Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2006, 13:13   #1
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard familie-uitstapje onder bewaking

Zaterdag 17 mei gingen we met onze 4 kinderen eens lekker zwemmen in de Warande in Wetteren. Toen we de parking wilden oprijden, werden we tegengehouden door een politie-agente. "Identiteitskaart alstublieft, en van mevrouw ook". Ik vroeg of ze op zoek waren naar iets of iemand.
Neen, door hun machtsvertoon (6 agenten aan de ingang) probeerden ze "jongeren" uit Brussel af te schrikken die hier amok komen zaaien...
Op het domein zelf waren later diezelfde agenten aanwezig. Ik heb niets tegen agenten, maar het geeft toch een bittere smaak dat je, om gewoon eens te gaan zwemmen, dit moet doen onder bewaking... de Sterre, het Kluisbos,...

Ik heb er genoeg van... kunnen ze die gasten niet gewoon oppakken en een straf geven? (een goeie werkstraf die ze voelen gvd). Neen, ze laten ze gaan en de volgende dag is het weer ambras...
Ik ken maar één partij die hiertegen wil optreden...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 13:20   #2
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Zaterdag 17 mei gingen we met onze 4 kinderen eens lekker zwemmen in de Warande in Wetteren. Toen we de parking wilden oprijden, werden we tegengehouden door een politie-agente. "Identiteitskaart alstublieft, en van mevrouw ook". Ik vroeg of ze op zoek waren naar iets of iemand.
Neen, door hun machtsvertoon (6 agenten aan de ingang) probeerden ze "jongeren" uit Brussel af te schrikken die hier amok komen zaaien...
Op het domein zelf waren later diezelfde agenten aanwezig. Ik heb niets tegen agenten, maar het geeft toch een bittere smaak dat je, om gewoon eens te gaan zwemmen, dit moet doen onder bewaking... de Sterre, het Kluisbos,...

Ik heb er genoeg van... kunnen ze die gasten niet gewoon oppakken en een straf geven? (een goeie werkstraf die ze voelen gvd). Neen, ze laten ze gaan en de volgende dag is het weer ambras...
Ik ken maar één partij die hiertegen wil optreden...
En de volgende stap is sluiting vh zwembad, onder het mom van 'te dure verbouwingskosten'......zoals in Brasschaat. Als men de problemen niet onder controle krijgt, sluit men het boeltje gewoon. Met als gevolg dat gezinnen ook niet meer kunnen gaan zwemmen.

Mooie evolutie is dat
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 13:31   #3
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
En de volgende stap is sluiting vh zwembad, onder het mom van 'te dure verbouwingskosten'......zoals in Brasschaat. Als men de problemen niet onder controle krijgt, sluit men het boeltje gewoon. Met als gevolg dat gezinnen ook niet meer kunnen gaan zwemmen.
Zoals de schaatsbaan in Maaseik al een paar keer open en dicht is geweest en veranderd van eigenaar.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:05   #4
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Ja...'t is overal zever met die gastjes.

Ik herinner me ook nog een heel groot internet-café(ben naam ff kwijt) op de Keyserlei in A'pen waar er op de duur security aan de deur stond en 2X een razzia heeft plaatsgevonden, omwille het amok/dieftal/intimidatie/.... van allochtonen.

En ook die zaak is op den duur gesloten.....met als excuus..."we gaan op zoek naar een iets commercieel interessantere ligging"...
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:10   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Zaterdag 17 mei gingen we met onze 4 kinderen eens lekker zwemmen in de Warande in Wetteren. Toen we de parking wilden oprijden, werden we tegengehouden door een politie-agente. "Identiteitskaart alstublieft, en van mevrouw ook". Ik vroeg of ze op zoek waren naar iets of iemand.
Neen, door hun machtsvertoon (6 agenten aan de ingang) probeerden ze "jongeren" uit Brussel af te schrikken die hier amok komen zaaien...
Op het domein zelf waren later diezelfde agenten aanwezig. Ik heb niets tegen agenten, maar het geeft toch een bittere smaak dat je, om gewoon eens te gaan zwemmen, dit moet doen onder bewaking... de Sterre, het Kluisbos,...

Ik heb er genoeg van... kunnen ze die gasten niet gewoon oppakken en een straf geven? (een goeie werkstraf die ze voelen gvd). Neen, ze laten ze gaan en de volgende dag is het weer ambras...
Ik ken maar één partij die hiertegen wil optreden...
wil je nu méér of minder politie?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:15   #6
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
wil je nu méér of minder politie?
Meer flikken, minder "jongeren" peins ik...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:23   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wil je nu méér of minder politie?
Eerder minder crapuul,...dan hoeft die politie niet meer!
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:29   #8
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

het erge is: er zitten daar al jaren veel allochtonen die geen problemen maken, die zich ook gewoon willen amuseren...
Nochtans betrap ik mezelf erop dat ik (en wellicht vele anderen) �*lle allochtonen argwanender begin te bekijken. Ik weet dat dit verkeerd is, maar het is toch een menselijke, begrijpelijke reactie. Veralgemenen is ons ergens aangeboren, denk ik, ook al is het fout.
Men mag zoveel anti-racistische propaganda in de pers tonen, als men wil, maar ik denk dat zulke zaken de mensen een negatieve houding geven tov allochtonen in het algemeen.

Beseft het beleid dit dan niet? Waarom toch die onwil om daar iets aan te doen? Is het nu miscshien ook al racistisch om iemand terecht te wijzen en te sanctioneren voor zijn baldadig gedrag?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:37   #9
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wil je nu méér of minder politie?
Nynorsk, ik wil géén politie in een recreatiedomein, ik wil dat het niet nodig is dat ze daar aanwezig zijn omdat ze weten dat er gegarandeerd problemen zijn.
Ik wil dat die etters opgepakt worden en zo worden aangepakt dat ze geen zin meer hebben om het nog eens te proberen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:51   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nynorsk, ik wil géén politie in een recreatiedomein, ik wil dat het niet nodig is dat ze daar aanwezig zijn omdat ze weten dat er gegarandeerd problemen zijn.
Ik wil dat die etters opgepakt worden en zo worden aangepakt dat ze geen zin meer hebben om het nog eens te proberen...
en ik wil een straat zonder gevaarlijke auto's, en een bos zonder gevaarlijke eekhoorns, en café's zonder rokers, en kassa's zonder voorkruipers, kinderen zonder lawijt, trottoirs zonder kauwgom die aan mijn nieuwe schoenen blijft plakken, parkeerplaatsen zonder vogels die op mijne auto schijten, ik kan daar allemaal niet meer tegen want ik ben een klein vlaemsch mietje. daarom stem ik op de partij die mij volstrekte veiligheid kan wijsmaken en tegen die linkse maffia is, want die zijn de oorzaak van al die ellende zeggen ze mij.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 juni 2006 om 14:57.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:07   #11
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
het erge is: er zitten daar al jaren veel allochtonen die geen problemen maken, die zich ook gewoon willen amuseren...
Nochtans betrap ik mezelf erop dat ik (en wellicht vele anderen) �*lle allochtonen argwanender begin te bekijken. Ik weet dat dit verkeerd is, maar het is toch een menselijke, begrijpelijke reactie. Veralgemenen is ons ergens aangeboren, denk ik, ook al is het fout.
Men mag zoveel anti-racistische propaganda in de pers tonen, als men wil, maar ik denk dat zulke zaken de mensen een negatieve houding geven tov allochtonen in het algemeen.

Beseft het beleid dit dan niet? Waarom toch die onwil om daar iets aan te doen? Is het nu miscshien ook al racistisch om iemand terecht te wijzen en te sanctioneren voor zijn baldadig gedrag?
Als je bovenstaande reactie van Mitgard leest....weet je ineens waarom hieraan weinig gedaan wordt.
Er zitten gewoon teveel Mitgard-types in onze regering, die door idiote vergelijkingen te maken het probleem van allochtoon crapuul in de vergeethoek duwen. Da's makkelijk zo, dan hoef je er ook nix aan te doen.

Hierbij vergeten ze echter dat ze zo de kant kiezen van dat crapuul en de mensen die zich gedragen(autoch- en allochtoon) in de steek laten.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:27   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Neen, er zijn gewoon teveel mietjes zoals u, zorlac.
Met uw Vlaemsche pseudo-Viking naam die een klein beetje als een gevaerlijk buitenaards wezen klinkt, wat eigenlijk met een korreltje zout genomen moet worden.... enzovoort, enzovoort...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:30   #13
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Mitgard, praat als je iets te zeggen hebt...anders: zwijg!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:38   #14
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Neen, er zijn gewoon teveel mietjes zoals u, zorlac.
Met uw Vlaemsche pseudo-Viking naam die een klein beetje als een gevaerlijk buitenaards wezen klinkt, wat eigenlijk met een korreltje zout genomen moet worden.... enzovoort, enzovoort...
Die naam Zorlac is een gevolg van m'n skateperiode.
'Zorlac-skateboards'...weet je wel.
Ik kan u ineens meegeven dat het de beste boards zijn die bestaan,...dus als je ooit zou willen beginnen met skaten, remember that name...Zorlac skateboards [SIZE=1](maar weet eigenlijk niet of ze nog gemaakt worden)[/SIZE]
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:41   #15
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nynorsk, ik wil géén politie in een recreatiedomein, ik wil dat het niet nodig is dat ze daar aanwezig zijn omdat ze weten dat er gegarandeerd problemen zijn.
Ik wil dat die etters opgepakt worden en zo worden aangepakt dat ze geen zin meer hebben om het nog eens te proberen...
Levenslange opsluiting? Ticket naar een land waar ze nog nooit geweest zijn?
Of is dat nog te slapkes voor de snoopy?

Ik wil trouwens geen politie meer zien in mijn straat.
Die lopen daar ook iedere dag.
Om problemen op te lossen en te voorkomen enzo.
Da k�*n toch nie eh.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:50   #16
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nynorsk, ik wil géén politie in een recreatiedomein, ik wil dat het niet nodig is dat ze daar aanwezig zijn omdat ze weten dat er gegarandeerd problemen zijn.
Ik wil dat die etters opgepakt worden en zo worden aangepakt dat ze geen zin meer hebben om het nog eens te proberen...
Tsja, als je een politiestaat wilt, dan zul je moeten leren leven in een politiestaat. Of wat had je gedacht?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:00   #17
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wil je nu méér of minder politie?
Ik doe niet mee aan jouw polarisering. Keetschoppers oppakken en gedwongen heropvoeden, is mijn optie.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:00   #18
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Neen, er zijn gewoon teveel mietjes zoals u, zorlac.
Iets tegen mietjes misschien? Je kan voor minder vervolgd worden door het Centrum hoor. Vuile hetero...

genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:03   #19
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Tsja, als je een politiestaat wilt, dan zul je moeten leren leven in een politiestaat. Of wat had je gedacht?
Elk recreatiedomein, alle uitgaanscentra etc. laten verzieken is jouw keuze? Zoniet, wat is jouw voorstel om er iets aan te doen?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:03   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik doe niet mee aan jouw polarisering. Keetschoppers oppakken en gedwongen heropvoeden, is mijn optie.
Waar polarisering?
Ik vraag gewoon wat hij wil.
Hij wil géén flikken in het zwembad, maar ze moeten wel opgepakt worden, en liefst nog gauw ook, en dat een keiharde aanpak, natuurlijk.
Ik vind dat op z'n minst gesteld nogal dubbel.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be