vandaag zijn duidelijk de Italianen van gisteren."
Maar, zegt Ackaert, "onveiligheidsgevoelens worden nog het meest gevoed door verkeersincidenten." Wagenbezitters van Italiaanse en allochtone herkomst melden viermaal meer feiten tegen hun voertuigen dan autochtonen. Zij hebben ook tweemaal meer kans op fietsdiefstal dan autochtonen. Het aandeel verkeersslachtoffers onder allochtone weggebruikers ligt dubbel zo hoog als bij de autochtonen.



Een kant die we vaak niet (willen) zien.
Hier kan rustig over gediscussieerd worden (als de topic mag blijven staan tenminste en we het beschaafd houden)
Is dit een taboe of niet?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:02   #2
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Ik mis nog de grote drukletters en uitroeptekens, met verwijzingen naar "ze zullen het toch weer ontkennen", en "de zogenaamd politiek correcten".
Laat ik het voor u even aanpassen:


Geachte slaapkoppen, ook die van "vlaams belangse" origine (.....want die zullen echt wel meekijken....., alsmede degenen die hun ogen wèl open hebben.
[size=3]Allochtoon is meer [/size][size=5]slachtoffer[/size][size=3] dan dader[/size].

Niet alleen ik maar ook gelijkgestemde vaderlanders wijzen wijzen al jaren - terecht - op uit de hand gelopen discriminatie. Ter ondersteuning wijs ik op de reeds jaren geleden door het CBS vastgestelde cijfers. Daaruit bleek dat reeds toen het aandeel van discriminatie tegen allochtonen zich ontwikkelde van 20 procent in 1980, naar 45 procent in 1990, tot 50 procent in 1995 en 53 procent in 1999. Reeds toen is gesignaleerd dat allochtonen veelal ernstiger worden gediscrimineerd dan autochtonen. Ik realiseerde mij daarbij dat het beeld nog veel ongunstiger is dan de werkelijkheid. Het aantal allochtonen is namelijk minder (en toen nog veel minder) dan de hoeveelheid autochtonen. Niettemin was die minderheid reeds in 1999 slachtoffer van 53% van de discriminaties, welk percentage nu veel hoger is. Het percentage van 53% geeft een vertekend beeld. In Nederland geboren allochtonen met een Nederlandse nationaliteit, bijvoorbeeld Surinamers en Antillianen, tellen niet als allochtoon, maar als autochtoon. Voorts worden de talrijke genaturaliseerde nieuwkomers ook niet gezien als allochtoon. Vervolgens wordt om stigmatisering te voorkomen de etniciteit vaak niet vermeld.


Graag gedaan
__________________
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size]
Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme.
"How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name."
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:21   #3
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Ik moet oppassen of m'n topic wordt gesloten.
Ze houden me in de gaten hoor, al blijf ik wie ik ben.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:42   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Eerst en vooral: ik ben tegen criminaliteit en tegen racisme, laat dat duidelijk zijn. Maar:

1. "Een op de vier allochtonen voelt zich bovendien gediscrimineerd." Moeten we dit nu ook niet (verticaal) klasseren bij dat "subjectieve onveiligheidsgevoel" dat men de VBer zo graag toeschijft?

2. Als het publiceren van cijfers over de oververtegenwoordiging van allochtonen in de misdaadcijfers niet mag, wegens racistisch, waarom mag het publiceren van cijfers over de oververtegenwoordiging van allochtonen in de slachtoffercijfers dan wel?

3. "Het stereotiepe beeld van de allochtoon als dader van een misdrijf klopt niet". Dat beeld heeft nooit geklopt. Maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. Dat dat ook het geval is in de slachtoffercijfers is betreurenswaardig, maar geen verschoning.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:49   #5
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eerst en vooral: ik ben tegen criminaliteit en tegen racisme, laat dat duidelijk zijn. Maar:

1. "Een op de vier allochtonen voelt zich bovendien gediscrimineerd." Moeten we dit nu ook niet (verticaal) klasseren bij dat "subjectieve onveiligheidsgevoel" dat men de VBer zo graag toeschijft?
Ik verwijt je dan ook niks hoor.

Laten we het samen verticaal classeren, goeie.

Citaat:
2. Als het publiceren van cijfers over de oververtegenwoordiging van allochtonen in de misdaadcijfers niet mag, wegens racistisch, waarom mag het publiceren van cijfers over de oververtegenwoordiging van allochtonen in de slachtoffercijfers dan wel?
Misschien moet je deze ook samen publiceren?

Citaat:
3. "Het stereotiepe beeld van de allochtoon als dader van een misdrijf klopt niet". Dat beeld heeft nooit geklopt. Maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. Dat dat ook het geval is in de slachtoffercijfers is betreurenswaardig, maar geen verschoning.
Maar dat is ook geen reden om ondoordacht over 'de allochtoon als crimineel' te praten.

Laten we beiden vermijden.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:52   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Het aandeel verkeersslachtoffers onder allochtone weggebruikers ligt dubbel zo hoog als bij de autochtonen.
Geven ze ook een verklaring daarvoor?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:54   #7
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Misschien hebben ze links geörienteerde wagens?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:22   #8
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Ik heb het je nog gezegd hé Skill, maak daar autochtoon van, en ze vallen deze thread binnen als vliegen op een hoop stront. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 10-06-2005 at 16:24
Reason:
--------------------------------

Ik heb het je nog gezegd hé Skill, maak daar autochtoon van, en ze vallen deze thread binnen als vliegen op een hoop stront. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik heb het je nog gezegd hé Skill, maak daar autochtoon van, en ze vliegen deze thread hier binnen als vliegen op een hoop stront. [/size]
[/edit]
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 10 juni 2005 om 15:24.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:33   #9
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Je hebt groot gelijk!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:42   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Misschien hebben ze links geörienteerde wagens?
Of weigeren ze voorrang aan rechts.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:44   #11
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Of weigeren ze voorrang aan rechts.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:15   #12
Franz Ritter Von Epp
Banneling
 
 
Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Allochtoon is meer slachtoffer dan dader.

Mensen van allochtone afkomst blijken in onze maatschappij het kwetsbaarst. Ze zijn vaker slachtoffer dan autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het LUC. Een op de vier allochtonen voelt zich bovendien gediscrimineerd.


Het stereotiepe beeld van de allochtoon als dader van een misdrijf klopt niet, stellen de Limburgse onderzoekers Johan Ackaert en Maarten Van Craen. De allochtoon geeft behoorlijk wat blijk van burgerschap, stelt veel vertrouwen in justitie en lokaal bestuur, maar is vaker slachtoffer dan autochtonen. Ackaert: "De gegevens over discriminatie verrassen het meest. Meer dan een kwart van de allochtonen, vooral mannen tussen 26 en 37 jaar, klaagt daarover. Ook allochtone vrouwen maken driemaal meer melding van discriminatie dan gemiddeld. De Maghrebijnen en de Turken van vandaag zijn duidelijk de Italianen van gisteren."
Maar, zegt Ackaert, "onveiligheidsgevoelens worden nog het meest gevoed door verkeersincidenten." Wagenbezitters van Italiaanse en allochtone herkomst melden viermaal meer feiten tegen hun voertuigen dan autochtonen. Zij hebben ook tweemaal meer kans op fietsdiefstal dan autochtonen. Het aandeel verkeersslachtoffers onder allochtone weggebruikers ligt dubbel zo hoog als bij de autochtonen.



Een kant die we vaak niet (willen) zien.
Hier kan rustig over gediscussieerd worden (als de topic mag blijven staan tenminste en we het beschaafd houden)
Is dit een taboe of niet?
Allochtonen moeten terecht gediscrimineerd worden. Vlamingen moeten op alle vlakken voorrang krijgen. Wij zijn tenslotte de autochtone bewoners van dit land.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:19   #13
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Allochtonen moeten terecht gediscrimineerd worden. Vlamingen moeten op alle vlakken voorrang krijgen. Wij zijn tenslotte de autochtone bewoners van dit land.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:20   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Allochtonen moeten terecht gediscrimineerd worden. Vlamingen moeten op alle vlakken voorrang krijgen. Wij zijn tenslotte de autochtone bewoners van dit land.
AAAAH toch!!! een beetje tegenspraak met een geurtje (WC-papier gebruiken man, WC-papier!).

Spijtig dat ik niet kan blijven.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:20   #15
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Allochtonen moeten terecht gediscrimineerd worden. Vlamingen moeten op alle vlakken voorrang krijgen. Wij zijn tenslotte de autochtone bewoners van dit land.
Merci voor dit bewijs van die studie.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:27   #16
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hier kan rustig over gediscussieerd worden (als de topic mag blijven staan tenminste en we het beschaafd houden)
Is dit een taboe of niet?
Ben je er niet vergeten bij te zetten dat dit onderzoek alleen in drie mijngemeenten is gehouden, dus in gemeenten waar bijna uitsluitend allochtonen wonen?? Ik heb het bewijs hier bij de hand (de gazet!)
Zo kan iedereen onderzoekresultaten 'manipuleren' [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gorefest on 10-06-2005 at 17:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hier kan rustig over gediscussieerd worden (als de topic mag blijven staan tenminste en we het beschaafd houden)
Is dit een taboe of niet?
Ben je er niet vergeten bij te zetten dat dit onderzoek alleen in drie mijngemeenten is gehouden, dus in gemeenten waar bijna uitsluitend allochtonen wonen?? Ik heb het bewijs hier bij de hand (de gazet!)
Zo kan iedereen onderzoekresultaten 'manipuleren' [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hier kan rustig over gediscussieerd worden (als de topic mag blijven staan tenminste en we het beschaafd houden)
Is dit een taboe of niet?
Ben je er niet vergeten bij te zetten dat dit onderzoek alleen in drie mijngemeenten is gehouden, dus in gemeenten waar bijna uitsluitend allochtonen wonen?? Ik heb het bewijs hier bij de hand (de gazet!) [/size]
[/edit]
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 10 juni 2005 om 16:28.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:28   #17
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Allochtonen moeten terecht gediscrimineerd worden. Vlamingen moeten op alle vlakken voorrang krijgen. Wij zijn tenslotte de autochtone bewoners van dit land.
Ik vind dat hij gelijk heeft. Zo is het ongeoorloofd dat onze allochtonen meer gebruik mogen maken van onze penitentiaire instellingen dan de autochtonen. Ook het feit dat de politie bij controles meer aandacht besteed aan allochtonen dan autochtonen is onaanvaardbaar. Ik stel dan ook een systeem met quota voor. Voor iedere allochtoonse gevangene minimum 20 autochtoonse gevangenen. Dat lijkt me niet meer dan eerlijk. En de politie moet streepkes trekken. 20keer meer streepkes bij "gecontroleerde autochtonen" dan bij "gecontroleerde allochtonen". Eigen volk eerst! ook in de rechtspraak!
__________________
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size]
Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme.
"How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name."
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:30   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Misschien hebben ze links geörienteerde wagens?
Of misschien moeten de verzekeringsmaatschappijen dringen hun inspecteurs eens ter plaatse sturen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:35   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Voor iedere allochtoonse gevangene minimum 20 autochtoonse gevangenen. Dat lijkt me niet meer dan eerlijk.
Of voor elke allochtoon die een autochtoon berooft, 20 autochtonen die een allochtoon beroven. Zal wel leuk worden. Denk dat we autochtonen te weinig gaan hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:37   #20
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ben je er niet vergeten bij te zetten dat dit onderzoek alleen in drie mijngemeenten is gehouden, dus in gemeenten waar bijna uitsluitend allochtonen wonen?? Ik heb het bewijs hier bij de hand (de gazet!)
Zo kan iedereen onderzoekresultaten 'manipuleren'
Pfff... Wat weet gij van de mijngemeenten?

"Bijna uitsluitend allochtonen", wat een stompzinnig flutargument.

Ge kunt natuurlijk ook een onderzoek gaan doen naar allochtonen in pajottenland.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be