Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2021, 00:09   #1161
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Beetje uit beeld.
https://pnws.be/hilarisch-corona-ton...al-fout-video/

Of in beeld?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2021 om 00:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:56   #1162
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
https://www.bloomberg.com/news/artic..._medium=social

Geen link aangetoond tussen het vaccin en het overlijden.


Maar elk overlijden is per definitie door Covid.

Ziekelijk gewoon.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 20:12   #1163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waar men vaccineert stijgt het cijfer.

https://www.facebook.com/10003390928...16220/?app=fbl
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2021 om 20:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 20:28   #1164
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

70 tot 80% van de wereld ingespoten met een ongetest product.

Mindblowing sickness.

Hier nonkel Bill die toch wel nerveus is.
https://www.ninefornews.nl/zien-bill...-coronavaccin/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 20:30   #1165
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
70 tot 80% van de wereld ingespoten met een ongetest product.

Mindblowing sickness.

Hier nonkel Bill die toch wel nerveus is.
https://www.ninefornews.nl/zien-bill...-coronavaccin/
gelukkig zijn de vaccins wel getest
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 21:11   #1166
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
gelukkig zijn de vaccins wel getest
Neen.

Gelukkig hebben ze 70 tot 80% van de wereld als proefkonijn.

Gaan ze er aan dood of worden ze onvruchtbaar of brengen ze monsters op de wereld?
Niemand zijn schuld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 11:07   #1167
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Fabrikant schrapt vaccin.
Menselijk immuunsysteem is beter.

En ook astrazeneca is hooguit 8% effectief.

https://www.lnnmedia.nl/corona/farma...J4uLe1G3RDHHWY
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 21:22   #1168
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het meest gevaccineerde land ook het land van de meeste besmettingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...n-derde-coron/

In de link het zichzelf tegensprekend bericht over het hoe en waarom.
Eerst de uitvoerige uitleg over de ultra lockdown en tegelijk leggen ze de schuld bij de losbandigen.

Losbandigen in ultra lockdown zullen nooit zoveel besmettingen kunnen veroorzaken. Trouwens een streng land ook.

Is het niet eerder het vaccin zelf?
De timing klopt alvast.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 22:13   #1169
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wederom een nepnieuwsje van hoe agenten een reller bij de kraag vat.
In Nederland welliswaar, maar waarom al die nepberichten?

Ze doen alsof het ernstig en net gebeurd is terwijl ze in zomerteneu in de winter iemand op de tramlijnen vasthouden en er zijn daar geen tramlijnen.



Waar stuurt men op aan?

https://www.facebook.com/10000276956...88527/?app=fbl

Tussendoor timmeren de winkels en café's hun ramen dicht met houten platen, en er is niks!

Gek toch?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 januari 2021 om 22:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 10:04   #1170
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wederom een nepnieuwsje van hoe agenten een reller bij de kraag vat.
In Nederland welliswaar, maar waarom al die nepberichten?

Ze doen alsof het ernstig en net gebeurd is terwijl ze in zomerteneu in de winter iemand op de tramlijnen vasthouden en er zijn daar geen tramlijnen.



Waar stuurt men op aan?

https://www.facebook.com/10000276956...88527/?app=fbl

Tussendoor timmeren de winkels en café's hun ramen dicht met houten platen, en er is niks!

Gek toch?
Aishamall is een trollaccount die mensen aan het opruien was.
Ondertussen beeindigd.

Fake twitter en Facebookaccounts doen zich voor als moslima en/of woordvoerder van linkse partijen om met provocerende tweets verontwaardiging uit te lokken.

Je kan -uiteraard- NIETS geloven van wat op FaceBook of Twitter te vinden is, behalve misschien, bij hoge uitzondering, van mensen die je echt en persoonlijk kent.

https://twitter.com/rudybouma/status...94554383458305

Citaat:
HOAX ALERT Omroepinstallatie-luidspreker dit nieuwe virale bericht komt van één van de opruiende #nep-accounts waar ik gisteravond nog over tweette. De foto is in augustus gemaakt in de Schilderswijk door
@nickvanmourik
van
@regio15
en hier terug te vinden:
https://regio15.nl/nieuws/politieond...schilderswijk/

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 januari 2021 om 10:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 23:45   #1171
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dus toch een chip bij het vaccin.
Operation jumpstart.

Luister zelf.
De maker en verdeler aan het woord.

https://www.facebook.com/10000276956...06439/?app=fbl
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2021 om 23:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 00:39   #1172
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus toch een chip bij het vaccin.
Operation jumpstart.

Luister zelf.
De maker en verdeler aan het woord.

https://www.facebook.com/10000276956...06439/?app=fbl
Dit toont dus weer mooi aan hoe je begraven wordt onder onzin. Ik moet op een forum doorklikken naar een Facebook post en dan door naar Youtube waar ik zelf moet gaan zoeken dat het relevante stuk begint rond 3:35. Daar zie je heel duidelijk dat dit geen injecteerbare chip is. Het chipgedeelte zit aan de verpakking van de spuit. In een computersysteem wordt vervolgens geregistreerd waar en wanneer die spuit gebruikt is zodat er een duidelijk beeld is van in welke gebieden er is gevaccineerd. Dat is wat die man vertelt. Een streepjescode, QR-code of simpel serienummer zou precies dezelfde functionaliteit leveren, hooguit wat minder handig en met minder privacy bescherming, want het is makkelijker te scannen.

Wat probeer je precies te bewijzen hier, dat je zelf het filmpje dat je post niet gekeken hebt? Of dat wij daar ook te lui voor zijn?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 31 januari 2021 om 00:41.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 00:53   #1173
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Fabrikant schrapt vaccin.
Menselijk immuunsysteem is beter.
Als je dat soort dingen kan schrijven heb je echt goed je best gedaan om niet te snappen wat een vaccin is. Een vaccin traint je immuunsysteem, maar dan zonder dat je er een potentieel gevaarlijke ziekte voor hoeft te doorlopen. Wat ze zeggen is dan ook dit:

"In these studies, both V590 and V591 were generally well tolerated, but the immune responses were inferior to those seen following natural infection and those reported for other SARS-CoV-2/COVID-19 vaccines."

Na behandeling met dit vaccin werd minder specifieke afweer opgebouwd dan na infectie met de ziekte zelf en belangrijker ook minder dan bij behandeling met andere vaccins waarover al data is vrijgegeven.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 00:53   #1174
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Youre numbered.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 00:57   #1175
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen.
Ja, wel. De vaccins zijn getest. Tenzij je ervan uitgaat dat alle medewerkers van alle grote farmaceuten en van alle medicijnenautoriteiten en van alle politieke instanties die hen weer overzien en alle hooggeplaatste artsen die met de vaccinatiestrategie te maken hebben en nog veel meer menden allemaal in een complot zitten om, wat, ongeteste middelen bij mensen in te spuiten?

Een beetje vertrouwen in zelfs maar een tienduizendste van de mensheid zou je niet misstaan.

Ik stop nu weer even met je posts lezen, ik wordt hier uiterst treurig van.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 01:10   #1176
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aishamall is een trollaccount die mensen aan het opruien was.
Ondertussen beeindigd.

Fake twitter en Facebookaccounts doen zich voor als moslima en/of woordvoerder van linkse partijen om met provocerende tweets verontwaardiging uit te lokken.

Je kan -uiteraard- NIETS geloven van wat op FaceBook of Twitter te vinden is, behalve misschien, bij hoge uitzondering, van mensen die je echt en persoonlijk kent.

https://twitter.com/rudybouma/status...94554383458305
Zoals worldometer beheerd (?) wordt door een afgelepte bloemenwinkel?

Fake fake en fake. Maar ze hebben wel het getal.


Deep en deeper.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 05:43   #1177
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een beetje vertrouwen in zelfs maar een tienduizendste van de mensheid zou je niet misstaan.
Ik ging met je mee tot ik dit las
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 10:24   #1178
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ging met je mee tot ik dit las
Toch is dat wel waar dit soort dingen op uitdraaien, daar ben ik redelijk van overtuigd. Om als samenleving te kunnen functioneren moeten mensen elkaar tot op een hele grote hoogte vertrouwen. Je moet er (binnen redelijke grenzen) op vertrouwen dat je tienerkinderen niet stiekem door een van hun docenten geworven worden voor de jihad, voor de prostitutie of voor een gewapende coup. Je moet vertrouwen hebben dat als jij je auto laat fixen dat de remmen niet gesabboteerd worden. En elke keer als jij bij de supermarkt een brood en een pakje kaas haalt zijn er tientallen zoniet honderden mensen in de productieketen die allemaal niet besloten moeten hebben dat jij vandaag vergiftigd moet worden. Dat is eng, wildvreemden moeten vertrouwen. Dat klopt voor veel mensen ook niet met het (grotendeels onterechte) idee dat elke beschaving maar drie gemiste maaltijden verwijderd is van totale chaos. Dat je maar beter een shotgun in huis kan hebben omdat de volgende keer dat de dijken doorbreken de straten vlug zullen veranderen in een kruising tussen Mad Max (2) en Water World.

Maar zoals ik zei, je moet mensen vertrouwen. Het is simpelweg niet praktisch om alleen brood te eten dat je zelf gebakken hebt van graan dat je zelf hebt gegroeid in een dichte kas beveiligd met systemen van twee verschillende fabrikanten en wacht... Wat als er een geheim verbond is tussen alle makers van beveiligingssystemen? Gelukkig hebben we een aantal andere basisinstincten die hier kunnen helpen, zoals het vermogen tot generaliseren. Als we nou gewoon verklaren dat iedereen in een bepaalde cirkel om ons heen goed is, dan kunnen we ons wantrouwen allemaal naar groepen daarbuiten schuiven. Het maakt op dat punt niet zoveel meer uit wie je aanwijst. De Joden (pardon, "internationale bankiers"), de Moslims, de communisten, heksen, bokkenrijders (fun fact, dit werkt ook als je vijanden helemaal niet bestaan) of in de Q kringen de ongelovigen, liberals en wetenschappers. Zolang je maar een fijn vijandsbeeld hebt. Maar het is uiteindelijk een onhoudbare en enigszins absurde constructie. Je kan niet functioneren in de samenleving als je echt geen vertrouwen hebt is mensen. Het enige dat je ermee bereikt is dat je compleet blind wordt voor hoe dom je lijkt op het internet. Mensen kunnen je namelijk honderd goede argumenten geven waarom je fout zit, maar als je al besloten hebt dat dat allemaal propaganda is van de tegenpartij, verspreid door de honderdduizenden samenzweerders die de media en het onderwijs in handen hebben, dan gaat geen argument aankomen. Dan geloof je nog liever een oplichter die verzon dat bepaalde vaccins autisme veroorzaken zodat hij zelf zou kunnen binnenlopen met een alternatief.

EDIT: Wat voor mij de engste ontwikkeling hierin is op het moment is dat steeds meer complottisten zich lijken te gaan gedragen als iemand die bewust onzin verspreid. Ze trainen elkaar om op een bepaalde manier te discussiëren. Ze gedragen zich minder als mensen die, hoe misleidt dan ook, openlijk op zoek zijn naar de waarheid, maar als oplichters die er baat bij hebben als meer mensen hen geloven. Geen harde argumenten geven die eventueel onderuit gehaald kunnen worden, niet zelf ook maar enige tijd besteden aan je bronnen lezen, maar vooral vaagheden blijven spammen zodat er maar zoveel mogelijk twijfel gezaaid wordt. Onzin als "je bent genummerd, dieper en dieper". Het klinkt eng, het heeft psychologische invloed op de lezer, zeker als de lezer heel vaak van dat soort berichten tegenkomt. Maar wel beschouwd is het gewoon onzin. En steeds meer complottisten gedragen zich alsof ze zelf doorhebben dat het onzin is. Terwijl dat eigenlijk niet zo kan zijn, want het feit dat we nog steeds een draaiende maatschappij hebben en ik vanochtend niet vergiftigd ben betekent dat ik mensen in het algemeen kan vertrouwen en dat dus ook de meeste complotgelovigen geen kwaadwillende samenzweerders zijn die mij iets aan willen doen. Ze hebben alleen zichzelf getraind om zich wel zo te gedragen. Omdat het werkt, omdat je er meer medecomplottisten mee werft, ondanks dat niemand meer weet wat ze dan echt exact geloven, alleen dat er iets engs is en wie daar schuldig aan is. En hoe meer medestanders je hebt hoe minder dom je je voelt. En dat is eng, omdat het mensen nog meer afschermd van echte waarheidsvinding en alleen maar wegstopt in een cirkel van het eigen ondefinieerbare gelijk.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 31 januari 2021 om 10:45.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 10:28   #1179
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Toch is dat wel waar dit soort dingen op uitdraaien, daar ben ik redelijk van overtuigd. Om als samenleving te kunnen functioneren moeten mensen elkaar tot op eennhele grote hoogte vertrouwen. Je moet erop vertrouwen dat je tienerkinderen niet stiekem door een van hun docenten geworven worden voor de jihad, voor de prostitutie of voor een gewapende coup. Je moet vertrouwen hebben dat als jij je auto laat fixen dat de remmen niet gesabboteerd worden. En elke keer als jij bij de supermarkt een brood en een pakje kaas haalt zijn er tientallen zoniet honderden mensen in de productieketen die allemaal niet besloten moeten hebben dat jij vandaag vergiftigd moet worden. Dat is eng, wildvreemden moeten vertrouwen. Dat klopt voor veel mensen ook niet met het (grotendeels onterechte) idee dat elke beschaving maar drie gemiste maaltijden verwijderd is van totale chaos. Dat je maar beter een shotgun in huis kan hebben omdat de volgende keer dat de dijken doorbreken de straten vlug zullen veranderen in een kruising tussen Mad Max (2) en Water World.

Maar zoals ik zei, je moet mensen vertrouwen. Het is simpelweg niet praktisch om alleen brood te eten dat je zelf gebakken hebt van graan dat je zelf hebt gegroeid in een dichte kas beclveiligd met systemen van twee verschillende fabrikanten en wacht... Wat als er een geheim verbond is tussen alle makers van beveiligingssystemen? Gelukkig hebben we een aantal andere basisinstincten die hier kunnen helpen, zoals het vermogen tot generaliseren. Als we nou gewoon verklaren dat iedereen in een bepaalde cirkel om ons heen goed is, dan kunnen we ons wantrouwen allemaal naar groepen daarbuiten schuiven. Het maakt op dat punt niet zoveel meer uit wie je aanwijst. De Joden (pardon, "internationale bankiers"), de Moslims, de communisten, heksen, bokkenrijders (fun fact, dit werkt ook als je vijanden helemaal niet bestaan) of in de Q kringen de ongelovigen, liberals en wetenschappers. Zolang je maar een fijn vijandsbeeld hebt. Maar het is uiteindelijk een onhoudbare en enigszins absurde constructie. Je kan niet functioneren in de samenleving als je echt geen vertrouwen hebt is mensen. Het enige dat je ermee bereikt is dat je compleet blind wordt voor hoe dom je lijkt op het internet. Mensen kunnen je namelijk honderd goede argumenten geven waarom je fout zit, maar als je al besloten hebt dat dat allemaal propaganda is van de tegenpartij, verspreid door de honderdduizenden samenzweerders die de media en het onderwijs in handen hebben, dan gaat geen argument aankomen. Dan geloof je nog liever een oplichter die verzon dat bepaalde vaccins autisme veroorzaken zodat hij zelf zou kunnen binnenlopen met een alternatief.
Ik denk dat vele mensen die nog op het eind van 2020 zonnepanelen hebben gelegd, hun vertrouwen in de politiek voor een groot deel kwijt zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 10:28   #1180
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ging met je mee tot ik dit las
En nochthans heb jij in de praktijk ook noodzakelijkerwijs vertrouwen in je medemens bij zowat al je activiteiten en je bij alles wat je consumeert.

Je vertrouwt erop dat de airbag van je auto functioneert en je beschermt bij een botsing.
Je vertrouwt erop dat het water uit je kraan drinkbaar is.
Je vertrouwt erop dat de dokter je gezondheid probeert te verbeteren en dat de medicatie die je krijgt echte medicatie is die effect heeft.

Of leef jij in dergelijk wantrouwen dat je vrouw alles moet voorproeven dat je eet, zoals in jouw ideale maatschappij nodig zou zijn?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be